تعداد بازدید: 3340

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 21 آذر 1390-15:21

احمدي نژاد:این نساجی هم که هی باید پول بدهیم!

احمدي نژاد گفت:کشف میدان گازی در دریای مازندران اتفاق مبارکی است که معادلات خزر را تغییر می دهد/پروژه های نیمه تمام سه سفر قبلی را از همین الان دنبال می کنیم/ امیدواریم موضوع کمربندی ساری را با تدبیری رفع کنیم/ این نساجی هم که هی باید پول بدهیم ، فکر کنم تا 30سال/(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از جلسه صبح دوشنبه رييس جمهوري در سالن شماره يک استانداري مازندران) 


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،ساري:پس از چند هفته کش و قوس،بالاخره صبح دوشنبه محمود احمدي نژاد و نيکزاد-بدون حضور رييس دفتر مازندراني اش-به ساري آمدند،اما نه در قالب سفر چهارم،بلکه براي افتتاح يک پروژه و شرکت در مراسم دومين سالگرد درگذشت مرحوم کردان.

مراسم سالگرد کردان قرار بود پيش از محرم انجام شود،ليکن تصميم گرفته شد اين برنامه به تعويق بيفتد تا احمدي نژاد بتواند در آن شرکت کند.گزارش و حاشيه هاي ما را از اين نيم روز پرخبر بخوانيد.در اين باکس،خبر جلسه صبح در ساختمان شماره يک استانداري را پيش روي تان قرار مي دهيم.

*مسکن مهر=مهرورزي

علی نیکزاد در مراسم بهره برداری از 18 هزار و 450 واحد مسکن مهر در سالن شماره یک استانداری مازندران ، اظهار داشت:‌از دیدگاه ما ، مسکن مهر ، نمونه بارز مهرورزی است.

وزير راه و شهرسازي با بیان اینکه برکت مسکن مهر را در بازگشت به گفتمان امام (ره) و رهبری می دانیم ، یادآور شد:مسکن مهر، امید و نشاط را به خانه ها برد.

 وی با اشاره به اینکه عدالت واگذاری زمین و تسهیلات ارزان قیمت در دولت نهم و به ویِژه دولت دهم اجرایی شد، بیان داشت: مسکن مهر به مدیران ، خدمت بی منت آموخت.

 نیکزاد با بیان اینکه 7/2 میلیون واحد مسکونی در سال 89 و 90 در کشور در دست اقدام داریم ، تصریح کرد: وعده افتتاح 1200 واحد مسکن مهر را داده بودیم که محقق شد.

 وی با اشاره به اینکه 7/2 میلیون واحد ، یعنی 270 میلیون متر مربع ساخت و ساز در کشور،ادامه داد: با افتتاح 18 هزار و 450 واحد مسکن مهر ،8/10 میلیون متر مربع ساخت و ساز و 900 میلیون تومان سرمایه گذاری به همراه داشته است.

 نیکزاد یادآور شد:‌در مازندران 141 هزار واحد مسکونی در عرض 2 سال در دست اجراست.

 وی با اشاره به اینکه دولت 2350 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مازندران گذاشت ، خاطرنشان کرد:200 هزار شغل مستقیم در این زمینه ایجاد شده است.

 نیکزاد ابراز امیدواری کرد:تمام کسانی که واجد شرایط مسکن مهر هستند در دولت دهم صاحبخانه شوند.

  طی ارتباط زنده در شهرستان بابلسر، پروژه 408 واحدی مسکن مهر بابلسر با حضور مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به صورت نمادین کلید 2 واحد به صاحبان آنها داده شد.

 پروژه 408 واحدی مسکن مهر بابلسر در مدت 15 ماه اجرایی شد.

*استعداد بازنگري شده!

 سید علی اکبر طاهایی در مراسم بهره برداری از 18 هزار و 450 واحد مسکن مهر در سالن شماره یک استانداری مازندران گفت: مناسبت محوری سفر رئیس جمهور ، قدرشناسی از یک خادم ملت و دلداده امام راحل و مقام معظم رهبری، مرحوم علی کردان است.

 وی اظهار داشت: کردان استعدادی بود که در دولت محمود احمدی نژاد به صورت ویژه بازنگری شد.

 طاهایی یادآور شد:بر پایه برخی بی مروتی ها و ناسپاسی ها ، این فرصت که ظرفیتی برای توسعه استان بود، از دست رفت.

