تعداد بازدید: 2306

توصیه به دیگران 1

شنبه 5 شهريور 1390-12:41

مازندران در هفته اي که گذشت

به ندرت می توان طرح سالم سازی دریا پیدا کرد که منظم و دل چسب باشد/ مدیران باید در مقابل عملکرد مثبت و منفی خود پاسخگو باشند/جریان انحرافی بیخ گوش ما اصولگراها تشکیل شد/ میزان آبدهی هفت رودخانه مهم استان یک میلیارد متر مکعب کاهش یافت و...(برگزيده خبرهاي استان از 29 مرداد تا 4 شهريور ماه 90)


*همه بازداشت شدگان معاند نيستند

 به گزارش مازندنومه سردار علیرضا مسکنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل سالار دره ساری، با اشاره به اینکه خبرنگاری ، کار سخت ، پیچیده، ظریف و کار بسیار خوبی است ، یادآور شد: گاهی بیان خبرنگار جامعه را تکان می دهد ،برخی حرکات را متوقف و برخی را شتاب می بخشد.

 وی با بیان اینکه اعتقادم بر این است که خبرنگاران افراد موثری در جامعه هستند ، اظهار داشت: گاهی یک نفر از شما با تولید خبر ممکن است از ده ها کمیته و ستاد بهتر جلوه کرده و موثرتر عمل کند و این ذات کار رسانه است.

وی با بیان اینکه در ساحل دریا تا چه اندازه پلیسی عمل کنیم و چقدر مردم در مقابل خود یگان ویژه ببینند، گفت:در این مساله که خیلی هم انتظامی و امنیتی نیست همه از پلیس توقع دارند و البته می خواهند صورت مساله را پاک کنند.

 فرمانده نيروي انتظامي مازندران یادآور شد: به ندرت می توان طرح سالم سازی دریا پیدا کرد که منظم و دل چسب باشد و بعد عنوان می کنند که 90 درصد غرقی ها خارج از طرح های سالم سازی دریاست و این موضوع نتیجه همین امر است.

 مسکنی یادآور شد: این گونه نیست که هر فردی را بازداشت می کنیم معاند باشد،برخی از بازداشت شدگان، افراد کم اطلاعی بودند و این گونه نیست مردم بخواهند لجبازی کنند بلکه برخی از این موارد در اثر کم اطلاعی است که پس از اطلاع ، مورد پذیرش قرار می گیرد.


*مدیران در مقابل عملکردشان پاسخگو باشند

قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به اینکه مدیران باید در مقابل عملکرد مثبت و منفی خود پاسخگو باشند،گفت: اگر مدیری پاسخگو نیست دارای ضعف است و نشان از بی‌تجربگی و بی‌تدبیری‌اش است.

به گزارش فارس ، تقی صمدی شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل سالار دره ساری اظهار داشت: امروز استکبار برای تسخیر ملت‌ها از دیپلماسی رسانه‌ای استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی رسانه‌ای به معنای ناراضی نشان دادن و تسخیر روانی یک جامعه و دنبال آن تسخیر امنیتی، اقتصادی و سیاسی جوامع، افزود: ابزار دیپلماسی رسانه‌ای ، مطبوعات و جامعه خبری هستند. قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان فعالیت 300 شبکه ماهواره‌ای و فعالیت یک هزار سایت فارسی زبان که اغلب فرقه‌های شیطان پرستی را ترویج و تبلیغ می‌کنند، تصریح کرد: تمام فرقه‌های نوظهور در کشور ما نشات گرفته از همین شبکه‌ها و سایت‌ها است.


