تعداد بازدید: 3433

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 مرداد 1390-9:5

سردار مسکني:همه بازداشت شدگان معاند نيستند

 بحث مبارزه با قلیان و امن کردن محیط هم نباید فقط بر عهده پلیس باشد/طی مدتی موجی ایجاد شده و ستاد و کارگروه تشکیل می شود اما زماني بعد به فراموشی سپرده می شود/بسیاری از موسسه ها و ادارات در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند/مدیری که پاسخگو نیست دارای ضعف است/آمریکا با سه درصد جمعیت روی زمین ، 85 درصد امواج را در حوزه رسانه و فرهنگ سازی در اختیار دارد.(گزارش مازندنومه از مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل سالار دره ساری)


مازندنومه:مراسم تجلیل از خبرنگاران شنبه شب در هتل سالار دره ساری برگزار شد.در اين جلسه مثل همه جلسات مشابه،چند مسئول سخنراني کردند و افطاري دادند و ...تمام.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگارما-را از اظهارات دو تن از سخنرانان مراسم بخوانيد.

------------------------------------

*مسکني:در 34 درصد از تصادف ها ، موتور عامل است

سردار علیرضا مسکنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل سالار دره ساری، با اشاره به اینکه خبرنگاری ، کار سخت ، پیچیده، ظریف و کار بسیار خوبی است ، یادآور شد: گاهی بیان خبرنگار جامعه را تکان می دهد ،برخی حرکات را متوقف و برخی را شتاب می بخشد.

 وی با بیان اینکه اعتقادم بر این است که خبرنگاران افراد موثری در جامعه هستند ، اظهار داشت: گاهی یک نفر از شما با تولید خبر ممکن است از ده ها کمیته و ستاد بهتر جلوه کرده و موثرتر عمل کند و این ذات کار رسانه است.

مسکني اظهار داشت:اگر موفقیتی حاصل می شود نتیجه همدلی و صمیمیتی ست که بین اصحاب رسانه و نیروی انتظامی وجود دارد.

 فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران از منظر گردشگری و جاده های مواصلاتی وضعیت ویژه ای دارد ، تصریح کرد: نیروی انتظامی در طرح نوروز 12 هزار نیرو به کار گیری کرد.

 وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مازندران در طرح نوروز ، رتبه دوم نیروهای انتظامی سراسر کشور را کسب کرد ، ادامه داد: اصحاب رسانه در این ماموریت همپای ناجا بودند.

مسکنی با اشاره به اینکه بحث دریا در مازندران از مسائل مهم است ، گفت: طرح سالم سازی دریا ، عفاف و حجاب و مبارزه با کسانی که اخلاق و رفتار اجتماع را مختل می کنند ، ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات چاره ای جز فرهنگ سازی نداریم ، گفت: بسیاری از ضربه هایی که در مسائل اجتماعی با آن روبه رو هستیم ناشی از این است که هنوز در فرهنگ سازی ضعف داریم.

مسکنی با اشاره به قوانین جدید راهنمایی و رانندگی که به موجب آن ، تفاوتی بین رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت نیست ، افزود: در بسیاری موارد موتورسواران فکر می کنند فقط پلیس در مقابل آنها ایستاده و قهری به قضیه نگاه می کنند.

 وی با بیان اینکه در 34 درصد از تصادف ها ، موتور عامل است ، تصریح کرد: سالانه چندهزار نفر کشته می دهیم که بخشی از آنها راننده های موتورسیکلت هستند.

مسکنی با اشاره به اینکه به فرهنگ سازی در همه مسائل جامعه باید بها دهیم ، یادآور شد: در خصوص استفاده قلیان در قهوه خانه ها ، این مراکز عمدتا پذیرای افراد بیکاری و جوانانی است که ارزش وقت و جامعه را نمی دانند و بحث مبارزه با قلیان و امن کردن محیط هم نباید فقط بر عهده پلیس باشد.

وي با اشاره به اشغال پیاده روها توسط برخی کسبه ، خط کشی های نامنظم و کاستی در انضباط درون شهری ،خاطرنشان کرد: این پدیده ها گاهی موجب بروز ناهنجاری می شود و پدیده ای که منجر به ناهنجاری شود نیاز است که پلیس ورود پیدا کند که البته با کار پلیس منافات دارد و به نتیجه هم نمی رسد.

