تعداد بازدید: 2681

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 شهريور 1390-22:44

روزهای سختی را پیش بینی می کنم-آقاميري

عضو شوراي شهر ساري گفت: به علت تخفیفات غیر قانونی،تاکنون حدود پنج میلیارد تومان از اموال عمومی تضییع شده است/در حالي که هزاران جوان ساروي بيکارند،شهرداري نيروهاي غيربومي را جذب کرده است/تا کی استانداری و سایر دستگاه ها سعی در چپاندن نیرو را در شهرداری ساری دارند؟(گزارشي از جلسه شوراي شهر ساري)


جلسه علني شوراي شهر ساري عصر يک شنبه برگزار شد.به گزارش خبرنگار مازندنومه،سید محمد آقامیری در نطق پیش از دستور اين جلسه اظهار داشت: مدتی است که مکرر مشکلات عدیده شهرداری در جلسات شورای شهر مطرح می شود، اما حداقل از تشکیل یک جلسه جهت حل مشکل و تقسیم کار و پیگیری امور دريغ می شود.

 وی با بیان اینکه در پاره ای امور فرافکنی کرده و به دنبال مسئول دانستن عوامل بیرونی هستیم-که البته بی تقصیر هم نیستند-تصریح کرد: آنچه بنده از عزیزان استماع کردم"فلانی مقصر است" ، "فلانی کوتاهی می کند" و "فلانی خسته شد"،است؛و فلانی هم می گوید"اعضای شورا فلان کار را خواستند" و" می خواهند" و "خواهند خواست"!

 این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه تشکیل جلسات در روزهاي یکشنبه و سه شنبه و حداکثر در 4 ساعت در طول هفته،در سال جهاد اقتصادی کوتاهيست،افزود:بنده از این کوتاهی غمگین و شرمسار بوده و درخواست تجدید نظر در سیره شورا و شهرداری را دارم .

وي با بيان اين که با بضاعت اندک دانش و تجربه ام روزهای سختی را پیش بینی می کنم،گفت:تا قبل از غرق شدن،براي حفظ حیثیت به جا مانده-به این ماه قسم-بیايیم باهم تدبیر کنیم.

 آقا میری با بیان اینکه امروز دغدغه پیگیری مطالبات مردم شهر از مسئولان سایر دستگاه های دولتی به فراموشي سپرده شده -که این نیز قابل تامل است- خطاب به ریيس و اعضاي شورا گفت: بودجه یکصد میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری ساری در سال 90 را شما تصویب کرده اید،گرچه تاکنون حتی یک جلسه علی رغم ده ها تذکر شفاهی جهت کنترل بودجه و هزینه ها و چگونگی تحقق درآمد و عوامل ناکارآمدی آن تشکیل نشد!

وي گفت: طی پنج ماه گذشته حداقل ماهی 3/8 میلیارد تومان(جمعا حدود 42 میلیارد تومان)باید بودجه تحقق مي يافت، که در بهترین شرایط فعلی حدود 15 میلیارد تحقق یافته است و حدود 27 میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد.

آقاميري خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: بدانید که به علت تخفیفات غیر قانونی،تاکنون حدود پنج میلیارد تومان اموال عمومی تضییع و انباشت بدهکاری فراهم شده که اگر بدهکاری وام های بانک اضافه شود عمق فاجعه روشن می شود.

 این عضو شورا با بیان اینکه از دستگاه های نظارتی به ویژه استانداری ، فرمانداری و نهادهای امنیتی درخواست ورود قبل از ایجاد مشکلات را دارم،افزود: درحالی که هزاران نفر جوان متخصص ساروی بیکار و خانواده ها دچار مشکل هستند،مطلع می شویم که از شهرهای دیگر یا منتقل یا جذب شهرداری ساری می شوند!

 وی با اشاره به اینکه تا کی استانداری و سایر دستگاه ها سعی در چپاندن نیرو را در شهرداری ساری دارند؟ افزود:رضایت بی چون و چرای شهرداری و لابی اعضا و سکوت و مماشات نتایج نامطلوبی دارد.

*اموال شهرداری را تضییع نکردیم

رئیس شورای شهر ساری در راستای صحبت های سید محمد آقا میری اظهار داشت: همه اعضای شورا در مقابل مصوبه ها پاسخگو هستند.

 فرامرز نقیبی با بيان اين که ما اموال شهرداری را تضییع نکردیم، افزود: اعضای شورا وقت خود را به شهردار اختصاص می دهند تا بتواند پاسخگو باشد.

