تعداد بازدید: 2863

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 شهريور 1390-21:54

مازندران در هفته اي که گذشت

مردم 10 روستای کلاردشت با گذشت پنج روز آب ندارند/ادارات شهرستان قائم شهر به حاشيه رودخانه سياهرود انتقال مي يابند/برخی سمینارها و برنامهَ‌های ادارات و نهادها در جامعه ترویج اسراف و تبذیر را به دنبال دارد و...(برگزيده خبرهاي مازندران از 5 تا 11 شهريورماه 90)


* تعداد تخت های ویژه در مراکز درمانی غرب مازندران بیشتر شود

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا نسبت به افزایش تعداد تخت های ویژه در مراکز درمانی غرب استان اهتمام کنند.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی ،در مراسم افتتاح مرکز بهداشتی درمانی 10 تختخوابی کجور، با اشاره به خدمات گسترده‌ای که بعد از انقلاب در بخش بهداشت و درمان کشور رخ داده است، بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه نگاه مجلس و دولت به سلامت به عنوان امری زیربنایی است و در 19 بند به صورت مستقیم و در بیش از 20 بند به صورت غیرمستقیم به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در طلایی‌ترین دوران مدیریتی خود قرار دارد و در دست احداث بودن هفت بیمارستان بزرگ در تنکابن، چالوس، بهشهر، آمل، قائم شهر و ساری از این خدمات است.

محسنی افزود: با در دست احداث بودن بیمارستان‌های تنکابن و چالوس بخشی از مشکلات این منطقه برطرف می‌شود اما باید درباره افزایش تخت‌های ویژه در غرب مازندران و به کارگیری نیروهای متخصص در این منطقه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

* آن مرد در باران آمد... 

 به گزارش مازندنومه ،فرماندار چالوس به همراه برخی از مسئولان و خبرنگاران از دهستان کوهستان-فشکور بازدید کرد.

میر قدیر رضایی گفت: وقتی وارد روستا شدم و مردم باصفا و روستاییان خونگرم را دیدم،باور کنید که احساس شادابی و نشاط کردم و لذت بردم.

 رضایی با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت بیان داشت:شهید بزرگوار رجایی همواره نصیحت داشتند که به روستاییان برسید و درد دل آنها را بشنوید و جمله ای زیبا برای من و شما به یادگار گذاشتند که روستاییان نه زبان گلایه و شکایت دارند نه زبان تشکر.

 نماینده عالی دولت در منطقه با اشاره به این مطلب که مردم از مجریان قانون و مسوولان صداقت می خواهند عنوان کرد: قانون بد بهتر از بی قانونی و نداشتن قانون است.

*قطع آب آشامیدنی 10 روستای کلاردشت وارد روز پنجم شد

 رئیس شورای بخش کلاردشت گفت: متاسفانه مردم 10 روستای کلاردشت با گذشت پنج روز آب ندارند.

خشایار گل گوهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه پس از سیل سوم تیرماه کلاردشت، قطعی آب در منطقه بیشتر شده و مردم در تمامی روزهای ماه رمضان با مشکل کم آبی و قطعی آب دست و پنجه نرم می کردند.

 وی افزود: علی رغم مراجعات متعدد مردمی به ادارات آب و فاضلاب روستایی شهرستان و استان، هیچ جواب قانع کننده ای برای رفع این معضل اساسی منطقه صورت نگرفته است.

 گل گوهی با اشاره به اینکه متاسفانه قطعی شدید آب در 10 روستای کلاردشت از پنج روز گذشته تاکنون وجود داشته است، افزود: فرد یا مسئولی در منطقه به فکر رفع این مشکل نیست.

 ایوب صالحی، رئیس شورای اسلامی روستای کردیچال کلاردشت با انتقاد از مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: روستای 600 نفری کردیچال همواره در طی سال با قطعی آب روبرو بوده و این معضل چندین ساله علی رغم وعده های مسئولان رفع نشده است.

 وی با انتفاد از کم کاری مسئولان آب و فاضلاب روستایی چالوس در رفع مشکل کم آبی منطقه اظهار داشت: آیا می توان شاهد قطعی پنج روزه آب در منطقه گردشگر پذیر کلاردشت بوده ولی هیچ مسئولی پاسخگو نباشد؟

*مشكل كمبود آب كشاورزان مناطق پايين دست بهشهر برطرف شد

 بخشدار مركزي بهشهر گفت : با انتقال آب سد شهيد رجايي به مزارع بهشهر ، مشكل كمبود آب كشاورزان مناطق پايين دست بهشهر برطرف شد .

 عبدالله رياحي در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : گرماي بي سابقه ماه گذشته موجب كمبود آب براي كشاورزان شاليكار برخي از روستاها شد كه اين عامل ، خسارت فراواني به كشاورزي بهشهر وارد كرد.

 وي بيان داشت : شاليكاران روستاهاي زاغمرز، يعقوب لنگه، يكه توت و نمك چال با كمبود شديد آب زراعي مواجه بودند كه انتقال آب سد شهيد رجايي به مزارع اين روستاها ، مانع از وارد شدن خسارت صد درصدي به كشاورزان شد .

