تعداد بازدید: 3889

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 24 مرداد 1390-8:24

هیس،حرف نزنید!

 بدنه کشتی فرنگی در دنیا متعلق به کشورهای اروپایی بوده است اما الان یک ورزشکار بابلی توانسته خود را در خاک دشمنی که دین ندارد نشان دهد/گاه می شنویم که یک رییس هیات پز و مانور می دهد که 200 میلیون تومان گرفت/وقتي به سالن آزادي مي رويم مي ترسيم سقفش بريزد/رييس شوراي شهر بابل چشمه اي است که ما از آن چيزي نديديم/تابلوی تربیت بدنی را در سر در شورای شهر نصب کنید.(متن+ حاشيه يک افطاري در اکبر جوجه،گزارشي از زينب حبيب پور،خبرنگار-بابل)


 ما خبرنگارها هم دل داریم ديگه!در هفته تجليل از خبرنگارها،یک شب مهمان حمید آدینه پور- یکی از چهره های فعال عرصه فوتبال بابل- شديم،کجا؟رستوران اکبرجوجه!

وقتی وارد جلسه شدم،سقا-رییس تربیت بدنی بابل-در حال صحبت کردن میان خبرنگاران فوتبالی بابل و استان  و نيز جمعی از مسئولان تیم هاي فوتبال بود.

اسدالله سقا تعریف و تمجید از ورزش بابل را در سرلوحه صحبت هایش داشت که متوجه شدم عده ای از خبرنگاران با نگاه انتقادی به او نگاه مي کنند!

او مي گفت: ورزش بابل در زمان پریچهره بسیار متحول شده و جایگاه واقعی خود را به دست آورده است و هم اکنون دارای 40 هیات می باشد.

رییس تربیت بدنی بابل نام چند ورزشکار را در رشته های مختلف ورزشی،يک به یک نام برد و گفت: فلان بازیکن دو مدال گرفته، فلان ورزشکار یک مدال گرفته و... ادامه داد: ورزش این شهرستان سیر خوبی را در حال طی کردن است.

سقا در ادامه این را هم گفت که ورزش بابل به خانه تنیس روی میز نياز دارد و اعلام کرد که کلنگ خانه پینگ پنگ هم در بابل زده مي شود، آن هم همزمان با هفته دولت.

وی ادامه داد: در کشتی بابل داعیه قهرمانی داریم و خوشبختانه در کشتی جوانان، نوجوانان، نونهالان نسبت به ساری و غیره برتری فاحشی داریم.

سقا اظهارداشت: بدنه کشتی فرنگی در دنیا متعلق به کشورهای اروپایی به خصوص روس بوده است اما الان یک ورزشکار بابلی همچون بشیر باباجان زاده آن هم در سنگین وزن توانسته خود را در خاک دشمنی که دین ندارد نشان دهد و قهرمان جهان شود.
 
در ادامه حمید آدینه پور- رییس هیات فوتبال بابل- نیز که دلی پردرد داشت دلسوزانه به بیان مشکلات و معضلات ورزش بابل پرداخت و برعکس فضاي گل و بلبلي اي که سقا تصوير کرده بود،به بيان درددل هايي پرداخت.

 او مي گفت حاضر است دستان رییس شورای شهر بابل را که در جلسه هم حضور داشت، ببوسد اما او به داد ورزش این شهرستان برسد.

وی در ابتدا بابیان اینکه روزهای اول انتصابم در پست رییس هیات فوتبال بابل،یکی از خبرنگاران ورزشی با نوشتن مطلبی،روحیه ام را جریحه دار کرده بود؛ گفت: بعدها به این نتیجه رسیدم که حق با خبرنگاربود که واقعیت ها را انعکاس داد ولی ظاهرا ما ظرفیت شنیدن این حرفها را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه بابل با تشکیل 14 مدرسه فوتبال (نه هرمدرسه ای که هرکس از سر راه برسد با نصب پارچه ای ادعای کارکردن در ورزش فوتبال را بکند) پتانسیل بالایی در این رشته ورزشی دارد؛ گفت: هم اکنون تعداد دو هزار نفر از سنین پنج تا ده سال در این مدارس مشغول هستند.

آدینه پور بیان کرد: ورزشکاران خوبی داریم  که ساق به دوش هستند و در شهرستانهای دیگر می گردند چون که شهری مثل بهشهر مبلغ 200 میلیون تومان به تیم دسته سه کشور اعتبار داد، یا محمود آباد، آمل؛ ولی بابل از این اعتبارات محروم است.

وي افزود:گاه می شنویم که یک رییس هیات پز و مانور می دهد که 200 میلیون تومان گرفت و یا حمید انتظاری- رییس هیات فوتبال فریدونکنار- 12 میلیون تومان بودجه از شورای شهر گرفت و می گوید شورای شهر هر بودجه ای بخواهیم می دهد ولی به شرط آن که همه خرج ها را به آنها اعلام کنیم.

