تعداد بازدید: 3420

توصیه به دیگران 1

جمعه 11 آذر 1390-20:19

مازندران در هفته اي که گذشت

ذخیره 50 هزار تن مرکبات شب عید کشور در مازندران/محدوديت فعالیت شركت های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران/واقع شدن شهرستان نور بر روی نوار زلزله/تخليه زندان ساری/تامین نشدن 20 میلیون لیتر سوخت مصرفی کشاورزان استان و...(برگزيده خبرهاي مازندران از 5 تا 11 آذرماه 90)


*ذخیره 50 هزار تن مرکبات شب عید کشور در مازندران

 فارس: مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از ذخیره 50 هزار تن مرکبات شب عید کل کشور در استان مازندران خبر داد.

محمدرضا شعبانی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال سال پربار و پربرکتی برای مرکبات مازندران بود محصولاتی با کیفیت و کمیت مناسب در این استان تولید شد.

 وی تصریح کرد: برداشت نارنگی از اواسط کار خود عبور کرده ولی هم‌اکنون در ابتدای برداشت پرتقال قرار داریم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در شمال کشور یادآور شد: با توجه به اینکه در زمان برداشت مرکبات بارندگی‌های شدیدی را شاهد بودیم شاید تا حدودی در زمان برداشت تاخیر ایجاد شود.

شعبانی با اشاره به یکی از مزیت‌های بارز بارندگی بر روی محصولات باغی گفت: سرمای زود هنگام هوا در سال جاری موجب عدم فعالیت "مگس میوه مدیترانه‌ای" شد که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بارندگی اخیر بوده تا آفت به دوران زمستان برود.

*توسعه اشتغال در استان امری ضروری است

 ایسنا: استاندار مازندران بر ضرورت توسعه اشتغال در استان تاکید کرد و گفت:اگر ظرفیت های نیروی انسانی تقویت شود بسیاری از مشکلات افراد در جامعه حل خواهد شد.

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سند توسعه اشتغال از مهمترین طرح هایی است که برای مصوبات شورای عالی اشتغال کشور در 30 صفحه تدوین شده و طی سفر چهارم هیئت دولت به مازندران ارائه خواهد شد.

 طاهایی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید گزارش عملکرد حوزه کاری خود را برای ارائه به هیئت دولت در دور چهارم سفر آماده کنند.

 وی افزود: جلسات کارگروه اشتغال باید در جهت رفع مشکلات جوانان باشد.

استاندار مازندران یاداور شد:مسئولان استان بایدبه مشاغل سنتی موجود در برخی از شهرها توجه ویژه ای داشته باشند.

*فرهنگ عاشورایی سرچشمه قدرت علمی و فکری ایران است

مهر: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: قدرت علمی و فکری ایران از فرهنگ عاشورا سرچشمه می گیرد.

 احمد احمدپور در گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه های مازندران افزود: به همت اساتید بسیجی در مؤسسات آموزش عالی در ظرف چند سال گذشته شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در فن آوری های مختلف بودیم.

 وی با توجه به تذکرات امام راحل(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد خطر انحراف فکری گفت: این وظیفه سنگین متوجه دو نهاد ارزشمند در جامعه یعنی حوزه و دانشگاه است.

* فعالیت شركت های خارجی در صنعت نفت و گاز ایران محدود می شود

 ایرنا: رستم قاسمی-وزير نفت-در آمل گفت: برای همین منظور برنامه پنج ساله ای تدوین و مراحل اجرایی آن هم آغاز شده است.

وی گفت : در تهیه و تدوین این برنامه از توان دانشگاه های صنعتی كشور استفاده شده است تا با بومی سازی فناوری صنعت نفت و گاز ، فعالیت شركت های خارجی را در این بخش محدود كنند.

 وزیر نفت همچنین با اظهار اینكه صنعت نفت كشور در برنامه پنجم توسعه باید دچار تحول اساسی شود ، اضافه كرد : هم اكنون زیرساخت های لازم برای ایجاد چنین تحولی در كشور مهیا شده است.

