تعداد بازدید: 3715

توصیه به دیگران 4

شنبه 5 آذر 1390-17:51

چه ساده ، چه دوست داشتني!

 برنامه با اجرای مجری نابینا آغاز شد،سپس دانش آموزان ناشنوا سرود خواندند/در مدارسی که بچه های سالم درس می خوانند روز اول مدرسه گل نمی بینید اما در مدارس استثنایی دانش آموزان ما گل پرورش می دهند/سال گذشته یکی از دانش آموزان فوت کرد اما پدر این دانش آموز هنوز عضو انجمن مدرسه است/ایران را خیران سر و سامان می دهند/فرزند مالک کارخانه مرسدس بنز در حسينيه خانم زنجان شفا گرفت.(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از مراسم گلريزان آموزشگاه با نیازهای ویژه امام جواد ساري)


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،ساري:شنبه شب باشگاه فرهنگیان ساری میزبان انسان هایی از نوع دیگر بود. مراسم گلریزان آموزشگاه با نیازهای ویژه امام جواد (ع)،شب اول محرم برگزار شد.

 *می خواهیم این دانش آموزان را به جامعه معرفی کنیم

 مدیر مدرسه امام جواد (ع) در این مراسم گفت:برای تقویت هرچه بیشتر توانمندی های این دانش آموزان ، نیاز به حمایت اقشار مختلف جامعه داریم.

 زینب عربی افزود: می خواهیم این دانش آموزان را به جامعه معرفی کنیم تا همه بدانند چه استعدادهایی در میان دانش آموزان با نیازهای ویژه نهفته است و از این حالت غریبی خارج شوند.

 وی ادامه داد:پیشرفت این بچه ها ، نیاز به لطف و یاری همه دارد.

* علم+عشق+ امید

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری سخنران بعدی بود. محمد مهدی بریمانی گفت:کاری که خیران انجام می دهند دارای سه عنصر علم، عشق و امید است.

وي با بیان اینکه انسانیت افراد در سایه علم شکوفا می شود، افزود:بدون عشق ، هیچ خدمتی در جامعه صورت نمی گیرد و زندگی بدون امید هم حرکتی ندارد.

*ساده ترین و دوست داشتنی ترین انسان های جامعه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران هم دیگر سخنران برنامه بود. علی سیاحی اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی متولی تعلیم و تربیت انسان هایی است که نقش آدم های سالم را به ما خواهند فهماند.

 وی افزود:امروز بچه هایی را می بینید که ما با آنها زندگی می کنیم و جمع کثیری از این بچه ها نمی بینند، نمی شنوند و از نعمت درک خیلی بالایی برخوردار نیستند و ما باید مادری مهربان تر از مادر باشیم تا بتوانیم این دانش آموزان را بپذیریم و به خانواده های آنها آرامش دهیم.

 سیاحی ادامه داد: در مدارسی که بچه های سالم درس می خوانند روز اول مدرسه گل نمی بینید اما در مدارس استثنایی دانش آموزان ما گل پرورش می دهند.

وی با بیان اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم ، تصریح کرد:مردم ما دین و ایمان خود را در محبت کردن و هدیه دادن می دانند.

سیاحی افزود: افرادی را برای کمک انتخاب کرده اید که ساده ترین و دوست داشتنی ترین انسان های جامعه اند و هر رفتاری که با این بچه ها داشته باشید جز محبت نمی بینید.

وی خاطرنشان کرد: به فرزندان سالم خود هر اندازه هم محبت کنیم باز هم ناملایمت می بینیم .

وی با بیان اینکه بچه های معلول همه ی عشق و آرزوی ما هستند، تصریح کرد: معلمان ما از جنس همین دانش آموزان هستند و عمیق ترین رابطه ها را با این بچه ها دارند.

سیاحی با اشاره به اینکه هنوز راه کمک به نیازمندان واقعی را پیدا نکرده ایم ، ادامه داد: ما چنین ملتی داریم و حیف است که بچه هایی به کمک ما نیازمند اما از آنها بی خبر باشیم.

 این مسئول خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش استثنایی توان اداره مدارس را دارد اما برخی خانواده ها برای پرداخت هزینه ها به شدت ناتوان هستند.

*ایران را خیران سر و سامان می دهند

 قرار بود آیت الله نظری هم در این مراسم حضور داشته باشد اما فرزند وی به جای پدر در مراسم حضور یافت . حجت الاسلام محمود نظری اظهار داشت: انسان در هر عرصه ای باید شاکر نعمت های خداوند باشد.

 وی افزود: تصور بر این است که نابینایان ، ناشنوایان و معلولان ، محروم هستند اما اینها در نزد خداوند گرامی داشته می شوند.

