تعداد بازدید: 2445

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 2 آبان 1390-20:41

فرماندار چالوس: به داد كندوان برسيد

فرماندار چالوس گفت:‌ضمن اينكه جاده كندوان را جاده نمي دانيم اما به داد اين جاده برسيد/‌از روزي كه به چالوس رفتم خواستار نگاه ويژه مسئولان به چالوس بودم/‌به دليل مشكلات تردد،شركت كريستال و شهرك صنعتي در مسير کندوان تعطيل شده اند/‌بايد به چالوس به منزله ي اينكه به كشور خدمات ارايه مي کند،توجه ويژه داشت/فرمانداران عضو كميسيون ماده 100 باشند.


به گزارش مازندنومه، ميرقدير رضايي در جلسه شوراي ترافيك استانداري مازندران ، اظهار داشت:‌ ترافيك يكي از معضلات شهر چالوس است.

 فرماندار چالوس افزود:‌اگر فقط مردم چالوس باشند اين مشكل وجود ندارد اما وقتي كل كشور بخواهند از چالوس استفاده كنند مشكل ترافيك نمايان مي شود.

رضايي با اشاره به اينكه چالوس از منظر مهندسي به عنوان يك شهر ساخته نشده بود، ادامه داد:‌اين شهر كم كم از حالت بخش خارج و تبديل به شهر شده و امروز به اينجا برمي خوريم كه معضلي به نام ترافيك دارد.

 وي با بيان اينكه طرح مطالعات ساماندهي حمل و نقل ترافيك چالوس از نظر ما داراي نكات بسيار مثبتي است ، يادآور شد:‌ اين طرح را مي توانيم از نظر مالي و اجرايي به صورت ميان مدت استفاده كنيم.

 فرماندار چالوس اظهار داشت‌:‌از پيشنهادهايم اين بود كه فرمانداران عضو كميسيون ماده 100 باشند و اكنون هم در چالوس به جد ايستاده ايم و اگر كسي يك متر ساختمان بدون پاركينك احداث كند مقابله مي كنيم و از اين جهت نظارت وي‍ژه داريم.

 وي افزود:‌به دليل اينكه فرهنگ هاي مختلف وارد چالوس مي شود اين معضل را به صورت ويژه داريم .

رضايي با بيان اين که ‌از روزي كه به چالوس رفتم خواستار نگاه ويژه مسئولان به چالوس بودم،تصريح كرد: در بحث ترافيك و راهنمايي و رانندگي واقعا با كمبود نيرو مواجه هستيم و اگر اين طرح هم اجرايي شود نيروها كافي نخواهند بود.

وي يادآور شد:‌بايد به چالوس به منزله ي اينكه به كشور خدمات ارايه مي کند،توجه ويژه داشت.

رضايي با بيان اينكه در سفر سوم دولت مصوبه زيرساخت ها را براي چالوس داشتيم ، ادامه داد:‌ برطرف شدن مشكل ترافيك چالوس جز با اين مصوبه دولت شدني نيست.

وي با اشاره به اينكه جاده كندوان هنوز مشكل اساسي دارد ، گفت:‌به دليل مشكلات تردد،شركت كريستال و شهرك صنعتي در اين مسير تعطيل شده اند.

 رضايي افزود:‌ به داد جاده كندوان برسيد ضمن اينكه جاده كندوان را جاده نمي دانيم اما وقتي واحدهاي توليدي در اين مسير كار مي كنند بايد تدبيري شود.

*هاشمي:‌معابر ما تبديل به پاركينگ شده و پاركينگ ها تبديل به معابر!


به گزارش خبرنگار ما عيسي هاشمي در جلسه شوراي ترافيك استان اظهار داشت:‌نكته حائز اهميت در بحث ترافيك اين است كه نتوانسته ايم مديريت درستي اعمال كنيم.

وي با بيان اينكه سطح لازم براي حركت خودروها در اختيار داريم ، افزود:‌هنوز به جايي نرسيديم كه سطوح معابر ما پاسخگو نباشند.

 هاشمي با اشاره به اينكه مديريت معابر نداريم ، يادآور شد:‌ نتوانسته ايم فرهنگ رانندگي را نهادينه كنيم.

 وي تصريح كرد:‌قبل از اينكه به طرح هاي هندسي بپردازيم بايد مديريت جامعي بر عبور و مرور داشته باشيم.

