تعداد بازدید: 3961

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 14 شهريور 1390-22:32

نمايشگاه قائم شهر منتقل مي شود؟

مسئول نمایشگاه قائم شهر نمی تواند از پرداخت حقوق شهرداری استنکاف ورزد/ بازار الماس محل مناسب و قانونی برای برگزاری نمایشگاه نیست/ شهرداری و بازرگانی اجازه برگزاری نمایشگاه پاییزه در این مکان را نخواهند داشت/ سازنده مجموعه بازار الماس به دنبال کسب نفع بیشتر است.(گزارش مازندنومه از جلسه شوراي شهر قائم شهر)


به گزارش خبرنگار مازندنومه ، کمیل گران در جلسه علنی دوشنبه شورای شهر قائم شهر اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی به اصرار و حمایت اعضای شورا احداث شد اما این دلیل نمی شود که شهرداری به حقوق خود نرسد.

اين عضو شورا با بيان اين که مسئول نمایشگاه نمی تواند با استناد به اهمیتی که نمایشگاه برای قائم شهر دارد ، از پرداخت حقوق شهرداری استنکاف ورزد،تصریح کرد:حق تفکیک زمین ، تغیییر کاربری زمین و اجاره و عوارض واگذاری غرفه ها در نمایشگاه از حقوق شهرداری است که هیچ یک به شهرداری پرداخت نشده و ساختمان این نمایشگاه هم بدون پروانه است.

گران یادآور شد: برای اینکه حق قائم شهر در مازندران ادا شود جهت احداث این نمایشگاه کمک کردیم .

وی با بیان اینکه بازرگانی محل غیرقانونی دیگری را برای برگزاری نمایشگاه برگزیده ،افزود: بازار الماس محل مناسب و قانونی برای برگزاری نمایشگاه نیست.

 گران ادامه داد: اگر نماینده شهرداری در جلسه صدور مجوز بازار الماس شرکت و موافقت کرده ، تخلف است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه باید در محل قانونی راه اندازی شود، گفت: بازار الماس هنوز پایان کار نگرفته و همان گونه که برای یک واحد کوچک در سطح شهر تا پایان کار نگرفته باشد مجوز فعالیت صادر نمی کنیم برای مرکزی که از ابتدا اشکال داشت چه طور باید مجوز صادر کرد؟

نائب رئیس شورای شهر قائم شهر با اشاره به اینکه شهرداری و بازرگانی اجازه برگزاری نمایشگاه پاییزه در این مکان را نخواهند داشت ، تصریح کرد: بر اساس قانون اصناف هر صنفی که بدون مجوز شهرداری به فعالیت کند نسبت به بسته شدن آن مرکز اقدام می شود .

وی اظهار داشت: در شروع کلنگ زنی این مرکز ، قرار بر ساماندهی دست فروشان در بازار الماس بود و برای همین شورا از این اقدام استقبال کرد.

 گران با اشاره به اینکه باید در آن مکان سازه سبک به کار می بردند ، ادامه داد: اما با یکی از سنگین ترین سازه های تجاری این محل را احداث کردند.

 وی با بیان اینکه نخستین مصوبه ای بود که در کمیسیون ماده پنج به صراحت نوشتند به دلیل سبک بودن سازه نیاز به مهندس ناظر نیست ، خاطرنشان کرد: سازه را سنگین ساختند ، چرا باید این گونه می شد؟

 گران با اشاره به اینکه در قانون برای هر 5/ 17 متر باید یک پارکینگ احداث شود ، افزود: اما برای کمک به احداث این مرکز مقرر شد به ازای هر 25 متر ، یک واحد پارکینگ در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بازار الماس حدود هزار متر ساخت و ساز غیر قانونی دارد که مدیر این مرکز درخواست کرده این میزان تخلف در ساخت و ساز را مسکونی محاسبه کنیم چراکه انتفاعی نیست ، یادآور شد: این فرد حتی سالن رستوران 5/61 متری را هم اعلام کرده که انتفاعی نیست و در دومین جلسه کمیسیون ماده 100 مبلغ 400 میلیون تومان تخفیف گرفت.

به گزارش خبرنگار ما دیگر عضو شورای شهر قائم شهر در این نشست اظهار داشت: سازنده مجموعه بازار الماس به دنبال کسب نفع بیشتر از راه های مختلف است.

حامد سه سلطانی با بیان اینکه کسی که مسئولیت اجرایی دارد باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: کوتاهی دستگاه نظارتی شهرداری را در اجرای مصوبه کمیسیون ماده پنج در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: هدف از احداث چنین بازاری که جمع آوری و ساماندهی دست فروشان و اسکان در این محل بود به فراموشی سپرده شده است.


  • شهرداریچیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 19 مهر 1391-0:0

    بنده در جریان دقیق پرونده بازار الماس هستم آقای سه سلطانی علیرغم اینکه دونفر دیگر (دادستان و نماینده استانداری)رای به جریمه 800میلیونی دادند ایشون زیر بار آقایون نرفت و به تنهایی رای به تخریب سازه های سنگین و بطور کل رعایت مصوبه کمسیون ماده 5 دادند.ولی مالکین بازار الماس آقایان لطفی وحسینی با اعتراض به رای در کمسیون که آقای سادات نیا از طرف شورا هستند رای 800میلیونی را به 400میلیون تخفیف تبدیل کردند.؟!!! بعضی از به اصطلاح خوانندگان یا بی اطلاع هستند ویا عمدا قصد انحراف اذهان مخاطبین مازندنومه را دارند؟! البته اگر مازند نومه صحت وسقم اخبار را تحقیق کنه به ناحق کسی متهم نمیشود..

    • سه شنبه 3 آبان 1390-0:0

      چرا مرکز خرید غول پیکری که در مرکز شهر و اووج ترافیک شهری شروع به ساخت میکند و پروانه ساخت ندارد و در حین کار اقدام به پروانه میکند با ان عظمت هیچچ گونه پارکینگی برای این مرکز تعبیه نشده و دل خوش به پارکینگ عمومی پشت ورزشگاه که خود همسایگان هم ماشین خود را برای چند ساعت انجا نمیزارند هیچ گونه اعتراضی نشده
      اقایان سه سلطانی و گوران کجایند تا اظهار نظر کنن شاید ....
      در حالی که هر روز از کناز این اثار غول پیکر عبور میکنند

      • دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

        یه میلیاردو سیصد این آقا پشتش به کیا گرمه؟

        • دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

          :)))
          خدا لعنتشون کنه

          • دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

            از بحث چرا خارج شدین 400 میلیون و 900 میلیون چی شد؟؟ باید این پول رو بده حق مردمه این پول

            • دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

              برای زیرابی رفتن کجا بهتر از این شهرای کوچیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

                مازند نومه خوب بلده با حامد جونش جوک بسازه.
                باقیشو دیگه نمیگم.

                • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

                  اين تخلف رو هم قبل از اينكه آقايان بفهمند حراست شهرداري كشف كرد كه البته شهردار و ديگران توجهي بهش نكردند؟؟!!

                  • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

                    چقدر ما ساده ايم ؟!
                    چقدر شما بيكارين؟! و
                    چقدر اين آقايان وقيح اند؟!
                    عزيرم يارو ساختمان درست كرده قدر ناو هواپيمابر در طول 2سال و اندي .. و قرار بود از سازه سبك (قوطي و امثالهم) استفاده كنه...بعد يه هو آقايان كشف مي كنن كه طرف با تيرچه و بتن يه مجتمع با 6000متر مربع زير بنا احداث كرده واقعا خنده تون نميگيره؟؟؟ كور مي فهمه كه از كارمند جزء تخلفات ساختماني تا شهردارش و اعضاي شورا در اين داستان شريك جرم هستند..مازندنومه پيگيري كن اگه به حرفم نرسيدي..اين گوي و اين ميدان..البته اكه تو هم شريك نشي.!!!؟؟؟؟

                    • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

                      آقاي جابر حرفش منو ياده يكي از مسئولين شهرداري انداخته كه وظيفش نظارت بر تخلفات كاركنان شهرداريه ..وقتي كسي رو توي اين پست ميذارند كه نيومده برادرشو از روستاهاي اطراف مياره واحد ساختماني و دست پسر خاله و باجناقشو باز ميزاه كه هر بي انضباطي و تخلفي رو انجام بده از شهرداري و كاركنانش بيش از اين انتظار نميره...

                      • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                        چرا يك بار از مديريت نمايشگاه توضيح خواسته نمي شود؟

                        • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                          وقتي ساختماني مانند نمايشگاه در قائم شهر احداث شد قرار بود براي مردم منافعي داشته باشد. چرا بايد مطالبات را نديد گرفت.

                          • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                            براي بازار الماس نماينده شورا در كميسيون ماده 100 قانون شهرداري نظرش چه بود؟

                            • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                              پس چرا از ابتدا جلوي خلاف گرفته نشد؟ چه كسي پاسخگو است؟

                              • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                واقعا عجب شهر بي در و پيكري شده قائمشهر..ا400ميليون تومن به يكي تخفيف مي دهند و صداي كسي در نمياد؟؟؟ خب معلومه پشته قضيه چه داستاني هست..

                                • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                  يعني يك مجتمع تجاري با5000متر متربع زيربنا ساخته شدو تمام شد و افتتاح شد و آقايان خواب بودند تازه بيدار شدند؟؟


                                  ©2013 APG.ir