وی با بیان اینکه دولت دستاوردهای پربرکتی برای مازندران داشته و دارد، تصریح کرد: در موضوع مسکن مهر، دولت نگاه ویژه ای به مازندران دارد.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه وزیر اه و شهرسازی بیشترین حضور را در استان برای پروژه های مسکن مهر داشته ، گفت:حضور مستمر وزیر در مازندران باعث شد که از منظر تملک رشد یافته و دولت با رویکرد جدیدی با عنوان خود مالکی ، پروژه های مسکن مهر را در استان دنبال کرد.

 وی با بیان اینکه افزون بر 70 درصد از تقاضای احداث مسکن مهر، خودمالکی است ، ادامه داد: بیش از 60 هزار تقاضا در بانک ها برای دریافت تسهیلات داریم و این علاوه بر احیای بافت های روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی است.

طاهایی با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار واحد روستایی در قالب طرح های مقاوم سازی ، از تسهیلات بهره مند شده اند، اضافه کرد: عمده پروژه های مسکن مهر در مازندران در دولت دهم رقم خورده است.

 وی اظهار داشت: هیچ روستایی نیست که برای دریافت تسهیلات در این زمینه ، در نوبت ایستاده باشد.

 طاهایی با بیان اینکه دولت دست اندرکار ساماندهي اقتصاد کشور است ، ادامه داد: قانون هدفمند سازی یارانه ها گام زیرین و موثر در تحقق هفت برنامه تحول اقتصادی است.

 وی یادآور شد: باید سعی کنیم این قانون در روند اجرایی به خوبی نهادینه شود.

 طاهایی با بیان اینکه این سامانه اقتصاد مردم را توانمند می کند، تصریح کرد: با جلوگیری از هدررفت منابع ، مردم هم توانمند می شوند.

 وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید دولت ، تحول ویژه ای در ساخت و ساز مسکن مهر در مازندران به همراه داشت ، گفت: 19 شهرستان استان دارای پروژه های مسکن مهر هستند.

 استاندار خاطرنشان کرد: به همت سازمان جنگل ها مراتع کشور ، پارک جنگلی 1200 هکتاری از سوی دولت به شهرداری ساري داده شد تا نسبت به احداث پارک اقدام کند.

*اتفاق مبارک

محمود احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از18 هزار و 450 واحد مسکن مهر در سالن شماره یک استانداری مازندران در ساری گفت: مازندران استانی علوی ، حسینی و مهدوی است.

 وی افزود:تاریخ مازندران گواه مجاهدت ها و فداکاری های افتخارآمیزی مردم استان در صیانت از اندیشه های اسلام ناب محمدی و گسترش فرهنگ ولایت و امامت است.

 احمدی نژاد یادآور شد:اگر بناست ما به زندگی و جامعه تراز اسلامی و یا منتظر حکومت جهانی نائل شویم باید در بخش های گوناگون الگو باشیم.

 وی تصریح کرد:یکی از مظاهر انتظار و نیل به جامعه کمال یافته اسلامی ، پافشاری بر عدالت و کاش فاصله ها ، رفع فقر و نیاز نیازمندان است.

 رييس جمهوري با بیان اینکه همه دولت ، مسئولان و ملت باید برای پر کردن فاصله ها و رفع نیازهای اساسی بسیج شویم،بیان داشت:مسکن یکی از نیازهای مبرم و اساسی است که باید با تامین آن، فرصت برای تعالی و کمال فراهم شود.

ريیس دولت با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر به برکت وجود نازنین امام رضا، مهر نامیده شد، گفت:ولایت به معنای گسترش مهر و عشق در میان انسان ها است و امیدوارم در آینده نزدیک کسی پیدا نشود که نیازمند مسکن باشد.

 وی با بیان اینکه همه باید بسیج شویم و اجازه ندهیم که موضوع مسکن به سوداگری و معاملات صوری برگشته و اهرم فشار و غصه به مردم و نسل جوان شود، تصریح کرد:این موضوع نیازمند عزم ملی است.

 احمدی نژاد یادآور شد: آن قدر باید در این زمینه جلو برویم تا کسانی که می خواهند با سوء استفاده بر مردم فشار تحمیل کنند ، از این بازار مایوس شوند.

 وی با اشاره به کشف میدان گازی در دریای مازندران افزود: اتفاق مبارکی است که هنوز ابعاد وسیع این اتفاق کامل تشریح نشده است.

 احمدی نژاد با بیان اینکه بیش از 50 سال است که کشف نفت و گاز در دریای خزر مطرح است، گفت:بارها این موضوع به مرز اجرا پیش رفت اما عملیاتی نشد اما سکوی عظیم حفاری که در مازندران ساخته شد ، این آرزوی تاریخی را در دسترس قرار داد.

