تعداد بازدید: 2243

توصیه به دیگران 2

شنبه 5 آذر 1390-0:11

مازندران در هفته اي که گذشت

 جهرمی برای همیشه از نظام اخراج شد/35 درصد فضاهای اداری مازندران برای معلولان مناسب سازی نیست/تنها 50 درصد پروژه های عمرانی ساری اجرایی شده است/بانوی مازندرانی به تیم ملی پینگ پنگ دعوت شد/سهمیه سوخت در مرزن‌آباد بسیار پایین است/و... (برگزيده خبرهاي مازندران از 28 آبان تا 4 آذر ماه 90)


*اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی برای تضعیف نظام طراحی شد

 فارس: حجت‌الاسلام مهدی طائب  در طرح آموزشی هادیان بصیر ویژه معلمان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ساری و میاندرود که در اردوگاه دانش آموزی بادله‌ ساری برگزار شد در بخش پرسش و پاسخ با بیان اینکه سئوالات متعددی در مورد اختلاس 3 هزار میلیاردی پرسیده می‌شود، بیان داشت: طرح 3 هزار میلیارد تومانی پروژه‌ای برای آلوده‌سازی و سرنگون‌سازی طراحی شده است و بسیاری از افراد بدون اینکه بفهمند ‌در این طرح درگیر شده‌اند.

 وی افزود: پروژه 3 هزار میلیاردی مانند قتل های زنجیره ای طراحی شد که در این طرح جهرمی برای همیشه از نظام جمهوری اسلامی اخراج شد در حالی که از این پرونده سودی نبرد.

 طائب ادامه داد: اگر درایت مجلس نبود حسینی، وزیر اقتصاد هم به سرانجام جهرمی مبتلا می‌شد در حالی که از این پرونده بهره‌ای نبرده بود، این پرونده پای خیلی‌ها را به میان کشاند که آن هم به منظور تضعیف نظام بود.

*ساختمان كنوانسیون جهانی تالاب ها امسال در رامسر به بهره برداری می رسد

 ایرنا: مدیركل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت : ساختمان دبیرخانه دائمی كنوانسیون بین المللی تالاب ها تا پایان امسال در شهرستان رامسر به بهره برداری می رسد.

 هرمز محمودی راد در حاشیه نشست مسولان محیط زیست كشور و مشاور و پیمانكار این پروژه در فرمانداری رامسر افزود :پارسال كه جشن چهلمین سالروز تاسیس كنوانسیون جهانی لاب ها در رامسر برگزار شد، یكی از مصوبات آن احداث دبیر خانه دائمی بود.

 وی اظهار داشت: هم اكنون این ساختمان با دو هزار متر مربع زیربنا بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

مدیركل محیط زیست مازندران هزینه ساخت این ساختمان را دو میلیارد و 440 میلیون تومان اعتبار برآورد كرد و افزود: نمایندگان كشورهایی نظیر ژاپن ، پاكستان و مالزی تلاش داشتند تا این دبیر خانه در كشورشان دایر شود كه با تلاش های این سازمان ، جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقر دبیرخانه انتخاب شد.

* 35 درصد فضاهای اداری مازندران برای معلولان مناسب سازی نیست

مهر: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: بیش از 35 درصد فضاهای شهری و اداری استان برای معلولان مناسب سازی نشده است.

سید عیسی هاشمی حیدری در جلسه مناسب سازی و زیرساختهای ادارات و شهرداریهای مازندران برای معلولان اظهار داشت: ایجاد رفاه و آرامش حق معلولان در داخل شهرها بوده که باید توسط دستگاهها در داخل استان صورت گیرد.

 معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: مسئولان باید برای تامین رفاه حال جسمی معلولان تلاش بیشتری ازخود نشان دهند و شرایط رابه گونه ای برای آنها مهیا تا همانند دیگرافراد جامعه از امکانات شهری استفاده کنند.

هاشمی گفت: تمامی ساختمان های اداری استیجاری باید برای استفاده معلولان درآنها مناسب سازی صورت گیرد.

