تعداد بازدید: 2252

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 مهر 1390-23:4

روزي که رييس قهر کرد

ای کاش من هم استعفا می دادم/در چهار ماه گذشته به اندازه چند سال اخیر خسته شدیم/درباره مجسمه هاي ميدان امام مردم ما را کچل کرده اند/آقایان کله گنده چه کسانی هستند که از پرداخت بدهی به شهرداری ممانعت می کنند؟/دستورات استاندار توسط معاونت برنامه ريزي عملی نشده است/ از فردا شما رئیس شورا باشید/شهردار نمي تواند به تنهايي حق ما را از استاندار بگيرد.(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از جلسه جنجالي شوراي شهر ساري)


مازندنومه:جلسه علني شوراي شهر ساري در حالي يک شنبه شب برگزار شد که حاضران شاهد بحث و جدل تند رييس با عضو ديگرشورا بودند.شهريور ماه گذشته يکي از جلسات شوراي شهر قائم شهر به تنش کشيده شده بود که خبر آن در همين پايگاه خبري بازتاب پيدا کرده بود و اينک جنجال به مرکز استان رسيد.زندان موضوع اصلي کشمکش اعضا بود.در اين جلسه پاي ابوطالب شفقت هم به ميان کشيده شد.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار ما-را از اين جلسه پرحاشيه بخوانيد.

---------------------------------------- 

*خسته شديم

فرامرز نقیبی در جلسه علنی یکشنبه شب شورای اسلامی شهر ساری ،ضمن بيان اين نکته که جمال باقري-عضو شورا-بيمار است و برايش دعا کنيد، اظهار داشت: در برخی موارد از طریق خود شورا اذیت می شویم.

 وی افزود:هیچکس در شورای ساری به دنبال منافع شخصی نیست و همه به فکر منافع مردم هستیم.

 نقیبی با اشاره به اینکه اعضای شورا اجازه نمی دهند دو مشاور داشته باشیم ، تصریح کرد: در مدت چهار ماه گذشته به اندازه چند سال اخیر خسته شدیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا موظف هستند هفته ای 50 جلسه برای شورا وقت بگذارند و برای همین مدت زمان هم حق الجلسه می گیریم ، یادآور شد: ای کاش به همراه دو عضو دیگر من هم استعفا می دادم ، اگر رای هم نمی آوردم حداقل از شورا راحت می شدم.

 رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه ما بدون اشتباه نیستیم و شاید می توانستیم بهتر کار کنیم، ادامه داد: اگر مردم کار ما را نپسندند در دور بعدی به اعضای کنونی رای نمی دهند، بعضی اوقات اجرای کارها در توان ما نیست و با داشته های مان کار می کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان امین ما و نمایندگان افکار عمومی ، عملکرد شورا را در طول چهار سال گذشته بازنگری کنند که چه کارهایی انجام داده ایم و چه کارهایی می توانستیم انجام دهیم.

*آقایان کله گنده!

 سید علی بهروش در نطق پیش از دستور خود ، خطاب به شهردار ساری اظهار داشت: در صورتجلسه مورخ سوم مرداد سال گذشته در خصوص موضوع زندان آمده که قرار شد توسط سازمان برنامه ریزی کشور همراه با آزادسازی اراضی،پادگان طبق مصوبه به خارج از شهر منتقل شود.

 وی گفت: زندان توسط شهرداری و با پول مردم ساری خریداری شد و طبق قانون باید بعد از وصول مبلغ فروش ، در تاریخ 15 بهمن 86 تحویل داده می شد.

 این عضو شورای شهر ساری ادامه داد: با وجود پرداخت 200 میلیون تومان اضافه بر قیمت کارشناسی ،اما اين مکان هنوز تخلیه نشده و هر روز شاهد و ناظر اعتراض های مردم در رابطه با فاضلاب زندان در حریم رودخانه تجن هستیم.

 وی افزود: عضو دیگر شورا (باقری) بارها در این خصوص تذکراتی داد که با مطرح نمودن این موضوع به مراجع ذی صلاح ، هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.

 بهروش با بیان اینکه استاندار وقت به شهردار قول داده بود مبلغ 200 میلیون تومان اضافه را پرداخت کند، یادآور شد: به آقای شفقت بفرمایید به قول خود عمل کند.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: قرار بود تا تکمیل زندان ، مبلغ اجاره آن را بپردازند ، هرچند که اعضای شورا با تحویل نگرفتن زندان مخالف بودند.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه از شهردار درخواست کردیم سازمان عمران شهرداری مسئولیت ساختن محل جدید زندان را به عهده نگیرد ، اظهار داشت: اما این کار را انجام داد و از این بابت 684 میلیون تومان از سازمان زندان ها طلبکار است.

