تعداد بازدید: 7287

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 23 مرداد 1390-22:0

نخبه اي که معتاد شد!

عضو شوراي شهر ساري گفت:امروز ناراحتم؛چرا که یکی از بهترین افتخار آفرینان این شهر که روزی به خاطر کسب مدال طلای کشور در رشته ریاضی و کسب مدال نقره جهانی ریاضی که مسئولان با افتخار بر گردن او گل می انداختند و عکس یادگاری می گرفتند، پس از طی مدارج علمی کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی شریف، از بیماری اعتیاد رنج می برد.


مازندنومه:جلسه علنی شوراي شهر ساري،عصر یک شنبه برگزار شد.نفر دهم کنکور سراسری در رشته تجربی میهمان ویژه اين جلسه بود. محمدرضا طبری که به همراه مادر خود در جلسه شورای شهر ساری حاضر شده بود هدف خود را تحصيل در رشته پزشکی اعلام کرد. آمنه نورایی-مادر محمدرضا طبری- در سخنانی اظهار داشت: از نعمت هایی که هر انسانی می تواند داشته باشد ، فرزند صالح و تلاشگر است و خدا را شاکرم که چنین تقاضایی را برآورده کرده است.در جلسه عصر يک شنبه شورا از محمدرضا طبری توسط شورای شهر و شهرداری ساري قدرداني شد.ابتدا بخشي از اظهارات رييس شوراي شهر مرکز استان را بخوانيد و بعد هم صحبت هاي آقاميري- عضو شورا- را که درباره حضور اين نخبه مطالبي را بيان داشته است.

-------------------------

*فقط حفظ آبرو کرديم

فرامرز نقیبی-رييس شوراي شهر ساري-به صحبت های خود و شهردار مرکز استان در بخش گفتگوی خبری شبکه استانی اشاره کرد ضمن گله گذاري از برخورد نامناسب معاون عمرانی استاندار در این گفتگو، اظهار داشت:مسولان استانی به دفعات در سخنرانی های شان از توجه و مساعدت ویژه شان به مرکز استان گفته اند،در صورتی که عکس آن ثابت شده است.

 وی با بیان این که هاشمی در صحبت هایش با کنایه خطاب به اعضای شورا گفت که آقایان جهت بازدید راه دور نروند و پروژه های قائم شهر را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و برای باطل نشدن روزه تا قبل از ظهر هم می توانند برگردند،تصریح کرد:برای ساخت دو پارکینگ که از آن استفاده هم نمی شود 3 میلیارد تومان در قائم شهرهزینه شد.

 نقیبی با بيان اين که شهرداری ساری براي ساخت پل ولی عصر بیش از 27 میلیارد تومان هزینه کرد،افزود: با این رقم شهرداری می توانست 10 پارکینگ طبقاتی بسازد و این در حالی است که از هیچ اعتبار دولتی استفاده نشده است.

رييس شوراي شهر ساري افزود:ما در آن برنامه تلویزیوني فقط حفظ آبرو کردیم و از بیان برخی از حرف ها خودداری کردیم.

 نقیبی به وضعیت نامناسب مالی شهرداری اشاره کرد و گفت:دو سال ازپیگیری شورا و شهرداری برای روشنایی کمربندی جنوبی می گذرد اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی اداره برق صورت نگرفته است.

 رییس شورای شهر ساری با انتقاد از همکاری نکردن برخی اداره ها در روند توسعه شهری و مطالبات شهرداری از این اداره ها ،تصریح کرد:ما هیچ انتظاری در قبال همکاری این دستگاه ها نداریم ،فقط هر چه زودتر نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری اقدام کنند.

وی با اشاره به بدهی 4 میلیاردتومانی برخی از دستگاه ها به شهرداری ،گفت:شهرداری با دریافت این مطالبات می تواند شهر را اداره کند، کما این که در 4 سال گذشته نیز این کار را انجام داد.

*بدون رويکرد فرهنگي

ديگر عضو شورای شهر ساری در این نشست ، گفت: خواسته ها و سخنان نسل امروز ، پخته تر ، سنجیده تر و کارشناسانه تر است.

 سید محمد آقا میری به حضور نفر برتر کنکور اشاره و تصریح کرد: نسل نخبگان امروز ، مسئولان و تصمیم گیران آینده کشور هستند و تجلیل از نخبه ،تجلیل از نسل آینده است.

 وی با بیان اینکه گذشتگان و نسل ما هر چه توانستند انجام دادند ، یادآور شد: اکنون نوبت شماست و بدانید که کشوری که با قدرت و ایستادگی به اینجا رسید با همت در عرصه علمی می تواند الگوی تمام عیار برای جوامع اسلامی شود.