 وی تاکید کرد: اگر اداره یا سازمانی برای مناسب سازی معلولان فعالیتی نداشته باشد آن دستگاه به مردم معرفی خواهد شد.

* واحدهاي كارگاهي شهرك صنعتي جويبار ، آماده واگذاري است

 ایسنا: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران از آمادگي واگذاري واحدهاي كارگاهي به متقاضيان ، در شهرك صنعتي جويبار ، خبر داد .

 عباسعلي وفايي نژاد با اشاره به رسالت شركت شهرك هاي صنعتي در ايجاد بستر مناسب براي حضور سرمايه گذاران و فراهم نمودن زمينه هاي مشاركت هرچه بيشتر بخش خصوصي در عرصه هاي توليد و صنعت استان ، اظهار داشت:اجراي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ، با طرح هدفمند كردن يارانه ها ، سرعت و شتاب قابل توجهي گرفته و دولت خدمتگزار نيز با حمايت هاي لازم ، نقش ارزشمند اين اصل قانون اساسي را در صحنه اقتصاد كشور ، به خوبي ترسيم كرده است.

 مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران افزود:اين واحدهاي كارگاهي در زميني به مساحت 9000 مترمربع در شهرك صنعتي جويبار ، احداث شده و آماده واگذاري به سرمايه گذاران علاقه مند در امر توليد و توسعه صنعت است.

تنها 50 درصد پروژه های عمرانی ساری اجرایی شده است

 مهر: عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: تنها 50 درصد پروژه های عمرانی در سطح شهر ساری طی دوره سوم شورا عملیاتی شده است.

 سید جمال باقری در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: اجرای پروژه های عمران شهری در دوره سوم فعالیت شورا شتاب بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: ترمیم معابر و حفاری توسط دستگاه حفار صورت گرفته و شهرداری هیچ نقشی در آن ندارد که تمام مردم آن را متوجه شهرداری می دانند و مورد هجوم قرار می گیرد.

باقری گفت: فرماندار در شهرمی تواند بین دستگاها هماهنگ کند تا قبل از آسفالت دستگاهای برق، آب وفاضلاب، مخابرات و گاز عملیات حفاری خود را انجام دهند.

 وی اظهار داشت: زمینی در مرکز شهر در ابتدای خیابان خاقانی وجود دارد و بلاتکلیف و بدون حصار باقی مانده که شهرداری باید ورود کند تا تکلیف این زمین در وسط شهر مشخص شود.

* قهرمان وزنه‌برداری جهان در مازندران تجلیل شد

 فارس: مدیر امور ورزش و جوانان قائم شهر در این مراسم گفت: جوانان ورزشکار شهرستان قائم شهر از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 8 مدال جهانی را از آن خود کردند.

عادل عالیشان تصریح کرد: کمتر شهری در کشور دیده می‌شود که این طور افتخارات را داشته باشد.

وی تصریح کرد: از افتخارات و مدال‌آوران می‌توان به مدال طلای جابر صالح زاده در مسابقات کشتی جوانان جهان، رشته نابینانیان و کم بینایان، کشتی آلیش در کارات و مدال برنز در مسابقات امیدهای جهان توسط آرش عالی‌نژاد اشاره کرد.

 عالیشان با بیان اینکه در سال‌های گذشته قائم شهر را با فوتبالش می‌شناختند اما اکنون با رشته‌های ورزشی گمنام و در راس آن با مدال طلای بهداد سلیمی وزنه‌بردار قائمشهری می‌شناسند، اضافه کرد: کشور ایران قدرت منطقه در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی است و با کسب این مدال موجب افتخار ایران شد.

*مازندران برای انتخابات رایانه ای آماده است

مهر: علی اکبر طاهایی افزود: وزارت کشور توانست نظر موافق شورای نگهبان را برای برگزاری بخشی از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت رایانه ای جلب کند که این شرایط در استان نیز فراهم است.

وی اظهار داشت: شرایط در سراسر کشور و استان مهیا شد و وزارت کشور تیم های آموزشی را در قالب همایش های منطقه ای برای استان ها در نظر گرفته است.

طاهایی بیان داشت: در این زمینه همایش دو روزه ای برای توجیه کارشناسان و دست اندرکاران انتخابات در مازندران نیز برگزار شد.

