تعداد بازدید: 2335

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 4 مهر 1390-21:28

با تک صدایی نمی توان در استان کار کرد

بنای ما تعامل با رسانه ها است/شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران بنا دارد مدیران پاسخگو را معرفی کند/سرمایه گذار باید یک گام بردارد تا 20 گام از مدیران ببیند/مدیرکل شرکت گاز باید در مقابل اظهارات نماینده چالوس ونوشهر اطلاع رسانی می کرد(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از جلسه شورای اطلاع رسانی )


مازندنومه:صبح دوشنبه جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران،با حضور اصحاب رسانه و برخی مسئولان برگزار شد. هادی ابراهیمی در این نشست به خبرنگاران مجال پرسیدن سئوال داد و سپس هم خود و هم برخی مسئولان پاسخگوی سوال های مرتبط بودند.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين نشست بخوانيد.

--------------------

هادي  ابراهیمی با بیان اینکه باید متناسب با شعار و دغدغه های مقام معظم رهبری و جهت گیری های دولت در زمینه اقتصادي گام برداریم ، یادآور شد: اهتمام مدیران برای توجه به جهاد اقتصادی باید با نگاه و دغدغه رهبری همگام باشد.

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای این کار ، روحیه جهادی و نقش مستقیم مردم می تواند تاثیرگذار باشد.

 ابراهیمی با بیان اینکه سیاست های ایجاد اشتغال از دغدغه های دولت و نظام است ، ادامه داد: نیازمند تقویت روحیه جهاد اقتصادی در مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها فضای جهاد اقتصادی را در استان برجسته کنند، گفت:مدیران هم متناسب با فعالیت ها پاسخگو باشند و با اطلاع رسانی زمینه آرامش و اعتماد جامعه را فراهم کنند.

این مسئول با بیان اینکه رسانه ها اهتمام خوبی به جهاد اقتصادی دارند ، خاطرنشان کرد: هدف شورای اطلاع رسانی هم فعال شدن این بخش است.

 ابراهیمی با تاکید بر اینکه تقویت سرمایه گذاری از بخش های مهم محورهای جهاد اقتصادی در استان است ، یادآور شد: مدیران با انگیزه و توان خوبی در میدان خدمتگزاری حضور دارند و پاسخگوی رسانه ها هستند.

 وی با بیان اینکه اصحاب رسانه از قبل پیگیری مصوبه های سفر دغدغه داشته و برخی دستگاه ها به عملکرد برخی رسانه ها حرف دارند، اظهار داشت:از رسانه ها می خواهم در این جلسه نظرات خود را به صورت شفاف و صریح اعلام کنند.

رييس شوراي اطلاع رساني دولت در استان با اشاره به انبوه فارغ التحصیلان بیکار در استان ، ادامه داد: توجه ویژه به نرخ بیکاری از دغدغه های ما در استان است.

 ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ، رویکرد خجسته ای است که در مازندران مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها برای بیان مشکلات ، صدای مردم استان باشند ، اظهار داشت: از طرفی هم رسانه ها موج اعتمادزایی و امید به زندگی را در مردم ایجاد کنند.

 ابراهیمی یادآور شد: نقد منصفانه از سوی رسانه ها و دفاع واقع بینانه از سوی مدیران دستگاه ها می تواند ما را به نقطه مطلوب برساند.

 معاون سیاسی سپس وقت را به خبرنگاران داد و اظهار داشت: وقت رسانه ها بسیار کوتاه است و سوالات خود را با لحاظ همه موارد عنوان کنند.

*مدیرکل گردشگری باید در این جلسه حضور پیدا می کرد

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبنی بر اینکه ورود حجم انبوه مسافران به استان ، جز زباله و دردسر چه دستاورد دیگری براي ما داشته است،گفت: مدیرکل گردشگری باید در این جلسه حضور پیدا می کرد.

 ابراهیمی افزود: گردشگری در استان از چالش های عمده محسوب می شود.

 وی یادآور شد:جرقه گردشگری در استان به صورت ویژه در دولت نهم زده شد که آن هم موضوع آزادسازی سواحل بود.

 ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه استانی هستیم که خدمات ملی ارائه می دهیم اما زیرساخت های ما در بخش گردشگری هنوز بومی و استانی است و کار جدی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در 2 سال باقیمانده از عمر دولت دهم با تشکیل سازمان عمران و سواحل گام جدی در حوزه سرمایه گذاری سواحل و دریا برداریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مشکلات ما بیشتر به سازمان گردشگری کشور مربوط است و در استان با دستگاه گردشگری مشکلی نداریم ، گفت: سازمان گردشگری کشور باید بیشتر به مازندران که حجم ورودی بی نظیر دارد توجه کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که چرا در مازندران مانند سایر استان های گردشگر پذیر ، از مسافران ورودی دریافت نمی شود ، اظهار داشت: سال گذشته پیشنهاد دریافت ورودی و ایجاد عوارضی را مطرح کردم و اگر این طرح در خدمت توجه به زیرساخت های گردشگری استان باشد می تواند به رفع نواقص و نارسایی های گردشگری کمک کند.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه در این خصوص موانع قانونی وجود دارد ، افزود: اگر موانع قانونی را رفع کنیم اخذ ورودی می تواند به اقتصاد استان کمک کند و این موضوع در دستور کار استانداری مازندران است و به دنبال تعریف ساز و کار قانونی هستیم که برای استان بار حقوقی نداشته باشد.

