تعداد بازدید: 3612

توصیه به دیگران 1

شنبه 14 آبان 1390-14:37

مازندران در هفته اي که گذشت

انتقال اهالی روستای منجیر نوشهر در دستوركار قرارگرفت/ 15 میلیارد تومان برای بازسازی کلاردشت به تصویب رسيد/نامزدها از تبلیغات زودرس و تخریبی پرهیز کنند/3اثر ناملموس میراث فرهنگی استان ثبت ملی شد/70 درصد کافی نت های مازندران دارای پروانه کسب مجاز هستند و... (برگزيده خبرهاي مازندران از 7 تا 13 آبان ماه 90)


*انتقال اهالی روستای منجیر نوشهربه مكانی امن در دستوركار دولت قرارگرفت

 ایرنا:انوشیروان محسنی درجلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری نوشهر گفت: در دیدارهفته اخیر با وزیرجهاد كشاورزی، مبنی بر بررسی وضعیت نامناسب وناامن اهالی منجيربه دلیل وقوع انواع حوادث غیرمترقبه در سال های اخیر ،خوشبختانه وزیر با واگذاری بخشی ازعرصه های منابع طبیعی منطقه به منظورجا به جایی اهالی روستا موافقت كرد.

 اين نماينده مجلس همچنین به تشكیل جلسه ای در راستای تغییر مكان این روستا با رییس سازمان جنگل ها ومراتع درهفته آتی اشاره و ازمسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان دراین زمینه خواستار تعامل و همكاری بیشتری شد.

 بر اساس آمار رسمی ، در آذر ماه سال 87 بر اثر ریزش تخته سنگ های بزرگ در مناطق بالادست ،حدود 10 میلیارد ریال به بخش های مختلف از جمله تاسیسات زیربنایی ، واحدهای مسكونی ،‌دامداری و اراضی كشاورزی و باغی روستای منجیر خسارات وارد شد.

* خانواده‌ها به ماموران بدون کارت شناسایی آمار ندهند

فارس:علی پیرفلک با دعوت از خانواده‌ها برای همکاری با ماموران سرشماری اظهار داشت: برنامه‌ریزی جامع برای ایجاد اشتغال، تامین بهداشت و مسکن، رفاه و عدالت تحصیلی جوانان نیازمند شناخت دقیق مشخصات و ویژگی‌های دقیق جمعیت از طریق سرشماری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سرشمارگران با خانوارهایی مواجه‌اند که کارت شناسایی خود را در اختیار ندارند، تاکید کرد: خانواده‌ها شماره کارت ملی و تاریخ تولد اعضای خانواده خود را در جایی یادداشت کنند تا در هنگام پاسخگویی، ماموران سرشماری را با مشکل مواجه نسازند.

 این مسئول همچنین تاکید کرد: خانواده‌ها تنها به فرم لباس ماموران سرشماری اکتفا نکنند و قبل از هر پاسخگویی، کارت شناسایی این افراد را که دارای برچسب‌های هولوگرام‌دار است طلب کنند و در صورت نداشتن کارت شناسایی از دادن اطلاعات به آنان خودداری کنند.

* رفتار برخی صاحب منصبان با راه شهدا فرسنگ ها فاصله دارد

مهر: سید مجتبی رسولی جویباری در مراسم گرامیداشت سردار شهید اکبری با بیان اینکه بسیاری از پیامبران با اینکه خود انسان های کاملی بودند اما باز هم برای کامل تر شدن آرزوی شهادت می کردند،تصریح کرد: مقام شهدا فيض عظیم بوده و این سعادت تنها نصیب کسانی خواهد شد که در خود لیاقت این امر را به وجود آورده باشند.

امام جمعه میاندرود ادامه داد: ما باید قدر این سرمایه های عظیم نظام را بدانیم و از این سرمایه در جهت سودآوری استفاده کنیم نه اینکه تنها با آمار و ارقام و یا نصب پارچه و پلاکارد عمل خود را توجیه کنیم تا جایگاه و منصب خود را حفظ کرده باشیم.

* فرماندارنوشهرخواستار رفع معضل بيكاري دراين شهرستان شد

 ايرنا: محمدعلي قمي درجلسه شوراي اداري نوشهر گفت: به كارگيري نيروهاي بومي درزمينه اشتغال بايد دراولويت برنامه هاي كاري مسوولان نهادهاي مرتبط قرارگيرد.

