تعداد بازدید: 3579

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 21 آذر 1390-7:22

رييس جمهوري قول هاي خوبي به ما بدهد

محقق نشدن بودجه مصوب شهرداری، نمره منفی برای شورا و شهرداری است/همه کاستی ها به حساب شهرداری گذاشته مي شود/کمربندي شمالي،کمربندي نيست/آقاي مهندس هاشمي،خبر داری با دستور نیروی تحت امرشما در همین شهرداری ساری خانوادگی مشغول به کار شده اند،یعنی تمام فرزندان حتی با عروس خانواده بعضا 4 نفر در یک خانواده!/آقاي معاون،خبر نداری که ده ها پیمانکار بابت طلب خود به صف کشیده اند ولی شرکت پسر حضرتعالی خیر!؟/شايد شهردار استيضاح شود.(گزارش مازندنومه از جلسه شوراي شهر ساري)


مازندنومه،کلثوم فلاحي،ساري:جلسه علني شوراي شهر ساري عصر يک شنبه برگزار شد.فرامرز نقیبی در سیصد و هشتادو هشتمین جلسه علنی شورای شهر ساری با اشاره به اين که معاون وزیر راه در سفر به مازندران قول مساعد داد که کمربندی ساری تا پایان سال91 به بهره برداری برسد، افزود:در چند روز آینده پل الغدیر هم به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای شهر ساری یادآور شد :مشکلات ساری مربوط به امروز و دیروز نیست ، نیاز است رئیس جمهوري در سفر یک روزه به مازندران ، قول های خوبی در این زمینه بدهد.

نقیبی خاطرنشان کرد: محقق نشدن بودجه مصوب شهرداری، نمره منفی برای شورا و شهرداری است.

*کمربندي شمالي،کمربندي نيست

مهدی رضایی فرح آبادی در این جلسه با اشاره به تصاویری که از خیابان طالقانی در بلوار امام رضا(ع)از بخش خبری 30 :20 پخش شده و به وضعیت بغرنج این خیابان و گلایه اهالی پرداخته بود،اظهارداشت :حفاری های انجام شده وضعیت نامطلوبی را در این خیابان ایجاد کرده که اکنون منجر به آبگرفتگی شده است.

وی افزود: در شرایطی حفاری از سوی شرکت های حفار انجام می شود که در این رابطه وجود ناهماهنگی را به دفعات متذکر شدیم اما همه کاستی ها به حساب شهرداری گذاشته شده و عملکرد مدیریت شهری زیر سوال می رود .

 این عضو شورا بر ضرورت ایجاد راست گرد در پل غدیر تاکید کرد و گفت: این راست گرد باید قبل از افتتاح پل احداث شودچون بدون راست گرد بهره برداری از پل بی معناست.

 رضایی در مورد کمربندی شمالی خاطرنشان کرد:نظر به این که در اطراف این محور مستحدثات عدیده ای وجود دارد دیگر نمی توان آن را کمربندی نامید بلکه یک رینگ درون شهری است و به هر حال باید اصلاحات هندسی آن به ویژه دوربرگردان رو به روی خیابان شهید فرجی مد نظر قرار گیرد چون باعث تشدید ترافیک می شود.

*به اولویت بندی پروژه ها توجه نکرديم

 عضو دیگر شورای شهر ساری ، اظهار داشت: گلوگاه مهمی که می توانیم خواسته ها و برنامه ها را اولویت بندی کنیم ، زمان تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری است.

 جمال باقری افزود: در زمان بودجه بندی، شورا به اولویت بندی پروژه ها توجه نکرده است.

 وی ادامه داد:اعتبارات ما محدود است و باید پروژه های مهم اولویت بندی شوند و این از نقاط ضعف شورا است.

*خبر داري،نه،نه!