* جریان انحرافی بیخ گوش ما اصولگراها تشکیل شد

 به گزارش مازندنومه موسوی روشن در سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) همایش نهضت روشنگری خواهران بسیجی شهرستان میاندرود با بيان اين که اخیرا" هم کرباسچی ها،مجمع روحانیون و کروبی ها و خاتمی ها کمی شیب گرفتند و رفته رفته خطر شیب تند آنها را تهدید می کند،ادامه داد:در این راه اگر قدم اول را دشمن از ما بپذیرد گام های بعدی را خود برمی داریم،همان گونه که کروبی-رییس دفتر امام راحل- اکنون به جایی رسیده که رییس جمهور آمریکا همان« اوباما»-که البته نباید فریب اسمش را خورد چون او با ما نیست-از او تعریف می کند يا از موسوی -نخست وزیر 8 سال دفاع مقدس- اکنون «نتانیاهو» -نخست وزیر اسراییل غاصب- تمجید می کند.

 معاون عقیدتی سیاسی سپاه کربلای مازندران با اشاره به جریان انحرافی در بدنه دولت گفت:این روزها بحث جریان انحرافی مطرح است،همان رمالان و جن گیران که اکنون با صراحت می گویند ما نیاز به ولایت فقیه نداریم.

موسوي روشن با اشاره به اين که جریان انحرافی بیخ گوش ما اصولگراها تشکیل شده و دیگر بحث جبهه ملی،دوم خردادی ها،اصلاح طلب ها،منافقان و ... نیست،افزود:اکنون دشمن با حيله و نيرنگ بیخ گوش مان زاویه درست کرده ،در بدنه دولتي كه رییس جمهوري آن در همه جای دنیا« الهم کن لولیک الفرج» را فرياد می زند جریان انحرافی درست کرد که خود را بی نیاز از ولایت فقیه می داند.


*روند اجراي كند طرح هاي مسكن مهر قائم شهر رصد مي شود

 فرماندار و رييس شوراي مسكن مهر شهرستان قائمشهر با اشاره به اينكه برخي طرح هاي مسكن مهر در اين شهرستان از روند كندي در اجرا مواجه هستند ،‌گفت: روند اجراي اين طرحها رصد و بررسي مي شود .


 به گزارش ایرنا علي پيرفلك افزود: از جمله طرح هاي مسكن مهر داراي مشكل در اجرا و تاخير در ساخت و واگذاري واحدهاي مسكوني به اعضا مسكن مهر يك با 20 نفر اعضا در منطقه سيد محله است .

 وي ادامه داد : مجري برخي طرح هاي مسكن مهرقائم شهر از جمله مسكن مهر يك سيد محله ،‌با وجود دريافت حق عضويت اجراي طرح را با كندي انجام مي دهند.

 فرماندار شهرستان قائم شهر با اشاره به اينكه روند اجراي اين طرح به مدت بيش از سه سال همچنان باقي مانده است ،‌اعلام كرد: با پيگيري هاي صورت گرفته 85درصد كار انجام شد و پيش بيني مي شود تا چند ماه آينده اين طرح افتتاح شود.

وي از قائم شهر به عنوان شهرستان سرآمد در اجراي طرح مسكن مهر در مازندران يادكرد و گفت: ]چهار هزار و 300 واحد مسكوني مهر براي اين شهرستان در نظرگرفته شده كه هم اكنون از پنج هزار واحد نيز گذر كرده است .

*بخش آنژیوگرافی مغز و اعصاب در چالوس راه اندازی می شود

 به گزارش مهر، میر قدیر رضایی در حاشیه دیدار با برخی از پزشکان منطقه افزود: این بخش از جمله مصوبات سفر با برکت مقام معظم رهبری به منطقه است.

 وی بیان داشت: بخش آنژیوگرافی معمولا در مراکز استان ها راه اندازی می شود که با عنایات ویژه مقام معظم رهبری قرار است در این شهرستان غرب مازندران دایر شود.

 فرماندار چالوس عنوان کرد: به دلیل آنکه شهرستان چالوس پذیرای مسافران سراسر کشور است، نیاز به راه اندازی بخش آنژیوگرافی در منطقه احساس می شود.

 وی یادآور شد: از سوی دیگر فاصله طولانی منطقه با مرکز استان، لزوم تاسیس بخش ویزه آنژیوگرافی را در این شهر گردشگرپذیر ضروری می سازد.

رضایی بیان داشت: همزمان با افتتاح بیمارستان فوق تخصصی چالوس، بخش آنژیوگرافی در منطقه افتتاح و راه اندازی می شود.

 وی به فرسودگی فضاهای بیمارستانی منطقه اشاره و اضافه کرد: با راه اندازی بیمارستان جدید، کمبود فضاهای درمانی در منطقه برطرف می شود.

 فرماندار چالوس بر لزوم برخورد جدی با پدیده زیرمیزی از سوی برخی پزشکان تاکید کرد و افزود: در صورت ارائه گزاشهایی در این زمینه، به طور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.

* شرايط ساخت هتل سماموس فراهم است

 فرماندار رامسر درباره پروژه هتل سماموس گفت: تمام زمینه‌ها برای این پروژه چه در شهرستان و چه در استان فراهم شده است و بقيه کار بستگی به عزم جدی و همت سرمایه‌گذار طرح دارد.

به گزارش فارس ، محمدصالح رضاخانی با تشکر از مسئولان شهرستانی و استانی اظهار داشت: چند پروژه مهم در شهرستان داریم که نقش بسزایی در سطح استان و یا حتی ملی و فراملی خواهد داشت و موجب تحول خواهد شد که از جمله آن می‌توان فرودگاه را نام برد.

* تعداد اهداکنندگان خون در بهشهر افزایش یافت

رئیس پایگاه انتقال خون بهشهر از افزایش تعداد اهداکنندگان خون در بهشهر ماه رمضان امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد فضلی خلیلی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خونگیری انجام شده در مرداد ماه امسال با افزایش 6.13 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 511 واحد به 592 واحد رسید.

 وی بیان داشت:خون های دریافتی از مردم بهشهر به مصرف ‪ بیماران تالاسمی، هموفیلی و مراکز درمانی موجود شهرستان می‌رسد.

رئیس پایگاه انتقال خون بهشهر افزود: اکثر مردم در مواقعی مانند ماه مبارک رمضان، بیشتر از دیگر ایام سال به اهداي خون مبادرت می‌ورزند که با ستودن این عمل، از شهروندان می خواهیم در تمام ایام سال خون اهدا کنند چرا که همواره به خون احتیاج داریم.

فضلی با بیان اینکه هر فرد سالم چهار بار در سال می‌تواند خون اهدا کند، گفت: فاصله بین دو اهدا نباید کمتر از هشت هفته باشد.

 وی افزود: بدن فردی که خون اهدا می‌کند به سرعت خون از دست رفته را جبران می‌کند و افراد نباید نگران کم شدن خون خود باشند ضمن اینکه با اهداخون علاوه بر احساس شادابی، با انجام آزمایش هاي بالینی و اختصاصی از قبیل ایدز، هپاتیت و سیفلیس از وضعیت خون خود آگاهی خواهند یافت.

*فرماندار ناظر است،متولي نيست!

به گزارش خبرنگار مازندنومه شرکت تعاونی اعتباری کارکنان فرمانداری بابلسر از خردادماه سالجاری به دلیل ورشکستگی دچار مشکلات در پرداخت سپرده های مردم شده که این قضيه باعث تجمع مکرر مردم در جلوی ساختمان این شرکت و خیابان هاي اطراف شده است.

صبح روز پنج شنبه گذشته نیز جمع زیادی از سپرده گذاران اين شرکت تعاونی که به شدت از عملکرد این تعاونی ناراضي بودند و معتقد بودند فرمانداری بابلسر نیز در اين ماجرا مشارکت دارد،با تجمع اعتراض آمیز در محوطه فرمانداری، رفع مشکلات شان را از سوی فرماندار این شهرستان خواستار شدند.

 به گزارش مازندنومه جمع کنندگان که خواهان پاسخی روشن از سوی محمد نادری-فرماندار بابلسر- بودند،با معاون فرمانداربابلسر مواجه شدند.

وی در میان تجمع کنندگان گفت: مشکل شما در طول زمان حل می شود و مقررشد صندوق تعاونی ثامن الحجج مسئولیت شرکت تعاونی کارکنان فرمانداری بابلسر را بر عهده بگیرد تا به مرور موجودی شما پرداخت شود.
مهدی انتظاری خاطرنشان ساخت: فرماندار ناظر بر دستگاه اجرایی است و متولی این امور نیست .

* کاهش یک میلیارد متر مکعبی آبدهی رودخانه های مازندران

مدیرعامل آب منطقه مازندران گفت: میزان آبدهی هفت رودخانه مهم استان در سالجاری بیش از یک میلیارد متر مکعب کاهش یافت.

 به گزارش مهر، رمضان طهماسبی عصر پنج شنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی و تولیدی مازندران در استانداری افزود: این شرکت برای جبران بخشی از این کم آبی اقدام به اجرای طرح نوبت دهی در عمده دشت های مازندران از جمله هراز، تجن، تالار کرده است.

 وی اظهار داشت: این شرکت همچنین نسبت به استفاده 90 درصدی از ظرفیت آب سدهای استان در فصل زراعی جاری کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران اضافه کرد: برای رفع مشکلات و نگرانی های کشاورزان در سالجاری بیش از دو هزار حلقه چاه جدید، 25 هزار فقره مجوز سوخت و 11 هزار فقره مجوز برقدار نمودن چاه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

طهماسبی افزود: نتایج این تلاش برداشت حدود 650 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی برای مصارف کشاورزی است که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود 60 میلیون متر مکعب افزایش نشان می دهد.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران با اشاره به هزینه های نگهداری و بهره برداری سدها و شبکه های آبیاری، بر ضرورت مشارکت مردم به ویژه پرداخت به موقع حقوق دولتی(آب بها) تاکید کرد.

 طهماسبی در ادامه میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش آب استان را ناکافی دانست و خواستار توجه بیشتر دولت و مردم به این مهم در مازندران شد.

*در آمدهاي حاصل از هدفمندسازي يارانه ها صنعت كشور را ياري مي رساند

 عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تقسيم بندي و صرف درآمدهاي حاصل از هدفمند كردن يارانه ها براي بخش هاي مختلف كشور ، گفت :‌ در آمدهاي حاصل از اجراي اين طرح ياري رسان بخش صنعت كشور است .

 به گزارش ايرنا سيد علي ادياني راد پنج شنبه شب در جلسه مديران بخش صنعت با استاندار مازندران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه در سوادكوه ،‌ اعلام كرد: نيمي از درآمد حاصل اين طرح به درقالب يارانه به مردم ارائه مي شود و مابقي آن در بخش هاي در نظرگرفته شده توسط قانون هزينه مي شود.

وي از بخش صنعت به عنوان يكي از بخش هايي كه بيشترين سهم در تخصيص درآمدهاي حاصل از طرح يارانه ها نصب آن مي شود نام برد و گفت: براساس قانون 30 درصددرآمد يارانه به بخش صنعت تعلق مي گيرد و 20 درصدي كه در اختيار رييس جمهور است نيز براي كمك به بخش صنعت به اين مجموعه ها اختصاص يافته است .

 نماينده مردم قائم شهر ،‌سوادكوه و جويبار در مجلس شوراي اسلامي در مورد اقدامات ديگر دولت و مجلس براي همراهي بخش صنعت و فعالان بخش خصوصي كشور اشاره كرد و افزود: دولت مكلف است 20درصد از درآمد حاصل از منابع نفتي را به بخش خصوصي اختصاص دهد .

