تعداد بازدید: 3441

توصیه به دیگران 8

دوشنبه 7 شهريور 1390-0:10

شورای فرمانداری يا شورای مردم؟!

سه سلطاني-عضو شوراي شهر قائم شهر- گفت:بحث ما با کمیته انطباق ،دعوا نیست /دخالت فرمانداری در روند شورا ، آن را به شورای فرمانداری تبدیل می کند نه شورای مردم/ دخالت در وظایف شورا و محدود کردن ، باعث ایجاد جنگ و دعوا می شود/ وقتی فرمانداری در کار شورا دخالت کند یعنی ما بدون تکلیف بوده و هیچ مسئولیتی در قبال مردم نداریم.


اظهارات برخي از اعضاي شوراي شهر قائم شهر درباره کميته انطباق در جلسه هفته گذشته،باعث شد فرمانداري قائم شهر پاسخي را به مازندنومه ارسال کند،اما در جلسه اين هفته نيز يکي از اعضا دوباره از اين کميته انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار ما ،حامد سه سلطانی در جلسه علنی روز يک شنبه شورای شهر قائم شهر اظهار داشت: بحث ما با کمیته انطباق ،دعوا نیست .

وی با بیان اینکه کمیته انطباق وظیفه انطباق مصوبات شورا با قوانین را بر عهده دارد ، افزود: هر مرجعی در چهارچوب قانون تکلیف دارد.

 این عضو شورای شهر قائم شهر تصریح کرد: وظایف کمیته انطباق هم طبق ماده 80 قانون شوراها مشخص است که وظیفه انطباق مصوبه های شورا با قوانین را دارد و اگر با استناد به قانون ،اعتراضی به این مصوبه ها داشت ظرف 10 روز باید این اعتراض را به شورا عنوان کند.

سه سلطانی ادامه داد: چنانچه شورا اعتراض کمیته انطباق را نپذیرفت ، این کمیتع وظیفه دارد موضوع را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد و اگر شورای حل اختلاف ظرف 20 روز پاسخ نداد ، مصوبه شورا قابلیت اجرایی دارد اما کمیته انطباق اعتراض را فقط به شورا وارد دانسته و به شورای حل اختلاف ارجاع نمی دهد و در دور تسلسل هستیم.

 وی با بیان اینکه ضرورت طرح و اجرای پروژه بر عهده اعضای شوراست که نمایندگان مردم هستند ، یادآور شد: به خواست و اراده مردم در این جایگاه نشسته ایم و دخالت فرمانداری در روند شورا ، آن را تبدیل به شورای فرمانداری می کند نه شورای مردم.

عضو شورای شهر قائم شهر با اشاره به اینکه هر کس باید به تکلیف خود عمل کند، افزود: دخالت در وظایف شورا و محدود کردن ، باعث ایجاد جنگ و دعوا می شود و منتخبان مردم اجازه نمی دهند که کسی در چهارچوب وظایف شورا دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرمانداری در کار شورا دخالت کند یعنی ما بدون تکلیف بوده و هیچ مسئولیتی در قبال مردم نداریم.

به گزارش مازندنومه،نائب رئیس شورای شهر قائم شهر هم در خصوص انتخاب مشاور برای کمیسیون های شورا گفت: این مساله در ردیف بودجه مشخص شده و جزء لاینفک بودجه شورا است و شورا می تواند افرادی را به عنوان مشاور انتخاب کند.

 کمیل گران  اظهار داشت:برای پویایی شورا حتی اگر از حق الجلسه کاسته شود باید برای مشاور هزینه کنیم.

 در اين جلسه مشاور مالی شورای شهر قائم شهر در خصوص انتخاب حسابرس شهرداری ، گفت: تعیین حسابرس باید بر اساس انتخاب باشد.

بهروز رجبی افزود: در قانون ذکر شده اعضای شورا می توانند در مورد انتخاب به شکل مناقصه عمومی ، مناقصه محدود و ترک تشریفات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر معمولا وقت سال مالی به اتمام می رسید ،اسناد 2 سه سال گذشته را حسابرسی می کردند ، یادآور شد: به صورت موردی انجام می شد و شهردار تا 20 سال آینده مسئولیت دارد و اگر موردی در حسابرسی عنوان شد باید پاسخگو باشد.

رجبی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر اینکه حسابرسی پایان دوره انجام می گیرد،بنا داریم حسابرسی در زمان را هم انجام داده و ماهانه گزارش داشته باشیم.

 وی اظهار داشت: این مورد نه در شهرداری قائم شهر بلکه در هیچ شهرداری انجام نمی شد و کار جدیدی است که در شهرداری قائم شهر انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه مشخصات پروژه های هفته دولت توسط شهرداری قائم شهر این گونه اعلام شد: کلنگ زنی فاز یک پارک خیابان آیت الله صالحی مازندرانی به مساحت پنج هزارمتر مربع با اعتبار 2 هراز میلیون ریال، کلنگ زنی استخر و مجموعه ورزشی به مساحت هزار و 200 متر مربع با اعتبار 1500 میلیون ریال، افتتاح مبلمان رینگ داخلی با اعتبار سه هزار میلیون تومان،ساماندهی ضلع شرقی سیاهرود با اعتبار پنج هزار میلیون تومان،ساماندهی ضلع غربی سیاهرود با اعتبار هفت هزار میلیون ریال و...


