تعداد بازدید: 3540

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 آذر 1390-22:41

گران: کسی به شورا محل نمی گذارد

 برنامه ای برای استقبال از نوروز نداریم/اگر پروژه تقاطع غير همسطح ميدان امام تا عید افتتاح نشود ، ترافیک مسیر در ایام نوروز کشنده خواهد بود/ زمزمه های بازار الماس این بار در موضوع میدان تره بار شروع شده است/برای شهر و شورایی که دیگران تصمیم گیر هستند باید تاسف خورد/ پروژه بازار الماس توهین به شورا بود/ صادقانه خدمت می کنیم اما برای ما داستان درست می کنند/قائم شهر سال هاست سازمان آتش نشاني دارد،اما وزارت کشور نامه داده چرا آتش نشاني نداريد!(گزارش مازندنومه از جلسه شوراي شهر قائم شهر)


 مازندنومه،کلثوم فلاحي:جلسه علني شوراي شهر قائم شهر پيش از ظهر يک شنبه در محل شورا برگزار شد.

در اين جلسه داریوش اسدزاده-رئیس شورای شهر قائم شهر-با بيان اين که احیای نساجی از مصوبات سفر دولت است که امیدواریم اجرایی شود،افزود: چشم امید کارگران به احیای این پروژه دوخته شده است.

وي در خصوص برگزاری جلسه پروژه میدان میوه و تره بار ، اظهار داشت: من به این جلسه دعوت بودم اما از حضور در آن امتناع کردم.

اسدزاده افزود: این پروژه باید با نظر شورا انجام شود و من هم با روندی که برخی در این خصوص در پیش گرفته اند، مخالف هستم.
 

*حمايت ويژه از کمپوست

عضو شورای شهر قائم شهر با اشاره به اين که متولی اصلی کارخانه کمپوست ، سازمان بازیافت است،گفت:این سازمان با پیمانکارهای متعدد قرارداد بسته و به دلیل نامشخص بودن قراردادها ، روند اجرایی کارخانه به صورت راکد باقی مانده است.

سید محمد سادات نیا ادامه داد: شورای شهر قائم شهر از این پروژه حمایت ویژه خواهد کرد تا مردم از زباله نجات پیدا کنند.

*جلسه سرکاري در استانداري

 دیگر عضو شورای شهر قائم شهر در اين جلسه گفت: برای برگزاری جلسه در خصوص میدان تره و بار به همراه معاون شهردار به استانداری فراخوانده شدیم.

مهدی ابراهیمی تصریح کرد:در آنجا ادیانی و معاون عمرانی استانداری مازندران با یکدیگر نشست داشتند و قرار بود پس از آن ، این جلسه برگزار شود،اما بعد از مدتی انتظار به ما گفتند جلسه در قائم شهر است و محل برگزاری نشست را به ما نگفتند.

 وی یادآور شد: این دو نفر با شهردار قائم شهر نشستی برگزار کردند و مسئولان میدان میوه و تره بار هم در این جلسه حاضر نشدند چراکه اذعان داشتند محل برگزاری نشست را آنها باید تعیین کنند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز و گل و گیاه در شهر از پیگیری های جدی مسئولان است، تصریح کرد:متاسفانه تاکنون لایحه و طرحی در این خصوص ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه ای برای استقبال از نوروز نداریم ، گفت: کوچکترین شهرها در دورافتاده ترین نقاط،فضای سبز زیبا دارند و امسال اینگونه نباشد که به حال این مناطق غبطه بخوریم.

 ابراهیمی در رابطه با پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام ،خاطرنشان کرد: اگر این پروژه تا 22 بهمن افتتاح شود پروژه ماندگاری است و در غیر این صورت باید موانع را برای افتتاح این پروژه تا پایان سال جاری از سر راه برداریم.

 وی گفت: اگر این پروژه تا عید افتتاح نشود ، ترافیک مسیر در ایام نوروز کشنده خواهد بود.

*تصميم گيري از بالا

 نائب رئیس شورای شهر قائم شهر در این جلسه اظهار داشت: زمزمه های بازار الماس این بار در موضوع میدان تره بار شروع شده است.

 کمیل گران با بيان اين که در بازار الماس هم از بالا برای ما تصمیم گرفتند و کار به جایی رسیده که کسی به شورا محل نمی گذارد، ادامه داد: برای شهر و شورایی که دیگران تصمیم گیر هستند باید تاسف خورد.

