تعداد بازدید: 3311

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 شهريور 1390-4:59

شرف الدين:شاخص یک جامعه متعالی،فقط تعداد مدیران زن آن نيست

هدیه ای امروزم را به همسرم تقدیم می کنم/طرح تفکیک جنسیتی کارکنان زن و مرد پاسخگو نیست/ناچار هستم در پیام هاي تبریک عید این جمله را هم بیاورم که جوانان به دیدار بزرگترها بروند/همه خانم ها ستاد فرماندهی پنهان جهان هستند/ آدم سازی برج سازی نیست که کار هر کسی باشد.(گزارش مازنومه از مراسم تجليل مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از خبرنگاران)


روز دوشنبه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از خبرنگاران فعال در این حوزه قدرداني کرد.به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- در این نشست نماینده خبرگزاری فارس در مازندران با بیان اینکه نقش مدیریت امور بانوان در مازندران کمرنگ است،تصریح کرد: بسیاری از بانوان با قابلیت های فراوان وجود دارند که می توانند در مدیریت ها قرار گیرند حتی مدیریت هایی که مربوط به مردها است.

جابر معافي افزود:هر هدیه ای که امروز برای خبرنگاران در نظر گرفته اید صرف نظر از نوع و جنس ، از صفر تا 100 آن را به همسرم تقدیم می کنم چراکه بیشترین زحمات حدود 80 درصد کارهای خبرگزاری بر دوش همسرم بوده است.

معافی با اشاره به اینکه بانوان بسیاری به حوزه رسانه ها وارد شده اند ، گفت: حدود 60 درصد اصحاب رسانه را بانوان تشکیل می دهند.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ساری هم در اين جلسه با اشاره به اینکه در عفاف و حجاب مردان تاکید بیشتری باید باشد ،تصریح کرد: از طرف ادارات کل کمتر در این زمینه ورود پیدا کرده اند.

 سید رضا هاشمی یادآور شد: به نظر می رسد طرح تفکیک جنسیتی کارکنان زن و مرد پاسخگو نیست و اگر بتوانیم اصل مساله عفاف و حجاب را در ادارات نهادینه کنیم ، موضوع بهتر حل می شود.

مدیر پایگاه خبری خط سوم هم خواستار تعامل بیشتر دفتر بانوان و امور خانواده استانداری مازندران با رسانه ها شد.

راحله حاجیان اظهار داشت: دفتر بانوان تا چه اندازه برای ارتقای سطح مدیریتی زنان در استان تلاش کرده است؟

اما مدیر روابط عمومی و امور بین المللی استانداری مازندران سخنان خود را با این شعر آغاز کرد : این دهن بستی دهانی باز شد/تا خورنده لقمه های راز شد ...

کمال رستمعلی گفت:مفاهیمی در تفکرات دینی ما وجود دارد که جهان مدرن به آن مفاهیم خدشه وارد می کند.

وی با بیان اینکه در تفکرات دینی ما چیزی به نام همسایه و حق همسایه وجود دارد ، تصریح کرد: در جهان مدرن شده ، همسایه جایگاهی ندارد.

رستمعلی خطاب به حاضران اظهار داشت: من از شما سوال می کنم در این کوچه ها ، خیابان ها و آپارتمان های مدرن شده ، نسبت همسایه با همسایه چیست؟

 وی خاطرنشان کرد: این از بلایای طبیعی جهان مدرن در کشوری است که قرار بوده داعیه دار وحی باشد.

رستمعلی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مفاهیم دینی ما خانواده است که اکنون متاسفانه بخشی از آن متاثر از جهان مدرن است ، افزود: امروز سوال اساسی خانواده است.

وی ادامه داد: همچنان که امروز اسم برده شده که یک زن استاندار می شود،اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد،با اين وجود حضور بانوان را در عرصه های مختلف می بینیم و شک نکنید که این موضوع در دولت های بعدی افزایش خواهد یافت اما سوال اساسی خانواده است ، خانواده به کجا خواهد رفت؟

رستمعلی با اشاره به اینکه خواه ناخواه خانم ها وارد عرصه های مدیریتی می شوند ، خاطرنشان کرد: اما خواه ناخواه خانواده پابرجا می ماند؟ 

 وی با بیان اینکه اگر خانواده از هم پاشیده شود چه برای ما می ماند ، گفت: دیگر نه مدیریتی برای خانم ها می ماند و نه برای آقایان.

 رستمعلی یادآور شد: اساسی ترین کاری که امروز همه داریم این است که باید فکری برای خانواده کنیم.

وی افزود: اگر در برخی صحنه های جامعه پرخاش ، خشونت ، تلخ کامی و شیرین کامی می بینیم ریشه آن در خانواده است.

 رستمعلی تصریح کرد: من کمترین ارتباط را به آموزش و پرورش و جامعه نسبت می دهم چراکه جامعه اگر تهی باشد، خانواده می تواند فرزند بسازد.

وی اظهار داشت: امروز به نقطه ای رسیدیم که ناچار هستم در پیام هاي تبریک عید این جمله را هم بیاورم که جوانان به دیدار بزرگترها بروند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست ، گفت: چرا ما انسان سازی زنان را در نظر نمی گیریم و کدام مرد می تواند این قابلیت را داشته باشد؟

زهرا شرف الدین افزود: امام راحل فرموده اند"شریف ترین مسئولیت ، مادری است" اما چرا از این موارد حرف نمی زنیم؟

وی با اشاره به اینکه شاخص تشخیص یک جامعه متعالی نمی تواند فقط در تعداد مدیران زن آن جامعه باشد ، تصریح کرد: شاخصه خانواده متعالی است.

شرف الدین ، یادآور شد: اعتقاد من این است که همه خانم ها ستاد فرماندهی پنهان جهان هستند و چراغ خاموش حرکت می کنند.

 وی با بیان اینکه حضور اجتماعی سیاسی زنان ضرورت دارد ، خاطرنشان کرد: اين به معنای آن نیست که هر زنی شغل و مسئولیت داشته باشد.

شرف الدین با اشاره به اینکه زنان موفق در اداره خانواده هم موفق هستند ، ادامه داد: آدم سازی برج سازی نیست که کار هر کسی باشد چراکه هم سخت است و هم دیربازده.

 وی گفت: حجاب زیرمجموعه ای برای عفاف است و ما اکنون بر روی عفاف کار می کنیم.


  • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

    سركار خانم شرف الدين، با ارائه نظريه ستاد فرماندهي پنهان، زن ذليلي آقايون را اثبات كرد. احسنت

    • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

      آقاي مدير روابط عمومي استانداري: من روي واژه "بلایای طبیعی جهان مدرن" نقد دارم. اگر تارنما (اينترنت) توليد نمي شد الان نمي توانستيم با هم گپ و گفت داشته باشيم. اگر تلفن همراه نبود نمي توانستيم گم شده هايمان را بيابيم و ... . مهم نحوه استفاده از مدرنيته است. با چاقو مي توان ميوه پوست كند يا آدم كشت!

      • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

        آيا هنوز تعريف كاملي از نحوه اجراي عفاف و حجاب وجود دارد كه همه رعايت كنند؟


        ©2013 APG.ir