تعداد بازدید: 3168

توصیه به دیگران 47

جمعه 28 مرداد 1390-12:58

عده ای به همه چیز کشور معترض هستند-شريفي

رییس اداره ارشادچالوس گفت:کسی که نماز می خواند ولی حضور قلب ندارد مانند کسی است که از صبح تا غروب با چرخ خیاطی مشغول دوختن است،اما در پایان متوجه می شود که سوزن،نخ نداشته است/امروز عده ای به همه چیز در کشور بدبین هستند،یک روز به هدفمند کردن یارانه ها،یک روز به سهام عدالت و ...طعنه می زنند/نوجواني مي گفت هم افطار و هم سحر نان وحلوا شکري مي خورند.


به گزارش بابک شمس ناتری-خبرنگار ما در چالوس- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس در مراسم اکرام ایتام که به همت هیئت حضرت علی اکبر هلال احمر چالوس برگزار شد،گفت: نماز که می خوانیم و روزه که می گیریم در کنار گرسنگی و تشنگی کشیدن، عبادات مان باید روح نیز داشته باشد.

وي اظهار داشت: کسی که نماز می خواند ولی حضور قلب ندارد مانند کسی است که از صبح تا غروب با چرخ خیاطی مشغول دوختن است اما در پایان کار متوجه می شود که سوزن چرخ خیاطی نخ نداشته و فقط بالا و پایین رفتن سوزن بوده است.

محمد شریفی ضمن اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري که فرمودند اگر انقلاب نمی شد،اگر امام قیام نمی کرد،معلوم نبود امروز چه سر ما می آمد و یا هر کدام از ما در کجا و مشغول چه کاری بودیم،افزود:امروز یک عده ای به همه چیز در کشور معترض و بدبین هستند،یک روز به هدفمند کردن یارانه ها، یک روز به سهام عدالت و ...طعنه می زنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس تصریح کرد: کسی نمی گوید همه اوضاع کشور عالی و گل و بلبل است نه،حتما مشکلاتی نیز وجود دارد اما نه آن قدر که همه چیزمان را فراموش کرده و زیر پا بگذاریم.

وي با اشاره به اینکه نکند از همنوعان و اطرافیان خود غافل شویم،اظهار داشت: سحر و افطار که بر سر سفره رنگین و چرب و شیرین می نشینیم یادمان باشد کسانی هستند که افطار و سحر لقمه ای نان و پنیر هم ندارند و با مشقت و سختی روزگار سپری می کنند.

وی با بيان اين که باید حواس مان جمع باشد که در این ماه ها در حد توان نیازمندان را فراموش نکنیم،خاطرنشان ساخت: دوستی تعریف می کرد در کلاس نوجوانی از او پرسید کسی که به سن تکلیف رسیده باشد آيا در شرایطی خاص می تواند روزه نگیرد؟ معلم که دليل سئوالش را پرسيد،نوجوان جواب داد: آقا ما هم افطار و هم سحر نان و حلوا شکری می خوریم و گاهی توان روزه داری در این روزهای بلند سال را نداریم.


محمد شریفی در پایان بیان داشت: بیاییم اندکی تامل و تفکر کنیم و هر کس به اندازه توان خودش مبلغی یا کالایی را برای کسانی که در لحظات افطار به این موضوع می اندیشند که سحر را چگونه بگذرانند کنار بگذارد شاید که مقبول حضرت حق قرار گیرد.

بر اساس اين گزارش،در پایان این مراسم به 14 نفر از ایتام تحت پوشش بهزیستی و 22 نفر از کسانی که بهترین جمله را در خصوص هلال احمر نوشتند،جوایزی اهدا شد.


  • امیر هوشنگپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 29 مرداد 1390-0:0

    جناب آقای شریفی ، جسارت بنده را ببخشید ، اما نمی توانم روایت حضرتعالی را باور کنم که کسی در این مملکت هم افطار و هم سحر حلوا شکری بخورد ، تا آنجا که خاطرم یاری می کند انگار فرموده بودند با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها حتی یک فقیر ( به زعم آقایان ) هم در کشور نخواهیم داشت ، فرمایش حضرتعالی متین ، البته در کشور چیزهای خوب هم کم نداریم ، اما ، گله و شکایت هم حق مردم است ، و البته گرانی و تورم هم سهم همین مردم ، چنانچه همین مردم را با مردم اروپا قیاس کنید که کمترین گرانی را تاب نمی آورند و چه ها که نمی کنند ! خواهید دید چقدر همین مردم با همه گلایه هایشان نجیب و صبورند .

    • جمعه 28 مرداد 1390-0:0

      آقایونی که این چنین مراسمی می گیرن باید حواسشون باشه مدعوینشان از گرسنگان باشن.


      ©2013 APG.ir