تعداد بازدید: 4070

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 آذر 1390-20:39

ياد استاد

 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل از استاد پرويز خشنودي-که در بستر بيماريست-تجليل مي کند/استاد خشنودي از فعالان برجسته هنر ادبیات نمایشی، تئاتر، کارگردانی،گویندگی ، مجری گری و نی نوازی در سطح استان و کشور است.


مازندنومه؛عليرضا عزيز کمالي،آمل:عقربه ساعت هنوز به 9 صبح نرسيده بود که آقای ذبیحی-مسئول روابط عمومی ارشاد آمل- تلفنی تماس گرفت و خواست که در جلسه شورای فرهنگ و هنر شهرستان شرکت کنم.

 عذرخواهی کردم و به خاطر برپائی جلسات دیگر، پسرم را که دانشجوی حقوق است و خبرنگار خبرگزاری قرآنی، به جلسه فرستادم.

 جلسه شورای فرهنگ و هنر با ابتکار رئیس جوان و پرتلاش اداره ارشاد شهرمان برپا شد. محمد محمدی در اين جلسه گفت: سیاستی در دستور کار ارشاد آمل قرار دارد که در هر 6 ماه از یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان تجلیل شود.

 اولین مراسم، تجلیل از استاد ناییج بود که به شکل مناسبي برگزار شد و اينک برگزاری مراسم تجلیل از استاد پرویز خشنودی در دستور کار قرار گرفته است.

قرار است اين مراسم در تاریخ 15 دی برگزار شود. استاد اولیایی- از پیشکسوتان فرهنگ و هنر شهرستان-نیز در جلسه فرهنگ و هنر حضور داشت که بيان داشت:شهر آمل در همه رشته ها افرادی را دارد که می شود برای شان مراسم تجلیل گرفت و این گونه اقدامات از سوی اداره ارشاد قابل تحسین است.

 اولیایی اين را هم گفت که بدترین درد هنرمند این است که در خانه خود ناشناخته باشد

 پس از پایان جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل به اتفاق اعضای شورای فرهنگ و هنر شهرستان از استاد پرویز خشنودی در خانه اش عیادت کردند.

 استاد پرویز خشنودی از فعالان برجسته هنر ادبیات نمایشی، تئاتر، کارگردانی ، گویندگی ، مجری گری و نی نوازی در سطح استان و کشور است.

زمانی که عکس های دیدار اعضای شورای فرهنگ و هنر را با استاد تماشا کردم، یاد دوران جوانی افتادم که هرجا مراسم مهم و فرهنگی بود،خشنودي مجری بود و تسلط کاملي هم بر اجرا داشت.

با نواختن نی توسط او همیشه احساس خوبی به آدم دست می داد. استاد، فروتن است و در برابر مردم سر تعظیم فرود می آورد.

 یادم است در سالن شهرداری آمل قرار بود ایشان به اتفاق استاد موسیقی اسماعیل پرقوه برنامه اي اجرا کنند؛ زمانی که ايشان را استاد صدا کردند،ناراحت شد و گفت: هنوز در اول راه هستم.

 این دوست عزیز و استاد گرانمایه بر اثر بیماری خانه نشین شده است و می طلبد که مسئولان فرهنگی استان خصوصا استاندار هنر دوست همت والايی داشته باشند و به درمان درد و رنج هاي هنرمندان استان-از جمله استاد خشنودي- بشتابند،چراکه وقت تنگ است و شاید در اثر تاخیر،این عزیزان را از دست بدهیم.

البته منظورم کمک مادي نيست،بلکه دلجوئی و سرکشی و تفقد از هنرمندان خانه نشين استان هم می تواند تسلی خاطر آنها و خانواده شان باشد.

ايميل نويسنده:(amol_ali2006@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir