تعداد بازدید: 3148

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 شهريور 1390-16:2

اميري:آدم سياسي نيستم

اعتباري براي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان نداريم/ به دنبال مسايل و چهره هاي سياسي نيستم/در مازندران مشهوريم که دست هم را نمي گيريم/در بسياري از روستاها،خانه ها در حال تخريب است،مدرسه ما يکي از همان خانه ها!(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از نشست مشترک انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران با مدير کل آموزش و پرورش استان)


مازندنومه:نخستين نشست مشترک انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران با مديران استان،پيش از ظهر يک شنبه با حضور 20 نفر از اعضا،به ميزباني محمدعلي اميري-مديرکل آموزش وپرورش مازندران-برگزار شد.گزارش ما را از اين نشست بخوانيد.

--------------------------

*ما و آموزش و پرورش

در ابتداي جلسه،عباس رمداني-مدير سايت شمال نيوز و رييس انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران-با اشاره به اين که اين انجمن براي نخستين بار در کشور،در استان مازندران شکل گرفته است،گفت:حدود دو ساليست که فعاليت هاي رسانه هاي مجازي در استان چشمگيرتر شده است و به همين دليل ما تلاش کرديم با تشکيل انجمن صنفي رسانه هاي مجازي به نوعي فعاليت ها را ساماندهي کرده و به دنبال رفع مسايل صنفي اين دسته از فعالان عرصه اطلاع رساني باشيم.

وي سايت هاي استان را به چند دسته سياسي،اجتماعي،فرهنگي و هنري،ورزشي و...دسته بندي کرد و افزود:مديران و گردانندگان اين سايت ها از نيروهاي متدين و شناخته شده هستند که در چارچوب نظام و قوانين موجود به کار اطلاع رساني مشغولند.

در ادامه جلسه،برخي اعضا به بيان نقطه نظرات و سئوال هاي خود پرداختند.مدير سايت مازندنيوز به مدارس تخريبي در روستاها اشاره کرد و در ادامه هم مدير سايت کياسرنيوز از وضعيت رفتاري و پوشش برخي معلمان گلايه کرد و گفت:وقتي معلم زنگ تفريح سيگار مي کشد يا پوشش نامناسبي دارد،ما چگونه به بچه هاي مان بگوييم درست رفتار کنند؟!

موسوي به رشد قارچ گونه آموزشگاه هاي آزاد در محلات مختلف شهر هم اشاره کرد و افزود:در کياسر مدارس روستايي داريم که محل چراي احشام شده اند!

در ادامه مدير سايت آموزش نيوز و نايب رييس انجمن صنفي رسانه هاي مجازي مازندران به بيان ديدگاه هاي خود پرداخت و اظهار داشت:ضريب نفوذ اينترنت در کشور 6/32درصد است و کشور ما امسال رشد 8/10 درصدي را در اين بخش شاهد بود.

احمد مظفري با بيان اين که به دنبال اينترنت پاک هستيم،افزود:در همين راستا انجمن صنفي رسانه هاي مجازي را شکل داديم.

وي در پايان پيشنهاد کرد که با حضور خبرنگاران و رسانه هاي فرهنگي،مجمع خبرنگاران فرهنگي استان شکل بگيرد.

پس از صحبت هاي خانم عاليشاهي-مدير سايت رشد نيوز-که به بيان برخي مسايل فرهنگيان از جمله بازنشستگي پيش از موعد آنان و نيز به کارگيري معلمان زن در سمت هاي مديريتي پرداخت، مشمولي-مدير سايت حجم سبز-در اظهارات خود با اشاره به اين که به 11 استان و 66 روستاي کشور رفته اند و نمايشگاه هنري برپا کرده اند،گفت:معلمان روستايي درک صحيحي از هنر ندارند و در کل فعاليت هاي هنري در آموزش وپرورش ما کم رنگ است.

بعد از اظهارت مدير سايت ايراني لينک که راجع به اهميت بعد تربيتي در آموزش وپرورش نکاتي را گفت،مدير سايت مازندنومه به بيان ديدگاه هاي خود پرداخت.

علي صادقي با اشاره به اين که ساده ترين راه همکاري ما و شما انتشار خبرهاي آموزش  و پرورش در رسانه هاي مجازيست،گفت:البته ما مي توانيم همکاري هاي ديگري هم با شما داشته باشيم،از جمله برگزاري جشنواره هاي وبلاگ نويسي دانش آموزان و معلمان،آموزش خبرنگاري الکترونيکي و نيز آموزش طراحي سايت و وبلاگ به دانش آموزان و معلمان علاقه مند و همين طور کمک به ديجيتالي کردن مدارس.

وي در ادامه با اشاره به اين که در آموزش و پرورش بايد تخصص مبنا باشد،نه تفکر و عقيده و جناح، افزود:متاسفانه در هر دوره اي،آموزش و پرورش محل رفت و آمد نيروهاي سياسي و جناحي بود و عزل و نصب ها در اين مجموعه کاملا" هدفدار و حتي با فشار از بالا صورت مي گرفت.

مدير مازندنومه با بيان اين که فعلا" نمي توانيم به اميري نمره اي در اين زمينه بدهيم و آينده قضاوت خواهد کرد،گفت:حرف اول را در آموزش و پرورش بايد تخصص و ايده بزند و بحث هاي سياسي و انتخاباتي در اين مکان نبايد مطرح باشد.

محسن گرجي-مدير شمال فردا-آخرين نفري بود که از طرف اعضاي انجمن به بيان نظرات خود پرداخت و گفت:قضيه افطاري دادن به فرهنگيان باعث نارضايتي اين عزيزان شده و فرهنگيان معتقدند بن ماه رمضان آن ها را وزارتخانه پرداخت نمي کند و به جايش افطاري مي دهند!

*آموزش و پرورش و ما

پس از بيان نظريات تعدادي از مديران سايت هاي خبري استان،محمدعلي اميري با اشاره به اين که آموزش و پرورش در حال تحول مثبت است،گفت:روزي اين وزارتخانه فقط وظيفه انتقال سنتي دانش را بر عهده داشت،اما امروز اين وظيفه به تنهايي دنبال نمي شود و کار ما گسترده شده است.

مديرکل آموزش و پرورش مازندران با يادآوري اين که به خاطر باز بودن جامعه و گستردگي روابط اجتماعي و رسانه اي،کارکردهاي ما متحول شده است،تصريح کرد:من دغدغه اي در مورد مسايل آموزشي و ميزان ورود دانش آموزان به دانشگاه ها را ندارم،چرا که سالانه حدود 40 هزار نفر را آماده ورود به دانشگاه ها مي کنيم؛اما خلا وجودي و وظيفه اصلي ما بحث تربيتي و رشد متعادل دانش آموزان جهت ورود به جامعه است.

وي در ادامه جمله اي را از مقام معظم رهبري مبني بر اين که آموزش و پرورش بايد فلسفه داشته باشد،نقل کرد و سپس استدلال کرد:فلسفه داشتن باعث مي شود مسير و انتهاي کار و هدف ما در آموزش و پرورش مشخص شود.

اميري با اشاره به اين که ما تاکنون در آموزش و پرروش مصرف کننده توليدات کشورهاي خارجي بوديم،بيان داشت:امروز دانش آموزان ما در رشته هايي درس مي خوانند که به کارشان نمي آيد و جامعه به آن ها نيازي ندارد.

وي با يادآوري اين که امسال براي نخستين بار بحث هدايت تحصيلي دانش آموزان را مطرح کرديم،افزود:محصلان ما بايد در رشته هايي فارغ التحصيل شوند که مهارتي را کسب کنند.

مدير کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اين که امسال حدود 54 هنرستان به هنرستان هاي موجود اضافه شده،گفت:تاکيد شده که هنرستان ها در پايه اول هم دانش آموز جذب کنند و بنابراين حدود 140 کلاس در پايه اول هنرستان ها تشکيل شده است.

وي تصريح کرد:جلسات و آموزش هاي زيادي را براي همکاران مان گذاشته ايم تا بحث هدايت تحصيلي را جا بيندازيم،اما مقاومت هايي را از سوي خانواده ها شاهد هستيم.

اميري با تاکيد بر اين که شما رسانه ها همکار فرهنگي ما محسوب مي شويد،گفت:شما بايد محيط امني را براي ما فراهم تا بتوانيم برنامه هاي خود را اجرايي کنيم. 

وي با يادآوري اين که هدف من اجرايي کردن شيوه هاي مديريت عاطفي در مدارس است،استدلال کرد:يک فيلسوف غربي گفته زمينه تربيت در آموزش نيست،بلکه در محبت است؛به همين دليل معتقدم اگر فضاي مدرسه صميمانه و توام با محبت باشد شخص،درست آموزش مي بيند و ما در آينده مشکلات امروز را نخواهيم داشت.

مديرکل آموزش و پرورش در بخش انتهايي اظهارات خود به برخي سئوال هاي مديران سايت هاي خبري استان پاسخ داد و گفت:توجه ما تربيت محوري است و کتاب هاي اول دبستان را بر اساس مقولات تربيتي تغيير داده ايم.

وي با اشاره به اين که امسال مشکل ثبت نام نداريم و همه دسترسي آسان به مدارس دارند،بيان داشت:ما تعداد مدارس قرآني را دو برابر کرده ايم و از 362 مدرسه در سال گذشته به 724 مدرسه رسانديم.

اميري با بيان اين که 6/75 درصد مدرسه ها را يک نوبته کرده ايم،افزود:در نوبت دوم که خالي شده است قرار است کلاس هاي تقويتي و کنکور را فعال کنيم.

وي با بيان اين که اسم مدارس غير انتفاعي به مدارس غير دولتي تغيير يافته است،تصريح کرد:براي کمک به مدارس غيردولتي مجوز آموزش از راه دور،مجوز سوادآموزي و مجوز پيش دبستاني را به آن ها مي دهيم.

مدير کل آموزش وپرورش مازندران با يادآوري اين نکته که طرح ورزش شنا در پايه سوم ابتدايي ادامه دارد و ورزش ژيمناستيک هم امسال اضافه مي شود،بيان داشت:در سال جديد تحصيلي،دبيران را تخصصي کرديم و از همه بر اساس تخصص و تحصيلات شان استفاده خواهيم کرد.

وي در ادامه درباره مدرسه هاي روستايي توضيح داد و گفت:از نظر قانوني ما مي توانيم مدرسه ها را به مزايده بگذاريم و بفروشيم که البته اين قضيه باعث ايجاد برخي اختلافات محلي شده است و طرح موفقي نيست.

اميري با بيان اين که در اجاره دادن مدارس روستايي هم توفيق نداشته ايم،افزود:راه حل سوم ما اين است که اين گونه مدرسه ها را به نهادهاي روستايي مثل دهياري ها و خانه بهداشت امانت بدهيم تا در اختيار آن ها باشد.

وي به ازدحام دانش آموزان در مناطق شهري اشاره کرد و گفت:ما در هر کلاس بيش از 35 دانش آموز نخواهيم داشت.

اميري با بيان اين که 55درصد از همکاران ما را خانم ها تشکيل مي دهند،تصريح کرد:اعتباري براي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان نداريم.

وي تصريح کرد:طرح تعطيلي يک روز از مدارس راهنمايي و دبيرستان هم در حال مطالعه است و شايد فعلا" براي دانش اموزان روستايي اجرا شود.

مديرکل آموزش و پرورش مازندران طرح مجمع خبرنگاران فرهنگي و نيز برگزاري جشنواره وبلاگ نويسي دانش آموزان و فرهنگيان را قابل پيگيري و اجرا دانست و از رسانه ها خواست آموزش و پرورش را سياسي نکنند.

حاشيه ها+برگزيده ها:

-در اين نشست مديران سايت هاي زير حضور داشتند:کياسرنيوز،آموزش نيوز،مازندنيوز،شمالنا،ايراني لينک،شمال فردا،شمال آنلاين،صداي شمال،شمال نيوز،بصيرآنلاين،شبکه نيوز،رشدنيوز،شمال امروز،مازنيوز،مشرف نيوز،روماک نيوز،مازني ها،خط سوم،حجم سبز و مازندنومه.

-فتح اللهي-مديرروابط عمومي آموزش وپرورش مازندران-که براي برپايي اين نشست تلاش فراواني انجام داده بود،در ابتداي جلسه، رسانه ها را به عنوان چشم بيدار دستگاه ها و مردم معرفي کرد.

-مدير سايت آموزش نيوز در ابتداي سخنان خود،به بهانه هفته دولت خاطره اي را از شهيد رجايي نقل کرد که آن شهيد به سفري رفته بود.مردم دست ايشان را مي کشيدند و محافظانش اجازه نزديک شدن مردم را نمي دادند.شهيدرجايي به محافظانش گفت:با مردم کاري نداشته باشيد،مي شود بدون دست زندگي کرد،اما بدون مردم نه!

-اميري در ابتداي سخنانش گفت:ما دوست داشتيم بعد از ماه رمضان ميزبان باشيم تا بتوانيم از شما پذيرايي کنيم.البته در پايان جلسه هديه نقدي مديرکل به اعضاي انجمن اهدا شد.

-مديرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:از اين که شما رسانه هاي مجازي نخستين برنامه مشترک خود را با آموزش و پرورش گذاشتيد،خوشحالم و از بانيان قدرداني مي کنم.

-وي با اشاره به اين که روزهاي سه شنبه که ملاقات عمومي دارم متوجه شده ام بيکاري معضل آشکار و مهمي در استان است،تصريح کرد:دانش اموز روستايي ما در رشته ادبيات و علوم انساني درس مي خواند که جامعه به آن نيازي ندارد و آن فرد روستايي بعد از تحصيل به جايي نمي رسد و بيکار مي ماند.

-اميري با اشاره به اين که بعضا" اولياي دانش آموزان مطالبات و جهت گيري هاي خاصي دارند،گفت:براي مثال به ما فشار مي آورند که فلان معلم را به مدرسه فرزندشان بياوريم يا فلان کلاس و برنامه را آن جا تشکيل دهيم.وي از رسانه ها خواست همکاري کنند تا مطالبات مردم در مسيري جز مسير و وظايف اصلي آموزش و پرورش قرار نگيرد.

-مدير کل آموزش و پرورش مازندران در بخشي از اظهارت خود با بيان اين که اصلا" به دنبال مسايل و چهره هاي سياسي نيست،گفت:من به دنبال آدم هاي تعليم و تربيتي که تفکر معلمي و نه سياسي دارند،هستم؛چرا که خودم تفکر معلمي دارم.

-وي اظهار داشت:فارغ التحصيل آموزش و پرورش داريم که از حداقل روابط عمومي برخوردار نيست و حتي با اطرافيانش سلام و عليک نمي کند که اين نشان دهنده وجود ضعف در سيستم آموزش و پرورش ماست.

-اميري گفت:در جامعه هر کس فکر مي کند معلم است،همه ي دانشگاه رفته ها،پدرها،مادرها و... فکر مي کنند معلم هستند و در پي ارايه راهکار و حل مسايل آموزشي و تربيتي دانش آموزانند که بايد گفت اين کارها با کار معلمي فرق دارد.

-وي در بخشي از اظهارت خود با اشاره به اين که دانش آموز در خانواده از حقوق اوليه خود بهره مند نيست و مدام به او مي گويند:حق نداري اين کار را بکني و حق نداري آن کار را انجام دهي،افزود:نتيجه اين حق کشي ها در محيط خانواده اين است که فرد وارد محيط باز و بزرگ دانشگاه مي شود و يا مشروط مي شود، يا ناپلئوني فارغ التحصيل مي شود اما در جامعه دچار مشکل مي شود و نمي تواند همسر خوب،دوست خوب،همسايه خوب و... باشد.

-مدير کل آموزش وپرورش مازندران تصريح کرد:والدين از کمک به مدارس پرهيز مي کنند اما پول هاي ميليوني را به آموزشگاه هاي آزاد و کلاس هاي تقويتي و آزمون هاي مختلف و مانند اين ها مي پردازند! وي گفت: من با صاحبان برخي از اين آموزشگاه ها صحبت کرده ام و از خود آن ها شنيده ام که درآمدهاي آن چناني و فوق تصور دارند! خانواده ها حاضر نيستند کم ترين کمکي به ما بکنند که اگر کمک بکنند دگرگوني و تحول در آموزش و پرورش ايجاد خواهد شد.

-اميري گفت:ما در مازندران مشهوريم که دست هم را نمي گيريم که البته منظور من سياسي نيست و مسايل اجتماعي است. وي افزود:دو کارمند،دو همسايه،دو دوست،دو راننده و...حاضر نيستند به هم کمک کنند و همديگر را دوست داشته باشند؛شايد جلوي هم احترام بگذاريم اما پشت سر مساعدت نمي کنيم که اين قضيه به وجود مشکل در آموزش و پرورش بر مي گردد و ما بايد فضاي صميميت،مهرباني،همدلي،صداقت و دوستي را در مدارس ايجاد کنيم.

-وي با اشاره به اين که آزمون هاي مختلف و رتبه بندي باعث ايجاد حسادت و دشمني و کينه بين دانش آموزان مي شود،تاکيد کرد:در گام اول نمي توانم همه اين آزمون ها را حذف کنيم و به دنبال زمينه سازي هستيم و از همکارانم هم خواسته ام دنبال کارهايي نباشند که بين دانش اموزان دشمني و کينه ايجاد مي کند.

-اميري درباره مدارس روستايي گفت:در حال حاضر بسياري از روستاها،خانه هاي روستايي در حال تخريب اند،مدرسه ما يکي از همان خانه ها! وي به فيلم پخش شده از صدا و سيما که به قول خودش هدفدار بود و در آن مدرسه اي را نشان دادند که محل چراي گوسفندان شده است،اشاره کرد و گفت:گفته ايم دور مدرسه هاي روستايي حصار بکشند تا احشام وارد آن نشوند.

-وي در پايان از طرح افطاري فرهنگيان دفاع کرد و گفت:من رضايت و استقبال را در چهره فرهنگيان ديدم و همکاران خوشحال بودند که يک شب را کنار هم هستند و اين طرح هم جايگزين بن نقدي ماه رمضان نشده است.


  • چهارشنبه 9 شهريور 1390-0:0

    با سلام
    با تشکر از سایت خوبتوت
    آقای امیری می گوید سیاسی نیست ولی زیردستانی دارد که چنان در عزل و نصبها سیاسی عمل می کنند که از هیچ موردی نمی گذرند .
    جناب آقای امیری مسئول حراست شما- مدیر مشارکتهای مردمی شما و خیلی دیگر از افرادی که دور و بر شما کار می کنند چنان عرصه را برای برخی انسانهای لایق و شایسته که فقط از نظر سیاسی مانند شما فکر نمی کنند تنگ کرده اند که چند سالی است خانه نشین شده اند و تجارب خودشان را در پستوی ذهنشنان دارند به فراموشی می سپارند.
    آقای امیری شما که ادعا می کنید سری به پرونده های حراست بزنید و ببینید چه مدیران لایقی را فقط به جرم اینکه در انتخابات به کاندیدای شما رای ندادند از مدیریت برکنار کردند . شما را به خدا برای یکبار هم که شده دورو برتان را خوب ببینید و آدمهای چاپلوس و ... را از خودتان دور کنید.

    • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

      انجمن شما دارد نشان می دهدکه حرف هایی برای گفتن دارد.از اظهارات مدیران برخیسایتها هم خوشم آمد که به نکته های خوبی در جلسه اشاره کردند.مهرانفر

      • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

        باز هم رسانه های مجازی ثابت کردند که جلوتر از چاپی ها هستند.شما یک روز زودتر با امیری دیدار کردید و نشست با خبرنگاران دیگر خبرتازه ای نداشت.


        ©2013 APG.ir