تعداد بازدید: 3057

توصیه به دیگران 1

جمعه 18 آذر 1390-21:26

مازندران در هفته اي که گذشت

سود بانک‌ها باید به 2درصد برسد/کشور به 9 منطقه تقسيم مي شود/دفتر کانون مخترعان راه‌اندازی شود/ استاندار نماز ظهر عاشورا را در چالوس اقامه کرد/ دوازدهمین جشنواره سراسری شعر علوی بهمن ماه در مازندران برگزار مي شود/احمدی‌نژاد برای شرکت در مراسم سالگرد کردان به مازندران می‌آيد/ میزان برداشت از معادن مازندران تعریف شده نیست و...(برگزيده خبرهاي مازندران از 12تا 18 آذرماه 90)


*سود بانک‌ها باید به 2درصد برسد

 فارس: ابوالفتح نیکنام با بیان اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به دبیرخانه امور صنفی بانک‌ها تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: آیا تمام اقتصاد صنعت، بانک است اینکه بانک باید اقتصادی برای منفعت کشور باشد.

 وی ابراز داشت: با این شیوه که سیستم بانکی در پیش گرفته گویا بر شاخه‌ای نشسته و بن آن را می‌برد.

 نیکنام با بیان اینکه در کشور سرمایه را فقط از طریق بانک‌ها طلب می‌کنیم، ادامه داد: برای همین پشت در بانک‌ها به شدت تقاضا وجود دارد و این تقاضای وحشتناک است که قیمت تسهیلات را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: برای انجام کار شایسته، سود بانکی باید به دو درصد برسد.

* دولت به تنهایی قادر به انجام همه امور عمرانی و آبادنی كشور نیست 

 ایرنا:آیت الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای مجمع خیرین كودكان سرطانی شهرستان ساری افزود: مردم ولایی استان در انجام كارهای خیر نظیر مدرسه سازی، احداث بیمارستان و مساجد و نیز كمك به نیازمندان جامعه همیشه ثابت قدم هستند.

 وی اظهارداشت: همه ما اعضای یك پیكرهستیم و در یك عالم زندگی می كنیم و باید نسبت به همدیگر احساس مسوولیت داشته باشیم و كارهای خیر انسان جزء باقیات و صالحات محسوب می شود.

 امام جمعه مركز مازندران با اشاره به اینكه دولت به تنهایی قادر به انجام همه امور عمرانی و آبادنی كشور نیست، بیان داشت: كمك در انجام كارهای خیر و خداپسندانه یك نوع فرصت طلایی است و اگر از دست برود قابل جبران نیست.

 آیت الله طبرسی تصریح كرد: قرار است یك بیمارستان فوق تخصصی ویژه بیماران سرطانی در مازندران احداث شود و برای ساخت آن به كمك مالی افراد خیر  نیاز است.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود احداث بیمارستان را یك نوع پروژه عام انسانی دانست و گفت: زمین این بیمارستان توسط فرد خیرمازندرانی مهیا شده و دیگر كارهای مقدماتی آن در حال اجرا است.

* فعالیت‌های فرهنگی را باید با نوآوری اجرا کرد

 ایسنا: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تقسیم کشور به 9 منطقه از نظر فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: باید در همه استان‌ها دفتر مطالعات منطقه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

علیرضا افشار در همایش منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی استان‌های شمالی کشور با بیان اینکه برنامه ملی کاهش آسیب و ارتقای سرمایه اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ عمومی از اهداف طرح تحول اجتماعی است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی را باید با نوآوری اجرا کرد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تقسیم کشور به 9 منطقه سخن گفت و افزود: استان‌ها را بر اساس فرهنگ و مشخصه‌های مشترک در یک منطقه قرار داده‌ایم و باید در همه استان‌ها دفتر مطالعات منطقه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

 معاون وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری با اقدامات فرهنگی را موثرترین کار برای کاهش استفاده از مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست وگفت: استان‌ها طرح تحول را بر اساس فرهنگ بومی خود بازخوانی کنند.

*ره آورد سه سفر دولت در آموزش عالي استان

سايت استانداري مازندران:احمد احمدپور-سرپرست دانشگاه مازندران- در خصوص نحوه اجراي مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان گفت: طي اين سفر، مجتمع فنی نوشیروانی بابل به دانشگاه صنعتی فنی و مهندسی نوشیروانی بابل و مجتمع علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به دانشگاه، ارتقا يافت.

