تعداد بازدید: 2618

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 آبان 1390-16:3

آقاميري:ساري چندهزار سگ دارد که 500 مورد آن ولگرد است؟!

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:بازار شب ساری جمع آوری می شود/ناطق قبل از دستور جلسه بودم اما به دلیل مشغله،چیزی آماده نکردم/بارندگی اخیر بسیاری از کارها را به تاخیر انداخت/ آسفالت برخی کوچه ها افتضاح است/برای صحبت با صاحبان زمین متروک در خیابان فرهنگ ساری،عازم دبی شدیم/از رفاقت های مان سوء استفاده کردیم/هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست به ساری بیاید.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،میر صالح صالح نیا عصر يک شنبه در جلسه علنی شورای شهر ساری ، گفت: ناطق قبل از دستور جلسه بودم اما به دلیل مشغله ، چیزی آماده نکردم.

 نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت: سال گذشته شورای تامین شهرستان مصوب کرد که بازار شب جمع آوری شود و پس از چند روز با توصیه برخی افراد از ادامه این کار جلوگیری شد.

 وی افزود: استاندار مازندران تاکید کرده که امسال هیچ توصیه ای در این مورد پذیرفتنی نیست و بازار شب باید جمع اوری شود.

 صالح نیا با بیان اینکه فرماندار ساری هم مجدانه پیگیر این کار است ، تصریح کرد: از امشب به صورت تدریجی در مدت یک ماه با حضور 20 مامور نیروی انتظامی ، نسبت به جمع آوری بازار شب ساری اقدام می شود.

 وی اظهار داشت: این بازار باعث شلوغی و ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود و اغلب اجناسی ارائه می کنند که از کیفیت برخوردار نیست.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداران مناطق نسبت به لکه گیری و روکش آسفالت خیابان ها و معابر اقدام کنند، یادآور شد: بارندگی اخیر بسیاری از کارها را به تاخیر انداخت.

 صالح نیا افزود: همه جای شهر حفاری شده و آسفالت برخی کوچه ها افتضاح است.

 وی با اشاره به اینکه در برخی تقاطع ها مشکلات ترافیکی عدیده وجود دارد ، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود نبش این چهارراه ها آزاد شود تا از مشکلات ترافیکی کاسته شود.

*ریالی از شورا و شهرداری برای سفر اخیر هزینه نکردیم

به گزارش خبرنگار ما دیگر عضو شورای شهر ساری در اين جلسه گفت:بارندگی های اخیر متاسفانه موجب آبگرفتگی در سطح شهر و قطع درختان و برق شد که این مساله هشداری به شهرداری و دستگاه های مرتبط بود که دقت لازم را داشته باشند.

 مهدی رضایی فرح آبادی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از سه شنبه جاری این بارش ها دوباره آغاز می شود که لازم است اقدامات لازم لحاظ شود.

 وی اظهار داشت: معتقدم که طرح جامع جمع آوری آب های سطحی به صورت ناقص اجرا شد.

 رضایی با اشاره به اینکه اعتقادم بر این است نتوانسته ایم در جذب سرمایه گذار اقدام کنیم ، یادآور شد: در این حوزه از قافله عقب ماندیم و مسئولان هم مقصر هستند.

وی با بیان اینکه برای صحبت با صاحبان زمین متروک در خیابان فرهنگ ساری ، عازم دبی شدیم ، گفت: برای این افراد مسیری جهت سرمایه گذاری مهیا نشده است و باید مساله را بررسی کرده و راه آشتی را ایجاد کنیم.

رضایی تصریح کرد: برای این زمین هشت هزار متری ، بسته ای برای سرمایه گذار آماده کردیم و مقدمات اولیه صورت گرفت .

وی با اشاره به اینکه از برخي رسانه ها گلایه دارم،گفت: ریالی از شورا و شهرداری برای سفر ما هزینه نشد و از نظر من این مسائل بسیار پیش پا افتاده تر از این است که رسانه ها به آن بپردازند.

*به کسی باج نمی دهم

 سید علی بهروش در ادامه اظهارات رضايي اظهار داشت: بدون حق ماموریت و ابلاغ از شورا ، به این سفر رفتیم.

وی گفت: این جرات را دارم که حرفی می زنم بگویم بنویسید.

بهروش افزود: موضوعی که در یک رسانه مطرح شده ، حرف آن رسانه نیست بلکه حرف یکی از اعضای شورا است.

این عضو شورا با بيان اين که ما از رفاقت های مان سوء استفاده کردیم،افزود:نمی توانم برخی مسائل را بپذیرم.

 بهروش با اشاره به اینکه افرادی که به این مسائل می پردازند،مریض هستند، تصریح کرد: به هیچ احدی باج نمی دهم و از کسی هم باج نخواسته ام و سخنانم کاملا شفاف است.

*رسانه ها آزاد هستند

 بر اساس اين گزارش،سخنان بهروش عکس العمل های آقامیری را به همراه داشت که با ورود رئیس شورا به این موضوع ، قائله ختم شد.

نقیبی،با دعوت از هر دو عضو شورا به آرامش در این رابطه ، گفت: اگر بخواهیم دنبال حرف های بیرون برویم از کار و زندگی می افتیم.

وی افزود: بهتر است به این مسائل نپردازیم چراکه رسانه ها و خبرنگاران در نگارش خبر و مطلب آزاد هستند و البته صحت و درستی آن را هم باید در نظر بگیرند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اين که شورا مربوط به همه مردم و در آن همیشه به روی همه افراد باز است، افزود: نخبگان در حوزه مسائل فنی نقطه نظرات خود را به ما اعلام کنند .

