تعداد بازدید: 2337

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 آبان 1390-14:17

ابراهيي:عرق خود را حفظ کنیم

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در آستانه روز مازندران گفت:تلاش کردیم هر چه در توان داریم انجام دهیم/ سال گذشته این قضیه کم رنگ دیده شده بود ولی امسال سعی شده این روز بهتر برگزار شود/مازندران، تجلی گاه دوران علویان،شعار این روز است.


به گزارش اعظم کردان-خبرنگار مازندنومه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران،صبح روز چهارشنبه در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت روز ملی مازندران برگزار شد،گفت:براي روز مازندران تلاش کردیم هر آنچه در توان داریم انجام دهیم .

 حجت الاسلام ابراهیمی  با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور ما ، روز 14 آبان به عنوان روز مازندران به ثبت رسیده، افزود: در سال گذشته این قضیه کم رنگ دیده شده بود ولی امسال سعی شده این روز بهتر برگزار شود هرچند به نظر می رسد هرچه در این زمینه کار کنیم،کم باشد.

وی،"مازندران،تجلی گاه دوران علویان" را شعار این روز ملی عنوان کرد و ادامه داد:از آنجایی که روز قبل و بعد از 14 آبان مصادف باشهادت امام محمد باقر و روزعرفه است تصمیم گرفته شد در دهه ولایت و تولد امام هادی (20 آبان ماه)جشن مربوط به روز مازندران را در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار کنیم.

 ابراهیمی بدون اين که راهکاري براي استفاده عموم مردم مازندران از اين جشن ارائه دهد بیان داشت:ما معتقدیم این جشن مربوط به تمامی مازندرانی ها از گلوگاه تا رامسر و خارج از استان است لذا همه باید از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی هایی صورت گرفته تا در دهه ولایت جشن روز ملی مازندران در سایر شهرستان ها نیز برگزار شود تصریح کرد: برای این روز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شد.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در خصوص برنامه های این روز خاطرنشان ساخت: تجلیل از شعرا و نویسندگان و افتخار آفرینان مازنی، تجلیل از شهدای پِژاک، رونمایی از 38 کتاب در استان، تهیه و توزیع 300 نسخه فرهنگی و نیز برپایی نمایشگاه عکس عکاسان مازندرانی با محوریت طبیعت مازندران و.. از جمله مهم ترین برنامه های این روز به شمار می رود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه مازندران در مسیر زایران امام رضا قرار دارد، گفت: برنامه ریزی شده در این ایام در 35 شهرستان مازندران تابلوهایی که در آنها سلام و صلوات خاصه امام رضا درج شده نصب شود.

 وی برگزاری گنگره ها و همایشهای نیما،طالب آملی ،سلمان هراتی، امیرپازواری و سعیدالعلما و ..را از برنامه های فرهنگی ارشاد مازندران در راستای شناساندن مفاخر مازندرانی عنوان کرد و گفت: لیاقت جامعه اعتقادی ما بیش از اینهاست.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تعلل در تدوین نشدن دانشنامه مازندران که در هفته جاري مورد انتقاد استاندار نيز قرار گرفته بود، افزود:چرا باید بعد از گذشت 32 سال از انقلای این دانشنامه نوشته شود؟

 ابراهیمی نداشتن موزه تشیع و نبود نمایشگاه دایمی عرضه محصولات فرهنگی در مازندران را از مشکلات و کمبودهای استان برشمرد و گفت: کاستی ها باید در جای خود بررسی و راهکارهای رفع آن ارایه شود.

 وی با تاکید بر اینکه متناسب با امکانات باید نگاه مان را ترسیم کنیم تصریح کرد: دغدغه ام به عنوان یک مازندرانی این است باید عرق خود را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار ما مدیرکل ارشاد مازندران به برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب در سال آینده در استان خبر داد و افزود: تجلیل از شخصیت والای ابن شهر آشوب ساروی به دلیل ساروی بودن مورد توجه قرار گرفت و در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز به تصویب رسیده است.

 ابراهیمی، زندگی و شخصیت ابن شهرآشوب، اندیشه ها و افکار ابن شهر آشوب، اوضاع سیاسی و اجتماعی ابن شهر آشوب و کتاب شناسی ابن شهرآشوب را از محورهای این همایش بین المللی عنوان کرد و گفت برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد بین المللی، با سازمان اکو، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و 80 کشور دنیا مذاکراتي انجام گرفته است.


  • جمعه 13 آبان 1390-0:0

    مازندرانی که در وصیت نامه امام خمینی ثبت شد هنوز نتوانست نسل جدید را با فرهنگ مقابله مردم با بروز انقلاب و منافقین آشنا کند!

    • جمعه 13 آبان 1390-0:0

      ما که هر چی گشتیم در تقویم روز 14 آبان روز مازندران نیافتیم.


      ©2013 APG.ir