*راه و ترابری و جهاد کشاورزی جزو بدهکاران بزرگ شهرداري اند

شهردار ساری در اين جلسه گفت:برنامه های توسعه اول تا پنجم را خود دولت هم با تمام امکاناتی که دارد فکر نمی کنم 100 درصد بتواند انجام دهد چه برسد به شهرداری که درآمدش بر اساس قابلیت های روزانه است.

سید علی حجازی با اشاره به اين که ایجاد کمربندی سبز در دور شهرها هم باید با منابع دولتی اقدام و اجرا شود، اظهار داشت: در ماه ششم از سال قرار داریم و هنوز تفاهم نامه و توافقات اعتباری در مازندران و کل کشور محقق نشده است.

 شهردار مرکز استان با بیان اینکه بیش از چهار سال است که زندان را خریداری کردیم ، ادامه داد: دولت مکلف کرده شهرداری زندان را خریداری کند،اما دولت باید اعتباری در اداره زندان ها قرار دهد تا محل جدید را آماده کنند که متاسفانه پس از گذشت چهار سال فقط بیش از 900 میلیون تومان از مابه التفاوت فروش زندان را تخصیص دادند و ما خودمان هنوز طلبکار هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و ترابری و سازمان جهاد کشاورزی جزو بدهکاران بزرگ شهرداری هستند که حساب شان مسدود شده و به مرحله اجرا رسیده است و پس از 18 ماه می توانیم برابر قانون مطالبات خود را وصول کنیم.

*شهرداری مقصر است

دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت: اتفاق نامیمونی در شهرداری ساری اتفاق افتاده و بسیاری انبوه سازان هم معترف هستند که کمتر پیش می آمد که تا 70 درصد زمین مجوز ساخت و ساز بگیرند اما از وقتی شهرداری چراغ سبز نشان داده بعضا شاهد ساخت و ساز تا 85 و گاهی تا 100 درصد هستیم.

جمال باقری با اشاره به اینکه این روند باید کنترل شود ، تصریح کرد: فرمی که ساخت و ساز می شود در آینده فاجعه است و اگر در شرایط بحرانی قرار بگیریم راه گریز نخواهد بود.

 وی با بیان اینکه شهرداری مقصر است چراکه نخستین بار لفظ 70 درصد اجازه ساخت و ساز را شهردار عنوان کرد، افزود: ما هیچ وقت ادعای تدین نداشتیم و اگر هستم یا نیستم به خودمان مربوط است اما شهردار اظهار به تدین می کند و در این زمینه ادعا دارد و همیشه ذکر ائمه را می گوید و فکر می کنم مسئولیت شهردار سنگین تر از مسئولیت ما است که این ادعا را نداریم.

 باقری خطاب به شهردار ساری خاطرنشان کرد: اگر در آینده زلزله بیاید و برای کمک رسانی به ساکنان منطقه ای در ساری با دلایل بی منطق شهرداری در روند ساخت و ساز ، نتوانند عبور و مرور کنند ، شما مسئول هستید.

 وی با بیان اینکه دستور دهید این رویه ادامه داده نشود ، گفت: بسیاری از انبوه سازان قدیمی شهر از این رویه ناراضی هستند.

باقری با اشاره به اینکه پل زغال چال هم مدتی راکد است ، اظهار داشت: تصادفات مکرر در این محور اتفاق می افتد و پنج مورد را خودم شاهد بودم ، اگر پروژه راکد است بهتر است ابزار اضافه ای که در مسیر قرار دارد را ساماندهی کنیم.

*آسفالت ترک خورده!

 در ادامه با ورود مشاور پل میدان ولی عصر (عج) به جلسه ، رئیس شورای شهر ساری ، اظهار داشت: پل غدیر شیب بسیار تندی دارد و فاصله بین 2 پل ایراد دارد.

 فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه ساخت پل میدان ولی عصر از نظر زمان بندی ساخت و ساز ، از افتخارات شورا بود ، تصریح کرد: برای من هم جای سوال است که چرا به این زودی آسفالت روی پل خراب شده است. 

وی ادامه داد: آسفالت پل به خاطر ضخامت کم در حال ترک خوردن است.

 عضو دیگر شورای شهر ساری در اين رابطه گفت: شاید دولتمردان هم به عنوان یک پروژه بزرگ از پل میدان ولی عصر یاد می کنند و زیبنده نیست طی مدت شش ماه ،شاهد ایرادات این پل باشیم.

 مهدی رضایی فرح آبادی ، اظهار داشت:گفته می شد که آسفالت پل خارجی است اما اکنون آسفالت گوشه های پل به صورت مواج درآمده است.

 مدیرفنی دفتر شهرداری در این خصوص گفت:تلاش ما بر این بود که از مصالحی با کیفیت بالا استفاده شود.

