تعداد بازدید: 2916

توصیه به دیگران 4

شنبه 7 آبان 1390-13:47

تويي که مي شناسمت!

نام تعدادي از مسئولان استاني همين دولت را در ذهن دارم که فرزندشان را در سازمان يا اداره اي مشغول کار کرده اند که البته اگر به آن ها بگوييد،حتما"کتمان مي کنند و مي گويند بدون رابطه و با آزمون و... مشغول شده اند!آب و فاضلاب،اقتصاد و دارایی،شهرداری فلان شهر و بهمان شهر،سازمان همیاری شهرداری ها،جهاد دانشگاهی،فرمانداري فلان شهر و...که عزیزدردانه های مدیران را در خود جای داده اند.(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري) 


یکی از معلمان بازمانده از خدمت،مشکل خود را با ما در میان گذاشت. وی از طریق خرید خدمت وارد آموزش و پرورش شده و سه سال در هنرستان خدمت کرده است.

در زمان برگزاری آزمون تعیین تکلیف معلمان، وقتی برای ثبت نام اقدام کرد، متوجه شد به دلیل اینکه در هفته،هشت ساعت تدریس داشته ، نمی تواند در این آزمون شرکت کند.او از آزمون باز می ماند و از کار،بیکار می شود.

سه شنبه هفته گذشته به ملاقات عمومی یکی از مسئولان استانداری می رود و آن مسئول می گوید:« هیچ کس با سفارش کسی به سر کار نمی رود».

 جمله کوتاه و گویا بود اما به درد معلم جوان که نمی خورد هیچ، چون پتکی بر سرش آوار می شود. او دست از پا درازتر به خانه برمی گردد تا شاید شغلی در وعده ایجاد5/2 میلیون شغل ، پیدا کند.

به جمله آن مقام مسئول فکر مي کنم: « هیچکس با سفارش کسی به سر کار نمی رود». خنده ام می گیرد.شنيده و ديده ايم که افرادي با سفارش فلان مسئول،سر کار رفتند که فرزندان و نزدیکان مدیران و مسئولان در این زمینه پیشگام و پیشتاز هستند.

نام تعدادي از مسئولان استاني همين دولت را در ذهن دارم که فرزندشان را در سازمان يا اداره اي مشغول کار کرده اند که البته اگر به آن ها بگوييد،حتما"کتمان مي کنند و مي گويند بدون رابطه و با آزمون و... مشغول شده اند! آب و فاضلاب،اقتصاد و دارایی،شهرداری فلان شهر و بهمان شهر،سازمان همیاری شهرداری ها،جهاد دانشگاهی،فرمانداري فلان شهر و...که عزیزدردانه های مدیران را در خود جای داده اند.

 نمی گویم برای همه جوانان شغل ایجاد کنید،حداقل شاغلان را بیکار نکنید! کنايه آن مقام هم به آن معلم سابق،در عمل براي مردم عادي قابليت اجرايي دارد،و نه براي برخي وابستگان.

محمد صادق علیپور فرزند عشقعلی علیپور-عضو اسبق شوراي شهر قائم شهر که در حادثه اي درگذشت- در جلسه ای که شورای شهر قائم شهر در سالروز درگذشت پدرش برگزار کرده بود،گفته بود:من پسر عشقعلی علیپور هستم و شما من را می شناسید اما بسیاری از افراد هستند که نه پدرشان را می شناسید و نه مادرشان را،پس به فکر آنها باشید.

من اگر جای برخي مسئولان بودم این جمله را قاب و  به دیوار اتاقم آويزان مي کردم. 


  • محمد صادق علی پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 20 آذر 1390-0:0

    تو نیکی میکن و در دجله انداز*
    که ایزد دربیابانت دهد باد
    خانم فلاحی همه این تلاش ها و جست و خیزهاو تعقیب و گریز ها حکمتی دارد و تدبیر الهی در آن دخیل است.خدا پدرم را گرفت ولی لطف های زیادی به من کرد

    • سه شنبه 10 آبان 1390-0:0

      چرا در مازند نومه خبرنگارهای قائم شهری مفاله نمینویسند ؟
      همش این خانم فلاحی را چرا میدان میدهید ؟
      یعنی در قائم شهر خبرنگار خانم یافت نمیشود ؟

      • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0


        سلام لطفا نظرم را در سایت درج کنید برادر ... در سازمان اقتصاد دارایی مشغول خدمت است

        • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

          آيا تا به حال شده دادستان به عنوان مدعي العموم از مديري به دليل تخلف در به كارگيري نيرو دست به شكايت برد؟

          • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

            اگر همين معاملات دولتي روي برنامه انجام شود بسياري از مشكل بيكاري مان كم مي شود.

            • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

              بيكاري مشكلي است كه عزم ملي و نگاه با برنامه مي خواهد. نه فقط وام پخش كردن و بيكار را به بدهكار بدل كردن.

              • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

                من خودم يکي از همان فارغ التحصيلان بيکارم که 6 سال پيش لیسانس و دو سال پيش فوق لیسانس گرفتم.مدتی در آژانس کار کردم،مدتي هم در مغازه دوستم بودم و الان با هزار دردسر در يک شرکت خصوصي با حداقل حقوق و با قرار داد يک طرفه به نفع کارفرما مشغولم.چند جا آزمون دادم اما هيچوقت به مصاحبه دعوت نشدم.اطرافيانم مي گويند پسر تو بيکار بودي که رفتي فوق لیسانس تاريخ گرفتي؟اگر مي خواستي کارپيدا نکني که با همان ديپلم هم ميشد؟!!

                • شنبه 7 آبان 1390-0:0

                  سلام.ای کاش خانم فلاحی از مصادیق بیشتری استفاده می کرد و در یادداشتش عنوان می کرد که یکی از...که بسیار آدم دلسوزی است دستی بر این کارها دارد و به راحتی افرادبیکار را بر حسب اتفاق در روابط عمومی مشغول به کار می کند،شخصی را می شناسم که دانش آموخته ی رشته پزشکی است زمانی که برای طرح به مرکز مربوطه رفت فکر می کنیدبعد از کلی مصاحبه چه جایی را برای گذراندن طرح به او پیشنهاد دادند؟جایی که هر کس بامدرک دیپلم هم می تواند در آن قسمت به کار گیری شود... ورودی آن دستگاه وتذکر به خواهران کم حجاب در واقع همان دربان خودمان.اما با مدرک دیپلم برای فرزند فلان مسول کار است.....


                  ©2013 APG.ir