تعداد بازدید: 2388

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 7 آذر 1390-20:15

مداحان جايگاه ويژه خود را درک کنند-ابراهيمي

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:فرهنگ عاشورا هرگز به سردي نمي گرايد/حرکت امام حسين (ع) که منجر به حادثه عاشورا شد،چيزي جز يک انقلاب اسلامي نبود/ رسالت هیئت های مذهبی احیای فرهنگ پر شور و شعور عاشورا و تعظیم شعائر اسلامی است.


مازندنومه؛عباس مهدوي،ساري:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جلسه کمیته مناسبت های این اداره کل گفت:حرکت امام حسين (ع) که منجر به حادثه عاشورا شد،چيزي جز يک انقلاب اسلامي و تلاش در راستاي تحول اصلاح جامعه اسلامي نبود.

 حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي افزود: فرهنگ عاشورا در طول تاريخ همواره براي جامعه اسلامي و مؤمنين،الهام بخش بوده و به تعبير روايت ،حرارتي در دل هاي مؤمنين ايجاد كرده كه هرگز به سردي نمي گرايد.

وي با بيان اين که فرهنگ عاشورا همان زيربناي عقيدتي و فکري است که در امام حسين (ع) و شهداي کربلا و اسراي اهل بيت (ع) بود و سبب پيدايش آن حماسه و ماندگاري آن قيام شد،افزود:صیانت از فرهنگ غنی عاشورا یک وظیفه دینی است که باید با گسترش این فرهنگ در جامعه،نسل جوان را با مبانی این ثروت غنی فرهنگی آشنا کرد.

ابراهيمي اظهار داشت: مداحان در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) باید با درک جایگاه ویژه خود،گام مؤثری در راستای تبیین فرهنگ حسینی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: باید با بهره گیری از ایام ماه محرم و حضور نسل جوان در مساجد و تکایای عزداری به مقابله با اهداف شوم دشمن در جنگ نرم پرداخت.

وي با اشاره به اين که از دیدگاه مقام معظم رهبری،عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نیست بلکه یک فرهنگ، جریان مستمر و یک سرمشق دایمی برای امت اسلام بود،ادامه گفت:در عصر معاصر متفکر شهيد استاد مرتضي مطهري در کتاب حماسه حسيني و تحريفات عاشورا بسيار نقادانه و عميق پيرامون موضوع پرداخته اند.

 ابراهيمي با بيان اين که رسالت هیئت های مذهبی احیای فرهنگ پر شور و شعور عاشورا و تعظیم شعائر اسلامی است،گفت: معرفی هدف حادثه کربلا یکی از راه های مبارزه با خرافات و پیرایه ها و سطحی نگری هاست.



    ©2013 APG.ir