تعداد بازدید: 3933

توصیه به دیگران 2

شنبه 12 آذر 1390-21:51

ورود 22 تریلی مرکبات وخواب پاییزی وزارتخانه ها

بی تردید تنها درسایه  و نفوذ گسترده در جریان واردات می توان ستونی از تریلی های مرکبات را درکشور به راه انداخت و مسوولان را مات ومبهوت این هنرنمایی کرد!متاسفانه هیچ یک از نمایندگان مردم مازندران در مجلس نیز به پیگیری این مهم نپرداخته اند تا ماهیت پرتقال فروش هویدا شود!


 مازندنومه؛عباس مهدوي،ساري:پنج شنبه شب گفت وگوی ویژه خبری سیمای تبرستان ، به موضوعی پرداخت که سرانجام ونتیجه ای نداشت.البته انتخاب این سوژه از سوی عوامل گفت وگوی ویژه خبری قابل تحسین است.اما بیننده این برنامه فقط شنونده حرفهای مسئولانی یودکه خود تنها بر ابهام موضوع افزودند.

 واردات مرکبات آن هم در فصل برداشت محصول مرکبات باغات مازندران موضوعی است که نگرانی باغداران مازندرانی را ، موجب شده است .

ورود 22تریلی مرکبات خارجی در شرایطی که محصول باغداران مازندرانی پاسخگوی نیازهای کشور است این پرسش را برای باغداران پرتلاش این استان مطرح ساخته  که واردات بی اساس وغیر منطقی در فصل برداشت ، توسط چه کسی یا کسانی انجام پذیرفته است ؟

این دغدغه باغداران ،محور برنامه گفت و گوی ویژه خبری قرار گرفت و مسئولانی  از جهاد کشاورزی مازندران ، اتحادیه باغداران ، کمیسیون کشاورزی مجلس و خانه کشاورزبه صورت حضوری و تلفنی به ارایه دیدگاههای خود پیرامون واردات انجام شده پرداختند.

 نکته جالب توجه این گفت وگو این بود که هر یک از مسوولان حاضر در برنامه ، خود به دنبال پاسخ شفاهی از دلایل واردات انجام گرفته بودند وبی اطلاعی از ابعاد ما جرا ، از یکدیگر می پرسید که چرا این واردات صورت پذیرفته است.

بخش هایی از اظهارنظرهای مسوولان شرکت کننده دراین برنامه را مرور می کنیم:

ابطالی معاون سازمان جهاد کشاوری مازندران:

-تا شب عید نیاز به یک کیلو واردات هم نیست .

- طبق قانون جز موز ، واردات بقیه میوه ها ممنوع است .

- وزارت جهاد کشاورزی وقتی متوجه این واردات شد که میوه ها در بازار تهران بود.

-  مسوول اصلی واردات را باید مواخذه کرد.

-  خارج از چارچوب اختیار استانداران شمالی این کار انجام گرفت .       

شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران استان مازندران :

 -  مگس مدیترانه ای را بهانه واردات قرار دادند.

- تولید استان پاسخگوی نیازهای کشور است ونیازی به واردات نبود.     

حیاتی قائم مقام خانه کشاورز:

 -کیفیت محصولات شمال ایران در ردیف بهترین های جهان است.

- دهها هزارنفراز باغات مرکبات ارتزاق می کنند .

- محصول والنسیا ما از خود اسپانیا نیز بهتر است .

  رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

 قبل از واردات باید از جهاد کشاورزی اجازه گرفته شود.

- متاسفانه واردات انجام گرفت وجهاد کشاورزی خیلی شفاف موضوع را پیگیری نکرده است.

- گمرک به تعهداتش عمل نکرد.

- در وزارت بازرگانی ثبت سفارش انجام نگرفته است .

- پیگیری قضایی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.       

حلقه مفقوده این ماجرا، واردکننده است که توانسته در سایه کم کاری وخواب پاییزی دستگاه ها و وزارتخانه ها، 22 تریلری مرکبات نازل خارجی را وارد کشور کند و با وجود ممنوعیت واردات مرکبات ، بدون دریافت مجوز ولحاظ  کردن شرایط خاص برداشت محصول تنها به صفرهای سرمایه اش بیندیشید.

بی تردید تنها درسایه  و نفوذ گسترده در جریان واردات می توان ستونی از تریلی های مرکبات را درکشور به راه انداخت و مسوولان را مات ومبهوت این هنرنمایی کرد!

متاسفانه هیچ یک از نمایندگان مردم مازندران در مجلس نیز به پیگیری این مهم نپرداخته اند تا ماهیت پرتقال فروش هویدا شود!


  • شنبه 19 آذر 1390-0:0

    تعرفه واردات خودرو بالاست چون براشون آب و نون داره. تعرفه واردات مركبات پايينه چون براشون رانت مي آره. آره همه تو منافعه. بقيه هم برا شيره ماليدن!

