تعداد بازدید: 3520

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 30 شهريور 1390-8:36

اين اختلاس بزرگ-آن دولت پاک!

ترجيع بند تمام سخنراني ها آقاي رئيس جمهور برمحور مسائلي نظيرمبارزه با فساداقتصادي و..... دورمي زد. نويدهاي دولت پاك  بردل ساده انديشان چنان شيرين بود که برهمه دولت هاي قبلي نفرين مي فرستادند ودشنام مي دادند و آن ها را متهم به دزدي مي كردند. (يادداشتي از دکتر سيف الرضا شهابي-بابل)


 با روي كارامدن دولت نهم به رياست آقاي "محموداحمدي نژاد"درسال1384،حاميان وخادمان و نزديكان ايشان تبليغ مي كردندكه دوران سياه باندبازي واختلاس ها درسيستم بانكي و مالي كشور و رانت خواري و....به پايان رسيده،دولتي پاك و زلال روي كارآمده و علاوه براينكه من بعد تخلفي صورت نمي گيرد،دولت نهم به تخلفات دولت هاي قبلي رسيدگي مي كند.

آن دولت اعلام کرده بود تخلفاتي را كه در دولت هاي پيشين روي داده،با ذكر اسامي متخلفان- درهرمسئوليتي كه قراردارند- افشا مي كند،به طوري كه ترجيع بند تمام سخنراني ها آقاي رئيس جمهور برمحور مسائلي نظيرمبارزه با فساداقتصادي و..... دورمي زد. نويدهاي دولت پاك  بردل ساده انديشان چنان شيرين بود كه برهمه دولت هاي قبلي نفرين مي فرستادند ودشنام مي دادند و آن ها را متهم به دزدي مي كردند .

     بديهي است دراين يادداشت قرارنيست ازعملكرد اقتصادي دولت هاي قبلي دفاع شود و آنچه مهم است خلاف هاي مالي است كه اكنون در دولت دهم برسر زبان افتاده و مهمترين و بزرگترين آن ها اختلاس سه هزارميلياردتوماني است كه اخيرامطرح شد،يعني بزرگترين اختلاس مالي درتاريخ بانكداري ايران و آن هم در دوراني كه به قول آقاي احمدي نژاد پاك ترين دولت درتاريخ ايران بر سركار است .

     واقع قضيه اينكه در روزهائي كه اين رسوائي مالي براي اولين بار مطرح شده بود و برسرزبان ها افتاده بود راقم اين سطور چنين رقم نجومي را باور نمي كرد،اما اكنون كه همگان بر واقعيت آن صحه مي گذارند از وضعيت پيش آمده سرگردان وحيران هستم! واقعا ما درچه مملكتي زندگي مي كنيم؟!

     چندي پيش دختر جواني براي گرفتن وام ازدواج به يكي ازبانك ها مراجعه كرده بود. با اين كه تاكنون ازاين وام استفاده نكرده بود،چنان با بهانه تراشي  مسئولان بانك كه به مقررات مربوطه بندكرده بودند مواجه شده بود كه از اخذ وام منصرف شد. از شدت ناراحتي او را با چشمان گريان در بانك ديدم و خودم هم ناراحت شدم،اما اكنون مي شنويم سه هزارميلياردتومان اختلاس مي شود.

    جالب اينكه طرفداران پاك ترين دولت تاريخ ايران يكديگر را متهم مي كنند . مخالفان گروه موسوم به "انحراف"نزديكان احمدي نژادرا متهم مي كنند كه دراين رسوائي مالي دست داشتند و با سفارش آن ها انجام گرفت در مقابل حلقه نزديكان رئيس جمهورطرف مقابل شان را متهم مي كنند.دراين وسط مردم هستند كه نسبت به همه چيزبدبين مي شوند و سوءظن پيدامي كنند .

     واقعا اگرچنين اختلاسي در زمان شاه منفور انجام مي گرفت مسئولان فعلي كشورچه قضاوتي مي كردند وجه نظراتي ابرازمي داشتند؟ آيا حاضرهستند همان قضاوت و نظرات را اکنون ابراز دارند؟

     درحاشيه اين اختلاس جندنكته حائزاهميت است :

اول- مطمئنا يك شخص يا اشخاص عادي نمي توانند دست به چنين اختلاس وحشتناكي بزنند و قطعا ازبرخي مراكزقدرت حمايت مي شدند.