*صهیونیزم از عدم مشروعیت جهانی در فشار است

 به گزارش فارس هادی ابراهیمی ظهر جمعه مراسم روز قدس در مصلای این شهر، موقعیت حساس و استراتژیک امروز کشور را به برکت انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل دانست و اظهار داشت: روز قدس به نام نامی امام خمینی (رح)نامگذاری شده که باید بعد از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب در چنین روزی با این دستاورد گران‌سنگ امام و مقام رهبری میثاق ببندیم.

وی افزود: امام برای حل بحران خواست تا کشورهای اسلامی در یک چارچوب اسلامی به نام روز قدس تعریف و حمایت شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هدف دیگر امام را در این نامگذاری، ناکافی دانستن راهکارهای رسمی و بین‌المللی برای نجات مردم فلسطین و قدس عنوان کرد و افزود: باید راهپیمایی و تظاهرات در تمام دنیا و کشورهای اسلامی تشکیل شود تا وظیفه ما که همان تبلیغ گرایی و مسئولیت‌پذیری در چارچوب مولفه قدس برای آحاد ملل مسلمان و دنیا است به انجام رسد.

*بارش برف در کلاردشت/ مفقود شدن هواپیمای یک نفره

به گزارش مهر مسئول فدراسیون کوهنوردی کلاردشت گفت: تعدادی از کوهنورانی که قصد صعود به قله را داشتند با بارش برف و طوفان منطقه مجبور شدند به پایگاه بازگردند، اما تعدادی ازکوهنوردان محلی در منطقه حضور دارند.

علی فرضی افزود:از منطقه سه هزار تنکابن با این پایگاه تماس گرفته شد و خبر از گم شدن یک هواپیمای یک نفره را دادند که در جستجوی آن هستیم.

ارتفاعات علم کوه و تخت سلیمان با ارتفاع چهار هزار و 850 و چهار هزار و 800 مترو داشتن 45 قله بالای چهار هزار متر متر و هفت یخچال بزرگ و کوچک پنج هزارساله یکی از قلل حفاظت شده و گردشگری ایران است که همه ساله هزاران گردشگر ایرانی و خارجی برای صعود و کوه پیمایی به این منطقه سفر می کنند.

*مراقب دولت در سايه باشيم

امام جمعه مركز استان مازندران ‌با اشاره به اعلام برخي نقطه نظرات نسنجيده برخي از جريان‌هاي انحرافي در كشور تاكيد كرد: همه بايد متوجه باشند كه نبايد اجازه دهيم دولتي در سايه انحراف تشكيل شود و در انتخابات آينده نيز بايد همه مصلحت نظام را در نظر بگيريم.

به گزارش فارس ، آيت‌الله نورالله طبرسي در خطبه‌هاي نماز جمعه ز شهرستان ساري با قدرداني از حضور پرشور مردم استان مازندران در راهپيمايي روز قدس اظهار داشت: سرنگوني حكومت‌هاي استبدادي در منطقه نتيجه برگزاري پرشور روز قدس ملت ايران و ملت فلسطين است.

 وي تصريح كرد: ساقط شدن چهار ديكتاتور در منطقه خاورميانه نشان مي‌دهد كه بيداري اسلامي به سمتي برنامه‌ريزي مي‌شود كه نابودي اسرائيل را در منطقه در دستور كار خود دارد.

 امام جمعه مركز استان مازندران با اعلام اينكه سقوط ديكتاتورهاي منطقه كمر اسرائيل را شكست، خاطرنشان كرد: سقوط حسني مبارك و انقلاب مردم مصر ضربه شديدي به اسرائيل وارد كرد.

 وي ادامه داد: با شكست قدرت‌هاي تحت نفوذ غربي‌ها در منطقه ملت‌هاي ديگر جهان متوجه شدند كه مي‌توانند با حركت منسجم و در سايه اسلام قدرت‌هاي استكباري را نابود كنند.



    ©2013 APG.ir