 وي با اشاره به ديدارچهره به چهره مسوولان دستگاه هاي اجرايي با روستاييان كجوردر هفته گذشته ، فرسودگي سطح آسفالت و ايمن نبودن راه هاي روستايي ،دريافت نكردن كالابرگ سوخت ونبود اشتغال را از جمله مشكلات عمده فراروي اهالي اين بخش برشمرد.

* 3اثر ناملموس میراث فرهنگی استان ثبت ملی شد

 روزنامه بشيرمازندران:مديرکل صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهارداشت: موسیقی مازندران ، عیار گیری و مراسم زن شاهی به ترتیب به شماره ثبت 92 ، 146 و 154 در ایست آثار ملی نمونه و در خطر کشور قرار گرفت.

 اسدالله محمدپور افزود: این آثار در اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنواسیون بین المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس مصوب سال 84 هجری شمسی مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده 12 کنواسیون فوق و مواد 2 و 3 آیین نامه اجرایی مذکور به ثبت رسید.

 مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: این 3 اثر ناملموس استان از جمله قدیمی ترین آثار فرهنگی مازندران به شمار می رود و از هر گونه اقدامی که منجر به حفظ و احیای این فرهنگ شود حمایت خواهد شد.

محمدپور نسبت به رونق موسیقی مازندران ابراز امیدواری کرد و گفت: باید تلاش شود تا در اجرای موسیقی بومی و محلی اصالت زبان و لهجه مدنی و اشعار فولکلوریک آن که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده به طور دقیق رعایت شود.

 وی یادآور شد: آیین هایی از قبیل مراسم زن شاهی هنوز در مناطقی خاص و به طور پراکنده برگزار می شود اما متاسفانه رسم عیارگران که از آداب و رسوم گالشی به شمار می رود در حال فراموشی است.

*یادواره شهدای قائمشهر احیا شود

 فارس: علی رمضانی در جلسه علنی شورای شهر قائم شهر اظهار داشت: پنج سال است که برگزاری یادواره شهدای شهرستانی، تعطیل شده است.

فرمانده سپاه قائم شهر با اشاره به اینکه مردم قائم شهر نقش مهمی در عملیات والفجر هشت ایفا کرده‌اند، بیان داشت: سالروز این عملیات، زمان مناسبی برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان است.

 این مسئول با بیان اینکه خروجی همه اقدامات مسئولان، رضایت مردم است، ادامه داد: هدف ما کاهش تهدیدها است.

 * ساخت بیمارستان میاندرود در عید غدیر خم آغاز می شود

مهر: علی رجبی در مراسم تودیع و معارفه بخشدار گهرباران اظهار داشت: ارتباط بیشتر و مستمر مدیران مازندران و کشور با مردم منطقه میاندرود از برکات شهرستان میاندرود است.

وی با اشاره به فعالیت های فرمانداری از بدو تاسیس تاکنون گفت: با 3.5 میلیارد تومان اعتباری که برای تملک دارایی اختصاص یافته است قول داده که هر 15 روز در شهرستان میاندورد یا پروژه ای افتتاح خواهد شد و یا کلنگ ساخت آن زمین خواهد خورد.

رجبی گفت: هم اکنون در 15 روستا در شهرستان میاندورد در حال ساخت دهیاری هستیم و در عید غدیر ساخت بیمارستان شهرستان میاندورد کلنگ زنی خواهد شد.

 فرماندار میاندرود با بیان اینکه شش کیلومتر کندرو در محدوده اصلی شهرستان وجود دارد افزود: چهار زیر گذر در طول این مسیر احداث خواهد شد که اعتبارات ساخت آن تامین شده است.

 وی اضافه کرد: پس از ساخت زیر گذر روستای بادله زیر گذر شهر سورک آغاز خواهد شد که حداقل اعتبار این پروژه ها 350 میلیون تومان است.

رجبی افزود: در بحث اعتبار حوادث از بسیاری از شهرستان ها جلوتر هستیم و تلاش شده که این اعتبار به عدالت در بخش های مختلف منطقه تقسیم شود.