 نقیبی اظهار داشت: انتظار ما از اعضای کانون مهندسی ، مهندسان شهر و سازمان مهندسی این است که وقتی با خودرو از کنار پروژه ها ردشده و به کار ما ایراد می گیرند ، حداقل به شورا مراجعه کرده و نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه دوستان ما فقط ایراد می گیرند، ادامه داد: قبول داریم که پل میدان ولی عصر دارای ایراداتی است و دیکته نوشته حتما غلط دارد،اما این نخستین پروژه بزرگ شهرداری بود که انجام شد.

 نقیبی با اشاره به اینکه مردم باید کم و کاستی ها را به ما گوشزد کنند، افزود:بارها گفته ام که شرمنده مردم هستیم اما توان و بضاعت ما همین است.

 وی ادامه داد: در يک انتخابات قومی و قبیله ای ما انتخاب شدیم، از نخبگان که نبودیم و شهروندان می توانند به شورا همفکری دهند.

 رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت: دوستان با سعه صدر برخورد کنند تا بتوانیم یک سرمایه گذار به ساری بیاوریم تا بقیه هم بیایند.

 نقیبی افزود: هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست به ساری بیاید و در اذهان اینگونه است که در ساری نمی شود سرمایه گذاری کرد.

وی در پايان از حضور جمال باقری عضو شورای شهر که در بستر بیماری به سر می برد در جلسه علنی هفته آینده خبر داد.

*برخی چاله ها واقعا کشنده است

عضو دیگر شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت : پاسخ های شهرداری در برخی از مسائل تاکنون برای من قانع کننده نبوده است.

مهدی احمدی افزود: شهرداری باید پاسخ ها را به صورت کارشناسی شده به شورا ارائه کند.

 وی ادامه داد: رسانه ها وعده های داده شده از سوی شورا و شهرداری را یادآوري کنند تا سرلوحه کار ما باشد.

 احمدی با بیان اینکه برخی چاله ها در شهر در زمان بارندگی و آبگرفتگی واقعا کشنده است، تصریح کرد: بهتر است یک گروه قبل از شروع مجدد بارندگی خیابان های آبگیر را بررسی کرده و این چاله ها را پر کنند تا مردم در بارندگی داخل این چاله ها نیفتند.

 وی اظهار داشت: همه کسانی که برای شورا کاندیدا می شدند اعلام می کردند که می خواهیم برای ساری شهر بازی بسازیم ولي تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

*چند سگ داريم؟

 سید محمد آقامیری در این جلسه  اظهار داشت: با توجه به جمعیت جوان وتحصیل کرده در ساری ، شرایط روشن و مشخص برای ایجاد اشتغال پایدار مشاهده نمی شود.

 وی با بیان اینکه شمار افراد جویای کار در استان به ویژه در ساری بسیار نگران کننده است، ادامه داد: احساس می شود در حال حاضر مسئولان به دلیل نداشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص برای اشتغالزایی ، ثابت نگه داشتن شرایط فعلی اشتغال را مهمتر از ایجاد فرصت های جدید شغلی می دانند.

 آقامیری تصریح کرد: علی رغم اعلام رسمی مقامات ارشد استان مبنی بر ایجاد فرصت های جدید شغلی اما مراجعه بیکاران و فارغ التحصیلان جویای کار و تقاضای مکرر والدین این دسته از جوانان به شورای شهر ، سیر صعودی داشته است.

وی یادآور شد: صرف تزریق پول و نقدینگی در بازار کار و اشتغال ، بیشتر از آنکه منجر به تولید فرصت های جدید شغلی شود به ایجاد بیکاران بدهکار دامن زده است.

 آقامیری گفت: مقطعی بودن سیاست های اشتغالزایی ، مقابله با کاهش نرخ بیکاری با تزیرق نقدینگی و توجه نکردن به آموزش و زیرساختار موضوعات اجتماعی از دلایل مهم افت و خیز در نرخ بیکاری است.

وی با بیان اینکه حداقل 2 شهر کودک در ساری باید احداث شود، ادامه داد: با توجه به حاتم بخشی شهرداری و شورای شهر در اهدای زمین به سایر دستگاه های دولتی ، شورای شهر می تواند مرکز مازندران را به شهر دوستدار کودک تبدیل کند.

 آقامیری در ادامه با بيان اين که شهرداری طی درخواستی جهت انجام قرارداد برای کشتن 500 سگ ولگرد از شورای شهر درخواست مجوز کرده،تصرح کرد: با دیدن این درخواست شوکه شدم که مگر در مرکز استان چندهزار سگ وجود دارد که 500 مورد آن ولگرد است؟!

 وی با بیان اینکه چه چیزی موجب گسترش حضور سگ در شهرها شده زباله یا ناامنی؟ ، یادآور شد: این پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر در راستای حمایت از جانوران است یا شهروندان؟

 آقامیری با اشاره به اینکه حقوق معلولان به صورت کامل در مراکز درمانی، آموزشی ، تفریحی ، اجتماعی و به ویژه دستگاه های دولتی اجرا نمی شود، تصریح کرد: با گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس ، اقدام موثری در فضاها و محیط و اماکن شهری برای حضور جانبازان و معلولان که از صندلی چرخدار استفاده می کنند نشده است و شورا باید این موضوع را پیگیری کند.



    ©2013 APG.ir