اين عضو شورا با بیان اینکه پروژه بازار الماس توهین به شورا بود، تصریح کرد: شروع این پروژه با مصوبه شورا نبود، همه بدون ما در این پروژه کف می زنند.

 وی با اشاره به اینکه بحث میدان میوه و تره بار هم همین است، گفت:برای میدان میوه و تره بار شورا و شهرداری باید تصمیم بگیرند و شهرداری مکلف است طرح خود را به شورا ارائه کند.

 گران با بیان اینکه این پروژه جزء مصوبه های سفر بود و زمینی هم برای آن در نظر گرفته بودیم، یادآور شد:اما گویا گروهی محل دیگری برای این پروژه در نظر گرفته اند و بازدید هم می روند که شاید این بازدیدها جنبه تبلیغاتی دارد.

 نائب رئیس شورای شهر قائم شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت:بر اساس دستورالعمل شرح و وظایف، ترکیب و تعداد کمیسیون ها و چگونگی اداره کمیسیون های شورا مصوبه اجلاس شورای عالی استان ها ،شوراها دارای 2 کمیسیون برنامه بودجه و عمران شهری و کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

 گران اظهار داشت: بر اساس تبصره این دستورالعمل،شوراها می توانند بنا بر ضرورت و متناسب با حجم برنامه ها و فعالیت های خود ، کمیسیون مورد نیاز و بیشتر را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر قائم شهر هم بنا به ضرورت سه کمیسیون تحقیق و تفحص، حمل و نقل و بهداشت و درمان را تشکیل داده ایم ، ادامه داد: اما کمیته انطباق این سه کمیسیون را غیرقانونی اعلام کرده و مانع کار می شود.

 گران یادآور شد: کمیته انطباق ، موارد اختلافی بین این کمیته و شورا را به شورای حل اختلاف ارسال نمی کند و شهرداری هم خواسته ی کمیته انطباق را اجرایی می کند.

*پاک کردن صورت مساله

 دیگر عضو شورای شهر قائم شهر بیان داشت:در رابطه با میدان میوه و تره بار ، در حال پاک کردن صورت مساله هستیم.

 علی اکبر حسین زاده، تصریح کرد:معاون عمرانی استاندار و ادیانی -نماینده شهر- با حجره داران جلسه داشته و وقعی به اعضای شورا نگذاشته اند.

*مداخله در امور ما

عضو دیگر شورای شهر قائم شهر گفت:اگر در جایگاه شورا دفاع محکم داشته باشیم ، در چارچوب قانونی این گونه اتفاق ها نخواهد افتاد.

علیرضا حبیبی یادآور شد:شهرداری مکلف است به شورا لایحه ارسال کند و شورا پس از بررسی رای صادر کند.

وی با بیان اینکه در خصوص پروژه میدان میوه و تره بار، نوعی مداخله در امور است ،خاطرنشان کرد: ما در امور کسی دخالت نمی کنیم و در این خصوص از جایگاه قانونی باید عمل شود.

*شورا به موقع تذکر بدهد

 حامد سه سلطانی در این جلسه بیان داشت: ماده 15 قانون شوراها اصلاحیه سال 86 اذعان بر علنی بودن جلسات شورا دارد، مگر در صورتی که دو سوم از اعضای حاضر رای به غیرعلنی بودند بدهند.

 این عضو شورا با بیان اینکه از حضور خبرنگاران در جلسات استقبال می کنم، گفت:هرگز در این خصوص رای منفی نداده ام.

 وی با اشاره به اینکه ابتدا باید تکلیف بازار الماس مشخص شده و شهردار در این خصوص پاسخ دهد، اظهار داشت:این تضعیف شهرداری نیست بلکه تضعیف این است که تخلف را ببینیم و چشم پوشی کنیم.

 سه سلطانی یادآور شد: شورا باید به موقع تذکر داده و با موارد این چنینی برخورد کند.

وی با بیان اینکه باید فضای انعکاس نقدها، باز باشد، افزود: ما واسط بین مردم و شهرداری هستیم و مردم باید از روند نظارت بر شهرداری آگاه شوند.

سه سلطانی با اشاره به اینکه حتی یک ملک در شهر نداشته و افتخار نمایندنگی و دفاع از حقوق مردم را دارم، خاطرنشان کرد: شهرداری به محض شنیدن انتقاد به دنبال یافتن نقطه ضعف از افراد و رسانه ای کردن آن است.