وی ادامه داد: بابل یک زمین فوتبال دارد و همه از قبیل کشتی گیر و بوکسور می خواهند در آن بازی کنند و این نشانه کمبود فضای ورزشی در این شهرستان است.

رییس هیات فوتبال بابل با بيان اين که اين شهر یک  سالن سردار سجودی دارد که همه می دانند نیمه کاره است،تصريح کرد:سرویس بهداشتی و نورش هم با مشکل مواجه است و آن دیگری -سالن آزادی- که وقتی در داخل آن پا می گذاریم همه نگرانی های ما این است که نکند هرلحظه سقفش فرو بریزد.
 
وی گفت: دکتر فلاح-رییس شورای شهر بابل- چشمه ای است که همه باید از این چشمه آب بخوریم ولی ما ازاین چشمه آب زلال چیزی ندیدیم.

آدینه پور که یک لحظه یادش رفته بود که امروز جلسه تجلیل از خبرنگاران بابل است؛ بیان کرد: هربار که به سفر می روم و برمی گردم یک گوشه ای از زمین فوتبال بابل دارد می رود و وقتی موضوع به سقا -رییس تربیت بدنی بابل- گزارش می شود؛ می گوید،"هیس حرف نزنید"!

وی با بيان اين پارک شهید شکری بابل پر از معتاد بود،افزود: آن زمانی که تازه به مسئولیت هیات فوتبال بابل منصوب شده بودم،عده ای سوق دادن این افراد به سمت ورزش را وظیفه من می دانستند.

آدینه پور ضمن بیان این مطلب که بارها خواب دیدم کاظمی-مدیر عامل باشگاه پیام- دارد می رود و من دستش را می گیرم که نرود؛ یادآورشد: دکتر فلاح به دادمان برس که بیش از این جلوی شهرهایی همچون قائم شهر، امیرکلا، بهشهر، ساری خجالت زده نشویم، چراکه ورزش فوتبال بابل به اسپانسر نياز دارد.

رییس هیات فوتبال بابل در خاتمه این را هم گفت که هم اکنون هیات فوتبال بابل 70 تیم شامل هشت تیم کشوری، 19 تیم استانی و 43 تیم شهرستانی دارد.
 
در ادامه رییس شورای شهر بابل نیز گفت: حق ورزش بابل را پیش از آنکه شورای شهر و شهرداری نادیده گرفته باشند، تربیت بدنی استان و کشور نادیده گرفته است.

حجت الاسلام حسن فلاح با بيان اين که مسئولان استانی با اعلام آماری اعتبارات داده شده به بابل را با دیگر شهرهای همجوار مقایسه کنند،تاکيد کرد: دوستان به جای اینکه این کم کاری ها را متوجه متولیان اصلی کنند متوجه نهادی می کنند که متولی اصلی این کار نیست.

وی ادامه داد: تابلوی تربیت بدنی را در سر در شورای شهر نصب کنید تا ما بدانیم که مسئول تربیت بدنی ما هستیم.

فلاح در حالي اين مطلب را بيان کرد که  در یک جلسه شورای شهر دو سکه ، مبلغی برای ناشنوایان و مبلغی را برای خبرنگاران اختصاص داد!

در اين موقع یکی از خبرنگاران نگاه تندی به فلاح کرد که رییس شورای شهر در جواب گفت:این قدر مره زمر نش و خرمنکر نباش!"

وی این را هم گفت که بودجه شهرداری بابل در سال 90 به مبلغ 300 میلیارد ریال بسته شده است و طبیعی است که شورای شهر و شهرداری نتوانند پاسخی در خور شان به جامعه ورزشی داشته باشند.
 
وی افزود: شورای شهر و شهرداری با همه این مشکلات،مطمئن باشید در حق ورزش بابل کوتاهی نکرده است.
 
در خاتمه به هریک از خبرنگاران فوتبالی بعد از صرف افطاری هدایایی داده شد.


  • پنجشنبه 27 مرداد 1390-0:0

    تجلیل از کدوم خبرنگار، چه جالب تجلیلی که از خبرنگارها خبری نبود جز نورچشمی های دکتر فلاح که بنظر ایشان جزو خبرنگاران برتر بابل هستن وهراز گاهی به بهانه ای مورد تجلیل شورای شهر قرار میگیرن

    • سه شنبه 25 مرداد 1390-0:0

      خوب خدا رو شکر پریچهره اگر ورزش مازندران رو نابود کرده ورزش بابل رو به جایگاه واقعیش رسونده

      • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

        چقدر هماهنگی ومودت بین مسئولان ورزش بابل وجو داره!!مردم از خوشی!!

        • دوشنبه 24 مرداد 1390-0:0

          عجب جلسه ای بوده.همه از همه ایراد میگیرند.خیلی اوضاع باحالی داریم در بابل .با این وجود میشود پیش بینی کرد که اوضاع ورزش شهر چه میشود!


          ©2013 APG.ir