* بررسی یک پرونده ویژه

سايت خط سوم:در پی ترافیک شدید در محدوده بیمارستان امیر مازندرانی به دلیل نداشتن پارکینگ و اعتراض مردمی در این راستا،فرامرز نقیبی-رئیس شورای اسلامی شهر ساری- در جلسه علنی این نهاد ضمن محق دانستن شهروندان در این ارتباط گفت:متاسفانه مسئولان بیمارستان امیر مازندرانی در این راستا به احداث پارکینگ برای خودروهاي حامل بیماران اقدام نکرده اند.

 وی افزود :شهروندان زیادی در این راستا گلایه داشته اند و ما موظف به پیگیری حقوق آنها می باشیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر ساری از معاون عمرانی شهرداری ساری خواست ضمن بررسی پرونده ساخت بیمارستان امیر مازندرانی ساری اعضای شورا را در جریان قرار دهند تا پس از بازبینی و بررسی مدیریت بیمارستان مجاب به احداث پارکینگ برای بیمارستان شود.

*تصویب 15 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل کلاردشت

 فارس:انوشیروان محسنی اظهار داشت: تفاوت سیل کلاردشت با دیگر سیل‌های دنیا،طولانی مدت بودن سیل و همراه بودن آن با سنگ است که همچنان حاشیه رودخانه سردآبرود را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این سیل 20 دهنه پل ارتباطی عمومی کامل تخریب و 132 واحد مسکونی دچار حادثه شد و10 منزل مسکونی کامل از بین رفت.

نماينده مردم نوشهر وچالوس اضافه کرد: سیل کلاردشت 55 میلیارد تومان خسارت وارد کرده بود.

 وي گفت: در زمان سیل، معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر کلاردشت و اینجانب برگزار شد به وزیر کشور ابلاغ کرد تا موضوع سیل کلاردشت را مورد رسیدگی قرار دهد.

محسنی بیان داشت: بعد از بررسی‌های انجام شده توسط وزارت کشور و بنیاد مسکن کشور که به عنوان متولی بازسازی و نوسازی زیربنایی کلاردشت تعیین شد هیئت دولت مبلغ 15 میلیارد تومان برای بازسازی منطقه به تصویب رساند.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم بودجه مصوب شده هر چه سریع‌تر به دستگاه‌های ذی‌ربط اختصاص يابد تا اقدامات بازسازی منطقه سیل زده کلاردشت آغاز شود.

* تابلوهاي شهرداري،اعتراضات مردمي

 مازندنومه:عضو شورای شهر قائم شهر در جلسه علنی شورا گفت: شهرداری باید پاسخ دهد که علت نصب تابلوهای تبلیغاتی در شهر بدون مصوبه شورا چیست؟

مهدی ابراهیمی افزود: شهرداری برای تبلیغات یک ساله بر روی اتوبوس ها هم مبلغ بسیار کمی دریافت می کند.

عضو دیگر شورای شهر قائم شهر هم اظهار داشت: در خصوص نصب برخی تابلوها در شهر با اعتراض های مردمی مواجه هستیم.

 علی اکبر حسین زاده ، یادآور شد: برخی از این تابلوها ممکن است با کوچکترین وزش باد و باران ، از جا کنده شده و حادثه ایجاد کند.

* 70 درصد کافی نت های مازندران دارای پروانه کسب مجاز هستند

مهر:عباس رمدانی در همایش پلیس، امنیت اصناف در مجمع امور صنفی شهرستان ساری اظهار داشت: بیشتر متقاضیان کافی نت های کشور کاربرانی هستند که به دنبال تحقیق و پژوهش های علمی از اینترنت استفاده می کنند.

 نائب رئیس نظام صنفی رایانه کشور به خدمات اینترنتی کافی نت ها پرداخت و گفت: کافی نت ها در ثبت نام حج عمره امسال نقش موثری را ایفا کرده و از شلوغی باجه های بانک و سفرهای درون شهری جلوگیری کردند.

 رمدانی به حمایت نظام صنفی از برنامه های پلیس اشاره کرد و افزود: نظام صنفی رایانه ای مازندران در پیشبرد اهداف پلیس از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 وی اذعان داشت: بیش از 380 واحد صنفی کافی نت و گیم نت در مازندران فعال بوده که از این تعداد 70 درصد از پروانه کسب قانونی برخوردار هستند.