وی با بیان اینکه از کسی انتظار مالی نداریم، ادامه داد: از این ناراحتم که صادقانه خدمت می کنیم اما برای ما داستان درست می کنند.

 سه سلطانی تصریح کرد: ما مسیر خودمان را طی می کنیم و با کسی هم کاری نداریم.

*سازمان بدون سابقه

 در اين جلسه زارع-مديرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر- به دلیل جالبی حضور یافته بود. گویا وزارت کشور طی نامه ای اعلام کرده که چرا سازمان آتش نشانی در قائم شهر شکل نگرفته ؛ این در حالی است که هفت سال از تشکیل این سازمان گذشته و برای پورمحمد(مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه وقت) به عنوان نماینده وزارت کشور در این سازمان ، حکم صادر شده است که این نامه هم موجود است.

 حسابرسی سالانه این سازمان هم به وزارت کشور ارسال می شده اما ظاهرا سابقه ای از این سازمان در وزارت کشور وجود ندارد!


  • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

    ...اینجوری حرف میزنه چون هیچ سودی وارد جیبش نشده چون بازار الماس کاملا قانونیه و به کسی باج نداده این اقا داره اتیش میگیره ( اگه تایید نکنی نظرمو معلومه بیطرف نیستی )

    • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

      ... لابد منفعتی از پروژه ... برده که پارکینگ این پروژه رو میبره پشت ورزشگاه وطنی در حالی که تمامیه مجتمع ها ( میلاد نور - بازار الماس ) در خود مجموعه پارکینگ تعبیه شده برای خودشون

      • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

        ما كه فكر مي كنيم دست پس مي زنن پيش نيفتن. بعضي آقايون فك و فاميل در شهرداري سر كار مي برن يا تبديل وضع مي كنن و .... اون وقت مي گن كسي به ما محل نمي ذاره تا عرصه رو باز تر كنن. مگه نه؟

        • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

          بعضي موقع آدم قبطه مي خوره. وقتي اين شورا را با شوراهاي ضعيف مقايسه مي كنه. البته جوگير نشين. حق قائم شهري ها خيلي بالاتر از اينه.

          • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

            عجب دنيايي شد. مي گن آ كميل جلو مي گه من طرفدار توام. پشت سر مي گه شهردار با ما نيست. دم خروس درسته يا قسم حضرت ...؟ نكنه بحث امتيازگيريه؟ خيلي ناقلايي قلقلك. نه ....؟

            • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

              چرا كسي به شورا محل نمي گذارد؟ آيا اين صحبت همه اعضا است؟ نكنه مانند استعفاي علي مطهري در مجلس، سياسي مي گي؟

              • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                درود بر اعضاي شورا كه از حضور خبرنگار استقبال مي كنند و دلشان مي خواهد از اين پل ارتباطي براي مردم استفاده كنند.

                • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                  از نحوه صحبت كردن هر عضو شورا، ميزان توانمنديشان را مي شود ارزيابي كرد.

                  • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                    نمي دانيم آقايان چرا نمي خواهند اختلاف ها را حل كنند كه دنبال دادگاه و شوراي حل اختلاف مي گردند؟ استادمان نقل مي كرد به يك كشور اروپايي رفت كه يك جلسه قضايي را ارزيابي كند؛ رييس گفت بايد از قبل وقت مي گرفتي. زيرا ما آنقدر پرونده نداريم كه هر روز دادرسي داشته باشيم.

                    • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                      miguiand baezi az aezaie shura ba shoare kedmat kasebi mikonand doroste?

                      • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                        اينهمه كميسيون ر آقايون چچي وسه خواننه؟ او وسسه يا نون وسه هسه؟

                        • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                          معلوم نشد مستندات به كدام دفتر وزارت كشور ارسال شده بود و كدام واحد نامه نوشت؟

                          • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                            شهرداري اگه مي تونه خيابون بندي هاي شهرو درست كنه و ميدون باري كه 217 نفر از نمايندگان ميدان بار فعلي دنبالش هستن رو پيگيري بكنه.

                            • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                              گير بازار الماس مگه چي بود؟ شايعه است مشكل شخصي در كار بود آيا درسته؟

                              • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                                سركارخانم فلاحي محترم، كه ادعاي رعايت عدالت و مساوات را داريد علت مرقوم نكردن اظهارات رئيس شورا چيست؟ مگر ايشان درجلسه ديروز مواضع خودرا اعلام نكرده بودند؟ پس اصرار شما در اين اقدامات سوال برانگيز چيست؟


                                ©2013 APG.ir