تعداد بازدید: 3193

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 19 آبان 1390-20:14

درست بخوريم،درست زندگي کنيم

 امیدواریم در 20 سال آینده بتوانیم ادعا کنیم که افراد به سادگی مبتلا به بیماری نمی شوند/ به دلیل ظرفیت های خوبی که مازندران دارد این جشنواره در مازندران برگزار شد/دانشگاه علوم پزشکی ، صرفا متولی بهداشت جامعه نیست/سه دانشگاه بابل، گلستان و سمنان نیز در این جشنواره ملی غرفه دایر کردند.(گزارش افتتاحيه نخستين جشنواره ملي هنر،رسانه و سلامت)


نخستین جشنواره ملی هنر ، رسانه و سلامت با 20 غرفه نمایشگاهی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری آغاز به کار کرد.

بنا بر گزارش ارسالي روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مازندنومه،این جشنواره به مدت سه روز و در هشت محور برگزار می شود.

آموزش روش های درست سالم زیستن، داشتن تغذیه و بهداشت فردی مناسب از بخش های مهم این جشنواره است.

*ناصحي:نگاه ما بر برگزاری دائم این جشنواره است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت: این جشنواره سال گذشته به صورت استانی در مازندران برگزار شد و به دلیل اینکه با استقبال مواجه شد با نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت ملی در سال جاری آغاز به کار کرده است.

دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه 1400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ، خاطر نشان کرد: 242 اثر کتاب آموزشی ، 302 پوستر، 108 روزنامه و مجله ،126 عکس ، 409 نقاشی ، 44 داستان کوتاه ، 12 کاریکاتور و 16 فیلمنامه در قالب این اثرها به جشنواره ارسال شده است.


وی با اشاره به اینکه برگزیدگان در هشت محور معرفی می شوند، گفت: 40 اثر برگزیده در مراسم اختتامیه این جشنواره در حضور وزیر بهداشت معرفی می شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برگزاری این جشنواره می تواند نقش مهمی در آموزش و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد، نگاه ما بر برگزاری دائم این جشنواره است تا اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه در زمینه آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نقش خود را ایفا کنند.


دکتر ناصحی بر نقش آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ سلامت اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری کند تا سنگ بنای سلامت جامعه را از مقطع جوان و دانش آموزان پایه ریزی کنند.

*رخشاني:همه ارگان ها باید به نسل سالم آینده ایران فکر کنند

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: فکر کردن و برنامه ریزی برای سلامت نسل آینده کشور وظیفه همه نهادها و ارگان ها است و نباید فقط به این مسئله فکر کرد که وظیفه ارتقای سلامت فقط بر عهده وزارت بهداشت است.

دکتر فاطمه رخشانی در آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی هنر ، سلامت و رسانه در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه امیدواریم در 20 سال آینده بتوانیم ادعا کنیم که افراد به سادگی مبتلا به بیماری نمی شوند ، تصریح کرد: به این ترتیب هزینه های درمان هم کاهش یافته و مردم متحمل هزینه درمان نمی شوند.

وی با اعلام اینکه بیشتر بیماری های غیر واگیر جامعه امروز به شیوه زندگی مردم مرتبط است، تصریح کرد: با آموزش و می توان از عوامل خطر و رفتارهای نامناسبی که به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و تغذیه ای ایجاد می شود، جلوگیری کرد.

رخشانی در مورد برگزاری این جشنواره و نمایشگاه نیز بیان داشت: هنر مهمترین ابزار در انتقال اهداف آموزشی می تواند باشد که در این راستا باید بهتر عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره سعی می کنیم پیام های آموزشی را انتقال دهیم، یادآور شد: باید در این بخش بسترهای ایجاد شد که این بسترها در قالب های مختلف هنری، شعر، کاریکاتور و فیلم می تواند راهگشا باشد.