بخشدار مركزي بهشهر به وارد شدن خسارت چند ميلياردي به كشاورزان اين روستاها اشاره كرد و گفت : حدود يك هزار خانوار روستاهاي بخش مركزي بهشهر از اراضي شاليزاري ارتزاق مي كنند و بايد براي حل دايمي مشكل كمبود آب اين مناطق چاره اي اساسي انديشيده شود .

رياحي گفت : امسال يك ‌هزار و 600 هكتار از اراضي شاليزاري بخش مركزي به دليل كمبود آب، زير كشت شالي نرفت كه اين موضوع به معني هدر رفتن هشت هزار تن محصول برنج و خسارت 150 ميليارد ريالي به اقتصاد بهشهر است.

* پرورش ماهی قزل آلا در کانال های آب کشاورزی مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، پرورش ماهی قزل آلا در کانال های انتقال آب کشاورزی به عنوان یک ظرفیت بالقوه آبزی پروری محسوب می شود که هزینه تولید در این کانال ها ارزان تر از سایر بخش های تولیدی است.

 مازندران در پایین دست سدهای شهید رجایی ساری و مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی لفور دارای استعدادهای فراوانی در پرورش ماهی است و در این راستا طرح پایلوت پرورش ماهی در کانال آب کشاورزی موسسه تحقیقات برنج مازندران واقع در شهرستان آمل اجرايي شده است .

 * تمام انتظار یک جانباز شیمیائی از استاندار : یک قبر در قطعه شهدا

 به گزارش پایگاه خبری خط سوم،همسر یک جانباز جنگ تحمیلی گفت"همسرم جانباز جنگ تحمیلی است و پزشکان به خاطر مشکلات ریه و کبد جوابش کردند، زبانش تاول زده، زخم بستر شده و با همکاری بنیاد شهید در منزل به تنهایی از ایشان مراقبت می کنم.

وي گفت: همسرم وصیت کرده مرا در قطعه شهدای ملا مجدالدین دفن کنید و اینک حاضرم برای عمل به وصیتش النگو و گوشواره هایی که دارم بفروشم و به تنها وصیتش عمل کنم، هر چند مرگ و زندگی دست خداست با همه این اوصاف شرائط بسیار حادی که دارد می ترسم نتوانم به قولی که دارم عمل کنم ،حال از حاج آقا طاهائی می خواهم کمک کند.

خانم اسماعیلی همسر ستوان سوم جانباز شیمیایی محمد حسین آرشی جانباز است که سه سال در جبهه ها حضور داشت و حدود سه سال نیز در اسارت به سر می برد که حدود ۹۲ نفر از بستگان سببی و نسبی اش را در زلزله رودبار از دست داده است.

*گلريزان قائم شهر برگزار شد 

 به منظور یاری رساندن به محکومان مالی محبوس در زندان قائم شهر،جشن گلریزان برگزار شد و برای کمک به این افراد،خیران 430 میلیون ریال کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری شمال پرس،معلمي-نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان- از كمك خيران و نيكوكاران براي آزادي زندانيان جرايم غير عمد ، به عنوان نقطه شروعي ديگر در زندگي و رهايي از بند براي اين افراد ياد كرد.

 دادستان عمومي و انقلاب شهرستان قائم شهر هم گفت: 96 محكوم مالي زندان اين شهرستان در انتظار ياري و كمك مالي خيران براي آزادي هستند.

* ادارات قائم شهر به حاشيه رودخانه سياهرود انتقال مي يابند

 شهردار قائم شهر گفت: به منظور تمركززدايي، ادارات شهرستان به حاشيه رودخانه سياهرود و در قسمت بلوار سادات نيا انتقال مي يابند.

 ‌به گزارش ایرنا ، عباس صالح زاده افزود :‌تاكنون نيروي انتظامي با در اختيار گرفتن زميني براي استقرار اداره مورد نظر ، اولين ارگاني است كه مبادرت به اجرايي كردن تمركززدايي ادارات از سطح شهر قائم شهر كرده است.

وي ادامه داد: همچنين با اعطاي دو هزار و 500 متر زمين به دادگستري در همين منطقه،زمينه براي انتقال اين اداره هم فراهم شده است.

 شهردار قائم شهر از محيط زيست به عنوان سومين ارگاني ياد كرد كه مقدمات براي انتقال آن به حاشيه رودخانه سياهرود فراهم شده است.

 وي تاكيد كرد : با استقرار تمامي ادارات در حاشيه سياهرود و تمركز آنها در يك نقطه ، از بار ترافيكي سطح شهر هم كاسته خواهد شد.

 او به اجراي طرح هاي عمراني و گردشگري در حاشيه رودخانه سياهرود در سال هاي اخير اشاره كرد و افزود : ‌قائم شهر به جايگاهي خواهد رسيد كه از نظر گردشگري در بين شهرهاي مازندران سخني براي گفتن خواهد داشت.