*يک گام سرمايه گذار،بيست گام مديران

 ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت احداث پالایشگاه مازندران و فعالیت سرمایه گذار در این زمینه ، گفت: استاندار مسئولیت پالایشگاه را به من تفویض کرد و در مدت 45 روز زمین 200 هکتاری برای سرمایه گذار تهیه کرده و در کمتر از یک ماه همه مجوزها را از دستگاه ها گرفتیم.

وی اظهار داشت: در این خصوص کاری که مربوط به استان بود با تمام وجود به میدان آمده و بستر را فراهم کردیم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه در بحث احداث پالایشگاه کوتاهی از استان نبوده ، یادآور شد: آخرین اولتیماتوم را به سرمایه گذار دادیم و پالایشگاه از موضوعاتی است که معمولا در دل کار سرمایه گذار تغییر می کند و این طبیعی است و چنانچه سرمایه گذار پالایشگاه مازندران به تعهدات خود در مهلت مقرر عمل نکند خلع ید می شود.

 وی افزود: سرمایه گذار باید یک گام بردارد تا 20 گام از مدیران ببیند.

*هم افزایی باید در استان تقویت شود

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به چه دلیل برخی مدیران ، نمایندگان را در جلسات همراهی می کنند و اشاره به سخنان محسنی در رابطه با پروژه گازرسانی به کلاردشت که عنوان کرده این پروژه در دولت اصلاحات آغاز شده ، اظهار داشت: تعامل و هم افزایی با نمایندگان مجلس در مازندران از برنامه های ما است.

وی در خصوص همراهی برخی مدیران و نمایندگان در برنامه ها افزود: اگر این همراهی صرفا بحث کاری است منافاتی ندارد و از آن نماینده تشکر هم می کنیم چراکه نمایندگان هم تافته جدا بافته از بدنه مسئولان اجرایی استان نیستند و این هم افزایی باید در استان تقویت شود.

 ابراهیمی با اشاره به سخنان محسنی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مراسم گازرسانی به کلاردشت که عنوان کرده بود " این پروژه در دولت اصلاحات آغاز شده" ، تصریح کرد: بعضا اظهارنظرهای غیرمنطقی و غیرکارشناسی ارائه می شود.

 وی یادآور شد: دولت بدون حاشیه در مسیر خدمتگزاری است و به حاشیه ها توجه ندارد اما انصاف حکم می کند وقتی کاری در این دولت شکل گرفته صریح عنوان کنیم و خدمات دولت را به نام خودمان ننویسیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تلاش برای گازرسانی به کلاردشت از سال 84 و در دولت نهم آغاز شده ، ادامه داد: نسبت دادن این پروژه به دولت های قبلی بی انصافی است که برخی نسبت به دولت انجام می دهند.

 ابراهیمی با بیان اینکه خدمات دولت در استان ملموس است ، تصریح کرد: چه کسی گفته در هفته دولت پروژه قابل اعتنایی در استان نداشتیم؟

وی گفت: استان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه 187 میلیارد تومان اعتبار استان است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته ، افزود: برای جذب بخشی از اعتبارات هم از نمایندگان مجلس استفاده می کنیم که دوشادوش مدیران استان کمک می کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مدیرکل شرکت گاز باید در مقابل اظهارات این نماینده اطلاع رسانی می کرد که پروژه در سال 84 و در دولت نهم آغاز شده ، تصریح کرد: ای کاش برخی 25 سال قبل وقتی نطفه سرمایه گذاری استان در حال بسته شدن بود ، لب به اعتراض می گشودند.

وی افزود: البته شاید برخی قول هایی هم در این دولت داده باشیم که عملیاتی نشده باشند.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: از رسانه ها می خواهم به چهار مقوله سرمایه گذاری ، توجه به تولید ، توجه به اشتغال و توجه به بهره وری در استان بیشتر بپردازند.

 مدیرکل شرکت گاز مازندران در پاسخ به ابراهیمی در خصوص اظهارات نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: وی صرفا اعلام کرد که انتخاب پیمانکار این پروژه در دولت اصلاحات انجام شده است. محسن عرب مقصودی افزود: شروع به کار اجرایی این پروژه در سال 84 بوده است.


حاشيه ها+برگزيده ها

- کمال رستمعلی در ابتدای برنامه بیاناتی از مقام معظم رهبری را قرائت کرد.

-معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در ابتداي جلسه خواستار صحبت های خبرنگاران و سپس گزارش مدیران شد.