 دوم-ازآنجائي كه در طول دوقرن اخيرسابقه ندارد مراكز قدرت درچنين موارد و مواردمشابه شناسائي شوند،لذا نبايد انتظارداشت كه دستان صاحبان قدرت كه از پشت چنين افرادي را حمايت مي كردند به عنوان مجرم رو شود،مگراينكه درگيري هاي سياسي داخل حاكميت برخی از زوایای پشت پرده را علنی کند.دور از انتظار نيست افرادي را به عنوان متهم معرفي کنند و عنصرهاي اصلي به دام نيفتند. در گذشته نشان داده شدهرگاه کار به جاهاي باريك كشيده مي شود، عواملي مداخله مي كنند و از پيشرفت كارجلوگيري مي كنند و به اصطلاح ماستمالي مي شود.

سوم-اوضاع به حدي شيرتوشير است كه  اختلاس كنندگان و حاميان آن هاحتي نخواستند فكركنند امكان دارد اين كلاهبرداري روزي افشا مي شود تا حداقل ميزان مبلغ را كمتركنند!

چهارم-اختلاس كنندگان و حاميان آن ها به اين مملكت با اين همه مشكلات رحم نكردند وگرنه سيستم بانكي و مالي را با چالشي به اين بزرگي مواجه نمي ساختند.

پنچم -اگرآمريكا وغرب و اذناب آن ها ميليون ها دلارهزينه مي كردند نمي توانستند اين چنين به حيثيت جمهوري اسلامي ضربه بزنند و بي اعتمادي را درجامعه نسبت به حكومت به وجودآورند.ازاين رو اختلاس كنندگان وحاميان آن ها از هرضدانقلابي،ضدانقلابي ترهستند .

ششم –اگردرگذشته هنگامي كه مطرح شده بود فلان شخص يا شخص ها و يا وابستگان سببي و نسبي فلان مسئول به ثمن بخس و با سوء استفاده از قدرت صاحب فلان كارحانه وشركت شد،دستگاه قضائي بدون اغماض پي گيري مي كرد و اگرتخلفي صورت پذيرفت متخلفان را مجازات مي نمود،قطع به يقين چنين اختلاسي به اين گستردگي صورت نمي گرفت.


  • سه شنبه 27 دی 1390-0:0

    چه ربطی داره؟ دزد همه جا هست. مهم اینه که این اختلاس کشف شده. مهم اینه که داره مراحل مجازات تکمیل میشه. مهم اینه که اینا از این بزرگ تر نشدن. این خودش نقطه ی بسیار مثبتی است