قاسمی حركت شتابان در این بخش را نیازمند حضور همه فعالان بخش دانشگاهی دانست و گفت : در پایان برنامه پنج ساله توسعه ، جمهوری اسلامی ایران باید در جمع 25 كشور منطقه در جایگاه نخست قرار گیرد.

وزیر نفت همچنین با تاكید بر این كه تحریم های نابرابر علیه كشورمان هیچ تاثیری در بخش نفت و گاز نداشته است ، اظهار داشت : اگر چه این تحریم ها جدی است ، اما با فناوری های مدرن و بروزی كه در كشور وجود دارد ، تبدیل به فرصت شده است.

*واقع شدن شهرستان نور بر روی نوار زلزله

فارس: معاون فرماندار نور با بیان اینکه شهرستان نور در نوار زلزله واقع شده است، گفت: این شهرستان در دو سمت جنوب از تهران و غرب از گیلان در معرض حادثه قرار دارد.

 احمد محمدی در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری مانور ایمنی و زلزله شهرستان نور با توجه به حادثه‌خیز بودن این شهرستان به ویژه مناطق ییلاقی بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: نظارت و کنترل بر ساخت و سازها باعث تسریع در امداد و نجات خواهد شد.

 معاون فرماندار نور تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و در حریم رودخانه ها و ... موجب خسارات بیشتر می‌شود که دستگاه‌های متولی باید نظارت و کنترل خود را افزایش دهند.

زندان ساری تخلیه و تحویل شهرداری ساری می شود

ایسنا: شهردار ساری گفت: تا پایان اسفند ماه سال جاری زندان ساری تخلیه و تحویل شهرداری می شود .

علی حجازی با اشاره به این مطلب که زندان از چند سال گذشته توسط شهرداری خریداری شده اظهارداشت: مکاتبات بسیاری با اداره زندانها صورت گرفته که مقرر شده این اداره تا پایان اسفند ماه سال جاری نسبت به تخلیه زندان و تحویل آن به شهرداری اقدام کند.

 وی با بیان اینکه مکاتبات لازم در خصوص انعکاس شفاف تر مشکلات این شهرستان در سفر چهارم دولت به مازندران صورت گرفته است افزود :با این حال برگزاری یک جلسه هماهنگی با استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران ضرورت دارد.

شهردار ساری تصریح کرد:هماهنگی های لازم با شهرداران مناطق این شهرستان درخصوص ترمیم کنده کاری های معابر صورت می گیرد.

حجازی یادآور شد:در خصوص اجرای پروژه شهربازی شهرداری این شهرستان آمادگی اجرای این پروژه را دارد.

*20 میلیون لیتر سوخت مصرفی کشاورزان مازنی تامین نشد

 مهر: معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی مازندران از تامین نشدن 20 میلیون لیتر سوخت مصرفی کشاورزان استان، با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

 منصور بهرامی افزود: میزان نیاز سوخت کشاورزان در فصل زراعی فعلی 65 میلیون لیتر بوده که 45 میلیون لیتر آن تامین شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی مازندران از واحدهای تولیدی کشاورزی و صنایع تبدیلی که مصرف ماهانه سوخت آن شش هزار لیتر بوده خواست تا در سامانه سوخت ثبت نام کنند.

 بهرامی با اشاره به اینکه 80 درصد سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی مربوط به واحدهای مرغداری است، تصریح کرد: 81 هزار نیروی حقیقی و حقوقی در سامانه دریافت سوخت کشور از مازندران ثبت نام کردند.

*ایجاد نمایشگاه بین المللی در ساری مورد تاكید قرار گرفت

 ایرنا: عباسعلی وفایی نژاد گفت : با توجه به وجود بندر امیر آباد ، فرودگاه و دسترسی به دیگر امكانات زیرساختی ، ایجاد نمایشگاه بین المللی در ساری فرصتی برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت است.

