تعداد بازدید: 3867

توصیه به دیگران 5

شنبه 9 مهر 1390-21:47

آقای رییس جمهوري، چه کسی پاسخگوی مردم آمل است؟

آقاي رييس جمهوري،جای تاسف و تعجب است که چرا تاکنون با طراحان و عوامل این ادعاها و تلاش های غیر قانونی که موجب تشویش افکار و احساسات عمومی مردم مازندران و آمل گردیده،برخورد قانونی چندان جدی نشده است؟(نامه سرگشاده مریم پروین-فعال اجتماعي و سياسي و عضو سابق شورای اسلامی شهر و شهرستان آمل-به رييس جمهوري)


 آقای رییس جمهوري محترم ، چندی است  به گزارش رسانه ها و شواهد و مستندات موجود، عده ای با ادعاها و تلاش های غیر مسوولانه و مغایر با قوانین تقسیمات کشوری برآنند تا محدوده آستانه امامزاده هاشم(ع)، پلور و بعضی از دیگر مناطق لاریجان شهرستان آمل را به عنوان حریم جغرافیایی استان تهران تلقی و معرفی کنند.


نصب تابلوی 5 متری"به کهن شهر دماوند خوش آمدید" در حوزه استحفاظی آمل و 400 متر مانده به پایان حوزه جغرافیایی مازندران در این منطقه، نصب تابلوی سازمان تربیت بدنی و هیات کوهنوردی استان تهران در شهر رینه  شهرستان آمل، پخش تصاویری از مناظر طبیعی پلور لاریجان آمل در شبکه سراسری خبر با عنوان  مناظر طبیعی استان تهران، چاپ تصاویری از جاذبه های گردشگری منطقه لاریجان آمل با عنوان مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری استان تهران در یکی از نشریات وابسته به وزارت آموزش و پرورش و توزیع گسترده آن در میان مسافران نوروزی استان ها در سطح کشور، و نیز اظهارات استاندار تهران در رسانه ملی که در آن از پلور آمل به عنوان پلور تهران یاد شده است، نمونه هایی از ادعاها و تلاش هایی است که نتیجه و نشانه تحرک هایی از سوی عده ای برای  نادیده گرفتن قوانین تقسیمات کشوری و نقض حریم جغرافیایی مازندران و شهرستان آمل است.


آقای رییس جمهوري،این گونه ادعاها و تلاش های غیر قانونی در نقض حریم قانونی استان مازندران و شهرستان آمل، موجی از مخالفت گروهی از مسوولان و مردم و فعالان اجتماعی و رسانه های استان مازندران و به ویژه امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و مردم شهر هزار سنگر آمل را بر انگیخته است.


امضاي هزاران نفر از مردم آمل پای توماری خطاب به  حضرتعالی به عنوان مقام عالی ریاست جمهوری برای پی گیری قاطع و دفاع از مطالبات قانونی در راستای صیانت از تمامیت ارضی شهرستان آمل، به خوبی از پایداری مردم آمل خبر می دهد.

اما آنچه در این میان جای تاسف و تعجب است اینکه چرا تاکنون با طراحان و عوامل این ادعاها و تلاش های غیر قانونی که موجب تشویش افکار و احساسات عمومی مردم مازندران و آمل گردیده است و مغایر مصالح ملی است، برخورد قانونی چندان جدی نشده است؟


آقای رییس جمهوري، لاریجان نه فقط بخش مهمی از حریم جغرافیایی شهرستان آمل و در بردارنده آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری و منابع طبیعی و ارزش های اقتصادی برای مردم آمل است، بلکه بخش مهمی از هویت و میراث تاریخی و فرهنگی آمل و مردم آمل است.