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در ادامه با یادآوری این نکته که این جشنواره به منظور بالا بردن فرهنگ سلامت مردم همراه با ابراز هنر و اطلاع رسانی برگزار می شود، گفت: باید برگزاری این جشنواره ها تداوم یابد تا رفتارهای درستی که مد نظر برگزار کنندگان این جشنواره است به درستی انتقال داده شود.

وی در مورد چرایی برپایی این جشنواره در مازندران بیان داشت: به دلیل ظرفیت های خوبی که مازندران دارد این جشنواره در مازندران برگزار شد و سال های آینده هم این کار را ادامه خواهیم داد.

 رخشانی با اشاره به اینکه ، آموزش به نسل جوان و به ویژه آغاز آموزش ها از مهدکودک ها بهترین راه انتقال رفتار درست تغذیه ای و بهداشتی است، تاکید کرد: آموزش و پرورش می تواند در این زمینه فعال تر عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی در حوزه آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت داریم ، یادآور شد: تلاش ما بر این است که محتوای آموزشی که نیاز مردم است از طریق کانال های مختلف در دسترس مردم قرار گیرد تا بتوانند علائم بیماری را شناسایی کرده و در روند درمان ، موثر باشند.


مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، با بیان اینکه از طریق این سیستم مردم باید بتوانند سئوال هایی که در ذهن دارند از مرجع مشخصی پاسخ مناسبی دریافت کنند، افزود: جواب هایی که قابل تجزیه و تحلیل باشد تا مردم درباره سلامتی خود تصمیم بگیرند

*ابراهيمي:دانشگاه علوم پزشکی ، صرفا متولی بهداشت جامعه نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: اگر همه دستگاه های اجرایی استان از محل اعتبار فرهنگی یک درصد را به ارتقای سلامت اختصاص دهند، می توانند در سلامت فرهنگ تغذیه ای جامعه موثر باشند.


 هادی ابراهیمی در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی هنر ، رسانه و سلامت در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار داشت: ارتقای سلامت در جامعه نیازمند همکاری همه نهادها است که باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.


وی با بیان اینکه برقراری و طراحی همه مکانیزم های حوزه سلامت در جامعه به فرهنگ سازی نیاز دارد ، تصریح کرد: اگر در این زمینه به اطلاع رسانی توجه نکنیم و نیاز مخاطبان را شناسایی نکنیم موفق نخواهیم بود و نقش اطلاع رسانی در ارتقای سلامت افراد انکارناپذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیاز سطح مختلف مخاطبان در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته ، ادامه داد: این اطلاعات اگر در دسترس مخاطبان قرار گیرد می تواند تاثیرگذار باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کارگروه امنیت و سلامت غذایی استان ، به صورت مستمر برگزار می شود که اغلب دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه هستند ، گفت: نقطه عطف تصمیم گیری ها در این کارگروه است که می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ، صرفا متولی بهداشت جامعه نیست ، خاطرنشان کرد: این دستگاه ماموریت های زیادی دارد و از طرفی آسیب ها و نارسایی های حوزه درمان زیاد است و دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام این مسئولیت نیستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه سلامت زیربنای جامعه است و نیروی انسانی سالم در گرو توجه به بخش سلامت است، خاطر نشان کرد: باید در راستای تخصیص اعتبارات به حوزه بهداشت و درمان کمک می کنیم


*آزاده:50 تراکت، 30 نمونه کتاب و آثار آموزشی و یک هزار و 400 اثر در جشنواره

 دکتر حسین آزاده در حاشیه مراسم افتتاح نخستین جشنواره هنر، رسانه و سلامت در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه ارائه تولیدات و محصولات فرهنگی و آموزشی حوزه سلامت در استان در 20 غرفه دایر شده است.


وی با اشاره به اینکه سه دانشگاه بابل، گلستان و سمنان نیز در این جشنواره ملی غرفه دایر کردند، افزود: کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز آثار و محصولات فرهنگی خود را در مورد بهداشت روانی، تغذیه ای و سلامت فردی به این نمایشگاه ارسال کردند.