 نظری تصريح کرد:خداوند این افراد را برای ما به عنوان سرمشق قرار داده تا از نگریستن در این افراد به خودمان برسیم که چه توشه ای برای آخرت برداشته ایم.

وی با بیان اینکه زکات قدرت ، خدمت به جامعه است و زکات ثروت هم کمک کردن در راه خدا است ، یادآور شد: ملت ایران سرسپرده خاندان پیامبر (ص) هستند و از این نعمت بی نهایت برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران را خیران سر و سامان می دهند.

 این روحانی با اشاره به اینکه قدرت مردان این کشور هم در توان قدرت ادای وظیفه می کنند که البته بیشتر از این باید به وظیفه عمل کنند، افزود:سیستم های دولتی باید بیشتر انجام وظیفه کنند چراکه اشراف بیشتری بر امور دارند.

 نظری با بیان اینکه مازندران در تبعیت از رهبری سرآمد است ، اظهار داشت: دولتمردان باید بدانند که ساری در سطح کشور ، بدنه ای بسیار قوی است چراکه علما و مسئولان دلسوزی دارد که خدمات خود را به منصه بروز می رسانند.

 وی با اشاره به اینکه اگر فرزندان ما نیازهای ویژه داشتند چه می کردیم، ادامه داد:این دانش آموزان هم مانند فرزندان ما و موجب نجات ما از دنیا و آخرت هستند.

نظری خاطرنشان کرد: کسانی که عقل را در صراط مستقیم حرکت نمی دهند ، نابینا و ناشنوا هستند.

حاشيه ها:

-دانش آموزان این مدرسه با لباس های محلی و شاخه ای گل، منتظر میهمانان بودند، عده ای ایستاده و تعدادی هم نشسته بر ویلچرها.

- آغاز مراسم ساعت 18 و 30 دقیقه بود اما هم خیران و هم مسئولان ، این دانش آموزان را بیش از یک ساعت منتظر گذاشتند.

 برنامه با اجرای مجری نابینا آغاز شد. سپس دانش آموزان ناشنوا سرود خواندند و پس از آن گروهی شامل چهار معلول به اجرای سرود دیگری پرداختند، سرودی که با این ترکیب اعم از ناشنوا ، نابینا، معلول جسمی حرکتی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرده بودند.

-دانش آموزان کارت هایی را نقاشی و پاکت نامه هایی تهیه کرده بودند که در اختیار خیران گذاشتند تا مبالغ هدیه خود را در این کارت ها نوشته و در پاکت ها بگذارند.

- گلدان های گل بسیاری در سالن چیده شده بود که رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت"این گلدان ها را دانش آموزان با نیازهای ویژه تهیه و نگهداری کرده اند".

-سیاحی با اشاره به اینکه هر ساله در مدارس استثنایی دانش آموزانی را از دست می دهیم چراکه عمدتا بیمار هستند، یادآور شد: سال گذشته یکی از دانش آموزان فوت کرد اما پدر این دانش آموز هنوز عضو انجمن مدرسه است و مادرش هم در تمامی جلسات ما شرکت می کند.

- در پایان مراسم و پس از صرف شام ، این گلدان ها را به حاضران هدیه دادند.

-شيخ محمود نظري در بخشی از سخنان خود گفت: صاحب کارخانه مرسدس بنز آلمان فرزندی بیمار داشت که در اثر بیماری های پی درپی، از نظر عقلی دچار معلولیت شده بود. به این فرد پیشنهاد دادند فرزندش را به زیارت حسینيه "خانم" در زنجان بیاورد، فرزند صاحب کارخانه مرسدس بنز پس از 2 روز حضور در حسینیه"خانم" شفا گرفت و این فرد نصف درآمد کارخانه اش را وقف این حسینیه کرد. وی افزود: شب تاسوعای سال گذشته ارمنی ها 14 هزار گوسفند نذر این حسینیه کردند


  • چهارشنبه 7 دی 1390-0:0

    سلام من خودم نابينا هستم و از خوندن اين مطلب خيلي لذت بردم. چقدر خوبه كه مردم معلولين رو بيشتر بشناسند و با توانمنديهاشو آشنا بشن. كاش مسءورين استان ما هم ياد ميگرفتند و ازين كارها ميكردند. در زاهدان هيچكس به ما معلولين اهميت نميده. اصلا امكانات در اختيارمون نميگذارن. صد در صد فارغ التحصيلان دانشگاهي از جمله خودم توي اين استان بيكار هستند.

    • جمعه 11 آذر 1390-0:0

      این "شيخ محمود نظري" واقعاً ...ها!!!

