تعداد بازدید: 3582

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 مهر 1390-7:26

نمی توان 200 هزار نفر جمعیت را فدای هزار راننده تاکسی کرد

تاکسي محورجلسه علني شوراي شهر قائم شهر:از نحوه نظارت تاکسیرانی بر نرخ مصوب کرایه تاکسی انتقاد دارم/به جای اینکه پول مردم را مدیریت کنیم باید با مدیران خود برخوردی داشته باشیم/مجبور شدیم براي برخي رانندگان تاکسي جریمه قانونی ، توقف در پارکینگ و 2 مورد هم ابطال کارت سوخت اعمال کنیم/هر راننده ای تخلف کرده رسیدگی می کنیم/ارتقای سطح فرهنگ تاکسیرانان برای ما مهمتر از نرخ تاکسی است.


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-کمیل گران دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر قائم شهر با بيان اين که از نحوه نظارت تاکسیرانی بر نرخ مصوب کرایه تاکسی انتقاد دارم،افزود: این نظارت ضعیف است.

  نائب رئیس شورای شهر قائم شهر تصریح کرد: برخی رانندگان تاکسی به راحتی نرخ دیگری از مردم دریافت می کنند.

دیگر عضو شورای شهر قائم شهر در اين جلسه گفت: در خصوص نرخ کرایه تاکسی به جای اینکه پول مردم را مدیریت کنیم باید با مدیران خود برخوردی داشته باشیم که ناوگان حمل و نقل را به خوبی نظارت کنند.

مهدی ابراهیمی یادآور شد: با هرگونه تغییر مصوبه شورا در خصوص نرخ کرایه تاکسی مخالف هستم.

به گزارش خبرنگار ما اعضای شورا به این دلیل درباره نرخ کرایه تاکسی صحبت می کردند که پیشنهاد شده بود کرایه میدان طالقانی تا دانشگاه آزاد به علت ایجاد زیرگذر در این منطقه و ایجاد ترافیک به 225 تومان افزایش یابد.

حامد سه سلطانی در ادامه اظهار داشت:قشر تاکسی داران جزو عوامل خدماتی محسوب مي شوندکه مکلف و ملزم به رعایت حقوق شهروندان هستند.

 وی با بیان اینکه اما این فرهنگ به شکل دیگری انجام می شود، افزود:باید توجه کرد که افزایش نرخ کرایه تاکسی تا چه میزان در بهبود برخورد این قشر با مردم تاثیر داشته است و این موضوع از پول ، اثرگذارتر است.

 رئیس سازمان تاکسیرانی برای دقایقی میهمان شورا بود. ایمان عنایتی اظهار داشت: پس از مصوب شدن نرخ کرایه تاکسی توسط شورا، مشکلاتی ایجاد شد که بخشی از جانب تاکسیرانی و بخشی هم از سوی رانندگان بود.

 وی با بیان اینکه سازمان نتوانست منظورش را به درستی به تاکسی داران القا کند،گفت: برخی از راننده ها هم کرایه اضافه از مردم دریافت می کردند.

 ایمانی با اشاره به اینکه، این مشکل در مسیر قائم محله به ایستگاه آبندان سر مشاهده می شد، ادامه داد: حسب وظیفه قانونی خود موظف به به نظارت هستیم و از ابتدا سراغ برخورد جدی نرفتیم بلکه با تعامل وارد شدیم اما حدود 40 درصد از رانندگان این مسیر زیر بار نرفتند.

وی خاطرنشان کرد:مجبور شدیم جریمه قانونی ، توقف در پارکینگ و 2 مورد هم ابطال کارت سوخت اعمال کنیم.

 رئیس سازمان تاکسیرانی قائم شهر با بیان اینکه شکایت های مردمی از رانندگان این خط کمتر شده ولی باز هم مواردی دیده می شود، اظهار داشت: 2 خودروی شخصی در این مسیر مشغول کار هستند که مشکل ایجاد می کنند.

 وی با اشاره به اینکه این مسیر مسافر دائمی ندارد ، تصریح کرد: رقمی که برای مسیر دانشگاه پیشنهاد شده باید اصلاح شود چراکه ما در مسیرهای اصلی شهری کرایه 250 تومان را تا آخر مسیر مصوب کرده ایم اگرچه مسیر دانشگاه کمتر از مسیرهای اصلی شهری است اما به دلیل ایجاد زیرگذر ، مسیر طولانی شده برای همین پیشنهاد افزایش نرخ کرایه این مسیر را تا 225 تومان ، ارائه کردیم.

