تعداد بازدید: 18631

توصیه به دیگران 19

دوشنبه 4 مهر 1390-21:28

اگر جای ريیس جمهوري بودید،چه می کردید؟

پاسخ يک دانش آموز قديمي به پرسش مهر رييس جمهوري؛آقای رئیس جمهوري، اگر من جای شما بودم دیگر به سفرهای استانی نمی رفتم/اگر جاي شما بودم ديگر به تماشاي مسابقات ورزشي نمي رفتم/ به نظرم حالا که انتخابات مجلس نهم مي خواهد شروع شود،بهتر است هرچه زودتر تکلیف اصلاح طلبان را مشخص کنید که بالاخره در انتخابات حساب می شوند یا نمی شوند؟(از:کلثوم فلاحی- دانش آموز کلاس اول ابتدایی،سال 68 ، مدرسه شهيد مدرس )


آقای رئیس جمهوري،سلام

 باز هم ماه مهر است و شما پرسش مهر را برای دانش آموزان مطرح کردید. خوشحالم طرح این پرسش را به این بهانه که از دولت اصلاحات باب شده ، لغو نکردید و برخی آن را لکه ی ننگ ندانستند که دانش آموز را چه به اين که سئوال رئیس جمهوري  پاسخ دهد!

 آقای رئیس جمهوري؛ با اجازه شما و دوستان تان و دوستان مان ، هر چند که مشترک نیستند ، اگرچه دانش آموز  سال هاي گذشته هستم، می خواهم به عنوان یک محصل سابق پاسخگوی سوال مهر شما باشم. آخر رييس جمهوري دوره ابتدايي ما پرسش مهر نداشت که من بتوانم پاسخ دهم و ته دلم مانده است.

سوال پرسیده اید که "اگر جای رئیس جمهور بودید چه می کردید؟"من دوست داشتم شما از ما بچه ها مي پرسيديد " اگر جای رئیس جمهور بودید،چه کارهایی انجام نمی دادید؟!" چون به نظر من بسیاری از مسائل وجود دارد که از جانب شما انجام شده و نباید انجام می دادید. 

همين اول مطلب باید بگویم مخاطب سئوال شما صرفا" بخشی از دانش آموزان هستند-دانش آموزان پسر-چرا که ما دانش آموزان دختر نمی توانيم رئیس جمهور شويم و رجل نيستيم. فرض محال، محال نیست،حالا شايد تا ما بزرگ شديم و به سن قانوني رسيديم زن ها هم توانستند رييس جمهور شوند.

 آقای رئیس جمهوري ،ما دخترها نمي توانيم به استاديوم هاي ورزشي برويم اما شما چند بار در میدان های ورزشی حضور یافتید که ما در آن بازی ها باختیم!یک مورد آن فوتبال بود و یکی کشتی و فکر می کنم دیگری هم والیبال بود. اگر جای شما بودم سعی می کردم مسابقات را از تلویزیون تماشا کنم.بد هم نيست،ما دختران داريم همين کار را مي کنيم.آهان!شايد دل تان نمي خواهد مثل خيلي از ايراني ها تلويزيون خودمان را تماشا کنيد!

 آقای رئیس جمهوري، اگر من جای شما بودم دیگر به سفرهای استانی نمی رفتم . شما سه بار به استان من آمده اید و من هر سه بار مجبور شدم مسافت طولانی را پیاده طی کنم و یا در ترافیک سنگین گوشه های شهر بمانم! راستی نمی دانم هزینه هر سفر استانی شما با این همه وزیر و محافظ و دست اندرکار چقدر است و لزوم این سفرها چیست؟آيا مي دانيد بعد از برگشتن شما در بر همان پاشنه مي چرخد و اتفاق خاصي نمي افتد؟

 اصلا" مگر نماینده عالی شما در استان ها حضور ندارد و در این دهکده جهانی باز هم لازم است کوله بار سفر ببندیم ، اگر لازم است پس دولت الکترونیک برای چیست؟

 وقتی سفرهای استانی شما را از تلویزیون می بینم یادم می آید که مدت های مدید است خودم به مسافرت نرفته ام و می گویم خوش به حال رئیس جمهوري که پول سفر رفتن دارد و نگران بنزین هم نیست.

آقای رئیس جمهوري، من اگه جای شما بودم متکی را در سنگال عزل نمی کردم.مي ايستادم برگردد و بعد حکم عزلش را می گذاشتم کف دستش. اصلا مگر یک شبه تصمیم به عزلش گرفتید؟ قبل از رفتن عزلش می کردید که بنده ی خدا در غربت این جور سکه ی یک پول نشود و حالا هم با چند وزير و مسئول اخراجي عليه شما جبهه تشکيل ندهد!