 وي همچنين ایجاد یک واحد دانشگاهی دولتی در شهرستان آمل و بررسی نحوه شروع مجدد عملیات اجرایی دانشگاه بزرگ شمال را از جمله ره آورد سفر اول ذكر كرد و گفت: طي اين سفر سرانه فضا و تجهیزات کتابخانه‌ای دانشگاه مازندران به سطح ملی و منطقه‌ای ارتقا يافت.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به اينكه مطالعات اولیه احداث شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه مازندران انجام شده است و موافقت اصولي آن نيز اخذ گرديد گفت: جهت تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های استان، مبلغ 10 هزار میلیون ریال از محل تسهیلات ارزی طي سفر اول به تصويب رسيد.

احمدپور با اشاره به 4 مصوبه دور دوم سفر گفت: مطالعه و احداث دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با اعتبار 17 هزار میلیون ریال بود که تا به امروز 12 هزار و 670 میلیون ریال به آن اختصاص یافت و هم اکنون نيز پروژه این دانشکده در دست اجرا می‌باشد.

رييس دانشگاه مازندران افزود: طي سفردوم، مطالعه و احداث دانشکده علوم اقتصادی و اداری با اعتبار 32 هزار میلیون ریال تصويب گرديد که تا كنون 3 هزار و 200 میلیون ریال آن تخصیص یافت .

 وي با اشاره به اينكه مصوبه تجهیز پست برق با اعتبار 3 هزار و 405 میلیون ریال كاملا اجرايي شده است گفت: مطالعه سامانه دفع فاضلاب پردیس با اعتبار 2 هزار میلیون ریال به انجام رسید.

 احمد پور، مطالعه و احداث دانشکده عمران با اعتبار مصوب 40 هزار میلیون ریال را از جمله مصوبات دور سوم برشمرد وگفت: مصوبه توسعه ساخت دانشکده دامپزشکی آمل با اعتبار 30 هزار میلیون ریال هم اکنون در دستور کار کمیسیون ماده 215 قرار دارد.

* دفتر کانون مخترعان راه‌اندازی شود

 فارس: احمد ناطق‌نوری در جلسه کانون مخترعان در استانداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران برای من مهم است و محدود فکر نمی‌کنم، اضافه کرد: راه‌اندازی کانون مخترعان کار بزرگی است و باید این کار را باور کنیم.

ناطق‌نوری با بیان اینکه باید سریع‌تر مکانی به کانون مخترعان اختصاص داده شود، گفت: اگر در اختصاص ساختمان به این کانون تاخیر بیفتد، راه‌اندازی کانون هم به طول خواهد انجامید.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی در روستاهای مازندران هم جوانان با ایده‌ای هستند و با ایجاد مرکز می‌توانیم از امکانات دولتی بهتر استفاده کنیم.

 این مسئول با بیان اینکه مازندران بزرگ است و مردمانی تیزهوش دارد، خاطرنشان کرد: این ادعا در طول تاریخ ثابت شده و در حوزه‌های علمیه هم مازندران از سایر مراکز پیشتازتر است.

* مسوولان و مردم باید نسبت به رعایت حقوق شهروندی معلولان جدی باشند

 ایرنا:سید علی اكبر طاهایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در ساری گفت: كاهش رنج ها و مشقت های معلولان حداقل كاری است كه مسوولان باید انجام دهند.

وی با اشاره به مظلومیت سالار شهیدان ، امام حسین ( ع) و جانبازی حضرت ابوالفضل (ع)گفت : همه مردم جامعه باید به شعار زندگی بهتر برای همه توجه كرده ، آن را عملیاتی كنند.

 استاندار مازندران با اظهار این نكته كه در حال حاضر جامعه خود در ارتباط با حقوق معلولان دچار معلولیت است ، از شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا نسبت به مناسب سازی اماكن عمومی برای استفاده معلولان اقدام اساسی كنند.

 وی همچنین بر ضرورت اجرایی شدن قانون سه درصدی استخدام معلولان در ادارات تاكید كرد.

* استاندار نماز ظهر عاشورا را در چالوس اقامه کرد

سايت استانداري مازندران: همزمان با عاشورای حسینی، سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران با حضور در جمع هزاران عزادار سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در چالوس نماز با شکوه و باعظمت ظهر عاشورا را در جمع نماز گزاران اين شهر اقامه نمود.

عزاداران حسینی در چالوس روز عاشورا در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر‌زنی ، اقامه عزا کرده و در غم و اندوه و شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

 طاهايي نيز از ساعات ابتدایی روز عاشورا با حضور در جمع عزاداران چالوس به همراه با مردم این شهر به عزاداری پرداخت.

