تعداد بازدید: 2951

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 شهريور 1390-12:13

اميري:آغاز سال تحصيلي،سوم مهر است

مديرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: فعلا"حدود 70 درصد برای بازگشایی مدارس آمادگي داريم/اول مهر را با هم خوانی آیِه الکرسی دانش آموزان آغاز خواهیم کرد/حدود 90 درصد از مدارس مازندران تک نوبته هستند/امسال 950 میلیون تومان برای خرید میز و نیمکت در مدارس هزینه شد/54 هنرستان جدید در استان تاسیس کردیم/مدارس غیر دولتی بر اساس درجه بندی موظف به دریافت شهریه هستند.


 يک روز پس از نشست مديرکل آموزش وپرورش مازندران با مديران رسانه هاي مجازي استان،محمدعلي اميري نشستي را نيز با خبرگزاري ها و خبرنگاران رسانه هاي مکتوب برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آمادگی حدود 70 درصدی برای بازگشایی مدارس ، اظهار داشت: در باقیمانده روزهای شهریور به آمادگی 100 درصدی دست خواهیم یافت.

محمدعلی امیری با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان قبولی شهريور ، تا پایان شهریورماه ادامه داد ، افزود: برای ثبت نام با هیچ مشکلی مواجه نشدیم .

وی با اشاره به اینکه فضای آرامی برای ثبت نام وجود دارد ، تصریح کرد: اندک مشکلی که وجود داشت با حضور ناظران ، برطرف شد.

امیری با بیان اینکه 54 هنرستان جدید در استان تاسیس کردیم ، یادآور شد: در آزمون تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش ، 921 نفر از تعداد سه هزار و 900 نفر قبولی داشتیم که در سطح کشور بالاترین آمار قبولی بود.

 وی خاطرنشان کرد: نظر ما بر این است که در دورترین و محروم ترین نقاط استان هم از معلمانی استفاده کنیم که از دانش ، توانایی و تجربه لازم برخوردار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه از میان 450 هزار دانش آموز 125 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت شرکت فعال داشتند ، ادامه داد: بقیه دانش آموزان هم در سایر برنامه های فرهنگی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تابستان همراه با اوقات فراغت خوبی را سپری کردیم ، یادآور شد: اول مهر را هم با هم خوانی آیِه الکرسی دانش آموزان آغاز خواهیم کرد.

امیری اظهار داشت: مدارس غیر دولتی بر اساس درجه بندی موظف به دریافت شهریه هستند و میزان شهریه پرداختی در سایت آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هزینه های فوق برنامه های جزء شهریه محسوب نمی شوند ، ادامه داد: این برنامه ها اختیاری است و خانواده ها می توانند در این برنامه ها شرکت نکرده و هزینه را هم پرداخت نکنند.

امیری یادآور شد: هیچ مدرسه غیر دولتی نمی تواند نسبت به سال گذشته افزایش بیش از 10 درصدی در شهریه داشته باشد.

وی تصریح کرد: چنانچه مدرسه ای از این منظر عدول کرده باشد توسط ناظران و بازرسان پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار ما،امیری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 91- 90 حدود 5 /87 درصد از مدارس دوره ابتدایی تک نوبته هستند ، افزود: 79 درصد از مدارس مقطع راهنمایی و 92 درصد از مدارس دوره متوسطه و 99 درصد از مدارس هنرستان اعم از فنی حرفه ای و کار دانش تک نوبته هستند.

وی گفت: به طور میانگین حدود 90 درصد از مدارس مازندران تک نوبته هستند.

امیری با اشاره به اینکه سال گذشته 362 مدرسه قرآنی داشتیم ، تصریح کرد: امسال به 724 مدرسه افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر مدارس قرآنی ، امسال مشاوره تحصیلی ، مشاوره خانواده ها ، پایگاه تقویت کنکور و برنامه های فرهنگی ، تربیتی و ورزشی در این مدارس دنبال می شود.

امیری یادآور شد: امسال 950 میلیون تومان برای خرید میز و نیمکت در مدارس هزینه شد.

وی با بیان اینکه برای مدارس غیر دولتی هم تمهیداتی پیش بینی کردیم ، ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن است برخی از این مدارس به علت کمبود دانش اموز متضرر شوند ، مجوز اجرای برخی برنامه ها به مدارس غیر دولتی داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ، خاطرنشان کرد: این مدارس می توانند برنامه کلاس سوادآموزی پیش بینی کنند و هزینه آن را هم آموزش و پرورش پرداخت می کند نه افراد، همچنین می توانند مجوز برگزاری کلاس های از راه دور و کلاس های پیش دبستانی و آمادگی را دریافت کنند.

 وی افزود: 686 مدرسه از شیفت عصر به شیفت صبح منتقل شده است و نگاه ما هم بر این است که تعلیم و تربیت کیفی در نوبت صبح اتفاق می افتد.

 امیری اظهار داشت: امسال آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهر نخواهد بود بلکه سوم مهرماه آغاز سال تحصیلی است به دلیل اینکه جمعه اول مهرماه است و دوم مهر هم شهادت است.

 به گزارش مازندنومه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این نشست ، اظهار داشت: 50 درصد از اعتبارات تجهیزات به هنرستان ها اختصاص داده شده است.

مصطفی عابدی با اشاره به روز شکوفه ها در مقطع ابتدایی ، گفت: سال گذشته روز جوانه ها را برای مقطع راهنمایی در نظر گرفتیم و امسال هم به این مقوله پرداخته خواهد شد.

دبیر پروژه مهر ، یادآور شد: استاندار مازندران تاکید کرده روز شکوفه ها در یک مدرسه دور دست و یا در یکی از مجتمع ها برگزار شود.

هم چنين معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران هم با اشاره اینکه امسال ورود 41 هزار کلاس اولی را در روز شکوفه ها خواهیم داشت ، افزود: 97 درصد از دانش آموزان پایه کلاس اول با تجربه کلاس های پیش دبستانی ، پایه اول را آغاز می کنند که مازندران پایه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

منیره موحدی ، اظهار داشت: کتاب کلاس اول کاملا تغییر کرده و بر اساس سند ملی تدوین شده است.

 وی گفت: محتوای کتاب ها به گونه ای نبود که منجر به تغییر و تحول بنیادین در آموزش و پرورش شود.

 موحدی تصریح کرد: امسال هیچ معلمی که دوره آموزشی کتاب های جدید را نگذرانده باشد در پایه اول به کار گیری نخواهد شد.

گفتنيست مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با کلیه معاونان خود در این نشست حاضر شد که معاونان وی هم پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.خبرنگاران افطار را میهمان امیری بودند.



    ©2013 APG.ir