تعداد بازدید: 2642

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 مهر 1390-21:11

اکبرزاده:عده اي مردم را تحريک مي کنند

فرماندار آمل گفت:قصد نداریم خود را در مقابل مردم قرار بدهیم/کسانی خواستار احداث نیروگاه زباله سوز در منطقه نمی باشند که شاید با احداث آن منافع آنها به خطر بیفتد/از 80 هکتار زمین موجود 35 هکتار در اختیار شرکت دیزل سنگین (دسا) است که 6 هکتار را با اداره اوقاف مشکل دارند/شرکت ديزل سنگين که قرار بود سالانه 30 موتور دیزل را تحویل بدهد،تاکنون چقدر تحویل داده است؟


به گزارش عليرضا عزيز کمالي-خبرنگار مازندنومه در آمل-با حضور مدیران کل محیط زیست و امور روستایی مازندران ،مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان، فرماندار،شهردار، بخشدار امام زاده عبدالله (ع) ، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش امامزاده عبدالله (ع) مسائل و مشکلات احداث نیروگاه زباله سوز (مولد برق ) مورد بررسی قرار گرفت.

 یدالله اکبرزاده -فرماندار شهرستان آمل-گفت: همه تلاش ما این است که در جهت ارتقاي شهرستان همت کنیم و بنده به همراه بخشدار امام زاده عبدالله (ع) -که از جانبازان است- قصد نداریم خود را در مقابل مردم قرار بدهیم.

وی با اشاره به بحث های اخیر در خصوص احداث نیروگاه مولد برق در کنار شهرک صنعتی گفت: متاسفانه کسانی خواستار احداث چنین نیروگاهی در منطقه نمی باشند که شاید با احداث آن منافع آنها به خطر بیفتد.

اکبرزاده افزود:اين عده با تحریک، مردم را در مقابل مسئولان قرار دادند،غافل از اینکه این نیروگاه برقی با سوخت زباله ،برق تولید می کند و نه بویی دارد و نه ایجاد مزاحمتی برای مردم مي کند.

وی در بخش ديگري از صحبت هاي خود بابیان اینکه شرکت دیزل سنگین سند 35 هکتار از زمین ها را در اختيار دارد،تصريح کرد: از 80 هکتار زمین موجود 35 هکتار در اختیار شرکت دیزل سنگین (دسا) است که 6 هکتار را با اداره اوقاف مشکل دارند و مابقی متعلق به منابع طبیعی است.

فرماندار آمل با انتقاد از روند اشتغالزايي شرکت ديزل سنگين گفت:ببينيد که از زمان احداث شرکت تاکنون چند درصد اشتغالزائی صورت گرفته است،اما درشهرکت صنعتی که درجوار این شرکت قرار دارد 220 واحد تولیدی وجود دارد که 11هزار نفر را جذب کرده اند!

اکبرزاده مديريت شرکت ديزل سنگين را مورد خطاب قرار داد و بيان داشت:شما که چند سالی است این شرکت را راه اندازی کرده اید و قرار بود سالانه 30 موتور دیزل را تحویل بدهید،تا کنون چقدر تحویل داده اید؟

 وی افزود: حق مردم است تا از حقوق خود دفاع کنند و اگر کارخانه زباله سوز در این زمین احداث هم نشود، زمین باید به شهرستان تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار ما در اين نشست زارعی-مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران- گفت:با توجه به وضعیت زباله در استان مازندران دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها از این طرح استقبال کنند چرا که این کارخانه نیروگاهی است که سوخت آن زباله است و محیط زیست را تخریب نمی کند.

 محمودی راد-مدیرکل محیط زیست استان مازندران-هم تصريح کرد: اين دستگاه مولد تولید برق است که مورد تایید محیط زیست می باشد و اگر مسائل زیست محیطی را رعایت نکند تعطیل خواهد شد.

 بر اساس اين گزارش،بابایی کارنامی-مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان- هم با اشاره به اینکه بعد از انقلاب تنها دولتی که به امر ساماندهی پسماندها کمک می کند،دولت نهم و دهم است،گفت: در سفر سوم دولت به استان مازندران و با دستور شخص رییس جمهوري برای ریشه کن کردن مشکل زباله کارگروهی به ریاست سازمان محیط زیست کشور تشکیل شد تا با استفاده از تکنولوژی جدید و نو در دنیا اقدام اساسی صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه 3000 تن زباله در استان جمع آوری می شود،گفت امروز ورود تکنولوژی در دنیا برای حل مشکل زباله امتحان پس داده است و ما قصد نداریم تا بدون کار کارشناسی منافع مردم را زیر سوال ببریم و اگر در این کارخانه نگرانی وجود داشته باشد،باید تعطیل و برخورد شود و خروجی آن اگر برخلاف منافع مردم باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


  • امیر روحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 18 مهر 1390-0:0

    سلام من یک شهروند املی هستم.خواهشم از مسئولین این است که اطلاع رسانی کنند تا مردم اگاهی کامل را ذر مورد این طرح و مزایای ان مطلع شوند از فرماندار محترم شهرستان امل بابت پیگیری احداث کارخانه زباله سوز کمال تشکر را داریم جمعی از پرسنل نمایندگی ایران خودرو

    • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

      در دنيا سوزاندن طلاي كثيف منسوخ شد. اكنون طرح تفكيك زباله از مبدأ جايگزين آن شد. چه منافعي براي اين كار وجود دارد؟


      ©2013 APG.ir