تعداد بازدید: 3400

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 20 آذر 1390-7:21

هر مازندراني روزانه 800 گرم زباله توليد مي کند

در جلسه کارگروه سلامت عنوان شد:وضعیت اسفباری در زباله داریم/در سفر رييس جمهوري موضوع زباله را مطرح مي کنيم/در مازندران روزانه 3150 تن زباله تولید می شود/تا ابتدای تیرماه سال جاری 22 هزار و 125 نفر در کشور مبتلا به ایدز بودند/12 درصد موارد ابتلا به ايدز در مازندران از طریق رابطه جنسی بوده است/مازندران 231 ايدزي دارد/ 60 درصد از دختران فراری در یک هفته نخست فرار از منزل ، قربانی رفتارهای جنسی می شوند.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،ساري:سید علی اکبر طاهایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: وضعیت اسفباری در زباله داریم که مربوط به اکنون هم نیست.

 وی اضافه کرد:راه برون رفت از مشکل زباله در مازندران، کارخانه های زباله سوز است.

 استاندار مازندران با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران ، خاطرنشان کرد: از همان فرصت نیم روزه حضور رئیس جمهور استفاده کرده و یکی از موضوعات محوری که مطرح می کنیم همان زباله است.

وی با بیان اینکه پروژه های بسیاری باید مطرح شود که همه حلقه های مفقوده برای استان است،یادآور شد: اما موضوع نیروگاه زباله سوز و کمربندی ساری به دلیل وضعیت ویژه ای که دارند برای ما محور شده است.

 طاهایی گفت: این کمربندی صرفا مربوط به ساری نیست و جمعیت عبوری بسیاری را پوشش می دهد که مشکل ترافیکی جدی ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه قرارداد کارخانه زباله سوز آماده است، یادآور شد: نتوانسته ایم تعهدات دولتی را عملی کنیم و شهرداری های مازندران هم درآمد چندانی ندارند که در این زمینه هزینه کنند.

 طاهایی ادامه داد: هر یک از پروژه های زباله سوز بابل و آمل 180 میلیارد تومان هزینه دارد و بخش خصوصی داخلی کشور هم از این پروژه ها استقبال نکرده است.

وی یادآور شد: انصاف نیست مردم محروم منطقه که زباله در آنجا تخلیه می شود ، عوارض زندگی شهری را هم تحمل کنند.

*نفري 800 گرم زباله توليد مي کنيم

 مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه با اعمال مدیریت سنتی نمی توان کاری در زمینه زباله انجام داد، اضافه کرد:در مازندران روزانه 3150 تن زباله( 1450 تن در محدوده روستایی و 1700 تن در محدوده شهری)تولید می شود.

محمودی راد با بیان اینکه سرانه تولید زباله هر مازندرانی روزانه 800 گرم است،گفت:68 درصد از زباله های تولیدی تر هستند.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از دفن زباله به صورت بهداشتی و هفت درصد به صورت کمپوست است، یادآور شد: 90 درصد از زباله تولیدی در استان تلمبار می شود.

*مازندران 231 ایدزي دارد


حسین آزاده در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت:نخستین مورد ایدز در سال 66 در کشور مشاهده شد که از طریق انتقال خون بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد:موج دوم بیماری ایدز در سال 75 و همه گیری آن در مصرف کنندگان تزریقی اتفاق افتاد.

 آزاده با اشاره به اینکه موج سوم بیماری ایدز در کشور در سال های اخیر و بر اساس رفتارهای پرخطر جنسی و استفاده از مواد محرک زا، اتفاق افتاده ، تصریح کرد:نخستین برنامه ملی استراتژیک ایدز طی برنامه پنج ساله در سال 81 اجرا شد.

وی با بیان اینکه دومین برنامه ملی استراتژیک در این زمینه در برنامه سه ساله سال 86 اجرایی شد، گفت:برنامه سوم به صورت پنج ساله از سال 89 تا 93 در حال انجام است.

 آزاده با اشاره به اینکه حدود 30 سال از همه گیری بیماری ایدز در جهان می گذرد، خاطرنشان کرد: در این دوره زمانی 65 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز شده و 20 میلیون نفر جان باخته اند.

وی با بیان اینکه در سال 2009 روزانه هفت هزار نفر مبتلا به ایدز می شدند، بیان داشت:هزار مورد کودکان کمتر از 15 سال بوده اند.

 آزاده با اشاره به اینکه تا ابتدای تیرماه سال جاری 22 هزار و 125 نفر در کشور مبتلا به ایدز بودند، ادامه داد:از این میزان 5/91 درصد مرد و 5/8 درصد زن هستند.

 وی با اشاره به اینکه 43 هزار و 11 نفر از ابتدا تاکنون جان باخته اند، تصریح کرد:این افراد در گروه سنی 25 تا 34 سال بودند.

 آزاده با بیان اینکه بیشترین میزان ابتلا در کشوربا 9/68 درصد از طریق تزریق است، یادآور شد: 10 درصد موارد ابتلا هم از طریق رابطه جنسی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت:این آمار در مازندران 1/67 درصد از طریق تزریق و

12/12 درصد ار طریق رابطه جنسی است.

 وی با اشاره به اینکه در مازندران 231 نفر مبتلا به ایدز هستند، اضافه کرد: از این میزان 193 نفر مرد و 38 نفر زن هستند.

 آزاده با بيان اين که60 درصد از دختران فراری در یک هفته نخست فرار از منزل ، قربانی رفتارهای جنسی می شوند، ادامه داد: بیش از 40 درصد از معتادان متاهل ، روابط جنسی خارج از زناشویی دارند.

 وي با اشاره به اين که دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای پنج مرکز مشاوره رفتاری و هفت پایگاه مشاوره رفتاری است،خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره زنان آسیب پذیر تا آخر آبان 140 پرونده داشت که 117 پرونده فعال و 23 پرونده غیر فعال بود.


  • جمعه 15 دی 1391-0:0

    با آموزش رفتاری درست به خانواده ها از گسترش این کار کریح جلو گیری میشود.به امید جامه ای با فرهنگ کاملا اسلامی ؛اسلام ناب که همه این موارد در آن حل شده باشد.

    • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

      ايشاءا... از اين مباحث كارشناسي بهره برداري مناسبي بشود.


      ©2013 APG.ir