در اين جلسه نطق پیش از دستور سید محمد آقامیری قرائت شد.اين عضو شورا در بخشي از نطق خود خطاب به معاون عمراني استاندار گفت: آقای مهندس هاشمی راه قیامت از همین دنیا می گذرد و برای هر کس به ویژه حضرتعالی که به خاطر جانفشانی ده هاهزار شهید و جانباز ، معاونت عمرانی استانداری را به عهده گرفته اید صدها بار سخت تراست، اگرخدای ناکرده کوتاهی و قصوری داشته باشید .

وي افزود: آقای مهندس متاسفانه علی رغم گذشت4 ماه شهرداری از دادن آمار تا لحظه نوشتن پاسخ شما امتناع نموده است ولیکن به اطلاع واصله بیش از 700 نیرو در شهرداری ساری جذب شده اند که لطفا با ذکرنام پاسخ دهید چند نفر فرزند شهید جذب شده اند!

آقاميري ادامه داد:آقای مهندس گفتی 58 ماه سابقه حضوردر جبهه را دارم.در یکی ازکتاب های ادبیات دفاع مقدس خواندم که اگر کسی یک ماه جبهه بود،حکم شهادت را دارد و الان تمام مردم خوزستان ، ایلام ، کرمانشاه ، کردستان و همه شهرهایی که گلوله باران و موشک باران می شدند سابقه 8 سال حضور در جبهه داشته اند؛آقای مدیر ان شا ء ا... در محضر شهدا شرمنده نباشید.

در حالي که شائبه هايي از اعمال نفوذ اين عضو شورا براي استخدام اقوام نزديک خود وجود دارد،آقاميري ترجيح داد با فرافکني توپ را به زمين معاون استاندار بيندازد: برادر محترم آقای هاشمی،شما زنده ماندی و از فرزندانت کارشناس ارشد...متخصص و مجرب و نان خور جبین خود شرکت دارای 25 نیروی متخصص معرفی می کنی ولی خبرنداری صدها فرزند شهید به خاطر بیکاری چه رنجی می کشند،اگرقانون به کارگیری نیروهای شاهد و ایثار گر را اجرا کنی دیگر هیچ فرزند شهید و ایثارگر بیکارنداریم .

وي خطاب به هاشمی گفت:خبر داری با دستور نیروی تحت امرشما درهمین شهرداری ساری خانوادگی مشغول به کار شده اند، یعنی تمام فرزندان چند نفر حتی با عروس خانواده بعضا 4 نفر در یک خانواده درحالی که طبق فرمایش حضرتعالی در مصاحبه، 87 درصد نیروی شهرداری های استان دیپلم وزیر دیپلم هستند.

 ناطق جلسه ادامه داد:آقای مهندس مزیداطلاع حضرت عالی که قریب به اتفاق این نیروها جهت اهداف سیاسی و انتخاباتی شوراها و مجلس با حداقل شرایط،باظلم در حق صدها نفر در دوره مدیریت حضرتعالی انجام شد.

 وي از معاون عمراني استاندار پرسيد: چند نفر از نیروی شریف و خدوم "مرده شور سازمان آرامستان" یا بچه های رفتگران 30 سال خدمت کرده یا چند نفراز بچه های معدن زباله یا چند نفر از بچه های کارگران بازنشسته شهرداری مشغول کار شدند؟

آقاميري ادامه داد: آن قدر شهرداری فربه شده است که در بعضی واحدها از زیادی نیروها و بروکراسی حجیم ، مردم شاکی هستند.

وي افزود: اظهار نمودی پل ولیعصر چهره شهر ساری رامتحول کرده است و اشکالات چه ربطی به مشاورین طراح پل -که شرکت فرزند شماست- دارد ؟ آقای مهندس به چه قیمتی ؟! 30 میلیارد تومان بودجه آن از کجا تامین شد؟ از جیب مردم شریف ساری که من و سایر اعضا افتخار خدمتگزاری آنها را یدک می کشیم.

