تعداد بازدید: 3252

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 شهريور 1390-8:49

استاندار:مجري برنامه مي خواست مرا عصباني کند

استاندار مازندران گفت:اتباع غیرمجاز بالغ بر 20 هزار فرصت شغلی را در استان گرفته اند/پیمانکاران اتباع غیرمجاز را کنترل کنند/بانک ها مشکلاتی دارند،اما از آن طرف مردم می شنوند فلان آقا آمد و فلان مبلغ را برد/شرکت های جعلی بانک ها را فریب ندهند.


نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ،عصر شنبه برگزار شد.

به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-ولي الله فرزانه گفت: همین فرودگاهی که این مجری پرسید در دولت نهم و دهم سالانه پنج میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات استانی و سازمان هواپیمایی لحاظ می کنیم،لااقل ما مازنی ها می دانیم در فرودگاه ساری تحول ایجاد شده که اگر راه مواصلاتی آن هم تکمیل شود تجهیزاتش هم در شرف تهیه و تکمیل است.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با بيان اين که انتظار هست همه مدیران دستگاه های اجرایی هر لحظه و هر وقتی پاسخگو باشند،خاطرنشان کرد: اینکه می گویند رسانه رکن چهارم دموکراسی است همین است، یعنی رسانه عامل توسعه است و سوالات چقدر می تواند محرک زا و توسعه زا باشد.

وی یادآور شد: بر همین اساس انتظار داریم مدیران کارها و عملکردها را به ذهن بسپارند و آمادگی ذهنی فعال در خود ایجاد کنند چه در مقابل رسانه یا غیر رسانه و در همه محل ها یا سخنران هستیم و یا در حال افتتاح ، سوال های زیادی از ما دارند.

فرزانه به برنامه پخش شده بدون تعارف اشاره کرد که آماری را از سوی وی نقل کرده اند و افزود: بر اساس قانون ، مرکز ایران مرجع آمار کشور است و در استان ها هم این مسئولیت بر عهده دفتر اطلاعات و آمار استانداری است و آماری که از سوی دستگاه ها نقل می شود باید دارای مرجع و سال آماری باشد.

وی در بررسی تحولات شاخص های نیروی کار مازندران از سال 84 تا 88 ، گفت:ترتیب تحصیلی بیکاران در مقطع سوادآموز 4/0 درصد ،ابتدایی 3/6 درصد ،راهنمایی 7/ 14 درصد ، متوسطه ، صفر درصد، دیپلم و پیش دانشگاهی 4/ 37 درصد، کاردانی 7 /9 درصد ، کارشناسی1 /30 درصد ، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای یک درصد است.

 فرزانه یادآور شد: بر اساس این آمار 8 /40 درصد بیکاران در مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر قرار دارند.

 وی در بیان ترکیب تحصیلی شاغلان گفت: در مقطع تحصیلی سوادآموزی 6/ 1 درصد ، ابتدایی 9/ 23 درصد ، راهنمایی 9/ 23 درصد ، دبیرستان 4/0 درصد ، دیپلم و پیش دانشگاهی 8/21 درصد، کاردانی 2/4 درصد ، کارشناسی 6/ 9 درصد، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای 5/ 1 درصد و دکترای تخصصی 3/0 درصد است.

فرزانه خاطرنشان کرد: 8/ 12 درصد از شاغلان مازندران بی سواد محض هستند.

وی افزود: در مازندران با تعداد کم شاغلان دانشگاهی و سطح بالای بیکاری فارغ التحصیلان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ما استاندار مازندران در اين جلسه افزود:امروز گردشگری گروهی رواج دارد و گردشگری فردی هتل هارا پر نمی کند.

وی افزود: مراکز اقامتی با گردشگری گروهی از طریق روش های متداول روز و رزرو اینترنتی ، یارگیری می کنند.

طاهایی با اشاره به قیمت پایین گردشگری در برخی کشورهای همسایه گفت: این موضوع در دولت مطرح شده و ممکن است هدفگذاری هايی بر ایران انجام داده باشند و دولت مقرر کرده این موضوع بررسی شود.