 آقای رئیس جمهوري ، من اگر جای شما بودم قهر نمی کردم. وقتی در آن مدت از شما خبری نبود با خودم می گفتم مگر رئیس جمهوري هم قهر می کند؟من وقتي قهر مي کنم پدرم به مادرم مي گويد به اين بچه پول تو جيبي ندهيد تا تنبيه شود!راستي شما هم پول توجيبي مي گيريد؟مي گويند بعضي ها پول توجيبي شان صفرهاي زيادي دارد.خانم معلم من شمردن تا 100 را به من ياد داده و نمي دانم سه هزار ميليارد تومان چند تا صفر دارد.شايد شما بدانيد.

آقاي رييس جمهوري،من اگر جای شما بودم دیگر به نیویورک نمی رفتم.باور کنید وقتی شما سخنرانی می کنید و آنها سالن را ترک می کنند من از اعماق وجودم خجالت می کشم. شاید این خجالت کشیدن به خاطر بچگی ام باشد و اگر بزرگ بودم و علت کارتان را درک می کردم ، خجالت نمی کشیدم.من نمي دانم چرا وقتي رييس جمهوري يک کشور کوچک و ضعيف سخنراني مي کند هيچ کي از جايش جم نمي خورد اما شما وقتي شروع به صحبت کرديد خيلي ها رفتند!

 آقای رئیس جمهوري، به نظرم حالا که انتخابات مجلس نهم مي خواهد شروع شود،بهتر است هرچه زودتر تکلیف اصلاح طلبان را مشخص کنید که بالاخره در انتخابات حساب می شوند یا نمی شوند؟

 بعضی از دوستان شما می گویند آن ها لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند. به عنوان کسی که مجری انتخابات هستید می خواهم بدانم نظر شما هم همین است و یا اینکه این افراد دوستان شما نیستند و همین طوری یک چیزی می گویند و می خواهند مردم را نسبت به شما بدبین کنند؟

آقای رئیس جمهوري ،دو سال دیگر عمر دولت شما به سر می آید و فرد دیگری که به از شما نباشد سکاندار دولت بعد از دهم خواهد شد. این روزها دولت های قبلی به نقد کشیده می شوند که هیچ نکرده اند.روزی ویدئویی از شما دیدم که می گفتید " می گویند دولت هیچ کاری نکرده ، یعنی واقعا ما یک کار هم انجام نداده ایم؟" حال من از شما سئوال می پرسم:دولت هایی که امروز به نقدهای غیر منصفانه کشیده می شوند و عده ای هرچه دل شان می خواهد نثار آنها می کنند ، حتی یک کار هم انجام نداده اند؟پدرم هميشه به من مي گويد به بزرگ ترها احترام کنم و مراقب حرف هايم پيش بزرگ ترها باشم.حتما" پدر شما هم به شما اين سفارش را کرده است.

راستی آقای رئیس جمهوري یادم آمد که از جانب دانش آموزان امروز بخواهم از وزیران آموزش و پرورش خودتان تشکر کنید که مشق های شان را کم کرده اند و دو روز را در هفته به آن ها تعطيلي داده اند!

 آخر ما از روی هر درس فارسی حداقل سه بار می نوشتیم اما این دانش آموزان از هر سه درس حداکثر یکی را می نویسند!تازه فيتيله،پنج شنبه ها تعطيله هم در زمان ما نبود،درست مثل همين پرسش مهر...و چه چيزهاي خوبي که ما آن قديما نداشتيم.

 آقاي رييس جمهوري،ديگر سرتان را درد نمي آورم.زیاد نوشته ام و دستم عادت به این همه نوشتن ندارد. آخر تازه الفبا را یاد گرفته ام. تا یادم نرفته بگویم که به دوستان تان بگویید واکنش نسبت به این پاسخ مهر را به خود شما واگذار کرده و نقش کاسه ی داغ تر از آش را بازی نکنند.