-هادی ابراهیمی اظهار داشت: شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران دارای پنج کمیته است که کمیته اقتصادی ضعیف عمل کرده است. وی ریاست این کمیته را به شعبانزاده-مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان -سپرد و افزود: این کمیته نقش فعال تری در زمینه اطلاع رسانی عملکرد، مسائل و مشکلات در حوزه اقتصادی استان داشته باشد.

- معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه بنای ما تعامل با رسانه ها است ، افزود: برخی خبرها حاکی از این است که بعضی از مسئولان به موقع به رسانه ها گزارش نمی دهند.

- ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی آمارها در رسانه ها عنوان می شود که من این آمارها را قبول ندارم و به نوعی این آمار درست نیست ، تصریح کرد: البته این موضوع به خود دستگاه ها هم مربوط می شود که ممکن است آمار دقیقی اعلام نکرده باشند.

-وی خاطرنشان کرد: نباید از رسانه ها توقع داشت که همواره رپرتاژ مدیران دستگاه ها باشند ، رسانه باید بنویسد و نقد کند و ضمن نقد ، اگر دستگاهی عملکرد خوبی داشت ، آن را هم عنوان کند.

- ابراهیمی گفت: شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران بنا دارد مدیران پاسخگو را معرفی کند.

- وی اظهار داشت: سرمایه گذاری باید در استان رونق بگیرد و از رسانه ای که چالش های این حوزه را مطرح کند تشکر می کنیم.

- معاون استاندار در حین صحبت برخی از مسئولان رسانه ها بارها عنوان کرد " اینجا جلسه سخنرانی نیست ، فرصتی که در اختیارتان گذاشته شده برای پرسیدن سوال است و وقت هم کم است".

- ابراهيمي با بیان اینکه با تک صدایی نمی توان در استان کار کرد ، اظهار داشت: اگر در استان صداهای مختلف برای پیشرفت استان بلند شود مشکلی وجود ندارد .

- وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان غرب استان طی مصاحبه ای ادعا کرده که هیچ یک از مصوبات سفر در مازندران اجرایی نشده ، افزود: طی سه سفر دولت به مازندران 470 مصوبه داشتیم که فقط حدود 90 مصوبه هنوز شکل اجرایی نگرفته که در این خصوص هم بحث زمین با منابع مالی مطرح است.

- ابراهیمی تصریح کرد: شرایط سرمایه گذاری در استان باید فراهم شود و گاهی می بینیم که این چالش شخص مدیر است و یک نمونه در استان را در این رابطه اصلاح کردیم.

 -خبرنگار مازندنومه سوال دیگری در خصوص "زمین خواری در استان و ساخت و ساز بی رویه در روستاها که با توجه به کم درآمد بودن کشاورزی و دامداری روستائیان اقدام به فروش ملک و زمین خود می کنند" پرسید که ابراهیمی پاسخگویی بخشی از این سئوال را به مدیرکل روستایی سپرد و برای پاسخ بخش دیگر سئوال، جویای علت حضور نیافتن مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در این نشست شد.

 ذات الله زارعی پس از پایان این نشست در پاسخ به خبرنگار مازندنومه گفت: در کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی زراعی و باغی وقتی پرونده ای وارد شود چنانچه موجب تخریب زمین کشاورزی شود به شدت مخالفت می شود مگر در مواقع اضطرار مانند صنایع وابسته به کشاورزی یا برخی خدماتی که روستائیان به آن نیاز دارند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری مازندران یادآور شد: در مواقع غیر ضروری با این کار به شدت مخالفت می شود.

گفتنيست معاون استاندار مازندران به پرسش ديگر خبرنگار ما درباره آلودگي گوشت مصرفي مردم بهشهر و نکا و کشتار غيربهداشتي در اين شهرها که با حمايت فرمانداران نکا و بهشهر انجام مي شود،به دليل کمبود وقت پاسخ نداد.


  • شنبه 9 مهر 1390-0:0

    بنده بهیچوجه نظرآقای معاون را قبول ندارم کارکردهای اودرانتصابات وعدم تحمل یک منتقد در زمان تصدی مسئولیت های گوناگون موید نکته موردنظراست.

    • پرنده سربیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 8 مهر 1390-0:0

      حرفت را قبول داری بگو:
      - ابراهيمي با بیان اینکه با تک صدایی نمی توان در استان کار کرد ، اظهار داشت: اگر در استان صداهای مختلف برای پیشرفت استان بلند شود مشکلی وجود ندارد .

      پس چرا یواشکی بغضی ها دارن از موحبت ملاقاتهای تو برخوردار میشن ؟

      • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

        ای کاش از این آقای معاون سئوال می شدکه وعده 150000شغلی که ایشان دراین سال به مردم داد پس ازشش ماه ازسال به کجا ختم شدوده ها وعده ای که هنوز محقق نشد ازجمله هشت شورای که درطول دوماه مسئولیتش درارشاداسلامی داد ویا چهارشورای راهبردی دراستانداری که هنوز تشکیل نشد و.....


        ©2013 APG.ir