تعداد بازدید: 3388

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 31 مرداد 1390-17:7

شاليزار به جاي بدهي!

چشم شهرداری چهارتا شود تا عضو شورا بدهکارش نباشد/چرا عضو شورا گفته خبرنگاران بروند؟/شهرداری نمی تواند در حیطه حمل و نقل ورود پیدا کند/متاسفانه نماینده شهرداری درجلسه شرکت نکرد و از همین جا تذکری به شهردار می دهم که باید در جلسه حضور می یافت/پروژه نگين شمال لاک پشتي حرکت مي کند.(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از جلسه شوراي شهر قائم شهر)


مازندنومه:صبح يکشنبه جلسه علني شوراي شهر قائم شهر برگزار شد.در اين جلسه نيز اعضا به اظهار نظر درباره موضوعات مختلف پرداختند که بعضا" اين اظهارنظرها با حاشيه هايي همراه بود.گزارش خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-را بخوانيد.

---------------------------

در اين جلسه مطرح شد که يکي از اعضاي شورای شهر قائم شهر ، ضامن شرکت کهرود شده که از این محل ، مبلغ حدود 695 میلیون ریال به شهرداری بدهکار است.

علی اکبر حسین زاده در قبال این بدهی ، بنا دارد یک زمین شالیزاری خارج از محدوده شهری واقع در هفت تن قائم شهر را به شهرداری واگذار کند.

حامد سه سلطانی با بيان اين که زمین شاليزاري به چه درد شهرداری می خورد؟، افزود: اصل این موضوع، نوعی تخلف است چراکه این شرکت چند سال است که بدهی دارد.

اين عضو شوراي شهر با اشاره به اینکه این لایحه در دوره ریاست شما مطرح شده و تاکنون بر زمین مانده، خطاب به ابراهیمی یادآور شد:جناب رئیس سابق ، این لایحه طبق کدام قانون از دستور کار خارج شده است؟

 مهدی ابراهیمی در این خصوص اظهار داشت: این پرونده باید کارشناسی شده و نظر کارشناسان هم اجرایی شود.

وی گفت: لایحه نساجی امروز باید رای گیری شود و اگر امروز وضعیت مشخص نشود دیگر در جلسات حضور نمی یابم.

این عضو شورای شهر قائم شهر ، یادآور شد: حتی اگر با این لایحه مخالفت شود هم مطیع خواهم بود اما باید رای گیری شود.

وی خطاب به سه سلطانی که گفته بود اصل معاوضه زمین در قبال طلب شهرداری تخلف است ، خاطرنشان کرد: اگر تخلف است کارشناسی می شود و آنها تشخیص می دهند.

 ابراهیمی اظهار داشت: در خصوص برخی مسائل آخر جلسه ، بحث می کنم ، اکنون خبرنگاران حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: چشم شهرداری چهارتا شود تا عضو شورا بدهکارش نباشد.

رئیس شورای شهر قائم شهر هم در ادامه گفت:موضوع نساجی از دستور کار خارج است و اکنون موارد دیگری را بررسی می کنیم.

داریوش اسدزاده اظهار داشت: در خصوص پرونده بدهکاری عضو شورا به شهرداری، برخی بر این نظر هستند که پرونده به کمیسیون برود و عده ای معتقدند باید کارشناسی شود.

نائب رئیس شورای شهر قائم شهر در همین راستا خاطرنشان کرد:این موضوع 2 ماه قبل در شورا مطرح شد که آیا میزان بدهی با زمین معاوضه شود یا خیر و آیا زمین مورد نظر تا این اندازه ارزش دارد؟

 کمیل گران افزود: مکررا اعلام کرده بودم که برخی نامه ها در کمیسیون ها مانده و بررسی نشده اند که این موضوع یکی از همین موارد است.

وی با اشاره به اینکه موافق هستم که این لایحه کارشناسی شود،گفت: باید رای گیری شود و نباید مکث کنیم ، مگر شهرداری نمی خواهد میزان طلبکاری خود را بستاند، این مبلغ را هم حسین زاده(عضو شورا) ضامن شده و به شهرداری بدهکار است.

گران تصریح کرد: ما هم می خواهیم شهرداری به طلب خود برسد.

 وی ضمن ابراز تعجب از گفته های مهدی ابراهیمی مبنی بر اینکه به علت حضور خبرنگاران برخی مسائل را عنوان نمی کنم ،گفت: چرا خبرنگاران بروند ؟ مگر چه بحثی در این موضوع وجود دارد؟

 گران تصریح کرد: اشکال این است که لایحه جایی نرفته بود ، همه تصمیم گرفتیم به دلیل اینکه نام عضو شورا در این پرونده مطرح است و بررسی سند زمین که آیا متعلق به عضو شورا است یا نه ، لایحه را به هیچ کمیسیونی ندهیم و پس از نتیجه گرفتن ، لایحه مطرح شود.

 وی یادآور شد: جلسه علنی است و همه موارد دستور جلسه باید خوانده شود،مگر رئیس تشخیص دهد که جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود و هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست.