* بهشهر قطب گردشگري شرق مازندران است

ایرنا:محمدرضا البرزي اظهار داشت : به حدود 60 درصد اهداف خود در بخش ايجاد مشاغل خانگي رسيده ايم، به‌ طوري كه تا هفت آبان ماه امسال ، اشتغال 809 نفر در مشاغل خانگي به ثبت رسيده است .

 فرماندار بهشهربيان داشت : سهم اشتغال حوزه تعهد دو شهرستان بهشهر و گلوگاه 6 هزار و 819 نفر است و از اين تعداد تاكنون 2 هزار و 248 نفر در سامانه رصد ثبت نام شدند كه يك‌ هزار و 906 نفر از اين تعداد مربوط به شهرستان بهشهر است.

 * تغییر قانون اسیدپاشی در مجلس

 فارس:عزت‌الله یوسفیان با بیان اینکه در حال حاضر جرم اسیدپاشی به اندازه ایجاد یک ضرب و جرح است، اظهار داشت: به دلیل اینکه اسیدپاشی نیز مانند ضرب و جرح فرد را مجروح و خون‌آلود می‌کند در اندازه همان ضرب جرح در قانون فعلی مجازات دارد.

نماينده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر جرم اسیدپاشی مانند جرم زدن یک فرد با چاقو است، بیان داشت: اسیدپاشی بازتاب بیشتری دارد و باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی می‌شود.

 یوسفیان با اشاره به اینکه برای تغییر قانون اسیدپاشی این طرح با تغییر قانون حمل سلاح سرد به صحن علنی مجلس می‌رود، عنوان کرد: در حال حاضر قانون حمل سلاح سرد مانند قمه، چاقو، چاقوی ضامن‌دار، پنجه‌بوکس و هر وسیله‌ دیگری که برای زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد برای ارائه در صحن علنی مجلس آماده است.

وی گفت: طرحی برای تغییر قانون اسیدپاشی در نظر گرفتیم که با این طرح همزمان به مجلس ارائه می‌شود.

 این مسئول اذعان داشت: اگر این طرح پذیرفته نشود لایحه‌ای جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 * صادركنندگان نمونه مازندران مشخص شدند

 ایلنا:صادرکنندگان نمونه استان مازندران مشخص شدند و قرار است ۱۵ آبان طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی از آن‌ها قدرداني شود.

 مرتضی هاشم‌پور از تشکیل کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان اقتصاد و دارایی، اداره کل گمرکات، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن گفت و تاکيد کرد: طی مکاتبات، تماس تلفنی و ارسال پیامک و خبر از صادرکنندگان خواسته شد تا از طریق سامانه اینترنتی «نمونش» سازمان توسعه تجارت ایران در این رقابت شرکت کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه، گفت: تا پایان مهلت ثبت نام، تعداد ۹۸ صادرکننده حقیقی و حقوقی در گروه‌های کالایی شامل کشاورزی، صنعت و بازرگانی عمومی و زیر گروه‌های مربوطه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۰ واحد مورد تایید قرار گرفته و شش واحد هم مدارک و شرایط لازم را ظرف مدت تعیین شده به دبیرخانه تحویل نداده و از لیست خارج شدند و در ‌‌نهایت ۴۴ واحد در رقابت باقی ماندند.

* نامزدهای مازنی از تبلیغات زودرس و تخریبی پرهیز کنند

مهر: هادی ابراهیمی در سومین جلسه ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: انتخابات و مسائل مربوط به آن یکی از غامض ترین واقعیات سیاسی اجتماعی و پردامنه ترین آنها است.

 وی با بیان اینکه در ارزیابی های سیاسی دنیا، انتخابات کشورها را به دقت رصد می کنند، گفت: بر اساس میزان نرخ مشارکت مردم، کیفیت برگزاری، حوادث ثبت شده، آثار اجتماعی اختلافات و رقابت ها، ماهیت نامزدها، گرایش نفرات منتخب، قوت و قدرت نفوذ احزاب، گرایش تشکلات فعال سیاسی و رمز و راز پیروزی ها و شکست‌های انتخاباتی نتیجه گیری کرده و مواضع آتی خود را با یک نظام تبیین و ابلاغ می کنند.

