تعداد بازدید: 3017

توصیه به دیگران 1

جمعه 11 آذر 1390-16:24

جوانان شهرمان را چه شده است؟

برنامه هاي محرم بايد براي همه جذابيت داشته باشد و به دور از تظاهر و مدپرستي برگزار شود.خرج ها و هزينه هاي آن چناني و ريخت و پاش ها و خارج کردن مراسم از حالت سنتي،برخي آفت هاي آيين هاي اين ماه شريف است.


مازندنومه؛يادداشت ارسالي کاربران:در ماه محرم همه درصدد هستند تا به هر وسیله ای ارادت خویش را به ساحت ملکوتی حماسه سازان عاشورا ابراز کنند،لیکن متاسفانه در شهر ما-آمل-هر سال که می گذرد عزاداری واقعی و خالصانه دارد جایگاه خود را با ظاهرسازی ها عوض مي کند.

به اتفاق تعدادی از دوستانم برای حضور در تکایا عازم مناطق مختلف شهر شدیم. بوی هر چیزی استشمام می شد،غير از عزاداري واقعي و سنتي محرم! و حیف و تاسف از اين که شعاردهندگان حسینی را خیلی دیدیم اما حسینیان واقعی را بسیار کم!

هرچه بیشتر حضور داشتیم،می دیدیم مجلس عزای حسینی به محفلی برای مدآرایی همشهریان مان تبدیل شده و هرکسی سعی دارد با ريخت و پاش فراوان،خود را با جدیدترین متد روز به دیگران معرفی تا به گونه ای بتواند توجه حاضران را جلب کند!

صد حیف و تحسر از آن که مداحان هم که باید کار مدیریت فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی را برعهده داشته باشند،مداحی هایی را ارائه می کردند که چیزی جز تقلید صرف از ترانه ها و موسیقی های غربی و پاپ نبود.

 مشکل کجاست؟ چرا شهری که روزی مرکز علویان بود،اينک روزبه روز از فرهنگ غنی عاشورایی فاصله می گیرد؟

 نمي دانيم مسئولان و نهادهای فرهنگی و نظارتی شهرمان در کجای این برنامه ها حضور دارند و اگر حضور و مدیریتی فعال صورت می پذیرد پس اشکال کار در کجاست؟

نبود ساماندهی و انسجام در برنامه های ماه محرم مشهود است.هنوز نتوانسته ایم با مدیریت صحیح وارد کار شویم و قبل از هر اقدامی روي این قضيه تامل کنیم که از برگزاری مراسم ماه محرم چه می خواهیم و چه اهدافی را دنبال می کنیم؟

 امسال که در حال سپری شدن است،ولی امید داريم که برای سال های آتی بتوانیم با ایجاد ساز و کار مناسب و برنامه ریزی دقیق و هدفمند زمینه استفاده حداکثری اقشار مختلف همشهریان مان را فراهم کنيم.

برنامه هاي محرم بايد براي همه جذابيت داشته باشد و به دور از تظاهر و مدپرستي برگزار شود.خرج ها و هزينه هاي آن چناني و ريخت و پاش ها و خارج کردن مراسم از حالت سنتي،برخي آفت هاي آيين هاي اين ماه شريف است.



©2013 APG.ir