با تشکر:کلثوم فلاحی- دانش آموز کلاس اول ابتدایی،سال 68 مدرسه مدرس - نام معلم خانم ها رزاقی و نیکبخت- نام مدیر خانم طالبی 


  • يکشنبه 17 فروردين 1393-1:28

    واقعا جالب بود!! ممنون

  • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:59

    اگر به جای رییس جمهور بودم به مدارس خواص بیشتر می رسیدم

    • سه شنبه 6 اسفند 1392-16:2

      اگر جای رئیس جمهور بودم
      به بیماران سرطانی کمک میکردم

      • شنبه 14 دی 1392-21:44

        خيلي عالي بود

        • چهارشنبه 23 بهمن 1392-16:23

          خیییییییییییییییییییییییلی خوب بود خوشم اومد

        • سه شنبه 26 آذر 1392-17:6

          اصلا خوب نبود

          • چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

            جالب بود

            • سه شنبه 25 بهمن 1390-0:0

              کاش که رئیس جمهور می فهمید چه فایده یس در گوش ...........

              • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

                سلام من اگه جای شما بودم تمام مفت خورهای ایران را به خلیج فارس میریختم تا کوسه ها یک غذای چرب و نرم بخورن دوم اونهای که فقط حرف میزنن و عمل نمیکنن همشون را از کار بر کنار میکردم

                • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

                  خوب م تونم بگم عالي بود.و البته نمي دانم چه واكنشي نسبت به اين نامه انجام شده و خيلي كنجكاوم كه بدانم

                • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

                  واقعآ زيبا بود

                • پنجشنبه 5 آبان 1390-0:0

                  شما آدم خوبیه هستی

                  • يکشنبه 17 مهر 1390-0:0

                    از آدم هایی که فقط منفی باف هستند خوشم نمی آید.ریس جمهور های قبلی چکار کردند.دیگر مسئولین چگار می کنند.خود شما به وطن خود چه خدمتی در وسط گود می کنید. اینجا ایران است بییرون گود یه آدم دیگه ای داخل گود آدم دیگه بهتر یک کار مفید برای کشورت انجام بدی می دونم این تو سایت شما رویت نمیشه

                    • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 1 4
                      چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                      سلام. با توجه به انتقاداتي كه دوستان عزيز در مورد اين مقاله ي سركار خانم فلاحي داشتند يه پيشنهاد براي ايشون دارم:
                      " سركارخانم فلاحي لطفا مقاله ي ديگري در مورد رئيس جمهور محبوب و دولت عدالت محورش بنويسيد و فقط و فقط بگوئيد به به . بگوئيد مملكت گل و بلبل! نگوئيد اختلاس شده و رئيس جمهور قهر كرده و جناب سردار رويانيان مدير عامل يك تيم ورزشي شده و . . . باشه؟ مگه رئيس جمهور قهر ميكنه؟ بابا در مورد رئيس جمهور درست صحبت كنين. باشه؟ بابا اين آقا 6 ساله ديگه شهردار نيست و رئيس جمهوره ها . . . . قهر چيه بابا ! ! شايد داشته اسامي مفسدين اقتصادي رو پاكنويس ميكرده تا در روزنامه كيهان چاپ شه. اميدوارم سركار خانم فلاحي متوجه شده باشن كه من بعد چطور مقاله بنويسن." يا علي

                      • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                        درود بر خانم فلاحی.حرف دل جوانهای درد کشیده از جامعه را زدید.اگر دولتهای قبل اجازه چنین کاری را نمی دادند حد اقل مثل این آقا اینقدر داد نمی زدند.شما سخنرانی این 7 سال رو برید و ببینید آقایان غرور مند.ببینید چقدر تفاوت در آنهاست.هیچ.آیا در مورد مردم ایران هم حرفی زد؟نه باز هم هیچ.امیدوارم شما سر به راه شوید وگرنه روزگار سختی پیش روی شماست.از خشم خداوند بترسید

                        • ملكي سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 3
                          چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                          وقتي كشورهايي كه صدها سال كشورهايي مثل ايران را غارت و استعمار كردند سالن را ترك مي كنند احساس غرور كن نه شرم. اگر دشمن براي رييس جمهورت دست زد انگاه سرت را از شرم بينداز پايين.

                          • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                            من با خانمو موافقم که در این مملکت آزادی هست.البته آزادی نسبی است.گاهی بخاطر مسئله ای کوچک به آدم گير سه پيچ مي دن اما گاهی در مقابل نقد رییس دولت هم انعطاف بخرج ميدن.تفاوت نظام ما با سایر دولتهای منطقه در همین انعطاف پذيری است.وگرنه ما هم دچار مشکلات سوریه و بحرین و لیبی میشدیم.نقدپذیری و انعطاف پذیری مسئولان قابل تحسین است و نشان دهنده وجود آزادی به نسبت مناسب در ایران عزیز.تشکر از نویسنده و تشکر از کسانی که مطلب را خواندند و موضع نگرفتند.

