تعداد بازدید: 2476

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 9 شهريور 1390-21:7

آمار غرق شده ها نباید افزایش یابد-ابراهيمي

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران گفت:فرمانداران عنایت ویژه ای بر ارزاق عمومی و نرخ آن داشته باشند/سازمان گردشگری نفس راحتی می کشد و همه تیرها به سمت استانداری است/سال گذشته رفتیم و دیدیم بساط روزه خواری در ماه رمضان در دريا برپا بود/در ماه رمضان افراد می توانستند کنار دریا قدم بزنند/در برخی جاها از نیروی انتظامی گلایه دارم/30 نفر در ماه رمضان غرق شدند.


به گزارش مازندنومه ، هادی ابراهیمی در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر اظهار داشت: همه دستگاه ها بر ضرورت وجودی این ستاد اشرافیت دارند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم با ازدحام مسافران روبه رو باشیم ، تصریح کرد:گزارش ها حاکی از این است که باید برای ازدحام مسافران برنامه ریزی کنیم.

 وی با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده اما نقدهایی هم بر برخی دستگاه ها وارد است ، یادآور شد: بنا ندارم در این جلسه به نقدها بپردازم و در اختتامیه ستاد تسهیلات سفر ، ارزیابی ها را اعلام می کنیم.

رييس طرح سالم سازي دريا گفت: به فرمانداران تاکید می کنم نسبت به نظافت و پاکسازی ورودی شهرها و معابر شهری و در خصوص جمع آوری زباله اقدام کنند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه فرمانداران عنایت ویژه ای بر ارزاق عمومی و نرخ آن داشته باشند ، ادامه داد: توجه ویژه بر مراکز بهداشتی و درمانی اعمال شود.

وی با بیان اینکه در خصوص دریا در مازندران دغدغه جدی داریم ، خاطرنشان کرد: از زمانی که مسئولیت معاونت سیاسی را بر عهده گرفته ان با تمام وجود به میدان آمده ام،طوري که برخی بر من خرده گرفتند که کار بزرگی را بر عهده گرفتید.

وي با بطان اين که سازمان گردشگری نفس راحتی می کشد و فارغ بال است و همه تیرها به سمت استانداری است،افزود:وقتی استانداری مسئولیت پذیرفت از دستگاه ها هم کار می خواهد.

 ابراهیمی در رابطه با شنای دریا در ماه رمضان گفت: بنابر این شد که ما به عنوان حاکمیت اعلام نکنیم که شنا آزاد است،چون سال گذشته رفتیم و دیدیم بساط روزه خواری بود، ما نمی پذیریم ارزش ها زیر سوال برود به این بهانه که عده ای می خواهند تفریح کنند.

 وی در خصوص تعطیلی طرح های دریا در ماه رمضان ، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین رستوران ها و طرح دریا وجود ندارد و همان گونه که بر پذیرایی علنی در رستوران ها نظارت می کنیم بر طرح های دریا هم نظارت انجام گرفت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از جمعیت کشور مخاطب دریای مازندران هستند، افزود: سالانه 25 میلیون مسافر از دریا و طبیعت مازندران استفاده می کنند و مردم مازندران استفاده چندانی از دریا ندارند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآور شد:در ماه رمضان افراد می توانستند در کنار دریا قدم بزنند.

 وی با اشاره به اینکه در برخی جاها از نیروی انتظامی گلایه دارم ، افزود: در جاهایی که می خواستیم ورود جدی نداشتند که شاید بضاعت شان این بود،اما مجموع از نیروی انتظامی تشکر می کنم.

 این مسئول ، تصریح کرد: در جاهایی گزارش داریم که نیروی انتظامی بدون هماهنگی با استانداری طرح های دریا را ترک کردند که نباید این اتفاق بیفتد چون ما مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار ما، ابراهیمی با بیان اینکه طرح های دریا تا پایان شهریورماه ادامه دارد ، گفت: به شناسه فرهنگی استان کمتر پرداخته ایم.

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه دریای خزر این ظرفیت را دارد که محور گردشگری جهان اسلام محسوب شود ،خاطرنشان کرد: نواقصی در طرح های دریاست که باید برطرف شود اما این گونه نبود که سهل انگاری کرده باشیم .