  • يکشنبه 13 شهريور 1390-0:0

    در جواب كسي كه خودشو جزو اهالي كوي كشاورزي معرفي ميكنه بگم اگه آقاي سه سلطاني هم يه سرپناه داشت تا حالا 100باره از اونجا رفته بود..اون آقايوني كه اومدند شوراو شهرداري يه شبه ره 100ساله رو پيمودند رو بفرماييد كه اگه عرضه دارند يه طرحي بذارن كه خونشون تو اون طرح خراب شه؟؟!!

    • اهالي كوي كشاورزيپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 13 شهريور 1390-0:0

      آقاي سه سلطاني هر وقت از خودش مايه گذاشت و در تعريض ملكش در حريم سياهرود پيش قدم شد مي توان به او اميدوار شد.

      • كارگر نساجيپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 12 شهريور 1390-0:0

        با سلام ودعاي خير براي شما و كليه مسوولين خصوصا اعضاي محترم شوراي شهر مون . بنده شخصا از زحمات برادراني كه در طرح و پروژه سياهرود نقش داشتند و زحمت كشيدند بويژه آقاي سه سلطاني نماينده خوش فكر و جوان شهرمون كه فارغ از مسائل سياسي و باندي به خدمت به مردم مشغوله تقدير و تشكر ميكنم ..خدا پشت و پناه تو

        • جمعه 11 شهريور 1390-0:0

          در يك جامعه مردم سالاري وقتي مردم پاي صندوق راي ميرند وقتي اميد پيدا ميكنن كه سرنوشت شون در امورات حداقل شهري تو دست خودشونه انتظار دارن نمايندگان منتخب شون با استفاده از اختياراتي كه مردم بهشون دادن منويات موكلينشون رو برآورده كنن و از دولت انتظار ندارن تو كار اين وكلاي مردم دخالت بشه تا اين مردم هم از هرچي انتخابات و راي دادن نااميد بشن...

          • جمعه 11 شهريور 1390-0:0

            فكر مي كنم خبرنگار صحبتهاي آقاي سه سلطاني رو كامل ننوشتند چون برابر ماده 80قانون شوراها پس از ابلاغ مصوبات شورا به فرمانداري و شوراي استان اين مراجع 14روز وقت دارند با تطبيق قانون به مصوبات شورا اعتراض و شورا هم ظرف 10روز ميبايست نظر خودش رو اعلام كنه.اگر شورا به مصوبات خودش اصرار كرد بنابه حكم عقل مرجع معترض به مصوبه شورا ميتونه به اعتراضشو به هيئت حل اختلاف استان تقديم و اگر هيئت ظرف 20روز رسيدگي كرد نظر هيئت قطعي و لازم اجراست و در غير اينصورت مصوبه شورا لازم اجراست..

            • جمعه 11 شهريور 1390-0:0

              من مصاحبه هاي آقاي سه سلطاني رو هميشه ميخونم يادم مياد قبلا هم ايشون در رابطه با دخالت هاي كميته انطباق در تصميمات شورا مصاحبه اي در روزنامه درياسر كرده بودند.بهرحال ما مردم بايستي از نمايندگان مون كه براي اعمال خواسته ها و نيازهاي ما انتخابشون كرديم دفاع كنيم.اگر قرار بر اينه كه فرمانداري اونقدر در كار شورا دخالت كنه كه اين نهاد قانوني كه در حكم يك مجلس محليه مستاصل بشه ديگه رفتن پاي صندوق راي كار عبث و بيهوده اي خواهد بود...پيشنهاد ميكنم با توجه به اينكه آقاي سه سلطاني خودش حقوق دان و چندين سال رييس حقوقي شهردا ري بوده از نظرات و تجربه ايشون جهت جلوگيري از اينگونه اختلافات شورا و شهرداري بهره گيري كنه

              • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                اي كاش نمايندگان مجلسي كه قانون نظارت بر شوراها را وضع كردند قانون خودشان هم سريع تر اجرايي شود.

                • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                  اينهمه استخر در شهر داريم و آقايون مي خواهند پولمان را بگيرند و به جاي آباداني، استخر ديگري بسازند تا ديگر استخرها ورشكست شوند؟ شايد دنبال سوژه افزايش كارگران نساجي هستند؟ نكند با آقاي اكبري نماينده مجلس لج هستند؟

                  • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                    آيا فرمانداري نظارت مي كنه يا دخالت؟ مصداقش چيه؟

                    • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                      شايد هم حق با مازندنومه باشد كه گفت شوراي فرمانداري. چون فرمانداري ها همه يك جور فعاليت ندارند. آفرين بر قائم شهر كه چشم تيزبيني داريد و نظرمان را اعمال مي كنيد.

                      • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                        اگر عضو شورا دنبال كار خلاف باشه و دستگاه نظارتي بخواد جلوش رو بگيره چي كار بايد بكنه؟

                        • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                          مثل اينكه اعضاي شورايي كه ما فرستاديم صحبت ديگري ندارند و سخنان قديمي را تكرار مي كنند يا خبرنگار شايد به اشتباه مطلب گذشته را كپي كرده باشد!


                          ©2013 APG.ir