                            • نادری-قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 3 1
                              چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                              نوشته جالبي بود.من فکر کنم نویسنده با قلمي کودکانه و معطوف به مدرسه توانست حق مطلب را ادا کند.البته رييس جمهور کارهای دیگری هم کرد که نباید میکرد.مثل طرفداری بی حد و حصر از معاون اول و رییس دفترش

                              • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                                واقعاً براي خودم متاسفم كه خبرنگار معروف استانم شما هستيد كه اينقدر همه مسائل مهم مملكتي را با سطحي نگري خود زير سوال مي بريد، البته اين نظرات كودكانه شما فقط براي خودتان محترم است. شما حتي ترك كردن نمايندگان كشورهاي مستكبر جهان هنگام سخنراني رئيس جمهور را مايه شرمندگي خود مي دانيد در حالي كه لحظه ترك آنها اوج غرور هر ايراني ست... واقعاً برايتان متاسفم و دعا مي كنم به راه راست هدايت شويد خانم فلاحي

                              • امیرهوشنگپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

                                گاهی آدمها دوست دارند دماغشان را با گوش کسی بسنجند و به این امر می گویند قیاس مع الفارق ، شما در ترافیکی مانده اید که خودتان خواستید ، می توانستید نخواهید . موج سواری هم اصول و قواعد خودش را دارد ، منتقدی که در پایان عمر یک دولت انتقاد میکند یا ابن الوقت است یا بنت الوقت .

                                • فرهنگ- تهرانپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                  سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                  چند صباحی است که با طرح " سئوال مهر" در ایام مهر، ظاهراً اینگونه تداعی و القاء می شود که نگاه رئیس جمهور مذکور ،متنی بر " فرهنگ مهر و دوستی و مهربانی" نسبت به مهریانِ مهرجوی دانش آموز و دانش پژوه است؟! به راستی، آیا واقعیات و حقایق پیدا و پنهان جامعه در ابعاد مختلف و سطوح متفاوت نشان از این واقعیت دارد؟! وضعیت تاسف بار معیشت و رفاه فرهنگیان و کادر محترم آموزشی و اداری آموزش و پرورش کشور، وضعیت نا بسامان و متغییر نظام آموزشی کشور، محتوی غیر کاربردی ، محفوظاتی و غیر کارشناسی متون درسی، عدم تناسب دروس و برنامه های آموزشی با نیازهای روز جامعه، رکود روزافزون نظام آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و علمی کشور، فرار زاید الوصف مغزها و مهاجرت نخبگان محلی و غیر محلی ، تصدی مسئولان غیر کارشناس و متخصص بر نظام آموزشی و فرهنگی کشور، فقدان هرگونه نقش و پذیرش اهمیت دیدگاهها و باورهای خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان محترم و کارشناسان ذیصلاح در سیاستگذاری های و تصمیمات حوزه دانش، آموزش و پژوهش کشور، عدم توجه به تجربیات سودمند و موثر نظام آموزشی و فرهنگی کشورهای پیشرفته، فقدان مکانیسم استعداد یابی در بین دانش آموزان و دانش جویان، رواج روزافزون نظام آموزشی پولی و انتفاعی در مدارس و دانشگاههای کشور بر خلاف تکلیف صریح دولت در تامین امکانات آموزشی رایگان در همه سطوح و برای آحاد ملت بر خلاف قانون اساسی، عدم اجرای قوانین مربوط به نظام آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور از سوی دولت و رئیس جمهور بعنوان " مجری اجرای قانون اساسی کشور"، عدم توجه به نیازهای عاطفی، روانی، جسمی، جنسی و ...دانش آموزان و دانش جویان محترم و وجود " بحران روزافزون در بین آنها و خانواده های محترمشان"، و توسعه روزافزون " بحران مدیریت در عرصه آموزش، فرهنگ و دانش کشور" و گسترش فزاینده فساد و اعتیاد و ابتلاء به نابه هنجاری های روزافزون در طبقه مزبور و نقش منفل و غیر موثر دولت در این رابطه....، همه و همه نشان از غیر واقع بودنِ وضعیت موصوف و نمایشی و تشریفاتی بودنِ ژست رسانه ای دولت و رئیس جمهور در این رابطه داشته و " سکوت و اعلام نظر نانوشته"، بهترین پاسخ به سئوال ایشان خواهد بود.
                                  با این وجود، شاید با تسامح باید گفت : که بهتر است رئیس جمهور با عذر خواهی از آحاد مردم و ملت و افکار عمومی داخلی و بین المللی نسبت به تحولات مختلف در عرصه های گوناگون جامعه در ایام تصدی وی در این مدت ، نظر به تعقیب امور و برخورد مقتضی با ایشان در چهارچوب قانون اساسی داشته که کمترین تدبیر عملی و منطقی در این رابطه باشد.....؟!