      • چهارشنبه 9 آذر 1390-0:0

        من از دروغ شاخدار اقای نظری ناراحت نیستم بلکه ازینکه این اندازه حماقت در کشور رایج شده که این حرفها را عده ای باور میکنند برمیاشوبم
        قدیمها که دروغگو دشمن خدا بود
        الان رو نمیدونم!

        • دوشنبه 7 آذر 1390-0:0

          نوشته های سرکار خانم فلاحی در این سایت همیشه خواندنیست.دست شما درد نکند که گاهی ما را یاد چیزها و کسانی می اندازید که از یاد برده ایم

          • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 1 0
            يکشنبه 6 آذر 1390-0:0

            درود؛به مخاطبي که با امضای خوش خيال از ساري کامنت گذاشته عرض مي کنيم:
            1-شيخ محمود نظري ادعاهايي را در يک جلسه علني مطرح کرده که ما و شما مي توانيم موافق اظهارات او باشيم يا نباشيم.
            2-ما رسانه ايم و وظيفه داريم گفته ها و شنيده ها را طبق قانون و خطوط قرمزي که داريم انتشار دهيم، انتشار اظهارات نظري نه خلاف قانون بوده و نه از خطوط قرمر تعيين شده تجاوز کرده است.3-طبق استدلال شما ما قبل از انتشار هر خبري بايد به عقل مان مراجعه کنيم و اگر احساس کرديم خبر به نفع ماست و با گوينده و نظرش موافق بوديم آن را انتشار دهيم و اگر خبري را قبول نداشتيم يا با گوينده آن سرخوش نبوديم حذف و سانسورش کنيم؛نمي دانيم اين استدلال را در کدام کلاس يا کتاب روزنامه نگاري آموخته ايد؟!به ما که ياد داده اند خبرنگار بايد بدون اعمال سليقه و نظر شخصي،آن چه اتفاق افتاده-يعني واقعیت ها- را گزارش کند و خبر را بر اساس نظر خودش تنظيم نکند؛چه آن را بپسندد و چه پسند نکند.4-ما هرگز ادعاي خبره بودن و عقل کل بودن را نداشته ايم اما شما اگر عقل کل هستيد و اهل نظر و اگر نوشته تان را درست مي دانيد،بهتر بود با اسم واقعي تان کامنت مي گذاشتيد و واهمه نداشتيد که نام تان را ما و ديگران،از جمله خود شيخ نظري بداند.

            • یک خوش خیالپاسخ به این دیدگاه 1 0
              يکشنبه 6 آذر 1390-0:0

              اصلاً می دانید نصف درآمد کمپانی بزرگ مرسدس بنز المان با صدها شعبه در دنیا در یک سال چقدر است؟ درآمدش چند ده برابر درآمد چند هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپای خودمان است که هنور پژو و پراید 30 سال پیش را به قیمت داخلی و البته چندین برابر قیمت اصلی اش به خلق الله می دهند؟ حالا کمپانی بنز با ماشین های متنوع و گرانقیمتش می آید نصف درآمدش را به حسینیه "خانم" زنجان می دهد؟ مگر قانون تجارت و مالیات آلمان چنین اجازه ای را به وی می دهد؟ مگر ما از جانب آلمان تحت تحریم اقتصادی نیستیم؟ آیا تا الان چیزی از این نصف درآمدش را به حسینیه "خانم" داده است؟ آنوقت شيخ محمود نظري چنین حرفهای بی پایه ای را می زند و مردم را جوگیر می کند؟ کاش شما مازندنومه چی که ادعای خبره بودن و عقل کل بودن دارید اول کمی به عقل تان رجوع می کردید و بعد این خبر را درج می کردید. امیدوارم مثل دیگر یادداشت هایم سانسورش نکنید.

              • بهمن کلبادی پورپاسخ به این دیدگاه 1 0
                يکشنبه 6 آذر 1390-0:0

                سرکار خانم فلاحی خبرنگار مازند نومه سلامم را باچشمانی اشکبار پذیراباش که این اولین باری نیست که مطالعه گزارشهای شما اینگونه متاثر مان میکنه بلکه نگاه ظر یف و عمیق و صادقت به موضوعات اجتماعی ناخداگاه هر مورور گری را به تحسین وا میداره من خودم هم توفیق حضور در این مراسم را داشتم وشاهد انچه شما ازقلمتان جاری ساختید بودم اما نه به زیبایی و تاثیر گذار .خسته نباشدبه برگذارکنندگان مراسم باشکوه ومجلل امسال کمترین قدر دانی که تقدیمشان باد . بهمن کلبادیپور


                ©2013 APG.ir