* سرمايه گذاري 321 ميليارد توماني با اشتغال 4178 نفر درمازندران

 ایلنا: سرپرست سازمان صنعت ،معدن وتجارت مازندران گفت: طي 8 ماهه سالجاري تعداد 198 فقره پروانه بهره برداري با ميزان سرمايه گذاري 321 ميليارد تومان و اشتغال 4178 نفر صادر شد.

 مرتضي هاشم پور سرپرست سازمان صنعت ،معدن وتجارت مازندران با اعلام اين خبر افزود: طي اين مدت تعداد 450 فقره جواز تاسيس با پيش بيني سرمايه گذاري 1336 ميليارد تومان و اشتغال 10627 نفر صادر شده كه از نظر تعداد 11 درصد و از نظر پيش بيني سرمايه گذاري 24 درصد و از نظر پيش بيني اشتغال 1 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

 همچنين تعداد 64 فقره طرح توسعه با ميزان سرمايه گذاري 273 ميليارد تومان و اشتغال 2516 نفر صادر شده است.

 هاشم پور در بخش ديگري از سخنانش افزود:. در حال حاضر تعداد 3281 فقره پروانه بهره برداري معتبر با ميزان سرمايه گذاري 3357 ميليارد تومان و اشتغال بيش از 79000 نفر در استان موجود مي باشد.

وي گفت: از نظر تعداد پروانه بهره برداري هاي موجود، اين استان در كشور رتبه 8 و از نظر ميزان سرمايه گذاري رتبه 12 و از نظر اشتغال رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

*برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری شعر علوی بهمن ماه امسال در مازندران

 ایسنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: جشنواره شعر علوی دارای جایگاه ویژه‌ای نزد شعرا و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت در کشورمان است و دریافت سروده‌های کیفی از سراسر کشور نشان از این حقیقت دارد.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی درباره جشنواره امسال گفت: تاکنون 764 اثر از 218 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با توجه به استقبال انجام شده اثار دریافتی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین جشنواره سراسری شعر علوی در سه بخش شعر بزرگسال ،شعر کودک و نوجوان ، شعر بومی و محلی مازندرانی ودر قالب های کلاسیک،سنتی، نیمایی، سپید و آزاد برگزار می شود.شعر انتظار نیز بخش ویژه این جشنواره محسوب می شود.

*پلیس سایبری مازندران ، سارق اینترنتی را در چالوس دستگیر كرد

ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت : در چند روز گذشته یكی از سارقان اینترنتی استان توسط پلیس سایبری در چالوس شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ حمید رضا اسلامی افزود : در پی مراجعه یكی از شهروندان به ماموران پلیس فتا مازندران مبنی بر برداشت غیر قانونی از حسابش به مبلغ یك میلیون و 440 هزار تومان از طریق اینترنت ، مراتب را در دستور كار خود قرار دادند.

 وی اظهارداشت : ماموران با انجام تحقیقات اولیه و بنا به اظهارات شاكی متوجه شدند ، مالباخته برای پرداخت شهریه دانشگاه به یكی از واحد های صنفی خدمات اینترنتی در چالوس مراجعه كرده و پس از آن این سرقت اینترنتی صورت گرفته است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران بیان داشت : ماموران با دریافت این اطلاعات و استفاده از شگرد های خاص فنی و پلیسی موفق شدند یكی از كاركنان این واحد صنفی را به عنوان مظنون اصلی شناسایی و دستگیر كنند .

سرهنگ اسلامی اضافه كرد : متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت، با استفاده از شماره حساب و رمز دوم كارت عابر بانك مالباخته از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر قانونی از حساب مالباخته نمودم .

 وی ضمن هشدار به شهروندان افزود : هرگز رمز كارت عابر بانك خود را كه به مثابه كلید منزل است در اختیار افراد غیر قرار ندهند .

* احمدی‌نژاد برای شرکت در مراسم سالگرد کردان به مازندران می‌آيد

 فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور دوشنبه هفته آینده برای شرکت در آیین دومین سالگرد علی کردان به مازندران سفر می کند.

هادی ابراهیمی در مورد سفر رئیس جمهور در هفته آینده به مازندران اظهار داشت: رئیس جمهور برای شرکت در آیین دومین سالگرد مرحوم علی کردان و افتتاح 18 هزار واحد مسکونی مسکن مهر به مازندران سفر می‌کند.

