تعداد بازدید: 5533

توصیه به دیگران 1

شنبه 12 آذر 1390-23:5

شیری که خشکید!

مازندنومه بررسي مي کند:شرکت لبني دوکا با حکم قضايي پلمپ شد؛ مالک شکایت خود را در دستگاه قضایی مطرح کرد و با پیگیری های حقوقی ، وکیلش توانست حکم خلع ید و قلع و قمع را قطعی کند.در چند روز گذشته هم حکم پلمپ کارخانه هم اجرائی شده است.


مازندنومه؛عظيم غلامي،فريدون کنار:منابع طبیعی به عنوان نماینده دولت در سال 1367 زمین هاي مکان کنوني شرکت دوکا را به عنوان موات اعلام  و در سال 1372 این قطعه زمین را به یک شهروند به نام آقای "عابدي"به قیمت کارشناسی آن زمان واگذار کرد. مالک هم پس از 6 سال و طی مراحل قانونی شرکت تولیدی کنسرو ماهی کیلکا را در این محل تاسیس کرد.

در ادامه مدیران شرکت در سال 1380 با هدف پیشرفت ، این موسسه را به کارخانه لبنی "دوکا"تغيیر کاربری دادند و بیش از 100 تن شیر خام شهرستان های مجاور را جذب وخریداری کردند تا تولیدات دامی منطقه های فریدون کنار ،سرخرود ،محمودآباد و آمل را به تولیدات لبنی درجه یک تبدیل و برای بازاریابی محصولات آن را در چند مرحله به شهرهای اطراف و یا به استان های مجاور وسپس به کشورهای همسایه صادر کنند.

 مدیران شرکت بعد از گذشت یک ده به اهداف اولیه خود رسیده و حدود 200 کارگر را به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر را غیر مستقیم مشغول به کار کردند.

 در سال 1385 شخصی به نام "عسگریان" ادعای مالکیت زمین کارخانه را که ساختمان اداره تولیدات "دوکا" در آن بنا شده بود،مطرح و ادعا کرد در سال 1346 سند مالکیت این زمین را در ثبت اسناد رسمی شهرستان محمود آباد در اختيار دارد.

 بر همین مبنا نامبرده شکایت خود را در دستگاه قضایی مطرح کرد و با پیگیری های حقوقی ، وکیلش توانست حکم خلع ید وقلع و قمع را قطعی کند.در چند روز گذشته حکم پلمپ کارخانه هم اجرائی شده است.

 با اینکه دولت وقت مال غیر رابه مالک کارخانه فروخته است ولی باز سرمایه گذار از شاکي تقاضا نمود که در هر کجا از سرخرود یا حتی زمین جنب کارخانه که مالکش سرمایه گذار است را به صورتی تعویض کند اما او به اینکار تن نمی دهد.

آخرین جلسه سوم آذرماه در دفتر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان محمودآباد برگزار شد اما موفقیتی در بر نداشت.

عابدی-سرمايه گذار دوکا- این بار پیشنهاد داد ملکی در کنار بانک پاسارگاد شهرستان آمل-که بهترین نقطه این شهرستان است-را درعوض زمین تاسیسی "دوکا" تحویل دهد یا اینکه به اندازه مبلغ زمین،سهام از کارخانه "دوکا" اهدا کند که باز هم وکیل مالک راضی نشد و اصرار به قلع وقمع کارخانه یا دريافت دو یا چند برابر ارزش ریالی زمین فعلی را به صورت نقد دارد.

 در همین راستا روز یک شنبه 6/9/90 اجرای حکم قطعی شد و در دستور کار قرار گرفت تا بدون در نظر گرفتن اینکه کارخانه در سه شیفت شبانه روز در حال تولید بوده توسط اجرای احکام شهرستان محمود آباد تعطیل شد و کارگران زحمت کش که تمام حق حقوقشان را به موقع دریافت می کردند بی کار شدند.

حال که رييس دولت شعار اشتغال مي دهد،بازهم کارگراني بيکار و به تعداد بیکاران مازندران اضافه شد.

گفتني است کارخانه لبنی" دوکا ساحل " در ضلع شرقی شهر سرخرود و قسمت غربی ساحل شهرستان بندری فریدون کنار قرار دارد .


  • پنجشنبه 17 آذر 1390-0:0

    باسلام به نظرمیاد که درچنین شرایطی مسئولین محترم اجرایی خصوصا شخص استاندار به نمایندگی ازدولت خدمتگزار وارد ماجراشده وضمن احقاق حق وحقوق مالک با توجه به اشتغالزایی این کارخانه به گونه ای مناسب مدیریت نماید چون اینجابحث یک شخص نیست بلکه بحث تعدادزیادی خانوده که بیکار خواهند شد مهم است ضمن اینکه باخاطیانی که مال غیرراواگذارکرده اند نیز برخورد قانونی صورت گیرد عزیزم احکام حکومتی پس کجا کاربرد دارد

    • دوشنبه 14 آذر 1390-0:0

      عجب آدميه اين عسكريان
      فكر كنم تو خونه با خانمش دعواش شده اونوقت تلافيشو ميخواد سر اين بندههاي خدا بياره

      • دوشنبه 14 آذر 1390-0:0

        آقای عسگریان ظاهرا خدا رو نمی شناسه شاید خدا خواست امتحانت کنه ولی آیا می دونی اگه بذاری کارگرها به کار خودشون ادامه بدهن و شما هم زمینی را در جای دیگر که به شما پیشنهاد شده بگیرید خدا چیزهای در زندگی به شما خواهد داد که صدها برابر ازاین زمین بالاتر است .

        تازه ما ملتی داریم که گاهی اعدامی را می بخشند دیگه از این بالاتر چی می خوای و فکر می کنی اگه 200 کارگر و خانواده هاشون و هزار مشکل دیگه بوجود بیاد بهتر می شه؟!!!!

        • دوشنبه 14 آذر 1390-0:0

          بنظر من استاندار باید کدخدا منشی کند و نگذارد کارگرها بیکار شوند

          • دوشنبه 14 آذر 1390-0:0

            هر دم این باغ بری میرسد.کارخونه ها که خودشون دارند یکی یکی ورشکست میشن این جورش را ندیده بودیم!

            • يکشنبه 13 آذر 1390-0:0

              عجب آدمیه این عسکريان!!خب پدرآمرزینده قبول کن این زمینها رو بگیر و دست از سر کارگران بردار.خوشت میاد بیکار بشن؟

              • رضا ناصریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 13 آذر 1390-0:0

                avaln doka male aghaye haj ali abedi hastesh va amolie ke sakhteman doka uye amol male ine avalin opiros uye shomal keshvaram in ovord be tedade 12 ta, darzemn in karkhone dar sazmane asnaf va sanati dar shahre mahmod abad va sorkhrod ham dar mahmod abade va shahr jozv gomroke amole.


                ©2013 APG.ir