وی با اشاره به اینکه احداث این سکوی حفاری هم کار بسیار بزرگی است چراکه وزن تجهیزات این سکو 14 هزار تن است ، ادامه داد: از پیچیده ترین فناوری های حفاری نفت و گاز در دنیا است که شاید کشورهای معدودی از آن بهره مند باشند.

 احمدی نژاد یادآور شد: این سکو در عمق هزار متری دریا حفاری می کند که به طول 2500 متر در عمق زمین است که خود این موضوع هم یک پیروزی است.

وی با بیان اینکه 50 هزار میلیارد فوت مکعب گاز در این منطقه کشف شده، خاطرنشان کرد:اين سکو به اندازه ی بیش از 10 سال مصرف کشور است و هنوز ذخایر نفتی باقی مانده است.

 احمدی نژاد با اشاره به اینکه این اکتشاف 2 اثر بسیار مهم دارد ، بیان داشت:یک اثر در مناسبات دریای خزر است و اثر دیگر آن مربوط به استان های شمالی و به ویژه مازندران است.

 وی با بیان اینکه تاکنون ایران تولید نفت و گاز در حوزه خزر نداشت ، افزود: با این اکتشاف مشخص شد که ایران بیشترین حجم ذخیره نفت و گاز را در خزر دارد که این موضوع ، معادلات خزر را تغییر می دهد و جایگاه سیاسی ایران در دریای خزر و حوزه های متصل به اروپا و شرق ، ارتقا می یابد.

 وی با بیان اینکه این اکتشاف، چهره صنعتی و اقتصادی استان را دگرگون می کند، گفت: این آغاز تحولی بزرگ دراقتصاد استان های شمالی و به ویژه مازندران است.

حاشيه ها:

-جلسه صبح استانداري ساعت 9:15 آغاز شد.سردار ميرفيصل باقرزاده-رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس-از همراهان احمدي نژاد بود.

- احمدی نژاد در جلسه استانداري با اشاره به اینکه صنعت نفت با سایر صنایع متفاوت است ، تصریح کرد: صنعت مانند اسب کِشنده ای است که در پس خود، بار بزرگی را می آورد.

-رييس جمهوري با اشاره به اینکه علاقه مند بودم در این سفر به طور مستقیم خدمت مردم برسم ، افزود: برای سفر چهارم که امیدوارم دور نباشد، پروژه های نیمه تمام سه سفر قبلی را از همین الان دنبال می کنیم.

- رييس کابينه با اشاره به کمربندی ساری ادامه داد: امیدواریم موضوع کمربندی ساری را با تدبیری رفع کنیم.

- احمدی نژاد به کارخانه نساجی هم اشاره کرد و افزود: این نساجی هم که هی باید پول بدهیم ، فکر کنم تا 30سال.

--وقتي يک شهروند مازندراني اعلام کرد که بعد از 25 سال خانه به دوشي،به کمک پروژه مسکن مهر صاحبخانه شده است،اشک در چشمان احمدي نژاد حلقه زد.


  • بازنشسته نساجیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

    کارگران نساجی ان زمان که شبها نوبتی سر کار درکارخانه نساجی میخوابیدند وتوپ توپ پارچه ها هدر میرفت باید فکر امروزرا میکردند.شب در کارخانه میخوابیدندکه صبح مسافرکشی و...انجام دهند

    • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

      بنظر من اکبري کاری برای نساجی نکرد.هر چجه کرد مانور تبلیغاتی بود.چهار سال ملت را سرکار گذاشت و اخر هم آب از آب تکان نخورد.اون در پی بنر زدن برای خود و پارچه نویسی و شعاردادن بود تا پز بدهد.وگرنه دلیل ندارد کارگر 17 ماه حقوق نگیرد.من میگویم نساجی را باید فراموش کرد.الان پارچه های خارجی ارزان در بازار فراوان است که نساجی نمیتواند با ان رقابت کند.نساجی مرد.بفکر صنایع دیگر باشید جای ان.

      • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

        عزیزمن سوال من هم همینست که دراین کارخانجات نماینده ها چکاره اند ؟مسئولان نظارتی کجایند که نمایندگان به خود اجازه میدهند به سبک خود بامشکلات برخورد کنند؟چرا دراین سالهای متمادی که نساجی مشکل داردبرای یکبار هم که شده یک برنامه مدون برای برون رفت ازبحرانهای پی درپی ان تدوین نشده که مجبورنشویم فردمحوری عمل نمائیم؟اقای نماینده یک فرد است که ممکن درانتخابات موفق به جلب اکثریت ارا نشود اگربرنامه هاحول محورایشان باشد چه اتفاقی برای ان برنامه میافتد؟اذعانی که خود همین نماینده مورداشاره شما درهمه جا بیان میکند که بعد ازرای نیاوردن من دردوره ی قبل تمام کارها وپیگیریها متوقف شد بفرمائید ایشان برای برنامه محور کردن نساجی دراین دوره چه اقدامی انجام داده اند؟اگرمجددا ایشان رای نیاوردچه اتفاقی میافتد؟امانظرشخصی من درارتباط با احیاءمجددواحدشماره دودرداخل شهر بعنوان یک واحد تولیدی :باتوحه به سیاست کلان شهرها مبنی برانتقال اماکن صنعتی مستقر درشهر به خارج از شهر معتقدم حال که نظام توانسته بود باصرف تمام هزینه هائی که این گونه انتقالات به بار میاورد این شرکت راجمع کندچه لزومی داشت علیرقم اراضی مستعدی که شرکت درحاشیه شهر داشت به راه اندازی یک واحد تولیدی درمکان قبلی اصرارنمود؟ایا فکر نمیکنید چند سال دیگر مجبوریم به هزار دلیل وبهانه انرا مجددا جمع کنیم؟ایااین همان فرد محوری نیست؟ایااین ضایع کردن سرمایه ملی نیست؟من نمیگویم چه ها که نمیشود کرد اما مطمئنم اگر هر کس کار خودش را بکندفرهنگ هم اندیشی گسترش یابد فضای نقد منصفانه بازباشدخیلی کارها میشود کرددرانتها ازنقد جنابعالی نسبت به کامنت حقیرتشکرمیکنم

        • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

          کارگر نساجی که این همه چرا ها برای رئیس جمهور طرح کردی اون موقعی که نماینده های دیگه بودن داشتن زمینها رو میفروختن و حقوق شما را می دادن حرفی نبود خوب پرداخت می شد اگه الان هم توی این کارخونه دارین کار می کنین یا دور میزنین همین آقا نماینده شهرتون جلوی این زمینخواری را گرفته منی که تو صنایع استان تهران هستم از همه این چیزها با خبرم کمی تحمل خدا پدر کارگران شرکتهای کاشان و یزد بیامورزه که 24 الی 30 ماهه حقوق نمیگیرن بله حق شماست کمی تحمل هم کنار این همه صبرتون باید بذارین

          • سه شنبه 22 آذر 1390-0:0

            اقایرئیس جمهور ماکارگران نساجی هم میگوئیم چرا علیرقم واگذاری شرکت به یک سرمایه گذارترک همچنان دولت باید جور انرا بکشد؟ چرا بایددرشرکت دخالتهای یک نماینده بسیارپررنگتر ازحضورسرمایه گذارباشد؟چراازنظارت مسئولان( که انهم احتمالا ازسرترس همین نماینده است) دراین پنج سال (ازگذشت قول شما)خبری نبوده است؟چراحتی برای یکبارهم که شده بصورت جدی ازسرمایه گذار بخاطر انبوهی ازتخلفاتش (ازتوافقنامه) بازخواست نمیشود؟چرا رونداستفاده ازاعتبار(ال سی )اینقدرپیجیده شده است اگراشکال درسیستم بانکی ایران است دیگر منت گذاشتن برکارگران که بایدسی سال پول بدهیم برای چیست؟اگر اشکال درسرمایه گذار است چرا ازسازوکارهای قانونی برای الزام اوبه انجام وظایفش استفاده نمی شود؟چرا درجلسات تصمیم گیری برای کارگران ازکارگران نماینده ای نیست تابایک مثلث ازکارفرما_ کارگر ودولت مسائل عمقیتر بررسی شود تاجلسات مکرراقایان به به به هافقط ختم نشود؟ وبسیاری جراهای دیگر.بهرصورت انچه ما کارگران شاهدیم حاصل جمع بی تدبیریهاست که ما را به خاک سیاه نشانده است امید واریم با امدن شما حداقل تدبیری شود.باتشکر نماینده کارگران

            • دوشنبه 21 آذر 1390-0:0

              تبلیغات بیش از واقعیت هست و بی انصافی موج می زند. دست دولت درد نکنه که دوست دارد خدمت بکنه ولی مهمتر از همه این خدمت ها اشتغال مناسب برای جوانان است و راست گویی در تولید میزان شغل که متاسفانه مسئولان را باید راستی آزمایی کرد.


              ©2013 APG.ir