وی گفت : شركت شهرك های صنعتی ، با هدف تكمیل و تجهیز زیرساخت های مورد نیاز استقرار و بهبود فضای كسب و كار و حمایت ، پشتیبانی و ساماندهی صنایع كوچك ، به دنبال توسعه بازار صنایع كوچك است.

 مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی مازندران اظهار داشت : مركز استان با دارا بودن شرایط مناسب و وجود بنادر امیرآباد و نوشهر ، فرودگاه بین المللی و راه های مواصلاتی و نزدیكی به پایتخت ، بستر مناسبی برای احداث و ایجاد همایش ها و نمایشگاه است.

وی به مصوبه سفر هیات دولت مبنی بر تهیه زمین مورد نظر برای احداث نمایشگاه بین المللی در شهرك صنعتی شماره 2 ساری اشاره كرد و گفت : نمایشگاه در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مثمر ثمر است .

* دولت به تعهدات سه هزار میلیاردی حوزه سلامت در بودجه 90 عمل نکرد

مهر: انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری بر کاهش سهم پرداخت مردم در هزینه های درمان نظام سلامت افزود: عدم پرداخت سه هزار میلیارد تومان در بودجه سال 90 از سوی دولت سبب خواهد شد تا اهداف پوشش بیمه ای کامل، کاهش وابستگی بیمارستانها به درآمدهای مردمی، هیئت امنایی کردن بیمارستانها و فراهم کردن زمینه تمام وقت پزشکان متخصص با چالش جدی مواجه شود.

 نماينده نوشهر و چالوس در مجلس اضافه کرد: متاسفانه پس از 9 ماه نه تنها یک ریال از سوی دولت اختصاص نیافته بلکه بدلیل تورم، سهم مردم در بخش پرداخت هزینه درمان از ابتدای برنامه پنجم نیز روند افزایشی یافته است.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه بایستی سهم پرداخت هزینه درمان از سوی دولت به 70 درصد و سهم مردم به 30 درصد برسد این درحالی است که با عدم اختصاص بودجه از طرف دولت این امر تحقق نخواهد یافت.

 محسنی بندپی به تعلل دولت در تجمیع صندوق های بیمه اشاره کرد و گفت: با تجمیع این صندوق ها، خدمات بیمه ای یکنواخت عادلانه و برخوردار از منابع اعتباری کافی به بیمه شدگان ارائه خواهد شد.

 وی افزود: در صورت تجمیع صندوق بیمه و راه اندازی سازمان بیمه ای سلامت کشور می توان چشم انداز توسعه عادلانه نظام سلامت را عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: دولت نباید در ارائه سازمان بیمه سلامت کشور تعلل کند.

*سردخانه داران مازندران به علت افزایش قیمت ها با مشكل مواجه هستند

 ایرنا: علی امانی گفت: نرخ حق الحفاظ سردخانه داران و سورتینگ داران از سال 82 تا كنون حتی متناسب با نرخ واقعی تورم افزایش نیافته است.

 وی گفت : سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان سال 88 در ابلاغیه ای از افزایش 15 درصدی نرخ حق الحفاظ برای سال های 88 و 89 خبر داده بود كه تاكنون عملی نشده است.

 رییس انجمن سردخانه داران و سورتینگ داران مازندران افزود : بر كسی پوشیده نیست كه هزینه ها در سال های 82 تا 90 ، بویژه به دنبال اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ، افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

وی ادامه داد : این افزایش قیمت ها بدون شك سایر هزینه ها را نیز بالا برده است.

 امانی گفت : در حال حاضر ، حاشیه سود سردخانه داران و سورتینگ داران بسیار پائین است و بیشتر آنان دچار ضرر و زیان نیز شده اند و عملا امكان سرمایه گذاری جدید و نوسازی و تجهیز صنعت خود را ندارند ، برای این كه سود منطقی برای آنها فراهم نیست.