 وی تصریح کرد: دومین سالگرد ارتحال کردان روز دوشنبه 21 آبان‌ماه سال جاری در مصلای امام خمینی مرکز مازندران برگزار می‌شود.

 ابراهیمی از حضور سخنرانی رئیس جمهور در مراسم سالگرد مرحوم کردان خبر داد و افزود: مراسم سالگرد کردان از ساعت 9 تا 11 صبح روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بهره‌برداری 18 هزار و 453 واحد مسکونی مسکن مهر مازندران را از برنامه‌های سفر رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: در سفر یک روزه رئیس جمهور به مازندران چند پروژه عمرانی دیگری نیز که برای بهره‌برداری آماده است در صورت فرصت کافی افتتاح می‌شود.

* میزان برداشت از معادن مازندران تعریف شده نیست

 مهر: معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: متاسفانه میزان برداشت از معادن در استان تعریف شده نیست.

سید عیسی هاشمی حیدری ، به رتبه ممتاز استان در تولید و بهره برداری محصولات معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: مازندران با دارا بودن انواع محصولات معدنی در کشور از رتبه قابل قبولی برخوردار بوده که مختصات معادن مازندران باید مشخص شود.

 وی تصریح کرد: معادن دغال سنگ، فلورین، پوکه معدنی، واریزه کوهی، سنگ گرانیت از معاون متداول استان بوده که بیش از 190 پروانه بهره برداری در مازندران صادر شده است.

 وی به روش واگذاری معدن به متقاضیان اشاره کرد و افزود: روش واگذاری معدن باید به گونه ای باشد که نیاز استان شناسایی شده و بر اساس نیاز مازندران میزان برداشت از معادن تعریف شود.

 هاشمی به تولید با کیفیت معادن استان اشاره کرد و بیان داشت: معادن مازندران نباید صرفا به دنبال تجارت باشند بلکه برای تولید با کیفیت مصالح ساخت و ساز استان تلاش کنند.

*فوتبالیست مازندرانی به تیم ملی جوانان دعوت شد

ایرنا: سخنگوی هیات فوتبال مازندران از دعوت فوتبالیست این استان به اردوی تیم ملی جوانان ایران خبر داد.

مهدی كهن روز گفت : امیررضا زارع تنها فوتبالیست مازندرانی است كه به اردوی آماده سازی تیم فوتبال جوانان كه از شنبه هفته آینده در كمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد، دعوت شد.

 وی افزود : در این اردو در مجموع 22 بازیكن از سوی كادر فنی تیم ملی جوانان دعوت شدند كه خوزستان با پنج و تهران و اصفهان هر كدام با چهار بازیكن ، بیشترین تعداد بازیكن را به اردو معرفی كردند.

سخنگوی هیات فوتبال مازندران گفت : اردوی تیم جوانان از عصر روز شنبه ، نوزدهم تا پنجشنبه ، بیست و چهارم آذر ماه جاری در كمپ تیم های ملی برگزار خواهد شد.

 *دانشمندان ایرانی قادر به بازگشایی رموز هواپیمای جاسوسی هستند

 فارس: امام جمعه نوشهر گفت: آمریکايي ها از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین در ایران بسیار مضطرب و نگران شده‌اند،چرا که آن ها‌ می‌دانند دانشمندان ایرانی قادر به بازگشایی رموز این هواپیمای جاسوسی هستند.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در این شهرستان با تقدیر از رعایت نکات ضروری در عزاداری‌ها به وضعیت نامناسب برخی از افرادی که برای تماشای دستجات عزاداری در خیابان‌ها آمده بودند اشاره کرد و بیان داشت: پوشش و ظاهر نامناسب برخی از بانوان و آقایان و عدم رعایت برخی از موازین عزاداری چهره نامناسبی به این مراسم می‌داد.

 وی اظهار داشت: امام حسین(ع) برای حفظ عفت، حجاب، نماز و اسلام قیام کرد و باید حجاب به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.


  • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0


    احمدپور هنوز نفهمیدی ساری مرکز استان است ودانشگاه جامع فنی ساری یکسال ونیم مجوزداردجنابعالی که تحصیلکرده هستی ...تعصب بیجا نسبت به بابل داری ...

    • شنبه 19 آذر 1390-0:0

      چرا برداشت از معادن را تعريف نمي كنند؟

      • شنبه 19 آذر 1390-0:0

        حالا اينكه چه كسي مي خواد اين سود بانكي را كاهش بده معلوم نيست.


        ©2013 APG.ir