 وی با بیان اینکه در این کشورها هزینه با عدد و رقم یکسان نیست ، از احتمال وجود برخی مسائل پشت پرده خبر داد و تصریح کرد: در برخی کشورهای منطقه احتمال ماجراهای سوبسیدی مطرح است.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه از مراکز گردشگری که ثبت جهانی شده اند باید بهره برداری بین المللی کنیم ، اظهار داشت: عده ای در دنیا این مراکز را رصد می کنند اما اگر مسافر به این مناطق بیاید آیا خدمات مناسب برای ارائه داریم؟

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از آژانس دارهای حرفه ای و کارآمد ، گردشگری حرفه ای و گروهی را تقویت کنیم.

طاهایی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان دغدغه جدی در استان است ، ادامه داد: پیمانکاران اتباع غیرمجاز را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز بالغ بر 20 هزار فرصت شغلی را در استان گرفته اند،افزود:وقتی یک انسان به صورت غیرمجاز در جایی زندگی می کند نمی تواند رفتار مجاز داشته باشد.

وی افزود: پایین کشیدن پرچم اسرائیل در مصر مساله ساده ای نیست .

وی تصریح کرد: یک طرح متشکل از تکنولوژی جدید در دنیا برای طرح های سالم سازی دریا در مازندران به صورت پایلوت ایجاد شود.

طاهایی یادآور شد: استان با همه تنگناهای بودجه ای می تواند گام های این چنینی داشته باشد. 

برگزيده ها:

-اين جلسه با پخش فیلم مصاحبه استاندار در يک برنامه تلويزيوني آغاز شد. ولی الله فرزانه در خصوص این مصاحبه گفت: مجری شخصیت طنزگونه دارد و در برنامه دیگری به حالت طنز عملکرد دستگاه و مسئولان را نقد می کرد، اما آنچه مهم است مطالباتی است که مطرح کرده است.

وي گفت: قطعا اگر هر فرد دیگری در مقابل این مجری قرار می گرفت در مقابل نحوه گفتمان این مجری ممکن بود عصبانی شود اما طاهایی با طمانینه و خندان مثل همیشه پاسخ های لازم را داد و این باید درسی برای همه ما باشد که تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشیم.

-استاندار مازندران هم با تاخیر در این نشست حاضر شد. وی در مراسم ترحیم شهید غلام نژاد -از شهدای عملیات تروریستی گروه پژاک- حاضر شده بود.

-طاهایی در این جلسه با اشاره به شهادت سه تن از فرزندان مازندران در درگیری با عوامل گروهک تروریستی پژاک، گفت: مادر یکی از این شهیدان اصرار کرده بود خود فرزندش را در خاک بگذارد و بوسه ای بر پیشانی پسرش زده و گفته بود سلام من را به سید الشهدا برسان.

 -طاهايي گفت:پدر شهید دیگری هم اعلام کرده بود که خوشحالم فرزندم قبل از من به فرمان ولی امرمان لبیک گفت چرا که رهبری فرموده بودند آن تپه باید آزاد شود و امروز هم فرزند 5/ 1 ساله شهید غلام نژاد عکس پدر را در دست گرفته بود و مدام بر آن بوسه می زد.

 -استاندار مازندران درباره مصاحبه اش گفت: طنز آن مجری را ندیدید که با من اینگونه حرف می زد؟من نخستین میهمان این برنامه بودم.فضای افکار عمومی اینگونه شده. مجری دنبال این نبود که من گزارش عملکرد بدهم و بحث های چالشی مطرح می کرد. بعد از برنامه هم به من گفت سعی کردم شما را عصبانی کنم .

- طاهایی با بیان اینکه تعمدا گفتم مصاحبه من را در این جلسه پخش کنند ، یادآور شد: برای اینکه عزیزان مرور کنند که این مسائل مطالبات جدی جامعه ما است.

 -طاهايي با بیان اینکه بانک ها مشکلاتی دارند،گفت: اما از آن طرف مردم می شنوند فلان آقا آمد و فلان مبلغ را برد.

وي افزود:شرکت های جعلی بانک ها را فریب ندهند و بانک ها مراقبت کنند.

 استاندار مازندران سپس در جلسه شورای هماهنگی ثبت به موقع وقایع حیاتی در سالن شماره 2 استانداری مازندران حضور یافت.

مدیرکل ثبت احوال استان در حال خواندن فراوانی پنج نام نخست پسران در پنج ماهه سال 90 بود امیر علی ، ابوالفضل،امیرضا، امیرحسین و محمدطاها. به نام محمدطاها که رسید لبخندی بر لبان طاهایی نشست و گفت: نام فرزند شهید غلام نژاد هم محمدطاها است.



©2013 APG.ir