* افتتاح نمايشگاه «بصيرت» در صدا و سيما مازندران

 ایسنا: به مناسبت هفته بسيج،نمايشگاهی با عنوان «بصيرت» از روز چهارشنبه دوم آذرماه 90 در صدا و سيمای شبكه «تبرستان» افتتاح شد.

 سردار«محمدتقی شاهچراغی»، فرمانده سپاه كربلای استان در افتتاحيه نمايشگاه «بصيرت»، با بيان اين جمله كه دشمنان ايران اسلامی بدانند، با جنگ نرم هم نمی‌توانند به نقشه‌های شوم خود برسند، گفت: آمريكا عامل تمام فتنه‌ها است و دشمنان انقلاب اسلامی خصوصا آمريكای جنايتكار، چه قبل و بعد از انقلاب و همچنين در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، تا به حال به شكل‌های مختلف خواستند تا ميان مردم و مسئولان نظام شكاف ايجاد كنند و هدف نهايی آنان ولايت فقيه بوده است، كه خوشبختانه با بيداری مردم و هوشياری مسئولان، در طرح‌هايشان ناكام ماندند.

 فرمانده سپاه كربلای مازندران، اظهاركرد: تنها چيزی كه می‌تواند دشمن را از هم بپاشاند بصيرت، آگاهی و روشنگری بوده و با توجه به اينكه رسانه‌های غربی تلاش دارند تا از طريق انحراف به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، رسانه ملی با روشنگری می‌تواند توطئه‌های آن‌ها را خاموش كند و برپايی اين نمايشگاه و پرداختن به زندگی 17هزار شهيد ترور از جمله شهيدان «حسن آيت» و «ديالمه» از نمونه‌های آن است.

 در ادامه اين مراسم، «بهرام حميدی»، مديركل صدا و سيمای مركز مازندران طی سخنانی در خصوص جنگ نرم، گفت: تا ديروز قدرت‌های استكباری برای تسلط بر ساير كشورهای جهان از طريق جنگ نظامی وارد عمل می‌شدند، اما امروزه، از طريق جنگ نرم به دنبال تسلط بر جهان هستند.

 حميدی تصريح كرد: بدون شك رسانه‌ها در جنگ نرم، در خط مقدم قرار دارند و با توجه به گستردگی دنيای ارتباطات، ما با جنگ رسانه‌ای نيز روبرو هستيم و هر رسانه‌ای كه قوی‌تر باشد در جهت‌دهی افكار عمومی می‌تواند مؤثرتر عمل كند.

لازم به ذكر است، اين نمايشگاه با موضوعات فتنه، ترور، وهابيت و انحراف در جهت تنوير افكار عمومی در مقابله با جنگ نرم داير شده و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه تا پايان هفته بسيج، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها ازساعت 15 تا 18 از نمايشگاه واقع در صدا و سيما مركز مازندران ديدن كنند.

* مسئولان حمایت خود را از نخبگان دریغ نکنند

 فارس: مخترع ویلچر همه‌کاره جانبازان و معلولان گفت: نخبگان و مخترعان عاملان سازندگی کشور هستند، ای کاش مسئولان حمایت‌های خود را از آنان به مانند دیگر افتخارآفرینان کشور دریغ نمی‌کردند.

 سعدی مشهد‌بانی در همایش تجلیل از نخبگان و مدال آوران بسیجی قائم شهر با بیان اینکه سازندگی هر کشور بر اساس علم و دانش ایجاد می‌شود، اظهار داشت: اگر امروز آمریکا قادر به حمله نظامی به ایران نیست به سبب رشادت‌های جوانان مخترع و مبدعی است که در عرصه علم و دانش و فناوری از هیچ کوششی در کشور فروگذار نکرده و در این میدان ریاضت کشیده‌اند.

وی با اشاره به دهمین اختراع خود با نام ویلچر همه کاره معلولان و جانبازان که به ثبت جهانی رسید، بیان داشت: این اختراع حاصل تلاش دو ماهه زندگی با جانبازان است که با 14 قابلیت ساخته شد.