بهروش خطاب به شهردار ساری یادآور شد: آیا می دانید برای راه اندازی زندان باید سالن ملاقات عمومی ، سالن قرنطینه ، سالن غذاخوری ، آشپزخانه مرکزی ، سالن ملاقات شرعی و اتاق افسر نگهبان مرکزی باشد ، اگر خوش بین باشیم و اعتبارات لازم تنها برای همین موارد به غیر از شش سالن دیگر ، اختصاص یابد ، اجرایی شدن آن شش ماه فرصت نیاز دارد.

وی در رابطه با فروشگاه رفاه ساری هم تصريح کرد: این فروشگاه مبلغ بدهی به شهرداری را پرداخت نکرده است ، این آقایان کله گنده چه کسانی هستند که از پرداخت بدهی به شهرداری ممانعت می کنند؟

بهروش تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم این موضوع به عرض مردم برسد.

وی با بیان اینکه استانداری مازندران مبلغ 2 میلیارد و 750 میلیون تومان از محل کارخانه کمپوست به شهرداری بدهکار است ، گفت: به شهرداری ها برخی شهرها این مبالغ پرداخت شد اما ساری سهمی نداشت.

بهروش یادآور شد: نمی دانم استاندار با شهردار مشکلی دارد با ما يا سستی و کاهلی از جانب همه ما است.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: قرار بود تا قبل از محقق شدن کارخانه کمپوست ، هزینه حمل زباله را به شهرداری پرداخت کنند اما این کار هم انجام نشد.

 وی با اشاره به اینکه درباره احداث نمایشگاه بین المللی هم فقط بله گفتند،افزود: توقع ما از استاندار بیشتر از این است اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای عمران و آبادانی نکرده است.

بهروش ، با بیان اینکه صادقانه در خصوص جمع آوری مجسمه های میدان امام ، به مردم حقیقت را بگویید، افزود: من می دانم که این کار شهرداری ، مصوبه ای از شورا نداشت ، به مردم جواب بدهید که این موضوع خواسته شورای تامین بوده یا دادستان ، مردم ما را کچل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مصوبات هیات دولت مطالعه و اجرای دوخطه کردن راه آهن ساری به گرمسار، تکمیل مطالعات آزادراه ساحلی شرق به غرب استان جهت کاهش بار ترافیکی ، مطالعه و احداث 20 زیرگذر در محورهای اصلی و فرعی استان، تکمیل راه دسترسی فرودگاه ساری تا نیمه سال 88 و تکمیل کمربندی شمالی ، توسعه و تجهیز فرودگاه ساری و اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربندی های شهرهای استان لحاظ شده بود، اظهار داشت: البته بسیاری حرف های دیگری هم در خصوص ساری وجود دارد مانند سایت اداری ، آزادسازی سواحل ، دوبار کلنگ زدن پالایشگاه نفت و کلنگ زدن کارخانه کمپوست در زمین شهرک که تاکنون هیچ اقدامی نشده و همه اینها مبارک آقایان باشد.

*پيگيري ها به در بسته خورد

شهردار ساری در این نشست ، گفت: در رابطه با زندان پیگیر هستیم اما پیگیری های ما به در بسته می خورد.

 سید علی حجازی با بیان اینکه هر 15 روز با مدیرکل اداره زندان ها جلسه داریم ، افزود: از طریق معاونت برنامه ریزی استانداری هم پیگیر هستیم.

 وی با اشاره به اینکه اداره کل زندان ها از استانداردی که دارد عدول کرده ، یادآور شد: سازمان عمران بنا بر این دارد چنانچه دو بند ساخته شده تکمیل شود ، زندان را تحویل داده و به این محل نقل مکان کند اما معاونت برنامه ریزی استانداری تاکنون اعتباری تخصیص نداده است.

 حجازی با بیان اینکه استاندار هم به معاونت برنامه ریزی خود دستوراتی در این زمینه داده ، افزود: اما دستورات استاندار توسط این معاونت عملی نشده است.

 شهردار ساری خاطرنشان کرد: پیگیری ها باید دسته جمعی باشد ولي ما بر حسب وظیفه پیگیر هستم و هنوز اعتبارات عمرانی با توجه به تصویب شورای برنامه ریزی به شهرستان ها تخصیص نیافته است.

*1+7 ناتوان

دیگر عضو شورای شهر ساری ، اظهار داشت: هفت نفر در پارلمان شهری با یک شهردار نمی توانیم زندان را تحویل بگیریم ؟

مهدی احمدی افزود: یک جای کار گیر دارد و باید آسیب شناسی کنیم ببینیم اشکال کار در کجاست.

اين عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود ، اظهار داشت: انتقال زندان از مطالبات مردم ساری است و همه این موضوع را از شهرداری و شورا می خواهند.