 ابراهیمی با اشاره به اين که به مردم نباید بگوییم در طرح دريا نواقصي وجود نداشت اما می توانیم بگوییم ما کوتاهی و سهل انگاری نکردیم،یادآور شد: اینکه بگوییم طرح های دریا آرمانی و احسنت بوده ، نخیر ؛ اشکالاتی بوده که ما می پذیریم.

وی با بیان اینکه آمار غرق شده ها نباید افزایش یابد ، ادامه داد: در نور و نوشهر آمار غریق بسیار بالایی داریم.

 این مقام مسئول با اشاره به اين که این بهانه است که اگر طرح دریا در ماه رمضان تعطیل نمی شد آمار غرق شدگان هم افزایش نمی یافت،گفت: نقدی هم به هیات نجات غریق وارد است در برخی مناطق ناجیان غریق حضور نداشتند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه دوستانی که در تهران نشسته اند به این مساله واقف باشند که کاهش 20 درصدی غریق داشتیم ، اظهار داشت: باید عنایت داشته باشیم که برخی در ساعات 10 شب یا شش صبح به دریا رفته و غرق شده اند.

 وی با بيان اين که بیش از 35 درصد از غرق شده ها در خارج از وقت شنا غرق شده اند،پرسيد:چه کسی گفته افراد ساعت سه – چهار صبح برای شنا به دریا بروند؟و مگر چقدر در استان ظرفیت داریم؟

معاون استاندار با اشاره به اين که در گرمای 35 درجه در برخی سواحل دیدم که جز نیروی انتظامی هیچکس حضور نداشت، نه ناجی غریق و نه مجری طرح،تصريح کرد: برخی جاها امکانات خوبی دیده شده ،اما در برخی مناطق شنا به صورت مختلط است که این بساط باید جمع شود.

 ابراهیمی با يادآوري اين که رسانه ها فضای خوبی را انعکاس دادند و از حضور رسانه ها استفاده کردیم،افزود:اکنون هم می خواهم رسانه ها به ما کمک کنند و اگر رسانه ای نسبت به عملکرد طرح سالم سازی دریا انتقاد و تحلیل داشت ، مدیران دستگاه ها حتما برای بازسازی و اصلاح استفاده کنند.

وی با بيان اين که امسال در اختتامیه ستاد تسهیلات سفر فقط نمونه ها را معرفی و قدرداني می کنیم،گفت: 30 نفر در ماه رمضان غرق شدند.

* 25 نفر از غرق شدگان از مسافران بودند

 حسین اسلامی در جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر اظهار داشت: در صدد نبودم به غربت نجات غریق اشاره کنم اما مدیرکل گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی از هر دستگاهی به جز نجات غریق ، صحبت به میان آورد.

رئیس هیات غریق نجات مازندران افزود: از پرداخت 2 ماه حقوق ناجیان غریق تشکر می کنم چراکه در دیگر استان ها این مساله هنوز محقق نشده است.

 اسلامی با اشاره به اینکه یک کانال آب آرام با موج مشخص در قزوین 30 نفر غریق داشته ، تصریح کرد: در مازندران با 360 کیلومتر نوار ساحلی ، 20 درصد کاهش غریق نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان 30 نفر در سواحل مازندران غرق شدند ، ادامه داد: 25 نفر از غرق شدگان از مسافران بودند.

 اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش ، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه دانش آموزانی که شنای اجباری را یاد می گیرند به عنوان همیاران نجات غریق ، تحت آموزش های نجات غریق هم قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح کشور آموزش ناجیان غریق دریایی در مازندران انجام می شود ، گفت: از سراسر کشور در این خصوص ثبت نام کرده و در مازندران آموزش خواهند دید.

اسلامی با اشاره به اینکه مجریان طرح ها در برخی موارد شخصا اقدام به تعطیلی طرح می کنند ، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حتما باید نظر سر ناجی طرح تعطیل شود.

 وی یادآور شد: سال گذشته یک طرح در ایام طوفانی هم دائر بود که مردم را به این سمت هدایت کرده و محافظت می کردیم.

 اسلامی افزود: اگر فرمانداران عنایت کرده و تدبیری داشته باشند ما هم حاضر هستیم منجی غریق در برخی طرح ها را افزایش دهیم تا در مواقع طوفانی با برقراری طرح مانع از حضور مردم در مناطق ممنوعه شنا و به فراخور آن غرق شدن مردم ، شویم.

