تعداد بازدید: 3534

توصیه به دیگران 2

جمعه 28 مرداد 1390-22:15

نمایشگاه همه چیز،جزء نمایشگاه قرآن!

یک هم ظاهرا توپش خیلی پر بود، چندین بار نوشت خیلی بد بد بد،ضعیف ضعیف ضعیف! همه جا پر بود از کتاب های آشپزی و داستان و دریغ از یک غرفه تخصصی علوم قرآنی در نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی! (در حاشيه نمايشگاه علوم قرآني در ساري؛يادداشتي از ربابه حسین پور،خبرنگار)


یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن کریم با حضور ناشران و موسسه های فرهنگی و مذهبی سراسر کشور از 23 مرداد ماه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان مازندران در حال برگزاری است.

 قرار است اين نمايشگاه تا دوم شهريور ماه در راستای تقویت بعد معنوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی دینی برای علاقه مندان علوم قرآنی ادامه یابد.

 صبح یکی از روزها برای تهیه گزارشی از روند برگزاری اين نمایشگاه راهی مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی ساری شدم.

از سوت و کور بودن فضا تعجب کردم.حین ورود متوجه شدم در ورودی نمایشگاه بسته است.پوسترها را که خواندم فهمیدم ساعت نمایشگاه از 16 الی 24 شب است. بر تعجبم افزوده شد که چگونه ممکن است نمایشگاهی در حد نمایشگاه سراسری فقط محدود به زمان و ساعت خاصی شده باشد.

همچنان که در ابتدای در ورودی ایستاده بودم افرادی مراجعه می کردند و متعجبانه می پرسیدند نمایشگاه بسته است؟ کی باز می شود؟!

 دفتر انتقادات و پیشنهادها را برداشتم تا هم نظرات بازدیدکنندگان را بخوانم و هم انتقادی از زمان برپایی نمایشگاه بنویسم،لیکن آن قدر انتقادات زیاد بود که منصرف شدم!

یکی نوشته بود:کاش نمایشگاه صبح دایر می شد و ما که از راه دور آمدیم فرصت بیشتری برای بازدید داشتیم.

 ديگري گفته بود: سیستم سرمایشی و برنامه ریزی و مدیریت نمایشگاه بسیار بد است،کاش مسئولان ولخرجی نمی کردند!

تعدادی از کمبود کتاب هایی در خصوص سیره امامان و انبیاي الهی و نیز کتاب های مذهبی گله مند و معتقد بودند اینجا نمایشگاه همه چیز است به جزء نمایشگاه قرآن کریم!

برخی ها انتظار داشتند پس از ده بار تجربه برپایی نمایشگاه،حداقل این بار پرمحتواتر و با کیفیتی به مراتب بهتر از سال های گذشته باشد، لیکن بسیار ضعیف برگزار شده و اصلا در حد مرکز شیعه پرور استان مازندران نبود.

به نظر یکی از بازدید کننده ها این نمایشگاه بیشتر شبیه نمایشگاه کتاب بود، آن هم کتاب های آشپزی، داستان و... در حد کودکان و نوجوانان !

برخی ها هم از تنوع کتاب هایی در زمینه علوم قرآنی و عنوان کتاب های جدید ناراضی بودند.

 چند نفر هم از فقدان آگاهی بخشی مناسب به مردم و تبلیغات صحیح و گسترده انتقاد کرده و معتقد بودند هدایت مردم به سمت نمایشگاه بسیار ضعیف است،ظاهرا مسئولان فقط از سر تکلیف چنین نمایشگاهی را برگزار کردند.

 بعضی از کسانی که یادداشت نوشتند ، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده را خیلی کم دانستند و بر این اعتقاد بودند که قیمت کتاب ها خیلی بالاست و تخفیف هم کم است و نمی توان کتاب های مناسبی خرید.

 برخی از بازدید کننده ها هم بر این باور بودند که این نمایشگاه در کل عیب و ایراد زیاد دارد، منابع محدود است و از انتشارات بزرگ و بنام خبری نیست و ای کاش ناشران برتر کشور نیز در این نمایشگاه حضور می یافتند.

یکي هم ظاهرا توپش خیلی پر بود، چندین بار نوشت خیلی بد بد بد ،ضعیف ضعیف ضعیف! همه جا پر بود از کتاب های آشپزی و داستان و دریغ از یک غرفه تخصصی علوم قرآنی در نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی!

عده ای هم از جای خالی موسسات مذهبی همانند نورالزهرا،بوستان کتاب،صراط و... شاکی و معتقد بودند،خلاء ادعیه ماه مبارک رمضان با صدای مداحان معروف و نیز قرائت قرآن مجلسی منتخب استادان بسیار محسوس است،کاش در ماه بهار قرآن به این مهم توجه می شد

برایم جالب بود که عده ای از غذاها نیز ایراد گرفته و نوشته بودند غذا خیلی افتضاح است،یکی هم نوشت کاش غذاها رو صلواتی می دادند، ظاهرا افطاری هم می دهند البته می فروشند! .

 -البته عده ای هم از ترجمه تصویری قرآن کریم و نرم افزارهای قرآنی خیلی تعریف کردند ولی این را هم نوشته بودند که لوح های فشرده موجود در نمایشگاه قابل آزمایش در سیستم های کامپیوتری نبوده و ظاهرا کامپیوترهای بیچاره نمی تونستند این سی دی ها را بخوانند.

یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن کریم تا چند روز دیگر به پایان می رسد. بدیهی است انتظار می رفت این نمایشگاه که در حد سراسری در حال برگزاریست تا حدودی بتواند نیازها و انتظارات به جای مردم به ویژه علاقه مندان علوم قرآنی را مرتفع سازد، لیکن انتقادها کمی متاسف مان کرد.

 امیدواریم از این پس مسئولان فرهنگی استان با در نظر گرفتن انتقادات و پیشنهادها، نمایشگاه هایی در خور و شایسته مردم استان برگزار کنند. 

ايميل نويسنده: (heyran55@yahoo.com)


  • يکشنبه 30 مرداد 1390-0:0

    کلهم که شد انتقاد مردم!!تعریف نداشت؟1!

    • شنبه 29 مرداد 1390-0:0

      این جور کارها یعنی روزمرگی.یعنی آمار دادن و گزارش دادن به بالا که ما نمایشگاه برگزار کردیم.کیفیت صفر


      ©2013 APG.ir