 در ادامه این نشست ، شورای شهر قائم شهر پذیرای نماینده اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان و 2 تن از نمایندگان شرکت های فعال در ترمینال قائم شهر بود.

 رئیس شورای شهر قائم شهر با بیان اینکه ساماندهی ترمینال در دستور کار شورا و شهرداری است ، افزود: شورا مصر است که این ساماندهی هرچه سریع تر انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر قائم شهر با اشاره به اینکه موضوع ترمینال این شهرستان ، یکی از معضلات قدیمی است،گفت: این موضوع علی رغم کهنه و قدیمی بودن اما همچنان تازه است، چون هنوز کارش پایان نیافته است.

نماینده اداره حمل و نقل و پایانه های مازندران در این جلسه اظهار داشت: ساخت پایانه های مسافربری بر عهده شهرداری ها و بهره برداری از آن مطلقا با پایانه ها است.

موسویان افزود: شهرداری به هیچ عنوان نمی تواند در حیطه حمل و نقل ورود پیدا کند.

وی یادآور شد: در خصوص محل ورود و خروج ترمینال ها اداره حمل و نقل و پایانه ها تصمیم می گیرد و شهرداری می تواند در صورت بروز مشکل ، موضوع را به ما اعلام کند و ما ورود پیدا می کنیم.

موسویان با بیان اینکه برخی ورودی ها و خروجی ها در ترمینال ها در جذب مسافر تاثیرگذار هستند،تصریح کرد:مسافر به نزدیک ترین شرکت به ورودی مراجعه کرده و بلیت خود را تهیه می کند.

 وی اظهار داشت: هيچ مازندرانی حاضر نیست چند متر آن طرف تر برود و حتی در مواقع سوار و پیاده شدن هم حاضر نیست پنج متر آن طرف تر پیاده شود ، این شکل که در مازندران حاکم است در سایر استان ها حاکم نیست .

موسویان با اشاره به اینکه برخی ورودی ها و خروجی ها ممکن است سبب ضرر و زیان شرکت ها شوند ، گفت: باید در این خصوص فکر اساسی شده و مشکل حل شود ، این معضل اگر به صورت موقت برطرف شود ، شش ماه بعد دوباره بروز داده می شود.

حامد سه سلطانی در همين زمينه اظهار داشت: معضل ترمینال قائم شهر ، مربوط به امروز نیست بلکه از گذشته مطرح است.

 وی افزود: ضرورت بررسی کارشناسانه نسبت به وضعیت ترمینال ، مستلزم گرفتن مشاور است که نظر اکثریت را تامین کند.

سه سلطانی با بیان اینکه در این خصوص باید تصمیم منصفانه گرفته شود که کسی متضرر نشود ، خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی ترمینال باید طوری تنظیم شود که مسافران راضی بوده و حقوق غرفه داران هم در جهت تامین معاش رعایت شود.

داریوش اسدزاده افزود: علاوه بر اینکه داخل پایانه را ساماندهی می کنیم، خارج آن هم باید ساماندهی شود.

 وی اظهار داشت: در این خصوص کارگروه تخصصی متشکل از نماینده راهنمایی و رانندگی ، نماینده شورا و شهرداری و نماینده حمل و نقل و پایانه ها تشکیل می شود.

رييس شوراي شهر قائم شهر با بیان اینکه نمی توانیم از تفکرات کارشناسی شده علمی فرار کنیم ، افزود: متاسفانه امروز نماینده شهرداری در این جلسه شرکت نکرد و از همین جا تذکری به شهردار می دهم که با توجه به اهمیت موضوع باید در جلسه حضور می یافت.

وی خاطرنشان کرد: بحث ورودی و خروجی ترمینال را به سرعت تعیین تکلیف می کنیم .

به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه حامد سه سلطانی و مهدی ابراهیمی بحث هایی در خصوص پروژه نگین شمال با یکدیگر داشتند که سه سلطانی معتقد بود روند پروژه نگین ، لاک پشتی است اما مهدی ابراهیمی خطاب به وی گفت: چهار نفر شخص فنی باید در خصوص این پروژه نظر دهند و شخص حقوقی نمی تواند ادعا کند که حرکت این پروژه لاک پشتی بوده است .

شایان ذکر است که کمیل گران در خصوص صحبت های منتشر شده وی در پايگاه خبري مازندنومه از جلسه هفته گذشته شورا ، اظهار داشت: استاندار قانونا" در خصوص کمیته انطباق نظر نمی دهد و من موضوعی مبنی بر خلاف این بحث را مطرح نکردم.


  • شنبه 5 شهريور 1390-0:0

    ما بعلت بيكاري پدرمون چند سالي به شهرداري عوارض نوسازي بدهكاريم از آقاي شهردار و اعضاي محترم شوراي شهر بپرسيد ميشه بجاي بدهي مون فرش و موكت خونه مونو بديم؟؟! واله ثواب ميكنيد مشكل ما رو حل كنيد چون شهرداري اخطار داده اگه ظرف چند روز تسويه حساب نكنيم برق خونه مونو قطع مي كنه...