 رئیس ستاد انتخابات استان، تمامی انتخابات گذشته را اسناد افتخار و اقتدار نظام دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در تحلیل بی طرفانه ده ها انتخابات در نظام اسلامی برگزار شد.

* حجم سرمایه‌گذاری پالایشگاه ساری سنگین است

 فارس:علی اکبر طاهایی در پاسخ به علت اجرا و بهره‌برداری نشدن پالایشگاه مازندران گفت: به موجب اصل 44 قانون اساسی و دستوری که مقام معظم رهبری به 3 قوه ابلاغ فرمودند انجام پروژه‌های بزرگ مانند پروژه پالایشگاه ساری که افزون بر 2هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد فقط از ناحیه بخش خصوصی میسر است و بخش خصوصی در پروژه‌های افزون بر 2 میلیارد دلار یا 2هزار میلیارد تومان به طور طبیعی با ملاحظات جامعه بین‌الملل هم همراه خواهد بود.

وی افزود: یک بار یک سرمایه‌گذاری با عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کرد اما نتوانست منابع لازم را تدارک ببیند، فرد دیگری که با آن سرمایه‌گذار قبلی به نوع دیگری در ارتباط بود ادعا کرد که آمادگی دارد به احترام بخش خصوصی به او هم مهلت انجام پروژه را دادیم و حتی برای او مجوز محیط زیست و حتی موضوع عرصه زمین مورد نیازش را هم مهیا کردیم، سرمایه‌گذار نتوانست تا 15 مهر ماه سرمایه‌گذاری کند و مجوز مربوطه از نظر سازمان سرمایه‌گذاری خارجی منتفی است.

 * مهار کامل آفت مگس مدیترانه ای در باغات استان

 ایسنا:یحیی ابطالی اظهارداشت:با توجه به کاهش دمای هوا در دو هفته اخیر گسترش مگس مدیترانه به صورت کامل متوقف شده است البته آفت مگس میوه پیش از این تحت كنترل قرار گرفته بود و تنها یك درصد از باغ های استان در معرض این بیماری قرار داشت.

 وی ادامه داد: هیچ گونه پرواز و تخم گذاری توسط مگس مدیترانه ای در باغات مازندران در طی روزهای گذشته مشاهده نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد:با توجه به پیش بینی وضعیت هوا تا 10 روز آینده آفت مگس مدیترانه ای برای باغداران مازندران مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 ابطالی با اشاره به پیش بینی برداشت یک میلیون و 800 هزار تن مرکبات از باغات مازندران گفت: از این میزان 400 هزار تن نارنگی و یک میلیون و 250 هزار تن انواع پرتقال است.

وی تصریح کرد: با توجه به برداشت 30 درصدی مرکبات از باغات مازندران و شرایط آب و هوایی نگرانی در این خصوص برای باغداران استان وجود نخواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اظهاداشت: توصیه ما به باغداران مازندران این است که ضمن مشاوره با کارشناسان گیاه پزشکی جهاد کشاورزی نسبت به ذخبره سازی میوه اقدام کنند.

*برخورد قانونی با زمین خواران 

مهر: حجت الاسلام حسین طالبی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی مازندران، مشکلات موجود را معلول درست عمل نکردن مسئولان گذشته به وظایف خود در راستای صیانت از حقوق بیت المال عنوان کرد.

 رييس دادگستري مازندران اظهار داشت: چنانچه اگر بر اساس مطالبات اسلام و قرآن عمل کنیم، مردم از ما پیروی خواهند کرد.

طالبی، به اهمیت پیگیری واگذاریها و اخذ اجاره بها تاکید کرد و گفت: در مازندران مهم ترین مسئله، اراضی بوده و محور سیاست رئیس قوه قضاییه این است که قانون باید در کشور رعایت شود.

وی یادآور شد: اگر قانون در برخی موارد انعطاف نداشت، در صورت صلاح دانستن با همفکری مسئولان استانی، خودمان مشکل را حل خواهیم کرد یا حد اکثر به مراجع بالاتر ارجاع می دهیم در غیر این صورت باید از قانون تبعیت بی چون و چرا داشت.

* منابع پرداخت يارانه نهاده هاي كشاورزي تامين شود

سايت استانداري مازندران: سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران، طي نامه اي به رييس جمهور و معاون اول ايشان خواستار تامين منابع جهت پرداخت يارانه نهاده هاي كشاورزي شد.

