تعداد بازدید: 2253

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 آبان 1390-9:53

هوشمندسازي اجباري

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است-ساير استان ها در زمینه هوشمندسازي مدارس بسیار جدی تر از ما گام برداشته اند/رييس شوراي شهر ساري:کسانی که وارد مدارس هوشمند می شوند از قشر مرفه هستند،پس بقیه دانش آموزان چه می شوند؟


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: امروز به جهت اینکه تعلیم و تربیت جایگاه خود را حفظ و تثبیت کند ، هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه شده است.

امیری با اشاره به اینکه آموزش برای همکاران ما از چند سال قبل شروع شده،تصریح کرد: ضمن اینکه معلمان آمادگی لازم را برای استفاده از این فرآورده بشری جهت کار خود، کسب می کنند زمینه ها در مدارس هم آماده می شود.

 وی با اشاره به اینکه شروع کار هوشمندسازی مدارس به عنوان یک خبر ، به اطلاع حاضران در جلسه رسید، خاطرنشان کرد: نگاه آموزش و پرورش بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی وزارتخانه در مسیر هوشمندسازی در حال انجام است.

 امیری با بیان اینکه سایر استان ها در این زمینه بسیار جدی تر از ما گام برداشته اند ، افزود: مازندران این استعداد را بیشتر از سایر استان ها دارد چراکه کاربران و اندیشمندان زیادی در استان داریم.

 وی با اشاره به اینکه انتظار نداریم دستگاه ها حمایت های مالی از آموزش و پرورش داشته باشند ، تصریح کرد: دستگاه ها دست اندازهای پیش رو را برداشته و از این طرح حمایت کنند.

 امیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیازمند ادبیات مشترک در هوشمندسازی هستیم.

 وی با اشاره به اینکه 20 درصد از مدارس مازندران هوشمندسازی می شوند، بیان داشت: بخشی از اعتبارات این طرح آماده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هوشمندسازی مدارس را یک ضرورت جامعه امروز بیان کرد و یادآور شد: امروز ضرورت کار اقتضا می کند که به سمت هوشمندسازی مدارس گام برداریم و مدرسه باید جلوتر از جامعه باشد و باید پیش از اینها نسبت به این کار اقدام می کردیم.

*طهماسبي:يک ميليون کاربر اينترنت داريم

به گزارش خبرنگار ماعلیرضا طهماسبی در این نشست،اظهار داشت: مازندران بالغ بر یک میلیون نفر کاربر اینترنتی دارد.

مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری مازندران افزود: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان 60 درصد از کاربران اینترنتی استان را شامل می شوند و اغلب دانش آموزان با اینترنت سر و کار دارند مجبور هستیم به سمت هوشمندسازی مدارس برویم.

 طهماسبی با اشاره به اینکه نواقصی را باید از جهت نرم افزاری و آموزشی در مدارس هوشمند، برطرف کنیم، ادامه داد: سال گذشته بازدید سرزده ای از یکی از مدارس هوشمند استان داشتم که وضعیت مناسب نبود و معلم ها هم از تسلط کافی برخوردار نبودند.

 مدیرکل فناوری و اطلاعات استانداری مازندران یادآور شد: پیشنهاد می کنم سند راهبردی مدارس هوشمند استان را طی برنامه پنج یا 10 ساله تصویب کنید تا بودجه بندی مناسب انجام شود.

*طبري:يک ميليارد از دو ميليارد جذب شد

معاون پژوهشی آموزش و پرورش مازندران ، با بیان اینکه در سفر دوم دولت به مازندران 2 میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس اختصاص داده شد، ادامه داد: از این مبلغ، یک میلیارد تومان جذب شده است.

 طبری با اشاره به اين که برنامه پنجم توسعه را در زمینه هوشمندسازی مدارس در استان پی ریزی می کنیم،افزود: این برنامه مبتنی بر برنامه ملی و توسعه آسیایی است و شورای هوشمندسازی مدارس با پنج کمیته در حال فعالیت است.

*نقيبي:پس بقیه دانش آموزان چه می شوند؟

رئیس شورای شهر ساری در اين جلسه گفت: هوشمندسازی مدارس با هزینه های گزاف،به سمت سرمایه داری می رود.

 فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه کسانی که وارد این مدارس می شوند از قشر مرفه هستند، اظهار داشت: پس بقیه دانش آموزان چه می شوند؟

وی ادامه داد: می خواهید با هوشمندسازی مدارس به دانش آموزانی آموزش دهید که هنوز معلمان آنها آموزش ندیده اند؟

*ابراهيمي:به عواطف دانش آموزان هم فکر کنيم

بر اساس گزارش خبرنگار ما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين جلسه گفت: باید در هوشمندسازی مدارس توجه کرد که این روند چه تاثیر جسمی بر کاربران خواهد داشت و چه اندازه توانسته برجستگی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس تا چه اندازه پاسخگوی عواطف دانش آموزان خواهد بود و اگر همه ابرازها را به کار ببریم اما عاطفه به معنای حقیقی را پاسخ ندهد یک جای کار می لنگد.

*حسيني نژاد:کارکرد این مدارس ارزیابی شوند

 فرماندار ساری در این نشست اظهار داشت: سه سال قبل هوشمندسازی مدارس در برخی مدارس استان آغاز شد.

سید عباس حسینی نژاد ، افزود: بهتر است کارکرد این مدارس ارزیابی شوند تا بتوانیم در حوزه هوشمندسازی مدارس کاربردی تر عمل کنیم.



    ©2013 APG.ir