تعداد بازدید: 2511

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 11 آبان 1390-14:50

يک تجلیل پرابهام و دیر هنگام!

فعالیت های امام زاده در ارشاد را نمی توان نادیده انگاشت اما این گونه نبود که وی راهبرد جدیدی را دراین مجموعه مهم پایه ریزی کند/هرچند دوران مدیریت ابراهیمی در ارشاد کوتاه بود،وی همواره قهر اهالی فرهنگ و هنر با دستگاه فرهنگی استان را مورد نقد قرار داده بود.(يادداشت رسيده)


روزنامه حرف مازندران درصفحه دو شماره سه شنبه دهم آبان ماه خبری رامنتشر کرد که به تجلیل از محمد اسماعیل امام زاده مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اختصاص داشت .

دراین خبر که با عنوان "امام زده ای که خیلی برکات دارد "منتشر شده ، به نقل از معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران،فعالیت های امام زاده درارشاد پایه ای و ماندگار توصیف شده است .

گویا هادی ابراهیمی در یکی از جلسات استانی گفته است :«من  نمی خواهم جلوی کسی از او تعریف کنم اما در زمان امام زاده در ارشاد در حقیقت کارهای پایه ای و ماندگار انجام شد .»

معاون استاندار بابیان اینکه تمام اموری که امروزدر ارشاد استان صورت می پذیرد محصول مدیریت و پایه ریزی محمد اسماعیل امام زاده است افزود:«اکنون همه کارها ادامه همان کارهاست و هرکاری را که الان می خواهیم به آن بپردازیم می بینیم پایه ریزی آن در زمان ایشان گذاشته شده است .»

روزنامه حرف درادامه نوشته است :« معاون سیاسی استاندار که معمولا دل کسی را نمی شکند درادامه به این نکته هم اشاره کرد که حجت الاسلام ابراهیمی مدیرکل فعلی ارشاد استان فردی توانمند است .»

معلوم نیست این اظهار نظر معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در راستای چه بررسی و تحلیلی انجام پذیرفته است،چرا که هادی ابراهیمی که پس از امام زاده مدیریت سکان اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران رادر دست گرفت، درقالب نشست های متعدد با رسانه ها و هنرمندان از سیاست های بسته امام زاده انتقاد کرده بود .

هرچند دوران مدیریت هادی ابراهیمی درارشاد کوتاه بود، وی همواره قهر اهالی فرهنگ و هنر با دستگاه فرهنگی استان را مورد نقد قرارداده بود .

فعالیت های امام زاده دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رانمی توان نادیده انگاشت اما این گونه نبوده است که وی استراتژی و راهبرد جدیدی را دراین مجموعه مهم پایه ریزی کند .

قابل يادآوري است جشنواره های سراسری ، فیلم کوتاه وارش، شعر علوی،مجسمه های شنی ، قرآن کریم ، تئاتر اکو ، فیلم فجر و ..... در زمان مدیران قبل از امام زاده پایه ریزی و طراحی شده است .

حتی در دوران مدیریت امام زاده کیفیت بسیاری از جشنواره ها نظیر فیلم کوتاه وارش، شعر علوی ، مجسمه های شنی و نمایشگاه قرآن سیر نزولی یافت و ازاهداف اولیه و کلان خود فاصله گرفت .

اين را هم به عنوان يک مطلع بگويم فعالیت های کنونی دستگاه فرهنگی استان محصول پایه ریزی امام زاده نیست .

برنامه های پرمخاطب و ماندگار نظیر همایش ملی نیما یوشیج همايش ملي سلمان هراتي ، همایش بین المللی طالب آملی، همایش ملی امیر پازواری ، جشنواره ملی وارش ، برگزاری همزمان فیلم فجر ، کنگره شریف العلما و آیت ا.... کوهستانی ، کتاب عکس مازندران ،کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ، بزرگداشت روز مازندران ، حمایت مالی از رسانه ها و ... در سال 89 و90 شكل گرفته و دردوران مدیریت حجت الاسلام ابراهیمی پایه ریزی شده است که برای خالی نبودن عریضه از وی هم قدردانی شده است!

باز هم قابل ذکر است که تلاش های ارزنده هادی ابراهیمی در دوران چند ماهه مدیریتش را در ارشاد نمی توان نادیده انگاشت،اما ای کاش معاون فرهنگ دوست استاندار که خود درمقطعی منتقد جدی مدیریت امام زاده بود ، پیش از این تجلیل پرابهام ،نظر اهالی فرهنگ و هنر و کارکنان دستگاه فرهنگی استان را نیز جویا می شد.

(امضا محفوظ)


  • یک شهروندپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 14 آبان 1390-0:0

    ... تجربه نشان داده است هادی ابراهیمی بی هدف از کسی تعریف نمیکند و مطمئنا این نوشابه باز کردن ( به زعم شما پرابهام و دیرهنگام )به وقتش معلوم میشود !

    • جمعه 13 آبان 1390-0:0

      الان که چند مدیر فرهنگی استان مثل معاون سیاسی و خود استاندار هستند دیگر نباید مشکلی داشته باشیم.

      • جمعه 13 آبان 1390-0:0

        انگار در بسیاری اوقات، مدیران جدید سعی دارند برنامه های مطلوب سنگ بنا گذارده مدیران قبلی را رها کنند. شاید بتوان گفت یکی از دلایل عقب ماندگی همین است.

        • سعید مرادیانپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 12 آبان 1390-0:0

          امام زاده ارشاد را سیاسی کرد.امنیتی کرد.

          • چهارشنبه 11 آبان 1390-0:0

            در تمامی جلساتی که هادی ابراهیمی با اهالی هنر ، فرهنگ و رسانه داشت حضور داشتم و هیچکس در این نشست ها دل خوشی از امام زاده نداشت و هادی ابراهیمی هم در مقابل سخنان دردمند این افراد از رفتارهای امام زاده ، سر تاسف تکان می داد


            ©2013 APG.ir