تعداد بازدید: 3251

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 26 آبان 1390-8:3

طاهايي:مازني حرف بزنيم،اما فارسي محور است

مسئولان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان،به زبان مازندراني سخنراني کردند/اميري:آذری ها در هر جای دنیا به یکدیگر برسند، به زبان مادری صحبت می کنند/طاهايي:فرمانداران تنکابن و رامسر هم با گویش گیل- ماز تکلم کنند/مازندرانی صحبت کردن در حد مقدور انجام شود اما باید بدانیم زبان فارسی محور است/دانشگاه مازندران در تدوین دانشنامه مازندران سهل انگاری کرد و استاد انوشه ناراحت شد/ابراهيمي:250 ميليون تومان به رسانه هاي مازندران اختصاص يافت.


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-جلسه شورای آموزش و پرورش استان ، این بار متفاوت برگزار شد. طبق بخشنامه ای ، مدیران باید در جلسات اداری با زبان مازندرانی صحبت کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این نشست که چهارشنبه شب برگزار شد،گفت: تجربه به من ثابت کرده آذری ها در هر جای دنیا به یکدیگر برسند، به زبان مادری صحبت می کنند، ما مازندرانی ها در شهر و دیار خودمان برای حرف زدن با زبان مادری مشکل داریم و فارسی حرف می زنیم.

  محمدعلی امیری ادامه داد: بستری ایجاد نکردیم تا بچه ها باورهای خود را عملی کنند و چه بسا حجابی روی این زبان ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ،گفت:20 درصد از مدارس استان هوشمندسازی می شوند.

 وی افزود: با پیش بینی 2 میلیارد تومان بودجه از سوی وزارت آموزش و پرورش، کمک دستگاه ها و مشارکت های مردمی هوشمندسازی در هزار مدرسه استان انجام می شوند.

امیری یادآور شد: طبق مصوبه هیات دولت ، دستگاه ها باید در هر شهرستان جهت هوشمند سازی یک مدرسه اقدام کنند.

وی با اشاره به گام ویژه مازندران در اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور ، تصریح کرد: برای اعزم 40 هزار دانش آموز پایه دوم متوسطه به مناطق جنگی برنامه داریم که سه چهارم این اعزام انجام شده و سهم بودجه استانداری در این زمینه خالی است چرا که بر اساس مصوبه دولت ، یک سوم از این هزینه بر عهده آموزش و پرورش ، یک سوم بر عهده سپاه و یک سوم هم بر عهده استانداری بود.

امیری ، بیان داشت: به جهت یک سوم باقی مانده از بودجه سهم استانداری ، بقیه اعزام را متوقف کرده ایم.

 وی با اشاره به کسب رتبه دوم مازندران در کنکور سراسری 89- 90 با اختلاف 59 صدم از رتبه نخست ، گفت: مازندران گام های خوبی در زمینه های مختلف آموزش و پرورش برداشته است.

*طاهايي:انوشه از دانشگاه مازندران ناراحت است

 به گزارش خبرنگار ما استاندار مازندران هم با گويش غرب استاني اش در سخنانی اظهار داشت: فرمانداران تنکابن و رامسر هم با گویش گیل- ماز تکلم کنند.

 طاهایی یادآور شد: مازندرانی صحبت کردن در حد مقدور انجام شود اما باید بدانیم زبان فارسی محور است و زیر پرچم ایران، اقوام با زبان های مختلف ، محترم هستند.

 استاندار مازندران در این نشست اظهار داشت: دانشگاه مازندران در تدوین دانشنامه مازندران سهل انگاری کرده که این امر موجب دلسردی استاد انوشه را فراهم آورده است.

وی افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاون سیاسی استانداری ماموریت یافته اند تا این مشکل را بین استاد انوشه و دانشگاه مازندران برطرف کنند.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال بودجه فرهنگی آموزش و پرورش منظور نشده ، تصریح کرد: این موضوع در پیشنهاد دولت مطرح شد اما در نهایی شدن بودجه در مجلس ، حذف شد.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه ها هم حذف شده ، ادامه داد: سال گذشته از محل بودجه فرهنگی مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرای طرح ضیافت اندیشه به دانشگاه ها اختصاص دادیم.

طاهایی یادآور شد: کمکی که استانداری سال گذشته به راهیان نور داشت از محل همین بودجه بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال فقط بودجه ورزش مدارس از محل بودجه فرهنگی است.