 این مخترع با اشاره به قابلیت‌های این ویلچر، وجود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، چرخش برای قبله‌یابی و اعلام وقت اذان، نمایش حالات جسمی و بیماری این افراد در صفحه دیجیتال و اعلام به خانواده در صورت نیاز خاطرنشان کرد: ماساژ پاهای بیمار به علت عدم تحرک، تبدیل ویلچر به توالت فرنگی و حمام، تخت و برانکارد و نیز جابجایی آنان برای نشستن، خوابیدن بر روی زمین یا تخت و ایجاد حالت ایستاده برای این افراد را از شاخصه‌های بارز این ویلچر این ویلچر است.

* بانوی مازندرانی به تیم ملی پینگ پنگ دعوت شد

 مهر: رئیس هیئت پینگ پنگ مازندران از دعوت، پینگ پنگ باز این استان به تیم ملی پینگ پنگ بانوان برای شرکت در رقابت های انتخابی پینگ پنگ بازیهای المپیک 2012 لندن خبر داد.

عباس زعفری اظهار داشت: محجوبه عمرانی، تنها شرکت کننده مازندرانی در دو مسابقه رده بندی لیگ برتر و انتخابی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران بوده که با قرارگرفتن در جمع چهار نفر برتر، به اردوی تیم ملی دعوت شد.

وی افزود: عمرانی با کسب 26 امتیاز در این مسابقات در مکان چهارم 10 نفر پایانی این مسابقات قرار گرفت و از سوی کادر فنی تیم ملی به جمع ملی پوشان اضافه شد.

 رئیس هیئت پینگ پنگ مازندران اضافه کرد: قرار است براساس تصمیم کادر فنی فدراسیون پینگ پنگ، اردوی تدارکاتی تیم ملی پینگ پنگ زنان ایران، بزودی در تهران و به صورت متمرکز برگزار شود.

 زعفری یادآور شد: پیش از این و در رقابتهای قسمت مردان، نوشاد و نیما عالمیان و پوریا عمرانی سه پینگ پنگ باز مازندرانی به عضویت تیم ملی پینگ پنگ مردان ایران درآمدند.

 وی یادآورشد: مسابقات انتخابی بازیهای المپیک 2012 لندن در منطقه آسیای میانه، اواسط دیماه به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

* بسیج، پیشانی حرکت های انقلابی و اسلامي در جامعه است

سايت استانداري مازندران: سيدعلي اكبرطاهايي، استاندار مازندران در همايش بسيجيان لشگر عملياتي 25 كربلا در ساري، با تاکید بر ترویج فرهنگ و تفکر بسیج در بین جامعه گفت: بصیرت و آگاهی بسیجیان در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه باعث شد تا بسیج به عنوان پیشانی حرکت های انقلابی و اسلامي در جامعه مطرح شود.

 وی ضمن اشاره به نقش بسیج در طول انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به گذشت بیش از سی سال از پيروزي انقلاب اسلامي ، تفکر بسیجی به عنوان یک الگو در جامعه مطرح می باشد و این نشان از ریشه دار بودن تفکر و فرهنگ اين نيرو و بصيرت بسیجیان دارد.

طاهايي بسیج را يك حركت فرهنگي دانست و اظهار داشت: اين نيروي عظيم به عنوان یک مکتب سیاسی الهی از سوی امام راحل پایه ریزی شد و اكنون نيز استمرار و حضور تاثیرگذار آن با هدايت مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف پیشرفت های نظام اسلامی محسوس است.

استاندار مازندران در تشريح اهداف حمله دشمنان به بسیج گفت: ریشه همه کینه توزی ها و حملات دشمنان به این نهاد مقدس، ایمان، شجاعت، ولایت پذیری، بصیرت بالای بسیجان در حوادث مختلف انقلاب و موضع گیری های صحیح و تبعیت از رهبري نظام است.

* اجرای 350 برنامه در رده های مختلف مقاومت بسیج

 ایلنا: فرمانده سپاه بهشهر با اشاره به جنگ نرم دشمن، اظهار داشت: اکنون دشمن پایه های اعتقادی نظام را نشانه گرفته و باید در این راستا، مجهز به سلاح بیداری و بصیرت باشیم.