 آزاده در مورد آثار ارسالی به این جشنواره تصریح کرد: پوستر، نقاشی، کاریکاتور، روزنامه، مجله و عکس آثار ارسالی به این جشنواره از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است.


وی با اعلام اینکه 50 تراکت، 30 نمونه کتاب و آثار آموزشی و یک هزار و 400 اثر در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرد، ابراز داشت: در کنار غرفه های که محصولات آموزشی و فرهنگی حوزه سلامت را ارائه می دهند، غرفه سلامت سنجی، مشاوره تغذیه نیز به صورت رایگان ارائه می شود.

دبیر جشنواره هنر، سلامت و رسانه در مورد نقش آموزش در ارائه رفتارهای بهداشتی و تغذیه ای سالم گفت: در بخش آموزش در کنار دانشگاه علوم پزشکی باید آموزش و پرورش نیز حضور موثر داشته باشد.

وی از همکاری آموزش و پرورش مازندران برای توزیع و تکثیر پکیج های آموزشی خبر داد و تصریح کرد: معاون سیاسی استاندار مازندران در این جشنواره عنوان کرد با همکاری آموزش و پرورش استان زمینه چاپ و توزیع جزوه های آموزشی و بهداشتی در مدارس استان فراهم شود.


  • روبه شادیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 20 آبان 1390-0:0

    جشنواره ملی رسانه و سلامت در ساری بدون حضور رسانه های مجازی !؟

    اگر چه دکتر میرزایی معاون فنی مرکز بهداشت استان مازندران در قبل اعلام کرده بود محورهای اصلی در این جشنواره شامل رسانه های چاپی خواهد بود اما ....
    ایشان گویا نمی دانند 70 تا 80% رسانه های دعوت شده در جشنواره شان از سایت ها و رسانه های مجازی که امروزه دنیای خبر را در اختیار دارند تغذیه می گردند .

    البته ما مقصر آقایان میرزایی و نا صحی را نمی دانیم بلکه یک نمره منفی برا ی ریاست و هیات مدیره خانه مجازی مازندران منظور خواهیم کرد و امید واریم آقای رم دانی اگر وقتش را داشتند یک توضیحی در این خصوص مرحمت بفرمایند .

    • جمعه 20 آبان 1390-0:0

      همه میدانند که حفظ سلامت جامعه با همایش و دائر کردن این قبیل غرفه ها نیست! جامعه وقتی به بخور بخور و بگیر و ببند و بزن و در رو بگذرد این نوعی تبانی است که اقایان و خانم های وزیر و وکیل بیایند و ازین قبیل فرمایشات تحویل مردم بدهند! شما همت کنید و سرانه و سهم مردم را در مقوله سلامت بپردازید نه اینکه ریش و قیچی دست شما باشد و تامین اعتبار و کارپردازی اش هم اما شیون سر بدهید و واویلا بگوئید.....! خب با این روش که شما در برنامه ریزی و مدیریت و دادن ها و ندادن ها درپیش گرفتید بهتر ازین هم نمیشود که سر خلق اله را به چند تا غرفه نمایشی بند کنید و از اهالی هنر هم بخواهید که برای شما کارکاتور و نقاشی بکشند و شعر و مقاله بنویسند و این اجل اکرم مستطاب عالی جناب معاون سیاسی استاندار مازندران هم به سیاق معمول و مرسومش شرف حضور بیابند و از روی نطقهای صدبار خوانده اش یک بار دیگر بخوانند تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک به کار خود باشند و شما و ایشان هم به کار خود و امت شریف و شهید پرور هم ذوق بکنند که همایش استانی را در سطح ملی داشتند....! ( کار به اندیشه بی مایه شد - مام وطن مرد و یکی دایه شد ) واقعا باید از برنامه ریزان و دست اندرکاران بخش سلامت تشکر کرد....خدا قوت!


      ©2013 APG.ir