    • پنجشنبه 31 شهريور 1390-0:0

      از ماست که بر ماست؟! آب، پاک است، هوا پاک است، طبعیت، پاک است، شیر و ماست، پاک است و دولت هم مدعی است پاک است : به راستی، پاک کیست و پاکی کجاست و مرز ناپاکی و نادرستی چیست و چگونه باید تعریف و تفسیر شود؟ اگر اخبار و گزارشات مستمر و مکرر مربوط به اختلاس اخیر به سان دیگر اختلاس های سنوات پیشین، راست و مبتنی بر واقعیت است، نباید در پاکی مورد ادعای " دولت پاک و مردم نما" تردید کرد؟؟!!!، ولی اگر این اخبار کذب و شانتاژ و دارای اهداف سیاسی در آستانۀ انتخابات جاری و وضعیت فعلی جامعه و منطقه است، در پاکی آن دولت مورد ادعا نیز نباید تردید کرد؟؟!!! پس چه باید کرد؟ تا کی و با چه هدفی باید بیش از این به شعور و دانش مردم توهین کرد و نسبت به حقوق و جایگاه ملی و قانونی آنها، اینچنین با تسامح و فرافکنی وهن آمیز برخورد کرد؟!چرا تصور این است که همه فصول سال، زمستان است و کبک، خرامان، آرمیده در برف است...؟! آری، کسی در پاکی و درستی این دولت مدعی پاک تردیدی نداشته و وی را برترین و قانونمندترین دولت جهان می شناسد؛ نه از انتصاب های قوم و خویشی و رفاقتی در این دولت خبری است، نه از نقض قانون و نفی حقوق مردم، مصداقی موجود؟ نه تضییع حقی نسبت به مردم و شهروندان بوده و نه تبعیض و تفاوتی در تخصیص و توزیع فرصت ها و منابع مختلف بین آنها وجود دارد و نه هزاران نه دیگر...؟!
      آسمان کشور پاک است و هوا، آفتابی و شب ها، هماره، مهتابی و مردم چشم براه این دولت پاک نیز در نهایت " آسایش، آرامش و رفاه و امنیت شغلی، اجتماعی، اقتصادی و زندگی و ارزانی فراگیر و تورم ناچیز " قرار داشته و دغدغه ای ندارند جز " تحقق شعارها و وعده های دولت پاکِ مدعی خدمت و شوکت به مردم"....!
      تاریخ نیز از این حیث پدید آمد تا فرق هابیل و قابل را دریابد و به رشته تحریر درآورد. مبرهن است، تدوین تاریخ واقعی و حقیقی این دولت پاک....، نیز بخشی از تاریخ این روزگار خواهد بود و " اختلاس" ، چاشنی بی مسمایی به پاکی فراگیر دولت پاک، خدمتگزار و مردمی" بوده و تاثیری در حافظه تاریخی نخواهد داشت، اما در مقدمۀ تاریخ این چنین خواهد آمد :" ... شنونده و خواننده باید عاقل باشد...." باقی را خود بهتر می دانید.....

      • پنجشنبه 31 شهريور 1390-0:0

        تا زماني كه قوه قضاييه جرأت نكنه با مفسدان برخورد كنه و قوه مجريه هم بي خيال باشه و ما هم در انتخابات بر سلامت مالي دقت نكنيم همين ميشه.

        • پنجشنبه 31 شهريور 1390-0:0

          تا انتخابات پر خرج باشه؛ انحراف منتخبان از بين نمي ره.

          • رضا ازبابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
            پنجشنبه 31 شهريور 1390-0:0

            ضمن تائیدنوشته دکترشهابی بایدبگویم انقلاب اسلامی ازسوی صدام ومنافقین ضربه نمی خورد ضربه ازسوی افرادفرصت طلب می خورد که در انقلاب نفوذکردند تا به اهداف نامشروع خوددست پیداکنند وصاحب ثروت ومقام شوند

            • یک خبرنگار دلسوختهپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

              در تایید متن دکترشهابی باید بگویم من که برای یه وام 5میلیونی به بانک مراجعه کرده بودم البته بعد از یکسال دوندگی آخرمتوجه شدم یه نفر کلاهبردار باتبانی بانکی خصوصی با جعل وسو ء استفاده دسته چک بنامم گرفت که برگشت خورد ومن هنوز بعد یکسال شکایت وپیگیری قانونی که ثابت شده مدارکم جعل شده نتونستم وام بگیرم خدا لعنت کند آنهایی که به این نظام خیانت میکنند واموال بیت المال را چپاول میکنند وخدا نیامرزد بانکدارانی که به خاطر رقمی ناچیز مردم را اذیت میکنند ومیلیاردی دست به اختلاس وموارد دیگر میزنند

              • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

                قديما گتنه !:
                خننه نزن كسون ر
                ته سر انه وچون ر

                • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

                  چرا ملت ايران بخود نميايد !؟ در دولت كسي كه ادعاي عدالت و مبارزه با فساد گوش زمين و زمان را كر كرده است بدترين و بزرگترين اختلاس ها از اموال و پول ملت و فسادهاي روز افزون رخ ميدهد اما انگار نه انگار...!!

                  • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

                    مطلبخوبی بود.واقعا این مبلغ اختلاس دراین دولت شعارده تعجب دارد.اگر زمان خاتمی بود که واویلامیشد و کفن می پوشیدند!!

                    • چهارشنبه 30 شهريور 1390-0:0

                      مطلب خوب وجالبي بود


                      ©2013 APG.ir