طاهایی با بیان اینکه آموزش و پرورش امسال 150 میلیون تومان بودجه تملک برای ورزش مدارس دارد ، گفت: حدود 700 میلیون تومان هم بودجه هزینه ای دارد.

 وی با اشاره به حماسه تاریخی آزادسازی سوسنگرد همیشه قهرمان ، اظهار داشت: مازندران پیشینه و یادمانی در سوسنگرد دارد و بازسازی سوسنگرد را هم در آن مقطع بر عهده گرفته بود.

 طاهایی با اشاره به قهرمان مازندرانی سنگین وزن جهان ، افزود: سلیمی در قلب اروپا موجب برافزاشته شدن پرچم ایران و نواخته شدن سرود ملی کشورمان شد.

 * ابراهيمي: 250 میلیون تومان به رسانه ها اختصاص يافت

بر اساس اين گزارش،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: از سوی استاندار مازندران مبلغ 250 میلیون تومان به رسانه های استان اختصاص یافت.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت: از استاندار مازندران مبلغ 250 میلیون تومان برای اختصاص به رسانه های مکتوب و مجازی استان درخواست کردیم که با این مبلغ موافقت شد.

وی افزود: هرچه به جایگاه رفیع اصحاب رسانه کمک و توجه شود باز هم کم است.

 ابراهیمی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران،تصریح کرد:با توجه به تنگناهای بودجه ای اما نمایشگاه کتاب برگزار شد.

وی ادامه داد: از دانشگاه و آموزش و پرورش درخواست کردیم با برنامه در نمایشگاه کتاب حضور یابند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه دستگاه های استان با حضور در نمایشگاه کتاب ، این نمایشگاه را نقد و آسیب شناسی کنند، خاطرنشان کرد: از نقدها و نظرهای صاحب نظران در برگزاری نمایشگاه های بعدی استفاده خواهیم کرد تا کبودها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم برای برگزاری نماشگاه کتاب از ناشران استانی استفاده کنیم ، گفت:بیش از 30 ناشر استانی و بیش از 100 نمایندگی ناشران کشوری در این نمایشگاه حضور دارند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیش از 151 هزار جلد کتاب منتشر کرده ، اظهار داشت: حدود 60 هزار جلد از این تعداد در مدارس ، مساجد و دانشگاه ها توزیع شده است.

 وی با اشاره به پیام آیت الله جوادی آملی به مناسبت روز مازندران ، تصریح کرد: پیام ایشان به صورت لوح فشرده و به صورت مکتوب از شنبه در اختیار افراد قرار می گیرد.

*اسلامي:طاهایی ناجی مازندران شده است

 مسئول پژوهشکده ساری شناسی در این نشست ، گفت: طاهایی ناجی مازندران شده و مازندران را از مردن نجات می دهد چراکه اگر زبان ملتی بمیرد ، آن ملت هم خواهند برد.

 حسین اسلامی تصریح کرد: می خواهیم به بقیه اقوام بگوییم که مازندرانی ها غذا ، لباس ، فرهنگ و همه چیز دارند اما همه این موارد را زیر پرچم ایران می خواهیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی کرده اند بین 20 تا 50 سال آینده زبان مازندرانی می میرد، یادآور شد: امروز ، روزی است که همه باید به میدان بیایند.

 اسلامي خاطرنشان کرد: این بخشنامه ، یخ مازندرانی صحبت کردن را آب کرد و فکر نمی کردیم به این خوبی اجرا شود.


  • شنبه 28 آبان 1390-0:0

    اقای استاندار استاد انوشه از کجا سفارش شدند /؟یه تحقیقی بکنید بد نیست تازه درشورای اموزش وپرورش بحث معلم اخراجی چه ربطی داره

    • جمعه 27 آبان 1390-0:0

      اما مازني گپ بزنيم مسئولين وسه بايد جلسه دله مترجم بياريم .

      • پنجشنبه 26 آبان 1390-0:0

        خا....دیگه امه گرفتاری تموم بییه....امه یخ هم که او بییه.... ساری شناسی رئیس هم بته اوستاندار طهائی (ناجی ) مازرون هسه....ای دیگه فتور خامبی که اماره ندانه؟ اسا بلای سر کار هاکنین دیگه! امه سرره بخره که انده امسه زحمت گشننی.....شمه خجالت کجه در بوریم....ولا اروای مه مار....اوویییییییییییی


        ©2013 APG.ir