تعداد بازدید: 2582

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 آبان 1390-21:32

دو جايزه رشد به مازني ها رسيد

مهدي قربانپور با فيلم "عيساي باران" و مهدي منيري با فيلم "تينار" در دو بخش فيلم هاي داستاني کوتاه و مستند تاريخي-اجتماعي،جايزه هيئت داوران فيلم رشد امسال را کسب کردند.


باخبر شديم دو تن از هنرمندان جوان مازندراني در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش مازندنومه،جشنواره امسال بخشی تحت عنوان «چلچله‌ها» داشت که آثار برگزیده 40 دوره قبل در آن مجددا مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و در این میان به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

بر اساس اين گزارش،در بخش فیلم‌های داستانی کوتاه با مخاطب اولیا و مربیان، ضمن تقدیر و اهدای لوح به فیلم «گل سرخی از افریقا» از کشور هلند جایزه ویژه این بخش به فیلم «عیسای باران» ساخته مهدی قربان‌پور-فيلم ساز اهل بابل-رسيد.

قربانپور پس از دريافت جايزه اش در سخناني کوتاه گفت:"سينماي مستند ايران بيمار است و مستند سازان پشت چراغ قرمز ايستاده اند،چراغ را سبز کنيد تا ما از آن عبور کنيم."

گفتني است اين فيلم که در سال 1380 ساخته شده، پیش از این در سال 2001 میلادی نشان جهانی صلیب سرخ را کسب کرد.

همچنين در بخش مستند تاریخی اجتماعی،جایزه ویژه به دلیل پرداخت جذاب در بیان مفاهیم اجتماعی به فیلم «اسماعیل آمد» ساخته فرشاد احمدی دستجردی و به دلیل پرداختی ساده و بی پیرایه از شیوه زندگی اجتماعی در ایران به فيلم «تینار» ساخته مهدی منیری-ديگر هنرمند اهل بابل- اهدا شد.

فیلم بلند مستند تینار پيش تر جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به دست آورده است.منیری مستندهای موفق کوتاه دیگری نظیر کرب ، و آمنه خاله را در کارنامه فیلمسازی خود دارد که پیش از این در جشنواره های داخلی جوایزی را به خود اختصاص داده اند.

تحقیق اولیه و نگارش فیلم مستند تینار از سال 84 شروع و تا بهار سال 85  ادامه داشته است . "تینار" واژه ای است محلی درگویش مازندرانی و به معنای تنهایی . فیلم مستند تینار به بیان لحظه ها و احوال تلخ تنهایی قاسم -شخصیت اصلی فیلم- در دامان طبیعت و محافظت از گله گوساله ها درجنگل های جنوبی بابل مي پردازد.


  • هنرجویان انجمن سینمای جوانان چالوسپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 12 آبان 1390-0:0

    آقای قربان پور و آقای منیری عزیز ما مازندرانی ها به شما می بالیم ...دست مریزاد..شما حق بزرگی به گردن هنرمندان مازندرانی دارید ..

    • محمد صالح بیژنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 12 آبان 1390-0:0

      مبارک باشد این افتخار بزرگ برای مازندرانی های عزیز .ای کاش فرصتی فراهم می شد تا در روز ملی مازندران از این دوعزیز فرهیخته تجلیل می شد ..واقعا چرا ما اینقدر به قشر ورزشکار و نخبه و غیره توجه می کنیم و هنرمندان ما مظلوم واقع شده اند .چه افتخاری بالاتر از این اتفاق بزرگ....


      ©2013 APG.ir