وی با بیان اینکه از رئیس شورا حمایت می کنیم ، افزود: مصوبات شورا را طبق قانون پیگیری می کنیم ، هرجا لازم بود عنوان کنید و ما هم پشت شما هستیم.

 احمدی ، تصریح کرد: با مدیرکل امور زندان ها جلسه بگذارید که چرا مطالبات مردم را انجام نمی دهد. نقیبی ، اظهار داشت: اعتبار نیست ، اگر پرداخت کنند سازمان زندان ها هم زندان را می سازد.

*از فردا شما رييس باشيد

به گزارش خبرنگار ما، محمد آقامیری در این جلسه گفت: وقتی شورا مصوبه غیرقانونی می دهد و شهرداری هم اجرا می کند نتیجه این می شود که امروز می بینیم.

 فرامرز نقیبی در واکنش به صحبت های آقامیری اظهار داشت: اين قدر بر مصوبه غیرقانونی شورا تاکید نکنید.

وی خطاب به آقامیری تصریح کرد: در دوره شورای شما ، دنبال خرید دانشگاه آزاد بودیم.

نقیبی ، ادامه داد: در زمان شورای دوم ، سه میلیارد تومان پول در بانک صادرات بلوکه شده بود.

 وی خطاب به آقامیری افزود: سفسطه نکنید، در شورای دوم زمانی که قنبرپور شهردار وقت بود یک حساب مجزا از حساب شهرداری و شورا داشتید.

 نقیبی با بیان اینکه ما زندان را خریداری کردیم، گفت: 2 بار در خصوص زندان حرف زدیم،شهردار بازداشت شد ، مسئول پیگیری مصوبات هم من نیستم ، از فردا شما رئیس شورا باشید.

 وی پس از گفتن این سخنان ، صندلی ریاست را ترک کرد و در صندلی دیگری کنار سایر اعضا نشست.

شهردار ساری در همين رابطه گفت: ظرفیت زندانی که در دوران ستم شاهی ساخته شد 200 نفر بود اما اکنون 1200 نفر در آن نگهداری می شوند.

حجازی افزود: مدیرکل امور زندان ها هم می خواهد زندان را تحویل دهد اما اعتبار ساخت محل جدید را ندارد.

عضو دیگر شورای شهر ساری اظهار داشت: تجربه یک سال ریاست شورایی را داشته ام و می دانم چه فشارهایی فقط از طرف اعضای شورا هست ، سایر موارد بماند.

مهدی رضایی فرح آبادی در خصوص گفته های یکی از اعضای شورا که عنوان کرده بود مدیرکل دادگستری برای ارائه توضیحات در خصوص زندان به شورا بیاید ، تصریح کرد: شورا را چه کسی تحویل می گیرد که مدیرکل دادگستری را موظف کنیم در جلسه شورا حضور یابد؟

 وی با اشاره به اینکه چهار سال تعامل ما نتیجه ای در بر نداشت ، ادامه داد: در مرحله ی آخر باید یک ریش سفید به میان بیاید که این فرد می تواند استاندار باشد تا ضرب العجلی مشخص کنیم.

رضایی یادآور شد: اگر این کار هم جواب نداد از دادگستری به خودش شکایت می کنیم.

 نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت: باید اظهار تاسف کنم از اینکه این مساله خارج از انتظار بود که دو عضو شورا چنین حالتی را به وجود بیاورند.

میرصالح صالحی نیا با اشاره به اینکه ما از تعامل و یکدلی صحبت می کنیم ،افزود: همه ما به نقیبی رای دادیم تا ریاست شورا را بر عهده بگیرد، خودش که نیامد، اکنون وظیفه داریم به وی احترام بگذاریم و کمک کنیم.

 وی با اشاره به اینکه تا دیکته ننویسیم غلط ندارد، تصریح کرد: ما از خطا مبرا نیستیم ، انتظارم از آقامیری این است که تذکرات را عنوان کند ولی انتظار این نیست که بخواهیم رو به روی هم قرار بگیریم.

 صالحی نیا با بیان اینکه صدای مردم را باید شنید اما در حد توان و بضاعت می توانیم کار انجام دهیم ، یادآور شد: خودمان نسبت به همدیگر حرکتی انجام ندهیم که باعث کدورت و دلشکستگی شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه بهروش در خصوص تحویل زندان ، دغدغه همه ما است ، گفت: تنها راه این است که همه با هم باشیم و شهردار را تنها جلو نفرستیم چراکه شهردار این شهامت را ندارد در مقابل استاندار حق شورا و مردم را طلب کند اما ما این شهامت را داریم.

صالحی نیا تصریح کرد: اگر قرار است حق مان را بگیریم شهردار و اعضای شورا باهم باید باشند.

