تعداد بازدید: 3640

توصیه به دیگران 2

جمعه 4 آذر 1390-0:6

قد بلند يا همت بلند؛مساله اين است!

 قرار بود مراسم تجليل از کوتاه قامتان بابلي،ساعت 14 به میزبانی بهزیستی بابل انجام گیرد،اما برنامه ساعت 15:30 دقیقه آغاز شد و تعدادی از مهمانان و خانواده های کوتاه قامتان به خاطر این حرکت ناپسند مسئولان،سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند/بعد از 99 سال برای ما مراسمی گرفتند که هیچ مسئولی حضور نیافت/آیا الان اگر تجلیل ازمراسم آقازاده ها بود، آقايان شرکت نمي کردند؟!(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از مراسم کوتاه قامتان بلند همت)


 مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل:داخل خودرو نشسته بودم. شخصی در مورد خانم معلولی که پزشک است و با یک اتفاق برای همیشه از نعمت راه رفتن محروم و برتخت میخکوب شد، صحبت می کرد .

مي گفت: این پزشک حاذق در یک تصادف معمولی با خارج شدن فلزی از صندلی اي که روی آن نشسته بود و رانندگی می کرد،براي همیشه قطع نخاع شد.

همه ما در یک لحظه می توانیم دست و پا، چشم، کمر و هریک از اعضای بدن را ازدست بدهیم و برای همیشه معلول شویم ولی تعدادی از عزيزان ما در سن نوجوانی به علت از کار افتادن غده هیپوفیز که باعث ادامه رشد می شود، از نعمت قد طبیعی محروم می شوند و ما این افراد را با عنوان کوتوله می شناسیم.

 انجمن "کبوتران زمینی بابل" که گاهگاهی با حضور جوانان خوش ذوق،مراسم و یا همایش هایی برای نوعروسان، معلولان ، خیران و امثال آن برگزار می کند، این بار با نام " کوتاه قامتان بلند همت" مراسم تجلیلی برای این قشر پر آوازه که خدمات درخشانی به شهروندان ارایه داده بودند، برپا کرد.

چهارشنبه گذشته مراسم تجلیل از این کبوتران کوچک برگزار شد.مي گويند اینها به دلیل بی توجهی، کمتر در اظهار عمومی مشاهده می شوند ولی این بار به همت جمعیت هلال احمر بابل در سالن این اداره حضور یافتند.

 قرار بود مراسم ساعت 14 در سالن اجتماعات هلال احمر بابل به میزبانی بهزیستی این شهرستان انجام گیرد،اما برنامه ساعت 15:30 دقیقه آغاز شد و تعدادی از مهمانان و خانواده های کوتاه قامتان به خاطر این حرکت ناپسند مسئولان سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.

 یکی از کوتاه قامتان با طعنه مي گفت: بعد از 99 سال برای ما مراسمی گرفتند که هیچ مسئولی حضور نیافت!

 دیگری می گفت: آیا الان اگر تجلیل ازمراسم آقا زاده ها بود، آقايان شرکت نمي کردند؟

 دیگري بغض گلویش را گرفته ،سرش را پایین انداخته بود و با کفش پسرانه ورزشی اش به کف سالن فشار می آورد و بغل دستی اش هم انگشتان دو دستش را به هم بافته بود به صحن خیره خیره نگاه می کرد.

 برنامه ساعت 15:30 دقیقه شروع شد ولی همچنان مهمانان جلسه منتظر مسئولان بودند . خبرنگاران که در حال ترک جلسه بودند به توصیه خانواده يکي از کوتاه قامتان بلند همت ماندند.

 آقای رییس به همراه هیات همراه ساعت 16:30 دقیقه وارد جلسه شد.کمی صحبت کرد و نشست.دقايقي بعد مجری برنامه اسامی بلند همتان را برای دریافت جوایز قرائت کرد.

 در این زمان ترافیک روی سن نظر هر شرکت کننده و بیننده را در این مراسم به خود جلب مي کرد. بعضی از دوستان خبرنگار به طنز به همدیگر می گفتند یکی از شماها به مديرکل بهزيستي بگویید برای روان شدن ترافیک طرح زوج و فرد را اجرا کند تا خانم ها و آقایان با هم تصادف نکنند! خبرنگار ديگري گفت:مثل اینکه آقاي مدير همه همکاران خود را روی سن مستقر کرد تا آلبوم عکس مدیریتي خود را در بابل تکمیل کند!