 در نامه استاندار مازندران آمده است:" همانطوريكه مستحضريد؛ يكي از اقدامات ارزشمند دولت محترم نهم و دهم حمايت از توسعه بخش كشاورزي در اين استان بوده است كه در طي سال هاي اخير با پرداخت يارانه نهاده هاي كشاورزي شاهد كاهش هزينه توليد و به تبع آن رضايتمندي كشاورزان عزيز را شاهد بوده ايم لكن از تاريخ 26/7/90 به دليل محدوديت اعتباري يارانه نهاده هاي كشاورزي متأسفانه توزيع انواع كودهاي شيميايي يارانه دار متوقف گرديده است و از آنجائي كه با شروع كشت هاي پاييزه محصولات كشاورزي و استراتژيك منجمله كلزا، گندم، جو و نباتات علوفه اي و سبزيجات و نياز محصولات فوق به انواع كودهاي شيميايي، اين موضوع باعث نارضايتي و نگراني كشاورزان عزيز گشته و مشكلاتي را براي مسئولان اجرايي ايجاد نموده است و به دليل افزايش هزينه توليد احتمال كاهش سطح زير كشت محصولات فوق نيز متصور است.

با امعان نظر به مراتب فوق و با توجه به ضرورت حمايت و پشتيباني از كشاورزان عزيز كه از دغدغه هاي جدي دولت محترم نيز بوده و به منظور جلوگيري از تبعات سوء ناشي از عدم توزيع نهاده هاي كشاورزي يارانه دار و افزايش هزينه توليد مستدعي است پيرو نامه وزير محترم جهاد كشاورزي دستور فرمائيد مساعدت لازم جهت تأمين اعتبار مورد نياز از طريق مبادي ذيربط مبذول و از نتيجه اوامر صادره اين استانداري را مطلع نمايند.

* قانون کار دستاورد امام (ره) برای کارگران است

 ایلنا: سیدرمضان شجاعی در دیدار از دفتر نمایندگی خبرگزاری کار ایران در مازندران با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی ايران دستاورد حضرت امام (ره) برای قشر مستضعف کارگر است، گفت: دراین قانون حمایت از تولید در کنار احقاق حق مظلوم لحاظ شده است ولی امروز متاسفانه زمانی بحث اصلاح قانون کار مطرح می‌شود که بسیاری از کارخانجات به دلیل سوءمدیریت تعطیل یا دچار بحران شده‌اند.

نماينده ساري در مجلس افزود: واگذاری کارخانجات در اصل ۴۴ قانون اساسی به خوبی انجام نگرفته واین امر موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات وبیکاری هزاران کارگر شده است.

 نماینده مردم ساری با ابراز نگرانی ازخیل عظیم جوانان بیکار در کشور و مازندران گفت: وجود فارغ التحصیلان فاقد مهارت یکی از دلایل عمده بیکاری است و توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات و بیکاری که در جامعه وجود دارد را حل نماید.

* قیام‌کنندگان وال استریت از دانش‌آموزان ایرانی الگو بگیرند

فارس:مردم شهر ساری همراه با سایر نقاط استان و به پیروی از منویات رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور در راهپیمایی روز 13 آبان تاکید کردند: همانطور که دانش‌آموزان و دانشجویان قدرت پوشالی آمریکا را در جهان به سخره گرفتند امروز ملت‌های سراسر جهان متوجه قدرت پوشالی آمریکا در سراسر جهان شدند.

 ساروی‌ها با اعلام برائت از استکبارستیزی آمریکا اعلام کردند: آمریکا و ایادی آنها در جهان فقط به فکر حفظ منافع خود در جهان هستند و ورود آنها در هر منطقه‌ای با نقشه شوم از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد.

دانش‌‌آموزان ساروی با اشاره به قیام وال‌استریت اعلام کردند: کشوری که ادعای دموکراسی را در سر می‌پروراند در قلب خودش با بی‌عدالتی و فقر مواجه است و با سرکوب تظاهرکنندگان خواهان عدالت در تلاش است که صدای انقلابی قیام وال‌استریت را در نطفه خفه کند.



    ©2013 APG.ir