وی ادامه داد: از نظر شرعی و عرفی باید در خصوص زندان ، رضایت اعضای شورا را داشته و یا اجاره اش را پرداخت کنند.

گفتنيست در ادامه صالح نیا ریاست جلسه را بر عهده گرفت و اصرار وی برای بازگشتن نقیبی به صندلی ریاست فایده ای نداشت . نقیبی هم در کنار وی و در صندلی نائب رئیس جای گرفت.

 شهردار ساری در ادامه صحبت های خود گفت: در خصوص سرریز فاضلاب زندان به رودخانه تجن مکاتباتی با فرماندار و مراجع قضایی داشته ایم اما فرماندار به عنوان رئیس شورای بهداشت اعلام کرده فعلا در این خصوص تعامل داشته باشید.

 حجازی یادآور شد: فرماندار به عنوان مرجع رسمی می تواند در این خصوص حکم دهد اما به استناد تقاضای شهرداری و گزارش های دکتر باقری در این خصوص ، هیچ کاری انجام نداد، ادامه حقوقی ما پیگیر این قضیه است البته اگر بتواند کار را به جایی برساند.

وی با بیان اینکه در خصوص جمع آوری مجسمه ها از میدان امام،ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان از یک سال و نیم قبل مصوبه داده بود، افزود: توضیح خواستیم که علت چیست و پاسخ دادند به دلیل اهانت به مقدسات دینی و مملکتی این مجسمه ها باید جمع آوری شوند.

 شهردار یادآور شد: دستگاه قضایی از 15 اردیبهشت ماه به من مهلت داد تا 13 خردادماه این مجسمه ها جمع آوری شوند.

 بهروش با بیان اینکه دادستان ساری دستور برداشتن مجسمه ها را به شهردار داده ، اظهار داشت: اما آيا این موضوع نباید با مصوبه شورا انجام می شد؟

وي افزود: انجام این کار بدون مصوبه شورا مقدور نیست،جواب مردم شهر را چه بدهیم؟

بهروش با اشاره به اینکه زندان در سال 86 خریداری شد و قرار بود در همان سال تحویل داده شود، افزود: عمر شورای سوم کفاف نمی دهد که زندان را تحویل بگیریم.

 این عضو شورا با بیان اینکه هزینه سنگینی برای رودخانه تجن انجام داده ایم ، تصریح کرد : اما فاضلاب زندان این رودخانه را آلوده کرده است.  

خاطرنشان مي کنيم در پايان جلسه و بعد از قهر رييس شورا،محمد آقاميري از وي عذرخواهي کرد.


  • پنجشنبه 14 مهر 1390-0:0

    رئیس با یک جمله میز را ترک نکرد، وقتی گفت در 4 ماه گذشته به اندازه 4 سال خسته شدیم ، منظورش از روز ورود آقامیری به شورا بود. این آقا هی گیرهای الکی می دهد. خودش 2 عضو از خانواده اش را برای استخدام در شهرداری معرفی کرده اما هر هفته در خصوص استخدامی های شهرداری به شهردار گیر سه پیچ می دهد. این آقا فردی متملق است در شورا قران می خواند آن هم با معنی اما چون به خلوت می رود ان کار دیگر می کند

    • چهارشنبه 13 مهر 1390-0:0

      آقای نقیبی آقا میری حرف درستی زد که شما برنتابید اگر در دوره قبل اشتباهی رخ داده دلیل بر این نمی شود که این دوره هم به نوعی دیگر تکرار شود ریسی که با یک جمله میز ریاست را ترک می کند معلوم است که زورش به استاندار و دادگستری نمی رسد این میز جای بزرگان است

      • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

        وقتي بدون مصوبه شهرداري خلاف كنه و چنانچه بدون قانون، شورا مصوبه داشته باشه ...!

        • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

          وقتي استانداري نظارت را با دخالت اشتباه بگيره چي ميشه؟

          • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

            آيا نماد حيواني كه مخلوق الهي است منكر است؟

            • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

              بهروش (روحی) در مقابل حجازی (دامادی) بازی را که براه انداخته است

              • هر سخن جایی ...پاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

                این رسم اعتراض کردن بی موقع یکی از اعضا در شورای شهر به یک مصوبه که بتوسط اکتریت شورا قبلاً تصویب شده است ، قدری عجیب و دور از انتظار است . این عمل شورا را تقویت نمی کند و باعث تضعیف شورای شهر در جلب همکاری تشکل های بیرون از شورا می شود . هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد !.

                • دوشنبه 11 مهر 1390-0:0

                  جالبه ،خیلی از شهرها پول کارخونه کمپوست رو گرفتن فقط ساری مظلوم واقع شد،باز هم استانیها بگن ساری حق ما رو خورد!


                  ©2013 APG.ir