تعداد بازدید: 2433

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 شهريور 1390-16:20

خوب،بد،چاق!

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران گفت:مازندران رتبه نخست چاقی را در سطح کشور دارد/بنا نداریم بیمارستان شهدای محمودآباد را بار دیگر افتتاح کنیم،تا برای مردم بدبینی ایجاد نشود،اما مسئولان شهرستانی اصرار بر این کار دارند/ نیروهایی را  به صورت تحمیلی وارد اورژانس می کردند که ما این روند را تغییر داديم/می دانیم که فضای فیزیکی بیمارستان رازی مطلوب نیست.


دکتر محمدمهدی ناصحی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت با اشاره به تغییر سبک بیماری ها از واگیر به غیر واگیر در بسیاری از کشورهای دنیا و به ویژه ایران گفت: امروز نگرانی ما در حوزه بیماری های غیرواگیر است که هزینه های سنگینی دارند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران علت عمده دیابت را چاقی دانست و یادآور شد: نوع تغذيه و کم تحرکی از دیگر عوامل بیماری زا است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست چاقی را در سطح کشور دارد ، ادامه داد: دیابت ، آرتروز و بیماری های اسکلتی از چاقی نشات مي گيرد.

ناصحی با بیان اینکه آموزش بیشترین تاثیر را در تغییر رفتار دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری ها ، بهزیستی ، آب و فاضلاب ، محیط زیست و رسانه ها نقش موثری دارند و به ویژه آموزش و پرورش با حوزه وسیعی که در اختیار دارد می تواند با آموزش ، نسل آینده را بیمه کند.

 وی با اشاره به اینکه 30 پروژه در هفته دولت توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سراسر استان افتتاح می شود ، اظهار داشت : این پروژه ها با اعتبار 17 میلیارد تومان شامل بیمارستان ، مراکز 10 تخت خوابی در مناطق محروم استان از جمله کیاسر، کیاکلا ، شیرگاه و پول کجور ، مرکز سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی نوشهر ، بیمارستان شهدای محمودآباد و ... خواهد بود.

 ناصحی با بیان اینکه پروژه بیمارستان شهدای محمودآباد حداقل 2 دهه سرگردان بود ،تصریح کرد: سال گذشته این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت،اما ظرف مدت هشت ماه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه حیثیت مجموعه اجرایی ما بود، افزود: باید ظرف شش ماه کار کردن ، نواقص کار مبرهن و برطرف شود.

 ناصحی با بیان اینکه 18 خانه بهداشت با اعتبار 30 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود، ادامه داد: با دیوار کشی و تجهیز این مراکز ، اعتبار مورد نظر به 40 میلیون تومان افزایش می یابد.

 وی با اشاره به سه پروژه تخت های ویژه در استان که شامل 56 تخت است،گفت: در مرحله نخست 25 تخت را مد نظر قرار دادیم که 13 تخت آی سی یو در بیمارستان امام علی آمل ،شش تخت در بیمارستان امام خمینی نور و شش تخت هم در بیمارستان امام خمینی ساری آی سی یو نوزادان با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

 ناصحی با تاکید بر افتتاح سه پایگاه اورژانس با اعتبار هر پروژه 45 میلیون تومان اظهار داشت: بیمارستان شهدای محمودآباد را یک بار راه اندازی کردیم که قرار بود وزیر حضور داشته باشد ، خودمان بنا نداریم بار دیگر افتتاح کنیم تا برای مردم بدبینی ایجاد نشود اما مسئولان شهرستانی اصرار بر این کار دارند.

 وی در خصوص نیروهای مشغول در اورژانس اظهار داشت:متاسفانه روند کار به گونه ای بود که نیروهایی را شاید به صورت تحمیلی وارد اورژانس می کردند و اين ها تمرد می کنند،اما ما این روند را تغییر داده و شرایط سختی کار را در اورژانس افزایش دادیم و سعی بر این است که نیروهای بهتری وارد اورژانس ها کنیم.

به گزارش خبرنگار ما ناصحی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان در این راستا هزینه کردیم،یادآور شد: اعتبار تجهیزات سال گذشته یک میلیارد و یکصد میلیون تومان بود که 800 میلیون تومان تخصیص یافت اما دانشگاه 11 میلیارد تومان تحهیزات خریداری کرد ،به همين دليل به شرکت های مختلف بدهی داریم اما خدمات را زودتر وارد استان کردیم.

 وی در رابطه با وضعیت بیمارستان رازی قائم شهر تصریح کرد: خودمان هم می دانیم که فضای فیزیکی بیمارستان رازی مطلوب نیست اما 200 – 300 برابر ظرفیت ، بیمار پذیرش می شود؛ به همين دليل تشخیص داده شده فضای جدیدی ساخته شود و اعتبارات خوبی در سال 90 دیده شده است.

ناصحي با اشاره به اين که سال گذشته هزینه های هنگفتی در این بیمارستان لحاظ کردیم و ضمن بيان قدمت 70 ساله بیمارستان رازی قائم شهر ، افزود: سال گذشته تجهیزات دیالیز ، آی سی یو و چند مورد دیگر را در این بیمارستان راه اندازی کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: قائم شهر از معدود شهرهایی است که پزشک متخصص طب اورژانس در بیمارستان رازی مستقر است و سه پزشک عمومی بیماران را ویزیت می کنند.

 ناصحی با اشاره به اینکه سالانه 2 بار از پزشکان اورژانس امتحان می گیریم ، گفت: حتی این امتحان به بعضی ها برخورده اما پس از برگزار یاین امتحان دوره های احیا و بازآموزی برگزار می کنیم.

وی اظهار داشت: میانگین رسیدن اورژانس به محل حادثه در شهرها از هشت دقیقه در سال گذشته به 5/7 دقیقه به امسال رسیده و همچنین حضور اورژانس در حوادث جاده ای هم از 30 / 12 به 51 /7 کاهش یافته است.

ناصحی با بیان اینکه در خصوص پرستار مرد در اورژانس مشکل جدی داریم،به خبرنگاران مرد حاضر در نشست به مزاح گفت: هر کدام از شما که داوطلب آموزش دیدن باشد به سرعت جذب می شود.

 وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم که پرستاران زن هم در این حوزه کار کنند اما نگرانی هایی داریم و هنوز این فرهنگ جا نیفتاده است.

 ناصحی خطاب به خبرنگاران گفت: هر قلمی که شما بزنید ممکن است یک نفر از بیماری نجات یابد و با همین قلم زدن ها از بسیاری بیماری ها می توان پیشگیری کرد.


  • پنجشنبه 3 شهريور 1390-0:0

    از وضعیت نابسامان بیمارستان نور گزارش تهیه کنید . شده کشتارگاه.

    • پنجشنبه 3 شهريور 1390-0:0

      به جاي ساختن ساختمان بدون مجوز در محوطه بيمارستان اصلي آيا بهتر نيست زميني مناسب تر پيدا كنند؟


      ©2013 APG.ir