عضو شورا در ادامه نطق خود گفت: بنابه قول شهردار قرار بود اين پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری باشد، شما پاسخ دهید چرا نکردید؟ آیا نماینده شما در کمیسیون ماده 100 و 77 به شما گزارش نمی دهند که مردم با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟ آیا بودجه شهر ساری مرکز استان را معاونت محترم استانداری برای تصویب نخوانده امضا کردید؟!

وي تصريح کرد:آقای معاون طبق دستور العمل بودجه دولت ، می دانی ایجاد تعهد بدون تامین اعتبار جرم است؟ بودجه یکصد میلیارد تومانی ساری ، 30 میلیارد ، تحقق پیدا کرده است و مردم ساری تا چند سال باید اصل و فرع وام بانک های دولتی را بدهند که فرزند نخبه شماچهره ساری را دگرگون کرده است؟

آقاميري گفت:آقای هاشمی دردیدار مردمی سفر اول ریاست جمهوری،مردم در استادیوم می گفتند : ترافیک ترافیک، شما سند بیاورید پلی را که معاون محترم رئیس جمهوری افتتاح کرد غیر از 500 میلیون تومان،چرا هزینه مصوبه سفر را به عهده مردم ساری گذاشتید؟ و چرا به عهد خود وفا نمی کنید ؟ خبر نداری که ده ها پیمانکار بابت طلب خود به صف کشیده اند ولی شرکت پسر حضرتعالی خیر!؟

وي پرسيد: شما ازاجرای پل کابلی (داراب ) خبرداری ؟و الله خبر نداری که آن طرف پل حتی یک متر هم تملک نشده است ؟ چطور شما معاونت عمرانی استان باشید و از کم و کیف پروژه های میلیاردی مرکز استان خبر ندارید؟

*شايد استيضاح!

سیدمهدی احمدی-عضو شورا-خارج از دستور شورا درجمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس قانون اگر اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار معترض باشند باید توسط رئیس شورا تذکرداده شود، اظهارداشت: درصورت رعایت نشدن موارد تذکرداده شده ،موضوع به صورت سوال مطرح وتوسط رئیس شورا به شهردار ابلاغ می شود.

 وی تصریح کرد: شهردار بعد از طرح سوال از سوی شورا موظف است تا 10 روز نسبت به سوالات پاسخگو باشد.

احمدی یادآور شد: اگر شهردار استنکاف کند و یا به سوالات پاسخ ندهد شورا می تواند طرح استیضاح را مطرح کند.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری درمورد استیضاح شهردار ساری، بیان داشت: برخی از اعضای شورای شهر ساری تذکراتی را به شهرداراعلام کردند واین موارد به حجازی ابلاغ شد و به دلیل انجام نشدن مفاد تذکر به صورت کامل ،در این جلسه به صورت سوال طراحی شد.

وی یادآورشد: اگر شهردارساری پاسخگوی سوالات نباشد بحث استیضاح در شورای شهر ساری مطرح می شود.

احمدی با تاکید براینکه هم اکنون در حال طرح سوال ازحجازی هستیم، ابرازداشت: اگر استیضاحی صورت گیرد باید سرپرست و یا بلافاصله شهردار را معرفی کنیم ولی هنوز سرپرست وشهرداری جایگزین انتخاب نکردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی گفت وشنود ها در محافل عمومی مبنی بر استیضاح شهردار ساری مطرح است، اظهارداشت: این صحبت ها برای ما ملاک عمل نیست، اعضای شورای شهر به بلوغ فکری رسیدند اگر بخواهند تغییراتی ایجاد کنند براساس مولفه های قانونی است.

 این عضو شورای اسلامی شهر ساری خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال اعضای شورا در تصمیم گیری ها این افراد به هیچ عنوان تحت تاثیر عوامل داخلی وخارجی قرار نمی گیرند.

 احمدی متذکر شد: برخی افراد برای استیضاح شهردار ساری ویا خلاف آن خود را خسته نکنند شورای شهر با استقلال کامل به سود شهروندان تصمیم می گیرد.

 وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر ساری به عنوان نماینده مردم شهردر تصمیم سازی ها مستقل عمل می کنند.

 سخنگوی شورای شهر ساری در پاسخ به این سئوال که شنیده شده طرح استیضاح شهردار بر اساس مسائل سیاسی است ، با تاکید براینکه اعضای شورا سوگند یاد کردند که آنچه در راه رضای خدا ومصلحت شهر است تصمیم بگیرند، اذعان داشت: خدا نیامرزد کسی را که به خاطر مسائل سیاسی اقدام به استیضاح شهردار کند.


  • يکشنبه 30 بهمن 1390-0:0

    مردم ساری می بایست ... را از ساری بیرون کنند چون ایشان یقینا باعث پسرفت ساری و استان مازندران میباشد واز اول که مسولیت را گرفته جز تفرقه و باند بازی از ایشان خیری دیده نشد

    • جمعه 25 آذر 1390-0:0

      عملكرد هاشمي درسازمان همياري هم جاي سوال است

      • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

        ... خبر نداري ......!

        • کلانشهرساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

          اقای عیسی هاشمی اگر برای پروژه های ساری قدمی برداشته بیاید باادرس اعلام کند مامخلص ایشان هستیم ولی خدا میداند وخوداقای هاشمی بابلی هم میداند که روحیه ساری ستیزی دارداگراینطور نیست بیا ید درمورد پروژه های دانشگاه جامع ساری وپالایشگاه ساری ونمایشگاه ساری وسایپا ساری بفرمایند چه پیگیری کتبی کرده اسناد رادرهمین سایت منتشرکندمردم باشعورندومیفهمند

          • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

            قابل توجه سروینه باغ از ساری همین بازی مسخره بابلی و ساروی بلای جان مازندرانیها شده و ما رو از خیلی جوانب عقب نگه داشته . مسئولین و نمایندگان ما هم همین دیدگاه مسخره رو دارن . مگه ... که از شهر شماست چه گلی به سر مازندرانیها زده ؟ ضمنا بدون اطلاعات مطلب ننویس . میدونی از نظر صنعتی آمل و ساری و خیلی دیگه از شهرهای مازندران حتی بهشهر و نکا از بابل قویترند . اگه نمیدونی یه سر به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و یا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بزنی جوابتو میگیری .

            • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

              افرین بر ان شهروندنکته سنج ساروی که به درستی به نقطه کور دراجرای پروژه های ساری اشاره کردندبله تا عیسی هاشمی بابلی معاون عمرانی استاندارمازندران هست منتظر هیچ پروژه ای در ساری نباید باشیم ایت الله طبرسی به داد ساری شهر بهارنارنج که بابلی ها به غلط به خود نسبت میدهند برسید

              • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

                لحظه لحظه وقت شوراييان در حال اتمام است. آيا شعار بس نيست؟ پس عمل چه مي شود؟

                • درد دل يك شهروندپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

                  واقعا جاي تاسف دارد. تا وقتي كاري نكني و آروم و بي سر و صدا دزديتو بكني هيچكس كارت نداره. اما همين كه دلت براي يك ملت مي سوزه و از سر وجدان درد مياي يه كاري براي اين شهر بكني همه ميان ازت ايراد مي گيرن. جاي تشكر از شهردار بيچاره دارن خودشونو مي كشن كه يه خواسته نابجا مثل جابه جا كردن نيروهاشون و يا گرفتن پروژه هاي ميلياردي مثل پسر آقاي معاون استاندار و ... است.
                  آخه يكي نيست اين همه كاري كه تا حالا توي اين چند سال تو ساري انجام شد را كدوم شهردار مثل حجازي مي تونست انجام بده. اون بيچاره با رابطه و اين درو اون در زدن براي شهرش جون گذاشته. هميشه ما ايراني ها همينطوريم. همون قنبر پور... و بقيه شهردارهايي كه فقط فكر دزيدي خودشونن بدرد اين شهر مي خورن، تا آقايون هم به نون و نواشون برسن. به ما نيومده يه شهر درست و حسابي داشته باشيم. ساري شهر نيست يك روستاي بزرگ است با اين تفكرات بيسوادانه...