                                  • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                    خب وقتی میگم زمان ما پدر بزرگها صرفنظر از اینکه چنین سوالاتی از هیچ مقامی مطرح نمیشد - احدی هم اجازه نداشت همه را از نوک پیکان قلمش بگذرونه جوونای مخاطبم باورشون نمیشه! اخه این خانوم خانومای مشق و مطلب که گزارشاش از جلسات انجمن شهر تا مصاحبه های با نمایندگان و مدیران اتیش به پا میکنه ببینین در قامت یک دانش اموز نیم وجبی دوازده سال پیش چطور رئیس جمهور مارو شست و گذاشت کنار...؟ همین خانوم که پیشتر از عدم ازادی در عرصه روزنامه نگاری ناله کرده بود و من بهش گفتم ولاهه ما اون موقع ها چنین فرصت و رخصتی نداشتیم میخواستم همینو بگم که دختر جان تو اگه ازادی نداشتی کجا میتونستی مقام اول اجرائی کشور را چنین تطهیر کنی؟ اما به ایشون و به خودم و همه اونای دیگه که متن و مطلبی چنین را نشانه ازادی میدونن بگم که مطالبی ازین دست که بعضا و بیشتر از سوی اکابر و اعاظم بر مسند بصورت موضوع انشا در میاد برای اینه که سوژه ای باشه به جایگزینی شرح مطلوب وقایع وگرنه پوست از سرمون میکندند که پا را از گلیم اذن فراتر میبردیم!!!! همین حضرت رئیس مجمع تشخیص مصلحت به فرصت ریاستش بر قوه مجریه چه کرد با ان اندیشمندان که نامه به محضرش نوشتند و عاشقانه درد دل کردند/نامه معروف نود نفر؟ پس فراموش نکنیم که سرمان به معرکه گرم نشود...و باورمان بشود که خانه از پای بست ویرانست......بقول اون شاعر طبری سرا{بنویس خوب بنویس -حروم نکن درد اماره - ته وطن چش انتظاره - ته بلاره- وا بموئه - دره ورنه مه کلاره....لک و لاره.....

                                    • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                      سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                      سلام. جالب بود.
                                      اي كاش نويسنده مقاله سركارخانم فلاحي آدرس ايميلشون رو در انتهاي مطلب قرار ميدادن تا ميشد نظر رو براشون ايميل نمود.
                                      بازم تشكر.

                                      • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                        زنان الان هم نوان آور خونه هستند زمانه خیلی وقت پیش عوض شده ای مرددددددد!!!!

                                        • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                          اگه مديران را تغيير ندهند مي گوييم، ناكارامدند. اگر تغيير بدهند مي گوييم آبروريزي شد. اگر در زمان ديگري اين تغيير انجام شود اشكال ديگري مي گيريم. پس بيچاره چه اختياري دارد؟

                                          • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                            اگه زنان رييس جمهور بشن، پس كار تربيت بچه و خونه داري و خيلي مسايل زنانه رو كي انجام بده؟ لابد مي گي مردان. آيا زنها حاضرن نون آور خونه بشن؟

                                            • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                              آيا فوتبال برا هيچ كي آب و نون مي شه؟

                                              • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                                زياد به خود نباليد. نسل قديم پركارتر از نسل جديدند. چون رياضت بيشتري كشيدند.

                                                • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                                  حالا ببينيم شما ابتدايي هاي گذشته، در انتخابات آتي چه تحولي ايجاد مي‌كنيد.

                                                  • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                                    همه ما ضعف داريم؛ چون معصوم نيستيم.

                                                    • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                                      اگر دولت با حضور خود بر كار نمايندگان محلي نظارت نكند پس چه كسي اين كار را انجام دهد؟

                                                      • سه شنبه 5 مهر 1390-0:0

                                                        چون ديگر روساي جمهور در سازمان ملل، صحبت تازه ندارند منتج به تحول و عكس العمل متفاوت مي شود.


                                                        ©2013 APG.ir