    • شنبه 19 آذر 1390-0:0

      وقتي آقايون با وارد كردن مركبات مگس مديترانه اي را وارد باغ ها كردند كه مركبات را فاسد كرد چرا كسي نيست جواب جبران زيان كشاورزان را بگويد؟ تازه قديمي هاي مي گفتند در زمان طاغوت يك مورد چنين اتفاقي افتاد و هواپيماي سم پاش و سم پاش هاي دوشي را برداشتند و كل طويله ها و شمال را پاكسازي كردند. حالا چي؟

      • شهریار ادنانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 15 آذر 1390-0:0

        سووولام اولا مردم شریف میدانند واردات محصولات کشاورزی بدون اجازه دولت ووزارت کشاورزی ممنوع است دوما ما که عادت کردیم فصل مرکبات برنج ووو واردات فقط برای لحظاتی آزاد می شود بعد هم صادرات وهم واردات تعطیل می شود / سوما کسی انتظار نداشته باشد نمایندگان اعتراض کنند وقتی برادر نماینده شما وما مدیرکل حقوقی وزارت خانه در زمان نمایندگی فامیل ببخشید اخوی شد این اخوی میتوانه از وزیر سوال بکنه /

        • يکشنبه 13 آذر 1390-0:0

          نمايندگان فكر حقوق مادام العمري باي خود هستند.....

          • يکشنبه 13 آذر 1390-0:0

            طوری مینویسید که اینکار توسط چند نفر بدون دخالت دولت انجام میگیرد نه ملت خوب میفهمد کار کار شما ست

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 13 آذر 1390-0:0

              ای بابا همه ما میدونیم که حلقه مفقوده کجا است؟ مگر می شود توی واردات افرادی را که منافعی دارند نشناخت؟
              همه می دانند که چه کسانی فشار می آورند تا واردات بیشتر انجام بشود. بروید ببینید در شرکت های واردات کالاها کدام آقازاده یا کدام سرمایه دار با چه روابطی دارد کار می کند؟
              مقامات بازرگانی سابق امرار معاششان بیشتر از طریق هدیه هایی است که همسن وارد کنندگان می فرستند و توی شوراهای تصمیم گیری هم الحمدالله الی ماشاء الله نیرو سازی کردند تا هوای کار آنها را داشته باشند.
              غلط انداز هم از هواداران پر و پا قرص همین دوستان عزیز و مساضعف وارد کننده است که اگر جوسازی بشود و جلوی واردات گرفته شود این بیچاره ها به نان شب هم محتاج خواهند بود. یکی میوه وارد می کند، یکی بنزین قاچاق می کند، یکی کالاهای خانگی وارد می کند و چندتایی هم قاچاق می کنند و مجموعاً رقم ناجیزی قاچاق توی کشور داریم که قابل شما رو نداره.
              حالا شما که حسادتون گل کرده هی چوب لای چرخ واردات ما بگذارید. بابا با چه زبونی به شما باید حالی کرد که اگر واردات ما نباشد، میوه ها رو باید کلی گرون تر بخرید و ما که وارد می کنیم هم می بینیم میوه ها را توی بازار ایران باید گرون تر بفروشیم تا سود بیشتری به جیب بزنیم.
              هیچ می دانید نون کسی را آجر کردن چه گناه بزرگی است؟ همه شما بسیج شدید که نون ناچیز ما رو آجر بکنید؟ خدا از سر تقصیرات تون نگذره. عجب نیت شومی دارین. دست شما که به اون مقامات عالی قدرت و ثروت که نمی رسد حالا به ما حمله می کنید. ما اگر هم کاری می کنیم طبق دستور بعضی ها اسنکارها رو می کنیم. اگر شما نمی تونید و یا نمی خواهید اونا رو بشناسید دیگه به خودتون مربوط می شه و از ما کاری بر نمیاد.
              ما قهرمان واردات میوه نیستیم ولی برای همکار در امر مقدس واردات و جلوگیری از توسعه اشتغال در داخل داریم فعالیت می کنیم حالا شما می خواهید ما را آمریکایی فرض کنید خوب بکنید.
              ما به سهم خودمون شکم شما و مهمون هایتون رو از میوه های برادران ترکیه و مصر و کمی هم اسرائیل که مردمش دوست خوب ما هستند (اگه باور نمی کنید از آقای م سوال بفرمائید) پر می کنیم و تقریباٌ همه شما بعد از خوردن آنها می فرمائید عجب میوه بی مزه ای ولی خیلی قشنگ و چشم نواز هستند و عجب بسته بندی هایی داره.
              اگه ما کار خوبی انجام نمی دهیم پس چرا میوه های وارداتی ما سر سفره همه شما حضور پیدا می کنه؟


              ©2013 APG.ir