* مجلس پایگاهی برای افکار و اندیشه های آحاد جامعه است

 مهر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صحن مجلس، تریبون جریان خاصی نیست گفت: مجلس پایگاهی برای افکار و اندیشه های آحاد جامعه است.

 احمد ناطق نوری افزود: پارلمان خانه مردم بوده و از عصاره تفکر مردمی برخاسته می شود.

وی اظهار داشت: مردم ولی بوده و صاحب اختیار جامعه اسلامی هستند بنابراین تمام پیروزی های امروز ایران اسلامی به برکت حضور حماسی مردم در همه عرصه ها بوده است.

 نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر فرد یا مسئولی که از قوانین مجلس عدول کند، جامعه و دیانت را قبول ندارد، تصریح کرد: مجلس قدرتمند افتخار مردم بوده و یک نماینده مجلس نباید بدون حاشیه و صرفا با هدف اعاده خواسته های مردم باید تلاش کند.

 ناطق نوری با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ نامزد انتخاباتی نباید از طریق خلاف، تهمت، دروغ، افترا و تخریب جایگاه مقدس مجلس شورای اسلامی را تصاحب کند.

*مازندران آمادگی پذیرش استقرار سازمان عمران سواحل را دارد

 فارس: معاون سیاسی امنیتی مازندران گفت: سازمان عمران سواحل در تهران مستقر است و با توجه به وجود اینکه بیشترین سواحل آزاد در مازندران است، این استان آمادگی دارد تا با دستور العمل سازمان، ستاد عمران سواحل را در این استان فعال کند.

 این مسئول با بیان اینکه شرایط اقلیمی سه استان شمالی با وجود دریا و آسیب‌های اجتماعی حاصل از حضور مسافر و توریسم نیازمند آسیب‌شناسی در این زمینه است، اذعان داشت: در حالی که سازمان عمران سواحل در تهران مستقر است و با توجه به وجود بیشترین سواحل آزاد در مازندران یعنی 338 کیلومتر و بیش از 180 طرح سالم‌سازی دریا و آمار 13 میلیون مسافر در ایام عید و حضور بیش از 26 میلیون نفر توریسم و مسافر از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال مازندران آمادگی دارد تا با دستور العمل سازمان ستاد عمران سواحل را در این استان فعال کند.

*مادران و شیرخوارگان مازندرانی مظلومیت علی اصغر حسین(ع) را فریاد زدند

ایرنا: در این همایش مادران با پوشاندن لباس هایی با رنگ های سفید و سبز به عزاداری برای طفل شش ماهه امام حسین(ع) پرداختند و در این غم جانگداز اشك ماتم ریختند.

 حركت دادن گهواره ای به یاد گهواره حضرت علی اصغر (ع) در بین جمعیت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 این مراسم هر سال به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مكتبی با حضور مادران و كودكان شیرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است كه مظلومانه در كربلا شهید شد.

شیرخوارگان با لباس ها و پیشانی بندهای منقش به نام حضرت علی اصغر(علیه السلام)، یا فاطمة الزهرا(س)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع) حضور یافتند.

*نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که همچون مدرس زندگی کنند

فارس: حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر گفت: عدم رعایت شئونات دینی در هیئت‌ها وارد شده که با عزاداری امام حسین (ع) قابل قبول نیست.

وی ابراز داشت: حضور زنانی که بسیار نامناسب در این هیئت‌ها حاضر می‌شوند زیبنده نیست و چشم‌ها را آلوده می‌کند و حواس‌ها را پرت می‌کند.

باقرزاده ادامه داد: ساعات عزاداری را باید طوری تنظیم کرد که مزاحمت برای مردم ایجاد نشود. امام جمعه رامسر گفت: باید دقت کنیم که نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که همچون مدرس زندگی کنند.



    ©2013 APG.ir