  کوتاه قامتان به اصرار مسئولان جلوی آنها مستقر شدند تا درعکس یادگاری شان نشان دهند که چقدر روسا بلند قامتند!

اما آیا به رخ کشیدن قد و قامت هنر است یا برنامه ریزی و احترام به همنوع ،هنر انسانیت است؟!

 مدیران مستقر در سکو از تعداد تجلیل شونده ها بیشتر بودند،اما کسي از حاضران قامت کوچک آنها را نشان محرومیت شان قلمداد نکرد و همه مظلومیت شان را احساس کردند.

مراسم با همه کم و کاستی ها به پایان رسید.در این لحظه خبرنگاران به دور" ردایی" -مديرکل بهزیستی مازندران - حلقه زدند و او را به گوشه ای از بیرون سالن برای پاسخگویی هدایت کردند.

 خبرنگاری گفت: آقای مدیرکل؛ کوتاه قامتان به خاطر تاخیر 150 دقیقه ای شما ناراحت شدند.او توضيحاتي داد تا کارش را توجيه کند،اما کسي توجيه منطقي نشد.


  • يك كوتاه قامتپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 7 آذر 1390-0:0

    اينهمه زحمت كشيدن تا ديگه به ما كوتوله نگن اما متاسفانه باز هم.............

    • دوشنبه 7 آذر 1390-0:0

      گزارش خوبی بود.نفس برگزاری اینگونه برنامه ها برای کوتوله ها،معلولان و...خوب است مشروط بر اینکه مراسم خوب برگزار شود جای گله نماند.مگر مدیرکل بهزیستی خبر نداشت این بچه ها منتظر او هستند پس چرا رفته بود دنبال کارهای دیگرش؟اول برنامه را تمام میکرد و بعد به کارهای دیگرش میرسید که این بنده های خدا علاف نشوند.هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست.به قول گزارش بعد از 99 سال آمدند جشن بگیرنر اما از دماغ شون دراوردند

      • يکشنبه 6 آذر 1390-0:0

        ما كه اومده بوديم پس لطف كنين يقه مسئولين ديگه رو بگيريد

        • بهزیستی بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 6 آذر 1390-0:0

          با سلام خدمت خبرنگارمحترمه ضمن تشکر از ذره بینی وحساسیت بجا جهت اطلاع عموم شهروندان عزیز مراسم توسط انجمن کبوتران زمینی برپا شده بود وبخشی از هزینه همایش توسط بهزیستی تامین گردیده ومدیرکل بهزیستی مثل بقیه مسئولین مهمان بود به هرحال علی رغم برنامه بازدید شهرستانی ونظارتی مراکز بهزیستی در برنامه روز چهارشنبه بود چند تا از برنامه های مصوب بازدیدی را حذف تا به این برنامه برسد حال سوال اینجاست بروید دنبال بقیه مسئولین شهرستانی واستانی که در این جلسه دعوت بودنداما جای آنها خالی بود .پس بیاییم اخلاق روزنامه نگاری را سرلوحه کار قرار داده وقسمت پر لیوان راهم ببینیم نه فقط خالی آن را.!!!

          • شنبه 5 آذر 1390-0:0

            شما انگار پوستر اين همايش را نخوندين.

            • يكي از كوتاه قامتانپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 5 آذر 1390-0:0

              با خدا پدر و مادر مديران بهزيستي رو بيامرزه كه ب اينكه دير امودند ولي اوووووووووومدن

              • شنبه 5 آذر 1390-0:0

                اعضاي شوراي شهربابل درسفربه ايتاليا چنين مراسم هائي رادرآنجانديدندتا دربابل شركت كنند بقيه مسئولين هم شبيه اعضاي شوراي شهر.تعجب ازاين است آنهائي كه مي خواهند كانديداي مجلس بشوندواين روزها طرفدارمردم شدنددراين جلسه سروكله اشان پيدانشد.حتمارفتندگل بچينند

                • شنبه 5 آذر 1390-0:0

                  بعضی آقایان ما سالم ها و بلند قدها را تحویل نیگیرند چه برسد به این بنده های خدا

                  • جمعه 4 آذر 1390-0:0

                    بی توجهی مسئولان به برنامه ها و حداقل یک ساعت تاخیر برای آغاز کردن برنامه ها، دیگر مد شده است! حالا چطور این مسئولین دارن برنامه تنظیم می کنند برای توسعه شهرستان و استان خدا می داند!!استاندارطاهایی این مطالب را نمی بیند؟!


                    ©2013 APG.ir