فرمانده نيروي انتظامي استان یادآور شد: زیبنده ما نیست در مسائلی ورود پیدا کنیم که به راحتی قابل حل است مگر زمانی که بحث مقابله ای مانند دستگیری اشرار و باندهای قاچاق و پدیده هایی اين چنيني پديدبيايد.

مسکنی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر طرح های سالم سازی دریا محیط رضایت بخشی باشد مردم به محلی نمی روند که احتمال خطر مرگ وجود دارد.  

فرمانده نیروی انتظامی مازندران اظهار داشت: اگر طرح های سالم سازی خوب و مناسب داشته باشیم دیگر نیازی به حضور پلیس نیست.

*صمدي:هم مطالبات و هم خدمات را بازگو کنيم

قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران در اين جلسه با بيان اين که امروز استکبار برای تسخیر ملت ها از دیپلماسی رسانه ای استفاده می کند،افزود: 300 شبکه ماهواره ای و هزار سایت فارسی زبان که اغلب فرقه های شیطان پرستی را ترویج و تبلیغ می کنند،فعالند و تمامی فرقه های نوظهور در کشور ما نشات گرفته از همین شبکه ها و سایت ها است.

وی با بیان اینکه رویکرد دشمن ، استفاده از ابزار رسانه برای تسخیر ملت و جنگ نرم است ، تصریح کرد: در نظامی کار می کنیم که در عین اینکه مطالبات مردم را پیگیری می کنیم ، خدمات نظام را هم باید بازگو کنیم.

 قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران خاطرنشان کرد: آمریکا با سه درصد جمعیت روی زمین ، 85 درصد امواج را در حوزه رسانه و فرهنگ سازی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه کشورها را بر اساس توسعه رسانه ها می سنجند ، افزود: اگر کشوری عقب افتاده است و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست نیافته ، تصور بر این است که رسانه ها نتوانسته اند به خوبی عمل کنند.

 صمدی با اشاره به اینکه خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند ، گفت: افکار عمومی از خبرنگاران خط می گیرند اگر توانستیم افکار عمومی را در راستای اهداف نظام همسو کنیم برگ برنده در دست ما است.


برگزيده ها

-سردار مسکني گفت: گاهی یک نفر از شما خبرنگارها با تولید خبر ممکن است از ده ها کمیته و ستاد بهتر جلوه کرده و موثرتر عمل کند.

-وی با بیان اینکه در بسیاری از مسائل کش مکش داریم که باید حل شود ، افزود: بسیاری از موسسه ها و ادارات در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند.

- مسکنی با اشاره به اینکه کسانی که در اجتماع مسئولیت دارند باید به خوبی ایفای نقش کنند ، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کارها رها می شود به گونه ای که طی مدتی موجی ایجاد شده و ستاد و کارگروه تشکیل می شود اما پس از مدتی به فراموشی سپرده می شود.

- وی با بیان اینکه در ساحل دریا تا چه اندازه پلیسی عمل کنیم و چقدر مردم در مقابل خود یگان ویژه ببینند، گفت:در این مساله که خیلی هم انتظامی و امنیتی نیست همه از پلیس توقع دارند و البته می خواهند صورت مساله را پاک کنند.

-فرمانده نيروي انتظامي مازندران یادآور شد: به ندرت می توان طرح سالم سازی دریا پیدا کرد که منظم و دل چسب باشد و بعد عنوان می کنند که 90 درصد غرقی ها خارج از طرح های سالم سازی دریاست و این موضوع نتیجه همین امر است.

-مسکنی یادآور شد: این گونه نیست که هر فردی را بازداشت می کنیم معاند باشد،برخی از بازداشت شدگان، افراد کم اطلاعی بودند و این گونه نیست مردم بخواهند لجبازی کنند بلکه برخی از این موارد در اثر کم اطلاعی است که پس از اطلاع ، مورد پذیرش قرار می گیرد.

-صمدی با اشاره به اینکه اولویت نخست ما راهبری جامعه است نه برجسته سازی ، اظهار داشت:خبرنگار باید هواشناس بوده و جلوتر از جامعه حرکت کند.

- وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در مقابل عملکرد مثبت و منفی خود پاسخگو باشند ، گفت: مدیری که پاسخگو نیست دارای ضعف است و نشان از بی تجربگی و بی تدبیری اش است و اینکه شان تصدی آن مسئولیت را ندارد.



    ©2013 APG.ir