هاشمي با اشاره به اينكه خودروهاي آرم دار ما به هر نحوي كه مي خواهند تردد كرده و مقررات را رعايت نمي كنند، ادامه داد:‌ شوراي ترافيك بايد با استفاده از كارشناسان ترافيك همين استان ، فكري در اين راستا داشته باشد.

 وي با بيان اينكه معبر براي حركت است و نه براي توقف ، تصريح كرد:‌معابر ما تبديل به پاركينگ شده و پاركينگ ها تبديل به معابر.

 هاشمي با اشاره به فرهنگ صحيح رانندگي ، افزود:‌اجراي اين موضوعرا از چه كسي بايد بخواهيم؟

 وي با بيان اينكه در بحث زيرگذرها بايد دقت نظر بيشتري اعمال شود، گفت:‌در مازندران بارندگي مانند بارندگي اخير ممكن است مشكل ايجاد كند.

 هاشمي با اشاره به اينكه نمي توان وضع موجود ترافيك را انكار كرد، اظهار داشت:‌از وضع موجود بايد به سمت وضعيت انتظاري حركت كنيم.

در حاشيه

در اين جلسه به پیشنهاد دفتر شهری و شوراهای استانداری دستورالعمل یک شکل کردن لباس رانندگان حمل و نقل مسافر درون شهری و بازرسان مازندران به این ترتیب ارائه شد:

 رانندگان تاکسی های شهری: پیراهن به رنگ کرم،شلوار به رنگ قهوه ای

 رانندگان مسافربر شخصی: پیراهن به رنگ سبز روشن ، شلوار به رنگ سبز یشمی

مقرر شد برای هر 2 گروه فوق آرم سازمان/واحد تاکسیرانی روی شانه رانندگان پاگون نصب می شود.

هم چنين مقرر شد پیراهن این دسته از رانندگان هم به صورت تک جیب در سمت چپ و بالای آن اتیکت نام و نام خانوادگی نصب شود.

رانندگان تاکسی بی سیم : پیراهن رنگ استخوانی، شلوار به رنگ طوسی. برای این دسته از رانندگان آرم سازمان / شهرداری همانند دسته بالا روی پاگون نصب و مدل لباس همانند بالا تهیه می شود.

بازرسان سازمان/ واحد تاکسیرانی : پیراهن به رنگ سفید برفی، شلوار به رنگ مشکی.برای این دسته پیراهن به صورت دو جیب نقابدار باید تهیه شود و اتیکت نام و نام خانوادگی و عنوان بازرس سازمان/تاکسیرانی روی جیب سمت چپ نصب می شود.

 همچنین آرم سازمان تاکسیرانی روی بازو سمت چپ نصب می شود و در زمستان جلیقه پاگون دار روی پیراهن باید پوشانده شود.

 نکته 1:مدل شلوارها برای همه دسته ها از نوع راسته ساده و جنس شلوار در زمستان از نوع پارچه فاستونی و در تابستان از نوع پارچه نخی یا کتان تهیه شود.

نکته 2: در زمستان برای همه رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافر جلیقه به صورت آستین بلند پاگون دار که آرم شهرداری/ سازمان روی شانه آن نصب و بر روی پیراهن پوشیده می شود و رنگ جلیقه همرنگ پیراهن فرم و جنس آن کشمیر خواهد بود.

 لباس فرم برای ناوگان حمل و نقل مسافر اتوبوسرانی و مینی بوسرانی پیراهن به رنگ آبی روشن ، شلوار سرمه ای. برای این دسته از رانندگان آرم سازمان همانند دسته های قبلی داخل پاگون و روی شانه نصب می شود.در زمستان هم بالاپوش ، کاپشن سرمه ای از جنس شلوار پیش بینی شده است.

بعد از ارايه اين پيشنهاد درباره رنگ و نوع پوشش راننده ها، هاشمی گفت: یک شکل کردن لباس ناوگان حمل و نقل عمل مناسبی است اما اگر مثلا جنس پارچه فاستونی نباشد راننده ها را جریمه می کنید؟

 وی افزود: باید بازنگری در این دستورالعمل انجام شود و نیازی هم نیست که جنس پارچه را مشخص کنید.


  • سه شنبه 3 آبان 1390-0:0

    واقعا دیگه چالوس جای زندگی نیست.مسئولین هم بی سوادتر از این حرفا هستن که بتونن کاری کنن.


    ©2013 APG.ir