 آقامیری خطاب به محمدرضا طبری ، خاطرنشان کرد: سرمایه ما جنگل ، دریا ، نفت و گاز نیست بلکه سرمایه واقعی شما نخبگان هستید ، طلای خالص و تمام عیار.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه فضای مدارس و دانشگاه ها باید زنده باشد ، گفت: لازمه زنده ماندن تفکر و مطالبه بر اساس تفکر و بیان شجاعانه دانش آموزان و دانشجویان است؛ زیرا فکر ، اندیشه و مبدا و مبنای تحول ملت ها در طول تاریخ بوده اند.

 وی یادآور شد: از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی درخواست دارم در برنامه ریزی توسعه ای استان حتما سرمایه گذاری در بخش دانشگاه های تیپ یک را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از نخبگان است ، افزود: ما در زمینه قهرمانان ورزشی ، سالن ورزشی مخصوص قهرمانان ویژه مسابقات آسیایی و المپیک داریم آیا فضایی برای نخبگان خاص استان هم فراهم کرده ایم؟

 آقامیری با اشاره به اینکه ذهن نخبه به دنبال کار ، ژرف نگری و تولید است ، تصریح کرد: برای گسترش و استمرار نخبه پروری باید در خصوص مراکز سمپاد ، همت ویژه کرد.

وی با بیان اینکه ما از امثال محمدرضا طبری می خواهیم که فقط به یک بال پرواز علم اکتفا نکند ، گفت: بلکه به تقویت بال دیگر برای ایمان بیندیشند،چراکه قرآن علم را همراه با تزکیه می خواهد.

 آقامیری اظهار داشت: در زمینه الگو کردن سایر دانش آموزان و جوانان ، علی رغم گذشت سه دوره از عمر شورای شهر متاسفانه شهرداری و شورا رویکرد فرهنگی ندارند و پیشنهاد می شود جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، بچه های همین شهر را الگو قرار دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان هیچ اقدامی در شان این دانش آموزان انجام نداده است.

 آقامیری ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت محمدرضا طبری ، خطاب به اصحاب رسانه گفت: امروز ناراحتم؛چرا که یکی از بهترین افتخار آفرینان این شهر که روزی به خاطر کسب مدال طلای کشور در رشته ریاضی و کسب مدال نقره جهانی ریاضی که مسئولان با افتخار بر گردن او گل می انداختند و عکس یادگاری می گرفتند اما همان عزیز پس از طی مدارج علمی کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی شریف که در به ثمر رساندن صدها نخبه مازنی در شهرهای ساری ، قائم شهر ، بابل ، آمل و بهشهر از هیچ تلاشی دریغ نکرده به خاطر مشکلات مادی و نداشتن شغل ، امروز از بیماری اعتیاد رنج می برد.

 وی یادآور شد: اگر امروز مسئولی صدایم را شنیده و به فکر حل مشکل این نخبه مازنی نباشد و گامی در جهت حل مشکل او و کاهش رنج خانواده اش بر ندارد طبق نص صریح کلام معصوم ، مسلمان نیست.

 آقا میری خاطرنشان کرد: بهترین تجلیل از نخبگان ، فراموش نکردن آنها است.


  • دوشنبه 15 خرداد 1402-23:37

    دکتر محمدرضا طبری الان به امریکا مهاجرت کرده و تخصص خود را در یکی از دانشگاه های پنسیلوانیا میگذراند.

    • جمعه 16 فروردين 1392-0:0

      بسيار عالي و اموزنده بود فرمايشات دكتر طبري اين مبتكر علم و ادب

      • سامان-سارویپاسخ به این دیدگاه 1 0
        چهارشنبه 26 مرداد 1390-0:0

        آقا یا خانمی که می گی ((مسئولان سایت به اصطلاح مازندنومه خواهشمندیم نام سایت ...)) چرا حسادت می کنی؟ اصلا مشکلت چیه؟ ناراحتی اینجا نیا...

        • مازنی پایتخت نشینپاسخ به این دیدگاه 1 0
          چهارشنبه 26 مرداد 1390-0:0

          خوبه تو همین روزی که گزارش شورای ساری زده شد گزارش بابل و قایمشهر هم گذاشته شده ،بنده با روال حاضر سایت موافقم و از مسئول محترم سایت تشکر میکنم

          • سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

            بنده شخصی را معرفی میکنم که ارشد روابط بین الممل را سال60 گرفت و الان معتاد و کارتن خوابه

            • سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

              مسئولان سایت به اصطلاح مازندنومه خواهشمندیم نام سایت را به ساری نامه تغییر دهید تا سایر مازندرانی ها وقتشان گرفته نشه


              ©2013 APG.ir