تعداد بازدید: 3302

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 17 آبان 1390-22:34

سلامت در سه روز

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتاميه نخستین جشنواره ملی هنر، رسانه و سلامت حضور مي يابد/اين جشنواره روز پنج شنبه هفته جاري در ساري افتتاح خواهد شد/در کنار برپایی جشنواره نمایشگاه آثار حضور سلامت به مدت سه روز دایر است.


بنابر گزارش ارسالي روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مازندنومه،دکتر حسین آزاده-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران-اظهار داشت: دکتر مرضیه وحید دستجری در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز شنبه 21 دی ماه برگزار می شود، شرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره روز پنج شنبه 19 آبان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود، بیان داشت: این جشنواره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان کشور برگزار می شود.

 آزاده با اعلام اینکه در کنار برپایی جشنواره نمایشگاه آثار حضور سلامت به مدت سه روز دایر است، خاطر نشان کرد: فراخوان برگزاری جشنواره هنر، رسانه و سلامت  از 4 ماه قبل اطلاع رسانی شد و 8  محور محور درباره سلامت در دستور کار جشنواره قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه راهکاری داشتن تغذیه درست، ضرورت انجام فعالیت های بدنی، ارائه راهکارهای درست و علمی برای مبارزه با دخانیات و اعتیاد، بهداشت روان،  داشتن سلامت معنوی، چگونگی برخورد با سوانح و حوداث و ایدز جزء محوارهای اصلی جشنواره است، یادآور شد: این نمایشگاه در 18 غرفه اصلی که سه غرفه آن مربوط به دانشگاه همجوار دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، دایر می شود.

 آزاده از حضور فعال و محوری دانشگاه علوم پزشکی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: 6 غرفه این نمایشگاه مربوط به  دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که در محورهای تغذیه، غذای سالم و محصولات تغذیه ای  و به صورت پکیج های آموزشی به صورت سی دی دی وی دی و غرفه سلامت سنجی در اختیار عامه مردم قرار می گیرد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از برگزاری جشنواره هنر، رسانه وسلامت را پیشگیری از بیماری ها عنوان و افزود: این جشنواره با هدف کاهش بیماری ها پرداختن به موضوع اقتصادی و معنوی سلامت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 20 عنوان پوستر، کتاب و تولیدات آموزشی برای این جشنواره تدوین شده است، اظهار داشت: تجربیات 20 ساله حوزه سلامت و رسانه  در این نمایشگاه و جشنواره مورد بررسی و در معرض دید عامه مردم قرار می گیرد.

 آزاده به تولید 30 عنوان تراکت و10 مورد تولیدات دیجیتال در این جشنواره و نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تاکنون ثبت نام از 700 اثر انجام شد و بیش از هزار اثر  در دبیرخانه دریافت شد.



    ©2013 APG.ir