رئیس هیات غریق نجات مازندران ادامه داد: اگر در مواقع طوفانی برخی طرح ها دائر باشند مردم به سمت نقاط کور نرفته و دچار لطمات نمی شوند.

* 91 درصد از مسافران دوباره به مازندران می آیند

به گزارش مازندنومه اسدالله محمدپور اظهار داشت: طی نظرسنجی انجام شده توسط ستاد دائمی تسهیلات سفر ، 5/ 91 درصد از مسافران عنوان کرده اند بار دیگر به مازندران سفر خواهند کرد.

مديرکل سازمان گردشگري،صنايع دستي و ميراث فرهنگي مازندران تصریح کرد:تا مهرماه با ترافیک مسافر و گردشگر مواجه خواهیم بود.

محمدپور با اشاره به اینکه تا اینجای کار نشان از توفیق نسبی فعالیت های ستاد تسهیلان سفر است ، خاطرنشان کرد: این دستاورد حاصل تلاش همه دستگاه ها و به ویژه اصحاب رسانه است.

*نرخ سال 88 در واحدهای پذیرایی اعمال می شود

 دبیر جامعه واحدهای پذیرایی کشور اظهار داشت: هنوز قیمت های سال 88 در واحدهای پذیرایی اعمال می شود.

غلامعلی صادقی لاریجانی در اين جلسه اظهار داشت: گردشگر و توریست وقتی وارد منطقه می شود نیازمند واحد پذیرایی است.

 وی با اشاره اینکه روز گذشته در پلور برف بارید ،افزود: امروز جاده بسته بود و آقایان سوخت ندارند ، وقتی به فرمانداری مراجعه می کنیم می گویند ما از اعتبارات خودمان سوخت می دهیم و بخشداری هم می گوید ربطی به ما ندارد باید به سازمان گردشگری مراجعه کنید.

 صادقی با بیان اینکه هنوز قیمت های سال 88 در واحدهای پذیرایی اعمال می شود ، تصریح کرد: قول مساعد داده بودند پس از نوروز تعرفه را تغییر دهند اما این اتفاق نیفتاد.

وی یادآور شد: هیچ فرد عاقلی اجناس گران نمی خرد که ارزان بفروشد و وقتی فعالیت واحدهای پذیرایی توجیه اقتصادی نداشته باشد ، کیفیت را کاهش می دهند و ناظران تعزیرات هم همواره حضور ندارند که نظارت کنند.

 صادقی ، خاطرنشان کرد: نگذارید مسافر در کنار جاده با نان و پنیر پذیرایی شود.

 وی با بیان اینکه اکنون واحدهای پذیرایی سوخت ندارند ، گفت: در زمستان اوضاع بر چه منوال خواهد بود؟

بر اساس اين گزارش،رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تاييد تمام صحبت های صادقی ، اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بعضی از بخش ها دارای بسته های حمایتی بودند اما حوزه گردشگری بسته حمایتی نداشت.

محمدپور با اشاره به اینکه سازمان گردشگری با کمک مشاور بسته حمایتی تهیه کرده و به ستاد هدفمندی یارانه های کشور فرستاد ، افزود: پس از تصویب در این ستاد در آستانه تصویب در هیات دولت قرار گرفت که از این پس به دلیل تغییرات در معاونت گردشگری ، به طور کفایت پیگیری نشد که در هیات دولت به تصویب برسد.

 وی با بیان اینکه تاکنون هم نتیجه ای حاصل نشده و ستاد سوخت استانی باید درخواست کند چراکه سازمان گردشگری سهمیه سوخت ندارد ، ادامه داد: نرخ جدید واحدهای پذیرایی هم تعیین شده و در اوایل هفته آینده ابلاغ می شود.

گفتنيست معاون سیاسی استانداری هم قول مساعد برای پیگیری این موضوع داد.


  • يکشنبه 13 شهريور 1390-0:0

    خدا به شما عمر بده خيلي زحمت ميكشيد..! واقع به اين كارا ميگيد خدمت به مردم؟!!! بنظرم اگه به آمار مسافرتهاي خارچي مردم كمي توجه ميكرديد پي به عمق فاجعه كوتاهي هاي تون نسبت به هموطنان تون ميبرديد...؟؟؟!!!


    ©2013 APG.ir