                  • سروینه باغ ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                    ما اگر نخواهیم ازخدمات عیسی هاشمی بارفروشده ای بهره مند شویم باید چه کنیم؟درچندسالی که هاشمی معاون عمرانی هست کوچکترین پروژه های بابل راپیگیری تامین اعتبار وبالابی بازی به نتیجه میرساندولی پروژه های کلانشهر ساری پادرهواست مثال دردوره هاشمی کارخانه ایران خودرو دربابل احداث واموزشکده نوشیروانی تبدیل به دانشگاه شدبیمارستان روحانی بهره برداری شد امادرساری کارخانه سایپا ساری پادرهواست نمایشگاه بین اللمللی ساری پادرهواست پالایشگاه ساری پادرهواست دانشگاه جامع ساری یکسال ونیم پیش مجوز گرفته پادرهواست و....انشالله ایت الله طبرسی دست بکار شود واقای هاشمی را به جایگاه دیگری بفرستند ویکنفرساروی درپست معاونت عمرانی استاندار قرار گیرد تا التفاتی به مرکز استان شود وشورای شهر نیز توماری ازشهروندان جمع کنندوماراازبیمهری معاونت عمرانی استاندار نجات دهند

                    • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                      سلام. اگه فرض كنيم همه اينا كه گفته شده درسته پس اين اعضاي شورا كه پروژه ها رو هر سال تصويب مي كنن كجا بودن. گناه اونا بنظرم بيشتره. اگه نمي تونن كاري بكنن برن كنار خوب

                      • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                        از مسئولان شهری به خاطر پروژه های متعددی که درحال اجرا دارن(پل کابلی،پل زغالچال،پل روگذر دخانیات،پل روگذر غدیر،پل روگذر ولیعصر،شهربازی) که تک تک این این پروژه ها نوید بخش آینده روشن برای ساری به عنوان مرکز مازندرانه تشکر کرده و باید عرض کنیم ما بعنوان شهروند مرکز استان متوجه این موضوع هستیم که این پروژه ها از جیب مردم داره هزینه میشه

                        • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                          راست میگه معاون استانداری باید دربست در خدمت شهرداری ساری باشه و بقیه شهرها ...

                          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

                            1- سخنان یکی از اعضاء در مورد معاون استاندار از قبل هم توسط عضو دیگر شورا تکرار شده و در اثر تکرار آقای معاون پوستش کلفت شده و این حرف ها اثری ندارد.
                            2- مگه آقای معاون چلاق است که اون بالا یا از بچه های بالا کسی رو نداشته باشه که حالا یک اصلاحاتچی بیاد به ایشون بگه شما طلب شرکت پسر خودت رو زودتر دادی ولی دیگران توی صف ایستادند.
                            3- خاله کلثوم ما هم برای اینکه خیلی به چپ و اصلاحاتی بودن متهم نشه متعرض این نماینده شورا شد و گفت خود ایشان هم متهم به جا کردن نیروهای وابسته به خود و فامیل بازی هستند که این البته مقداری با تعهد خبرنگاری ناهمخوان است ولی شتر دیدی ندیدی ما این رو برای خاله کلثوم ندید می گیریم.
                            4- معاون استاندار خیلی کار خودش رو بلد هست و احتمالاً پروژه های نان و آب دار جدیدی را برای شرکت پسرشان در نظر گرفته که چشم حسود بترکد.
                            5- اگه آقای معاون تعدادی افراد را به طور خانوادگی در شهرداری ساری جا نمی کردند که حمل بر بی عرضگی ایشان می شد و باید از این مقام استعفا می داد.


                            ©2013 APG.ir