تعداد بازدید: 2047

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 5 مهر 1390-18:50

آن سه آمریکايی

آن سه آمریکائی اگر جاسوس بودند چرا به این سادگی آزاد شدند و اگرجاسوس نبودند چرا دوسال در زندان بودند؟!/اوباما از همه آناني كه در رهائي اين دونفر تلاش كردند تشكركرد،جز ايران و قطعا كشورهائي كه پا درمياني كردند امتيازات ريز و درشتي از واشنگتن مي گيرند،اما در ماجراي جاسوس ها،چه چيزي عايد ايران شد؟ (يادداشتي از دکتر سيف الرضا شهابي-بابل)


گاهي يك يا چند نفرازاتباع انگليس يا آمريكا درمرزهاي آبي وخشكي ايران به اتهام ورود غيرقانوني به خاك ما(اعلام مي شود به منظور جاسوسي)دستگيرمي شوند و رسانه  ملي به اتفاق مطبوعات اطلاعيه هاي مراكز مربوطه را منتشرمي  كنند كه چند نفر انگليسي يا آمريكائي وارد مرزهاي آبي يا خشكي ايران شدند و هدف شان جاسوسي بود و بايد در دادگاه محاكمه شوند.

 در پي اين بازداشت ها كشور متبوع دستگير شدگان هم اعلاميه صادرمي كند كه بر اثر اشتباه وارد سرزمين ايران شدند و هدف جاسوسي نداشتند و هرچه سريع تر بايد آزاد شوند .

 در مورد دستگيرشدگان بيگانه دادگاهي هم در پاره اي موارد تشكيل و راي هم صادر مي شود. درباره بازداشت شدگان اخير بايد گفت آن ها چند صباحي را در زندان به سر بردند و كيفرخواست هم صادر شد که ناگاه همزمان با تشكيل مجمع عمومي سازمان ملل و هنگام عزيمت رئيس جمهوري به نيويورك،جاسوس ها با حداقل مبلغ وثيقه به سلامتي و دركمال احترام به همراه سفراي يكي از كشورهاي خارجي آزاد شدند و مستقيما به فرودگاه رفتند و احتمالا هنگاهي كه برفراز تهران قرار گرفتند از پشت پنچره هواپيما لبخند کنايه آميزي را  هم تحويل ايرانيان دادند!

   ازاينكه هيچ بيگانه اي حق ندارد بدون داشتن مجوز وارد حريم آبي و خاكي و هوائي كشور ديگر بشود،يک قانون پذيرفته شده بين المللي است و اين حق هم در روابط بين الملل براي هركشور قائل شدند تا متجاوزان را بازداشت کرده،سريعا بازپرسي انجام دهند و در صورت بي گناهي و يا ورود غيرعمد و اشتباهي دراسرع وقت آزاد کنند اما درصورت اثبات جاسوسي به اشد مجازات محكوم شوند و محكوميت خود را مانند ساير جاسوسان بگذرانند .

     درسال 1388 سه نفرآمريكائي شامل يك خانم و دو مرد درمرزهاي غربي كشور و در مجاورت عراق بازداشت شدند.آن ها بلافاصله به اتهام جاسوسي و اهداف خاص و ماموريت هاي پنهاني روانه زندان شدند تا اين كه در شهريور1389 تنهاخانم این گروه سه نفره با وثيقه ناقابل 500 هزاردلاري و به ظاهر به خاطر تلاش هائي كه دولت پادشاهي عمان انجام داد آزاد شد و ازحضور در دادگاه هم معاف شد.او بعدا هم در زماني كه دادگاه تشكيل شد غايب بود و از فاصله چندهزاركيلومتري دست تكان داد وخنديد!

     امسال  هم دو مرد دستگيرشده گروه سه نفره به اسامي "جاشوافتال"و"شين باوئر" محاكمه و در دادگاه محكوم به تحمل زندان شدند كه ناگاه در آستانه سفر رياست محترم جمهوري به آمریکا برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، رافت اسلامي خود را نشان داد و با وساطت سلطان عمان و رئيس جمهوري عراق و ميانجيگري آقاي "چاوز"از زندان رهائي يافتند و مثل آن خانم-سارا شورد-  روانه عمان شدند تا از آنجا به موطن شان مراجعت كنند .

      ظاهرا آقاي اوباما از همه آناني كه در رهائي اين دونفر تلاش كردند تشكركرد جزايران و قطعا كشورهائي كه پادرمياني كردند امتيازات ريز و درشتي از واشنگتن مي گيرند و آنچه براي نگارنده مجهول مانده اينكه دراين ماجراي بگير و ببند و آزادكردن چه چيزي عايد ايران شد؟


  • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

    سایت ها نوشتند که یکی از دو آمریکایی آزاد شده اسراییلی بوده!!!!

    • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

      به نظرتون می شه از 2 سال زندان توصیف چند صباحی داشت؟


      ©2013 APG.ir