 لاریجان در حافظه و خاطره تاریخی مردم آمل، زادگاه و یادآور ظهور و حضور جمعی از بزرگان و مشاهیر و مفاخر دینی، علمی و فرهنگی  آمل در عرصه ملی و جهانی است که حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم لاریجانی آملی، حضرت آیت الله جوادی آملی، حضرت علامه حسن زاده آملی ، حضرت آیت الله لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه و دکتر لاریجانی رییس محترم  قوه مقننه، بهترین نمونه های مفاخر ملی و جهانی معاصر این دیار عالم پرور به شمار می آیند.

 از این رو جای تردید نیست که مردم غیور شهر هزار سنگر آمل، سنگر به سنگر در برابر هرگونه ادعاها و تلاش های غیر قانونی ناقض حریم جغرافیایی آمل و بی احترامی به حقوق و حرمت های تاریخی و فرهنگی آمل و مردم آمل، قانونی و قاطعانه ایستادگی و پایداری خواهند کرد.


آقای رییس جمهوري، از حضرتعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور توقع می رود نسبت به الزام کلیه مسوولان تحت امر و ذیربط برای پی گیری های لازم و کارآمد در راستای دفاع از مطالبات به حق و قانونی مردم مازندران و آمل در ضرورت  صیانت از حریم جغرافیایی شهرستان آمل و احترام گذاشتن به افکار و احساسات عمومی مردم آمل، دستور مقتضی و راهگشا را صادر فرمایید.

به یاد داشته باشیم مطالبه قانونی ضرورت صیانت از حریم جغرافیایی مازندران و آمل، برای مردم مازندران و به ویژه آمل،یک حق، و پی گیری این مطالبه برای تحقق این حق، برای مسوولان، یک وظیفه است.


پی نوشت:

برای آگاهی بیشتراز گزارش ها و اخبار نقض حریم قانونی جغرافیایی شهرستان آمل و اعتراض های مسئولان  و مردم مازندران و آمل ،نگاه شود به :مازندنومه مورخ  25 شهریور 1390 ،با کد خبر 126434- آمل نیوز مورخ 4 خرداد 90 با کد خبر 1870 و 2 تیر 90 با کد خبر 1975 و 26 شهریور 90 با کد خبر 2342-شمال نیوز مورخ 25 تیر 89 با کد خبر 30442 و 27 شهریور 90 با کد خبر 50596- دریا نیوز مورخ 26 شهریور 90 با کد خبر 9703 و 27 شهریور 90 با کد خبر 9713 – ماز نیوز مورخ 26 شهریور90- شمال فردا مورخ 27 شهریور 90- هراز نیوز مورخ 26 شهریور90 و.....


  • علي اصغر محمدعليپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

    همه بايد همانند سركارخانم پروين دلسوزانه و مسئولانه از اين امر دفاع كنند.

    • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

      هر کجا که آبادی وخوش آب وهوا ومخصوصاً ییلاقی باشد جزء حریم تهران است
      همچنان که فیروز کوه جزءتهران شده است
      وکرج بوده که تاتوانسته اند زمین های مفت بدست آوردند وبعد از تهران جدا شد

      • یک روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

        در پاسخ به آقایی که ادعای خبرنگاری کرده باید بگویم در آمل نشریه پیام آمل حتی یک کلمه هم در این باره چیزی ننوشته. هراز نیوز یکبار 2 خط نوشت. بقیه خبرنگاران آمل هم که دستشان به جایی بند نیست که مطلبی بنویسند. انجمن خبرنگاران آمل و مدیر عاملش هم که فقط در حد کامنت گذاشتن از دستشون بر میاد. تنها سایتی که در آمل واقعا در این زمینه تلاش کرد آمل نیوز بود . و تنها خبرنگار جناب آقای کرمزاده از پیک خزر. بعضی آقایان ظاهرا در خواب مطالب و خبر مینویسند ، همونجور که در خواب خودشونو در حد پاپ میبینند. اگه خانم پروین نبود که با چندین یادداشت در بیش از 12 پایگاه خبری و روزنامه سراسری از مردم دفاع نمیکرد و سایت های خبری مازندران به ویژه مازندنومه، واسه ما آملی ها فقط خجالت میموند. یه جماعت بدبخت از حسادت سرگیجه و دل پیچه گرفتن و نمیدونن چی میگن. خانم پروین سالها بدون چشم داشت واسه آمل و مردمش شجاعانه ایستاده و به خاطره همینه که طرفدارهای زیادی داره. اون نشون داد در پایمردی برای دفاع از آمل و مردمش از خیلی مردها هم مرد تره تا چه برسه به نامردهای نون به نرخ روز خور. خانم پروین دست مریزاد.

        • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

          پیامهای ضد و نقیض گذاشتن پای یه مطلبی که همه قبولش داریم بی انصافی نسبت به استانمان هست. اگر از خانم پروین دلخورید، یا به هر دلیل خوشتان نمی آید ،موقع انتخابات تلافی کنید نه الان ...ضمنا" پیشداوری نکنید شاید خودش نگفته باشه عکسش بزنند................

          • جاویدانی - آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

            خانم پروین با سلام و تشکر از نامه مدبرانه و شجاعانه تان به رییس جمهوری محترم در دفاع از حقوق مردم غیور آمل. تعجب است که بعضی از مسولین با اینکه مسولیت دارند - مثل نمایندگان محترم مجلس - سکوت کردند یا دفاع جدی نمیکنند و شما باید با اینکه پستی ندارید با این احساس مسولیت تلاش کنید. آفرین بر شما. اما پشت پرده چه خبر است. احتمالا پاسخگوی مردم همان طراحان تفکیک هستند که با تلاشهای انتخاباتی برانند تا با ماجراهایی که جریحه دار کردن احساسات مردم مازندران و آمل را به دنبال دارد هدفهای انتخاباتی را دنبال میکنند. اما مردم آمل که از طوایف مختلف اما هویت مشترک لاریجان - آمل هستند از سرزمین خود دفاع میکنند و اجازه هیچگونه تجاوزی به لاریجان آمل را نخواهند داد و هویت خود را به تهرانی ها نخواهند فروخت. ضمن اینکه دو شخصیت که دارای دو رکن از سه قوه - مقننه و قضاییه - هستند، یعنر برادران محترم لاریجانی از منطقه لاریجان آمل هستند. پایان این داستانه با پیروزی آملی ها همراه خواهد بود ولا غیر. از شما شیر زن و مایه افتخار آمل و همه آملی های با غیرت تشکر و تقدیر میکنم. جاویدان ( جاویدانی) آمل.

            • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

              اين واقعا مضحك است زماني كه خبرگزاري ها و روزنامه هاي محلي تيتر يك شان پلور و امامزاده هاشم بود ايشان كجا بودند... ايشان انصاف ندارند اگر به دنبال شهرستان بوديد چرا هنگام امضا عكس مي‌اندازيد تا تبليغات كنيد و عده اي را مي فرستيد تا برايتان تبليغ كنند كه من فلان كردم اگر ما خبرنگاران براي هر مطلب جنجالي كه مي نويسيم عكس بيندازيم الان بايد پاپ بنديك دوم بوديم//////// با اين كارها كسي راي نمي آورد افكار عمومي احمق نيست سركار خانم!!!!!!!

              • ونداد مهرجوپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                به نظر بنده هرکدام از شهروندان در این مورد اظهار نظر و پیگیری نمایند جای تقدیر و تشکر دارد ،هرچند کلیه نمایندگان و مسئولین مربوطه استان مازتدران باید به شکل موثر تا حصول پیگیر باشند ،ضمنا"خانم مریم پروین به احتمال زیاد به علت شرط الزام مدرک کارشناسی ارشد کاندیدای مجلس نخواهند شد پس به کار پسندیده ایشان برچسب نزنیم بهتر است......

                • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                  در پاسخ آقای ع - ک اولا بیشترین یادداشتها را خانم پروین در این باره نوشته است. بفرمایید کدام خبرنگار جز خبرش چیزی نوشت آ ن هم با این شجاعت؟ وقتی عده ای بی عرضه هستند جورش را باید خانم پروین بکشد. ایشان این دوره کاندیدا نیستند پس نتیجه گیری و اطلاعاتتان غلط است جناب ع - ک. ایشان سالها با شجاعت در کنار مردم بودند نمونه اش مسله آب آمل. عکس را هم عکاسان از ایشان گرفتن نه خودشان. مریم پروین یک شیر ز.ن است در مازندران. درود بر ایشون و هر آملی و مازندرانی با غیرت.

                  • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                    درود بر همه مازنیها

                    آمل دروازه مازندران است وقتی دروازه مورد تجاوز قرار گیرد آنوقت از حریم خبری نیست پس اگر الان پا پس بکشیم یعنی باختیم . باختی به غیرت ،تعصب وتاریخ کهن خودمان پس باید همه مازندرانیها همگام با آملیها صدای اعتراض بلند کنیم وبلند بگوییم اینجا مازندران است (قابل توجه جناب آقای ابراهیمی معاون محترم استاندار مازندران)

                    • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                      متاسفانه تمام مطالب خانم پروین مربوط به خبرنگاران عزیز آملی که در روزنامه ها و هفته نامه ها وسایت های خبری بارو بارها در اینخصوص مطالبی نوشتند و زحمت دسته بندی را خانم پروین کشیدند جای تشکر دارد وچرا حالا ایشان و دیگران که قصد کاندیداتوری را دارند دست به چنین حرکاتی می زند اگر واقعا پیگیر این مسائل هستندکه خدا خیرشان بدهد در موقع امضا کردن عکس می گیرند پس این را نشان میدهد که ایشان بدنبال تبلیغات هستند ویا عزیز دیگری میگوید گازرسانی دابودشت زامن پیگیری کردم و...بازهم خدا خیرشان بدهد در ضمن با حلوا حلوا گفتن دهن آدم شیرین نمی شود واگر خدای ناکرده فردای دیگر رای نیاوردی و نماینده منتخب کار را دنبال کرد و به نتیجه رسید بلندگوبدست نباشید که این کار رامن کردم واگر کار برای رضای خداست سکون بهترین چیز است .

                      • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                        چه شد كه گرمساري ها متمايل شدند به مازندران ملحق شوند؟ ارتباط عاطفي و كاري، انگيزه عمومي است؛ دولت هيچوقت بدون نظر عام نمي تواند در هيچ كاري موفق باشد.

                        • لاريجانيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                          ديار علوي نشان داد اگر اتحاد وجود داشته باشد تاخت و تازها بي نتيجه است. پس هر گونه تغيير تقسيمات بدون نظر بخشدار و فرماندار كه نمايندگان دولتند غيرقانوني است.

                          • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                            گاهي به دليل ضعف خدمت رساني مديران مازندران، مردم متمايل مي شوند به استان همجوار هدايت شوند. پس بايد به خود آمده و رفتارشان را اصلاح كنند.

                            • يکشنبه 10 مهر 1390-0:0

                              يادمان نمي رود در جبهه زماني كه ما تك مي زديم دشمن فقط در فكر زدن پاتك بود و فرصت تك زدن را پيدا نمي كرد. آقاي استاندار بايد شروع به تك كند تا آنها مشغول پاتك بوده و فكر تك را نداشته باشند. وقتي مردمي استان تهران مانند شهرستان فيروزكوه، مازندراني صحبت مي كنند يعني آنجا استان مازندران است؛ اين خط و آن نشان.

                              • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                شنبه 9 مهر 1390-0:0

                                درود بر شیرزن آمل خانم مریم پروین. به هیچ کس اجازه تجاوز به حریم جغرافیایی آمل را نمیدیم.


                                ©2013 APG.ir