 ایمانی در خصوص دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط برخی رانندگان ، یادآور شد:در صورت گزارش چنین مواردی ابتدا جریمه نقدی ، پارکینگ و در نهایت ابطال پلاک تاکسی است.

در ادامه عضو شورای شهر قائم شهر با بیان اینکه تاکسی ها باید در مسیرهای مختلف هدایت شوند که سرویس دهی منظمی داشته باشند، گفت: هر راننده ای تخلف کرده رسیدگی می کنیم و کمیته انضباطی به همین دلیل وجود دارد.

سادات نیا اظهار داشت: نمی توانیم 200 هزار نفر جمعیت را فدای حدود هزار تاکسی کنیم.

سه سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارتقای سطح فرهنگ تاکسیرانان برای ما مهمتر از نرخ تاکسی است.

وی افزود :تبعات بی احترامی به شهروندان ، به شورا برمی گردد.

سه سلطانی خطاب به رئیس سازمان تاکسیرانی قائم شهر ، اظهار داشت: آیا برای ارتقای سطح فرهنگ تاکسیرانان برنامه ای دارید؟

 این عضو شورای شهر قائم شهر، تصریح کرد: انتقال فرهنگ عمومی از ناحیه تاکسی رانان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: رضایت شهروندان از نحوه رفتار تاکسیرانان برای ما مهم است.

 عنایتی در پاسخ به سوال وی گفت: توجه به مبلمان شهری مد نظر ما است.

 وی یادآور شد: تبدیل 240 دستگاه تاکسی فرسوده به تاکسی های صفر سمند در حال انجام است.

رئیس سازمان تاکسیرانی قائم شهر با بیان اینکه مهمترین برنامه در این راستا برگزاری همایش با حضور خانواده تاکسیرانی است، اظهار داشت: شورای ترافیک استان برای آموزش تاکسیرانان کتابی را در حال تدوین است که قبول شدن در آزمون این کتاب، از مراحل دریافت دفترچه تاکسی است.


  • شنبه 14 مرداد 1391-0:0

    بهلول هستم .همان راننده تاکسی. از آنجا که ادب حکم می کند حرف درست را با لفظی درست ادا کنند . لذا اگر احیانا حرف حق را با ژستی بد ادا کردم از نماینده محترم خود عذر خواهی می کنم. ولی با توجه به شناختی که از ایشان دارم واقعا از نگاه ایشان نسبت به این قشر زحمتکش دلخورم و در اجرای بحث و گفتگو مصر.

    • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

      من یک راننده تاکسی هستم . در این قشر هم مانند همه ی اقشار زشت و زیبا وجود دارد. ولی به اقای سه سلطان بفرمایید اگه یک روز شرمنده زن وبچه اش بشه دیگه به اقشار مردم توهین نمی کنه.من راننده حاضرم در حضور اندیشمندان شهر با او مناظره بکنم تا اندازه دین و شرف او را (فقط در خصوص کرایه تاکسی)به نمایش بگذارم.از او بپرسید چرا دریک جلسه علنی با رانندگان تاکسی شرکت نمی کنه تا عیار خود و رانندگان شریف شهر را بشناسه.آری یکطرفه حرف زدن بسیار آسان و حق به جانب بودن کار هر کسی است.

      • چهارشنبه 13 مهر 1390-0:0

        احسن بر آقاي سادات نيا؛ نرخ را درست كنيد و رانندگان را درست تر.

        • سه شنبه 12 مهر 1390-0:0

          زورشون به دیگران نمیرسه ( اعم از گران فروشان ، شهرداری و...) گیر دادند به رانندگان تاکسی

          • سه شنبه 12 مهر 1390-0:0

            لطفا یک گزارشی هم از وضعیت حمل و نقل بابل تهیه کنید، واقعا مردم بابل نمی دانند باید چه کار کنند، چرا ما آنقدر ادعا می کنیم ولی شهرمان فاقد ابتدایی ترین امکانات شهریست، دریغ از یک بلوار و خیابان استاندارد و با پدر و مادر، دریغ از یک پارکینگ ، مبلمان و نظافت شهری و ... ، ای کاش حداقل از این نظر مسئولان شهری ما کمی هم از مسئولین دیگر شهرها مثل همین قائمشهریها الگو می گرفتند، دور نیست که همین قائمشهر از ما جلو بزند و ما حتی جز سه شهر اول استان هم نباشیم


            ©2013 APG.ir