* حركت در چارچوب قانون ، امنيت رواني جامعه را افزايش مي‌دهد

 نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبر نگار ايلنا گفت: «هر گونه ابطال اسناد رسمي به موجب قانون انجام مي شود و هيچ افسر نيروي انتظامي نمي تواند گواهينامه افراد را باطل كند.»

 چندي پيش رئیس پليس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اعلام كرده بود:« در راستای بهبود وضعیت حجاب رانندگان بد حجاب گواهينامه اين افراد باطل مي شود.»

 "عزت الله يوسفيان" با غير قانوني خواندن عملكرد پليس در ابطال گواهينامه زنان بد حجاب گفت: « برخورد با پديده بدحجابي راهكارهاي ويژه خود را دارد و ابطال گواهينامه نمي تواند در مورد افراد بد حجاب انجام شود.»

وي افزود:«حركت در چهارچوب قانون ، امنيت رواني جامعه را افزايش مي دهد و به لازم است نيروي انتظامي بايد در مورد سخنان فرماندهان خود جوابگو باشد.»

* تصادف مرگبار در نوشهر

 به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغازین روزهای دور دوم سفرهای تابستانی پس از ماه رمضان، پیش از ظهر پنجشنبه بر اثر یک تصادف دلخراش پنج تن از هموطنان کرمانشاهی جان خود را در کمربندی شهرستان نوشهر از دست دادند.

 این حادثه در حد فاصل تقاطع نیرنگ منتهی به پل کردیکلای کمربندی نوشهر، بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی وانت نیسان با یک دستگاه پراید صورت گرفت.

در این حادثه، چهارنفر در محل وقوع تصادف کشته شده و یک فرد دیگر در بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس بر اثر شدت جراحات ناشی از تصادف فوت کرد.

سه تن از کشته شدگان خودروی پراید اهل نوشهر بوده و در سنین 18 تا 22 سال قرار داشتند. فرد دیگر حادثه دیده در داخل خودروی نیسانی حضور داشته که از کرمانشاه به همراه خانواده خود به شهرهای شمالی مسافرت کرده بود.

* بیمار مرگ مغزی آملی به شش شهروند زندگی دوباره بخشید

مرحوم علی سیفی هفته جاری(گذشته) بر اثر سانحه دلخراش رانندگی با موتور سواری و بر اثر برخورد شدید با یک دستگاه پژو206 در جاده آمل به محمود آباد دچار مرگ مغزی شد و با موافقت همسر و دو فرزند آن مرحوم کبد، کلیه ها، ریه و قلب او به شش بیمار نیازمند پیوند زده شد.

 همسرمرحوم سیفی به مهر گفت: پس از اعلام وضعیت بیمار از سوی پزشکان و قطع امید از زنده ماندن وی، تصمیم به اهداي اعضای سالم بدن مرحوم گرفتیم.

 شهربانو غلامی افزود: در ابتدا تصمیم گیری در آن شرایط بحرانی سخت بود اما به همراه فرزندانم پس از اهدای عضو احساس سبکی و آرامش کردیم.

 وی با بیان اینکه با اهدای عضو شوهرم، اکنون احساس می کنم که او هنوز زنده است، اضافه کرد: در مدت 22 سالی که با مرحوم سیفی زندگی کردم، همسر خوبی برای من و پدرخوبی برای دختر و پسرم بود.

 غلامی افزود: امیدوارم این اقدام خداپسندانه در بین افراد جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

* رفتارهای دینی باید نهادینه شود

امام جمعه زیراب شهرستان سوادكوه با اشاره به برخی رفتارهای غیردینی در جامعه گفت: رفتارهای دینی در جامعه ما باید نهادینه شود.

 به گزارش فارس،حجت‌الاسلام احمد محمودیان با تاکید بر اینکه رفتارها و بایسته‌های دینی ما باید به‌صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود، تصريح كرد: وضعیت حجاب و برخی حرکات فرهنگی در جامعه مورد قبول نیست.

وی با بیان این مطلب که به قول مقام معظم رهبری اسراف و تبذیر نباید در جامعه وجود داشته باشد، اضافه كرد: برخی سمینارها و برنامهَ‌های ادارات و نهادها در جامعه ترویج اسراف و تبذیر را به دنبال دارد.

 * فرماندار بابل:مي مانم

 به گزارش مازندنومه ، یدالله افشار مقدم خبر رفتن خود را از فرماندرای بابل تکذیب و آن را شایعه اعلام کرد.

 وی خاطرنشان ساخت: براساس وظیفه محوله تا پایان ماموریتم، فعالیتم را در اين سمت ادامه خواهم داد.

فرماندار بابل یکی از معضلات شهرستان ها را عمر کوتاه مدیریت ها اعلام کرد و گفت: برخی از پست های کلان در شهرستان ما بیش از دوسال دوام ندارد.

وی افزود: متاسفانه برخی از رسانه ها خیلی از رخدادهای روز عقب هستند، چراکه پیشنهاد به بنده برای انتصاب در سمت مدیرکل آی تی مربوط به سال گذشته بوده است که قبول نکردم.



©2013 APG.ir