    • جمعه 4 شهريور 1390-0:0

      با سلام و عرض ادب بالاخره اين بدهي آقاي افشين حسين زاده به شهرداري يه هشداره به ما ساده دلان كه با لبخند بعضيها گول نخوريم و راي نديم...

      • پنجشنبه 3 شهريور 1390-0:0

        باسلام واحترام كسي كه الان چندسال پول بيت المال رانميده .فكرنميكنيددوستانش درشورا باايشان همدستندوازايشان حمايت ميكننداونهاهم منافع دارند به نوعي ديگرالان هم ميخواندزباله رابدندبه ايشان چرامعلومه

        • چهارشنبه 2 شهريور 1390-0:0

          وقتي اعصاي شورا دنبال اينند كه فك و فاميلشونو بيارند توي شهرداري سركار و يا پيمانكاري هاي شهرداري رو بگيرند و يا ... بردارشو و ...پسرشو بياره شهرداري از پولهاي ما ارتزاق و سوءاستفاده كنن ديكه جز مردن هيچ آرزويي از خدا نبايد كرد

          • بسيجي مظلومپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 2 شهريور 1390-0:0

            بريد ببينيد آقايون شهرداري رو با دوربين مدار بسته امنيتي كردن... بجاي اين هزينه هاي گزاف و ولخرجي از جيب مردم بهتره دلتون واسه اين شهروندان مظلوم شهر ما بسوزه كه دارن از بي تدبيري و ...شما بتنگ ميان

            • چهارشنبه 2 شهريور 1390-0:0

              تهديد آقاي ابراهيمي خيلي جالبه ؟! آقا ميگه اگه لايحه نساجي مطرح نشه ديگه در جلسات شورا شركت نميكنم..
              خب نكن ..مگه تا حالا كه شركت كردي چه گلي به سر شورا و شهر و مردمه شهر زدي كه از اين به بعد نياي چه اتفاقي واسه شورا ميخواد بيافته...!!!

              • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                خیلی خوب است که اعضای شورا اینقدر رک و پوسکنده با هم بگومگو دارند.

                • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                  وقتی نظارت و حسابرسی اینطور باشه، بقیه معلومه!

                  • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                    چشم ما روشن که شورایی های ما دارن در جلسات راجع به چه چیزهایی حرف میزنند.بدهی عضو شورا هم شد موضوع؟قائمشهر مشکل دیگری ندارد آقایان؟

                    • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                      آقاي سه سلطاني تو هم خودتو بزن به كوچه علي چپ كاري با اين كارا نداشته باش..الان ببين وضع ...چه خوب شد؟! هم 3طبقه ساخته توي...هم 2تا برادراشو .هم 2تا پسراشو آورده شهرداري مشغول كرده و واسشون پست هاي كليدي تو شهرداري گرفته...

                      • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                        اي بابا الان چند سال هست كه ايشان بدهكاره كي هست بايدپيگيري كنددوستان ايشان بااون همدستند

                        • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                          باسلام به خبرنگارواقع گراومديريت سايت تشكرميكنم ازوظيفه قانوني كه داريدسئوال اينجاست كه همه دنبال بده بستونند اولش اعضاي شورا كه ازاين عضوخاطي به نوعي دفاع ميكنندبخاطرراي ازايشان جهت رياست هست يعني خداي ميارزد بخاطرگرفتن رياست اغماض كنندخيانت تاكي شهردارهم بخاطرداشتن راي ازاين متخلف چك نامبرده را

                          • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                            يكي نيست به اين آقاي ابراهيمي بگه تو خودت تخصصت چيه كه اينقدر از يه پيمانكاري كه 4ساله هنوز نتونسته يك طبقه هم بسازه دفاع ميكني؟؟!! چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است آقاي محترم چشمت رو باز كن واقعيت رو ببين بعد حرف بزن!!؟؟الان 4ساله كه سرمايه گذارت اين پروژه رو گرفته و مثه مورچه داره پيش ميبره.....حالا چي رو ميخواي پيش فروش كني؟؟؟ خجالت هم خوب چيزيه!!!؟؟

                            • سه شنبه 1 شهريور 1390-0:0

                              آقاي شهردار قائمشهر پاسخ بدند كه چرا يه نفر 5-6 سال بدهكاره و ايشون بجاي اقدام قانوني زمين شاليزاري خارج از شهر رو بجاي بدهي اش پيشنهاد مي دند..

                              • دوشنبه 31 مرداد 1390-0:0

                                وقتي يكي با ديپلم مياد كانديداي شوراي شهر مي شه .. يا اينكه خودش پيمانكار شهرداريه .. يا بساز بفروشه.. و ما هم از روي احساسات بدونه تحقيق راجع به سواد و تجربه اش در رابطه با شورا و شهرداري راي مي ديم خب نتيجه اش جز اين نيست كه اينطور بشه طرف بياد و فقط بفكر جيبش باشه و بس..


                                ©2013 APG.ir