 شریعتی گفت: بسیجیان با اخلاق نیکوی خود در دفاع مقدس الگو سازی کردند و اکنون در تمام نقاط کشور آثار بسیجیان ما وجود دارد.

*هنرمندان مازنی شش جایزه تئاتر مناطق را كسب كردند

 سايت اداره کل ارشاد مازندران:حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: نمایش های مراقب گربه باش  و سنگ  به كارگردانی صاحب آهنگر و سعید زین العابدینی به عنوان نمایش های برگزیده مازندران در بیست و سومین جشنواره تئاتر مناطق كشور به روی صحنه رفت كه در مجموع موفق به كسب شش جایزه در چهار رشته شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سه جایزه بازیگری، یك جایزه نمایشنامه نویسی، یك جایزه كارگردانی و یك جایزه طراحی صحنه حاصل تلاش هنرمندان تئاتر استان بوده است.

 این مقام فرهنگی خاطر نشان كرد: سهم نمایش سنگ از این جوایز، یك عنوان و نمایش مراقب گربه باش پنج عنوان بوده است.

* سهمیه سوخت در مرزن‌آباد بسیار پایین است

 فارس:حجت‌الاسلام محمود علیخانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرزن آباد با اشاره به اینکه تنها نباید نیمه خالی لیوان را دید از توجه مسئولان به این بخش تقدیر کرد و ادامه داد: ولی در کنار آن باید مشکلات مردم را بیان کرد.

 حجت الاسلام محمود علیخانی از مشکل سوخت به عنوان مهم‌ترین مشکل حال حاضر این بخش یاد کرد و با اشاره به تخصیص تنها یک‌هزار لیتر سوخت حمایتی برای هر خانوار در طول سال از عدم کفایت آن گلایه کرد و بیان داشت: درآمد اندک مردم در این شهرها و گرانی سوخت باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی تصریح کرد: هر خانوار مرزن آبادی در طول سال 8 هزار لیتر گازوئیل مصرف می‌کند که پرداخت بهای آن در توان مردم نیست.

 امام جمعه مرزن آباد همچنین خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سوخت حمایتی استان مازندران به شهرستان چالوس اختصاص داده شده اما مسئولان شهرستانی در این زمینه کم کاری کردند.

 وی افزود: این مسئله نارضایتی مردم را در پی دارد پس بهتر است سوخت حمایتی بخش را به بخشداری واگذار کنند.

 علیخانی گفت: میزان سوخت حمایتی در اختیار مردم افزایش یابد و دسترسی مردم به این حوزه تسهیل شود.

وی بیان داشت: در کنار تامین سوخت حمایتی، تسریع در روند گازرسانی به این بخش ضروری است.

* برف راه 44 روستای منطقه دوهزار و سه هزار را با مركز شهر تنكابن مسدود كرد

 ایرنا: رییس شورای اسلامی بخش خرم آباد تنكابن از مسدود شدن راه ارتباطی 44 روستای منطقه كوهستانی دو و سه هزار این بخش با مركز شهر بر بر اثر ریزش برف در روز جمعه خبر داد.

شمس الدین امانپور ارتفاع برف در این منطقه كوهستانی را بیش از یك متر اعلام كرد و گفت : همچنین تداوم ریزش برف موجب قطع برق منطقه روستاهای دو و سه هزار تنكابن شده است.

وی افزود : شهروندان این منطقه كوهستانی از مسوولان امر برای بازگشایی راه ارتباطی و اتصال مجدد برق این روستاها خواستار كمك شدند.

شماری از اهالی منطقه كوهستانی دو و سه هزار تنكابن در تماس با خبرگزاری با جمهوری اسلامی از كمبود امكانات و تجهیزات راهداری منطقه جهت بازگشایی محورهای ارتباطی منطقه انتقاد كرده اند.

 آنان گفتند : مردم این منطقه كوهستانی و سردسیر از مسوولان امر در مواقع بروز حوادث طبیعی انتظار بیشتری برای حل مشكلات شان دارند.



    ©2013 APG.ir