سعیدی با بیان اینکه قیر پلیمری با الیافی از آلمان وارد شد ، اظهار داشت: استناد من به شیت هایی است که آزمایشگاه آسفالت روی پل را تایید کرده و قطعا مشکل چیز دیگری است.

وی با اشاره به اینکه در 100 درصد پل های فلزی در خصوص آسفالت همین مشکل را داریم ، تصریح کرد: این موضوع ، تز دکتر ابوالفضل حسنی در دانشگاه علوم و تحقیقات است.

سعیدی افزود: پل فلزی ارتعاش مضاعف دارد که باعث تشدید ترک خوردگی آسفالت می شود و در گوشه های پل این موضوع دیده شده چون محل تردد خودروهای سنگین است.

وی با بیان اینکه بر روی پل تجن سال ها است که این مشکل را داریم ، خاطرنشان کرد: پل روگذر بابل هم پس از 20 روز همین مشکل را پیدا کرد.

 مهدی رضایی فرح آبادی در ادامه گفت: پل 30 میلیارد تومانی ساخته اید با این ادله؟ به شهروندان چه بگوییم؟ بنابراين دلایل گفته شده قانع کننده نیست و یک جای کار ایراد دارد.

نقیبی که برگه های آزمایشگاه آسفالت را در دست داشت خطاب به سعیدی یادآور شد: برگه های آزمایشگاه ایراد دارد و چند منحنی در مسیر قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر از قبل می دانستید که پل فلزی چنین مشکلی دارد باید فکری می شد ، اگر من شهردار بودم تا ریال آخر خسارت را می گرفتم.

نقیبی با اشاره به اینکه اگر پل بتونی ساخته می شد خیلی بهتر بود و قطعا به این زودی خراب نمی شد، خاطرنشان کرد: به مردم چه بگوییم؟ خودتان هم قبول دارید که جواب قانع کننده نیست و زیرسازی پل ایراد پیدا کرده و ربطی به لایه ندارد ، نباید برای پل های بعدی چنین اتفاقی بیفتد.

 وی با بیان اینکه مسیر میدان ولی عصر پر تردد است و پیاده رو مناسب نداریم ، اظهار داشت: در این مسیر یک انسان مرده و ما قاتل آن هستیم چراکه با سهل انگاری ما در این مسیر محل تردد پیاده تعبیه نشده و من خجالت کشیدم برای تسلیت نزد خانواده آن فرد بروم.

خاطرنشان مي کنيم در این جلسه مشاور این پروژه هم مباحث آیین نامه ای را در خصوص اجرای این پروژه مطرح کرد .

گفتنيست اعضاي شورا به مناسبت روز پزشک از دکتر باقری-عضو شورا-تجلیل کردند.


  • جمعه 11 شهريور 1390-0:0

    این... دیر به سر دیگ رسید چیزی از ته دیگ بهش نماسید...همه کارمندان و مردم از همان روز اول که شروع به کار کردید و شروع به اعتراض می کرید همه فهمیدند که جز بلوف زدن کاری نکردید کمی به دور خودت نگاه بکن ببین چقدر از شهرهای دیگر جلوتر هستند .ضمنا شهرداری برای شخص یا فرد نیست که شما هی دم از این میزنید از جای دیگه به اینجا امدند مگر خودت قبل از شورا چه جوری سر کار امدی .که با این نوع حرف زدنت می خواهی چه کسایی را دور خودت جمع بکنی .این تخفیفاتی که از سوی شهرداری به مردم میدهند باعث شده که مردم بتوانند بدهی خودشان را بهتر و رضایت بدهند ضمنا کمی فکر و تحقیق بکنید بعد شیپور در دست بگیرید و مثل همیشه بگوید من مخالفم .نگران نباش تو هم نمک گیر می شی از همه بیشتر.

    • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

      آقای خورشیدی مستحب است در دفن جسد تعجیل کنیم
      www.kiasarnews.ir

      • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

        باز شکر اتا مرد پدا بییه

        • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

          آيا اين جواب مردمه كه پل و ميدون و پياده رو فلان است؟

          • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

            پس چرا اعضاي شورا از حق استيضاح شهردار به كارهايي مانند تخلف ساخت و ساز استفاده نمي كنند؟ مشخص است دستشان تو يه كاسه است.

            • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

              براي انجام تخفیفات غیر قانونی ابتدا بايد اعضاي شورا را محاكمه نمود. استانداري چه نوع نظارتي مي كند؟

              • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                شورای شهر ضعیفی داریم اگه قدرت داشتن از اختیارات قانونیشون استفاده میکردن


                ©2013 APG.ir